Tim911
Account Inactief (eigen verzoek)
@FOL Ik vrees dat je gelijk hebt, maar er is altijd hoop dat dit de deur gaat openen. Veel landen in Europa hebben gewoon dubbele nationaliteit. En ik weet echt niet of, als je moet kiezen welke nationaliteit je opgeeft, dat je dan 100 % loyaal bent aan die andere nationaliteit. Dat is volgens mij een sprookje dat nergens op berust. Daarnaast bestaan er in NL al uitzonderingen waarvan @Roels, @Tim911 en ikzelf voorbeelden zijn. Dat is discriminerend voor alle anderen hier.
Laat ik vooropstellen dat ik het 100% eens ben met je stelling, en dat ik toejuich dat de Nederlandse nationaliteit voor iedereen behouden kan blijven welke door emigratie een 2e nationaliteit aanneemt. Zoals genoemd zit ikzelf al in de luxe positie waarbij ik beiden aan kan houden, echter is er wel een kleine kanttekening/nuance te plaatsen. Uiteraard is dit mijn mening, maar het verschil met jou @Emulate ,@Roels en ikzelf en veel andere emigranten is dat wij een relatie hebben en/of verloofd zijn met een Australisch staatsburger. Dan liggen de kaarten toch wat anders dan dat je beiden emigreert alszijnde Nederlanders en daarna allebei de Australische nationaliteit aanneemt. Dus persoonlijk zou ik het niet discriminerend willen noemen, omdat de situaties compleet anders zijn. Nogmaals, ik hoop uiteraard wel dat de regeling voor iedereen van kracht wordt.