Tampet zegt....House for Sale!!!!

Nou ... ik twijfel nog een beetje hoor ...
Natuurlijk kan alleen Tampet de definitieve uitspraak doen. Maar dat gebeurd misschien pas wanneer ze al in het vliegtuig zitten ;-) ;-)

Ha-ha wat een grapjassen hier!! :grin: :grin:

Nou jongelui kan jullie allemaal stuk voor stuk gerustellen hoor, wij twijfelen gewoon lekker door...ondertussen 'a state of mind' geworden, maar gaan ook gewoon in Adelaide beginnen (waarschijnlijk een week of 2 tijdelijke acc. boeken, auto kopen en hoplaaa) en zien van daaruit wel waar de west- of noordwinden ons heenwaaien...wat klinkt dat toch heerlijk...en ja Aukje reizen gaan we zowiezo...kweet alleen nog niet of we he-le-maal naar veweggistan gaan of binen SA blijven...maar met settlen hebben we inderdaad geen haast....kiddies nog piepjong en wij niet genoodzaakt om het huisje/boompje/beestje direct weer op te tuigen....heerlijk vooruitzicht...

Dus I'm very fine alleen very busy met de gebruikelijke 'afbreek' klusjes in NL...nee huis staat nog steeds niet te koop... :roll: maar als alles goed gaat hebben we volgende week dan eindelijk een afspraak met een paar makelaars!

Duss to be continued again...

mag ik je dan nog eentipje geven- op het gevaar af een wijsneus te zijn?

In SA woon je (misschien) nog lang genoeg- dus genoeg te zien voor de korte(re) vakanties...  Vraag anders eens aan Marfran, die hebben de eerste maanden in Vic gereisd, voor zich in Melbourne te vestigen, hoe dat hun beviel.

Of het zuiden van W.A., wat ik zelf een van de mooiste gebieden van Australie vind (om te reizen). Of is dat weer wat te ver uit de buurt? :) (De buurt van Esperance, etc.)

[quote author=tampet link=topic=7651.msg115711#msg115711 date=1207598271]
Nou jongelui kan jullie allemaal stuk voor stuk gerustellen hoor, wij twijfelen gewoon lekker door...ondertussen 'a state of mind' geworden, maar gaan ook gewoon in Adelaide beginnen (waarschijnlijk een week of 2 tijdelijke acc. boeken, auto kopen en hoplaaa) en zien van daaruit wel waar de west- of noordwinden ons heenwaaien...
[/quote]

[size=6pt]Perth Pete, dit biedt kansen. Gewoon op haar in blijven praten, maar niet te opvallend he  :grin:[/size]

Joh Tampet, klinkt goed alemaal. Lekker rondtrekken en niets hoeven, heerlijk. Hoe oud waren je kinderen ook al weer?

[quote author=Luuk link=topic=7651.msg115809#msg115809 date=1207658400]
Of het zuiden van W.A., wat ik zelf een van de mooiste gebieden van Australie vind (om te reizen). Of is dat weer wat te ver uit de buurt? :) (De buurt van Esperance, etc.)
[/quote]

Wij waren en zijn dus beiden erg gecharmeerd van Albany. Leuke plaats. Leuke duiklocaties. Supermarkten in de buurt. Ruim opgezet....zou er zo kunnen wonen :p (toch nog onze reis maar afmaken tot in Brisbane en daar zullen we waars. weer overweldigd worden door het "semi"-tropische karakter....

[quote author=Maluka link=topic=7651.msg117343#msg117343 date=1209952377]
...en daar zullen we waars. weer overweldigd worden door het "semi"-tropische karakter....
[/quote]

Je bedoelt het vochtige karakter?  :p  :p  :p

[quote author=perthpete link=topic=7651.msg117345#msg117345 date=1209959450]
...en daar zullen we waars. weer overweldigd worden door het "semi"-tropische karakter....
[/quote]

Je bedoelt het vochtige karakter?   :p  :p  :p
[/quote]
Alsof het in Albany niet kan regenen;

Oom en tante hadden het later over; "the Albany drizzle", nou dit was echt geen drizzle hoor :p

Bart

[quote author=Tekkel link=topic=7651.msg117374#msg117374 date=1209996307]
[quote author=perthpete link=topic=7651.msg117345#msg117345 date=1209959450]
[/quote]

Je bedoelt het vochtige karakter?   :p  :p  :p
[/quote]
Alsof het in Albany niet kan regenen;
Oom en tante hadden het later over; "the Albany drizzle", nou dit was echt geen drizzle hoor :p

Bart
[/quote]

Ah! Ik doelde niet op de regenbuien (ook in Perth komen die voor, vooral in de winter), maar op de 'humidity', de vochtige lucht... ;-)

Joehoe, TAMPETTTTTT, waarrr ben jeeee?

Gaat het allemaal nog goed? Ontwikkelingen, nieuws?
Was even benieuwd.
Groetjes, Dijnnas

[quote author=Dijnnas link=topic=7651.msg117529#msg117529 date=1210265315]
Joehoe, TAMPETTTTTT, waarrr ben jeeee?
[/quote]

Ja, alweer een maand helemaal niets gehoord / gezien ..  :shock:

heee. wacht effe.. Tampet is wel online volgens het forum ..

reactie kan dus niet uitblijven .. toch ??

Joehoeee daaaarrrrrr ben ik weeerrrrrr  :smile:

Druk, druk druk, wanneer leer ik dat toch af? Ik wil gewoon te veel in die schamele 24 uur die een etmaal telt  :roll:

Waar was ik gebleven? Oh ja in de week van 15 april makelaars op bezoek gehad, toen eentje gekozen, op 18 april contract ondertekend en sinds 25 april staan we op Funda en dus te koop! Vandaag dus exact 2 weken.

We hebben ondertussen pas 1 kijker gehad, wel direct de eerste dag dat het te koop stond, dus we schrokken een beetje...zo snel hadden we ook niet verwacht, maar elaas pindakaas het bleken kijkers, geen kopers!
En sindsdien is het oorverdovend stil, dus deze control freak dacht gisteren, oh dear als dat maar geen voorbode is...tenslotte roept iedereen elkaar na dat het nu een slechte tijd om te verkopen is, consument voorzichtig, vertrouwen in economie iets aan het afkalven, krediet crisis USA/UK nog niet helemaal voorbij....kortom allemaal koren op mijn " als we het maar op tijd kwijt zijn" molen  :evil:

Maar ja jullie kennen de regels van dit emigratie-spel, geduld, geduld nog eens geduld moet betracht worden en meer dan het huis te koop zetten kun je niet doen, nu is het weer domweg wachten geblazen tot de koper zich aandient....maar goed ik mag natuurlijk na 2 weken nog helemaal niet klagen....ben altijd een beetje vroeg met dit soort dingen, excuse me!!  :evil:

Verder alles prima, al wordt het met familie en vrienden nu af en toe al wat tranerig en dat is niet fijn...
Moi et manlief daarentegen genieten nog volop van alles wat we straks een tijdje niet meer zullen zien (zo zijn we gisteravond heerlijk ' al fresco' gaan dineren in de Jordaan, nageborreld op een terrasje aan de grachten, met alle bomen vol in de bloesem, de avond zwoel, kortom ons A'dam op z'n mooist! En dan zijn we toch weer intens blij, blij, blij!

:grin: ...je kan erg leuk schrijven...het lijkt net of je erbij bent  :smile:

[size=20pt]Succes met de verkoop hé  :grin:[/size]

He Tampet  ik maar denken dat je een winterslaap was gaan houden. :grin:

en wat lees ik .... zit je gewoon lekker in de Jordaan te eten en te borrelen, je hebt ze toch wel de groeten van ons gedaan. Geniet er nog maar lekker van deze zomer.Zit nu wel met een liedje in mijn hoofd "Bij ons in de Jordaan ......"

En dat huis ,ik zal mijn duimen weer in zetten :up: Gaat helemaal goed komen, niet te veel stressen.

He gelukkig, gevonden...

Gaat vast helemaal goed komen met jullie huis. Niet te veel  :crazy: , want na  :depressed: komt  :dancing:
Zo, uitgespeeld. Maareh, klinkt goed lekker in Amsterdam. Dat soort steden heb je jammer genoeg niet in Australie, maar er zijn weer vele andere dingen waar je van kunt genieten.
Vervelend dat het wat tranerig wordt, maar dat is misschien beter dan het op te kroppen.

Leuk om weer wat van je gelezen te hebben en ook ik duim mee hoor. Ben benieuwd!

[quote author=Dijnnas link=topic=7651.msg117574#msg117574 date=1210345383]
Dat soort steden heb je jammer genoeg niet in Australie, maar er zijn weer vele andere dingen waar je van kunt genieten.
[/quote]

Inderdaad, anders .. restaurant aan de zee, lekker genieten van de ondergaande zon tijdens het maal.. Bij de meeste restaurants die er dan wel zijn, 70% van het jaar lekker buiten zitten eten ... eten bij een winerie in the hills met mooie views .. etc.. (maar ja, dat is dan wel Perth he..  :p  :p)

Sterkte met de verkoop van het huis. Heel herkenbaar die eeste kijker op de eerste dag nadat ie in de verkoop stond. Bij ons precies zo ... 1.5 jaar later het huis pas verkocht. Niet van schrikken hoor, wij hadden in het begin helemaal geen haast (visum procedure liep nog toen we het huis al te koop gezet hebben). Heel belangrijk schijnt nog altijd te zijn dat je niet met een te hoge prijs begint. Ook wij deden dat, je wilt toch even proberen... Later blijkt dan toch dat huizen die eerst wat hoger in de markt worden gezet en later toch de prijs verlagen toch ' besmet' zijn en moeilijker verkopen dan wanneer ze meteen voor die wat lagere prijs waren neergezet ..

(Note: dit verhaal gold voor ons met een leuk, bovengemiddeld vrijstaand huis in Brabant terwijl er op een paar km afstand een grote nieuwbouwwijk uit de grond gestampt werd)..

Hi,

Geniet nog maar even van het terasje, voor je het weet is het huis verkocht Bij ons heeft het ook niet storm gelopen met kijkers.

groetjes,
Moon

Zo mag ik het horen. Lekker genieten van al het moois dat Nederland te bieden heeft!

En geniet de komende tijd maar volop van al dat leuks en familie en vrienden want ondanks wat ze ook voorspellen er hoeft maar 1 iemand tussen te zitten die jullie huis wil kopen...... Hierna gaat het snel en dan is de tijd van genieten minimaal dus ga ervoor meid en doe vooral leuke dingen!

Groetjes Chantal

Back