Stichting Nederlanders Buiten Nederland SNBN

Stop de persen! Belangrijk nieuws m.b.t. dubbele nationaliteit. Let wel, het is nog maar een voorstel, het betreft voorlopig alleen een noodwet voor Brexiteers en voor tijdelijke duur. Maar het zou een eerste stap kunnen zijn richting standaard dubbele nationaliteit voor alle Nederlanders buiten Nederland, zoals in veel landen in de EU al normaal is.
 

Attachments

  • Persbericht dubbele nationaliteit Brexit SNBN 21 sept 2019.pdf
    65.8 KB · Views: 8
Voor iedereen die zin heeft om ouwe koeien uit de sloot te halen. Op 7 maart 2020 is het jaarlijkse Holland Festival Australia in Melbourne. Dutch eten, drinken, dansen, muziek, activiteiten, souvenirs, bitterballen en frikandellen, Hollands bijouwehoeren met karrevrachten Dutchies die hier soms al 70 jaar wonen. Als je de Facebookpagina liket en followt, blijf je op de hoogte van het programma en kun je tijdig goedkoop kaartjes krijgen. Welkom, allemaal! https://www.facebook.com/hollandfestival.au/
 
Misschien moet ik eens kijken of ik hem Vrijdag ergens kan vinden hier. Weet je waar ik zijn reisschema kan vinden toevallig? ;)
 
Ik had ook al gezocht, maar kon niet meer details vinden. Kijkend naar een openbare plek in Sydney moet hij vrijdag ergens te spotten zijn in de Botanische tuin. Hoe laat is een grote gok. Daarnaast vraag ik me af hoe 'openbaar' het zal zijn en wat er afgezet zal zijn.
 
Ik had ook al gezocht, maar kon niet meer details vinden. Kijkend naar een openbare plek in Sydney moet hij vrijdag ergens te spotten zijn in de Botanische tuin. Hoe laat is een grote gok. Daarnaast vraag ik me af hoe 'openbaar' het zal zijn en wat er afgezet zal zijn.
Vrijdag is hij in Melbz toch?

Zie dat hij helemaal niet naar de hoofdstad komt trouwens. Dus geen kans om hem even aan te schieten voor me :(
 
Toch nog gelukt. Stichting Nederlanders Buiten Nederland SNBN kreeg gisteren in Melbourne 1 minuutje met de MP om de SNBN te introduceren en de folder te overhandigen. Dit heeft ongetwijfeld diepe en onvergetelijke indruk op Rutte Rutte SNBN 2019 (640x480).jpggemaakt :rolleyes:. Belangrijker is dat we belangrijk genoeg gevonden werden voor dat minuutje. Op de foto mede-Melburnian en SNBN-bestuurslid Carole Overmaat.
 
Ik verwacht niet dat dit echt nuttig is voor ons. De meeste partijen zien dit echt als noodwet voor de Brexit.

En gezien er nogal wat te doen is over allochtonen en dubbele nationaliteiten, verwacht ik niet dat er snel iets veranderd helaas.
 
@FOL Ik vrees dat je gelijk hebt, maar er is altijd hoop dat dit de deur gaat openen. Veel landen in Europa hebben gewoon dubbele nationaliteit. En ik weet echt niet of, als je moet kiezen welke nationaliteit je opgeeft, dat je dan 100 % loyaal bent aan die andere nationaliteit. Dat is volgens mij een sprookje dat nergens op berust. Daarnaast bestaan er in NL al uitzonderingen waarvan @Roels, @Tim911 en ikzelf voorbeelden zijn. Dat is discriminerend voor alle anderen hier.
 


OFX
Back
Top