Tampet zegt....House for Sale!!!!

Ondertussen......
Zijn vandaag onze 4 paspoorten bestickerd retour gekomen...' permission to remain in Australia indefinitely..' oh sweet glory, wat een zalige tekst!!! :lol:

....en is ons huis op 1 haar na verkoopklaar...niet helemaal per 1 maart but close enough...
....en heb ik vandaag mijn manager ingelicht over mijn vertrek/ontslag ergens tussen augustus-december....
....en hebben we onze verhuizer gekozen
....en heb ik morgen een afspraak met dochters juf om haar afscheid van school door te spreken
....en jubelt dochter steeds vaker wanneer we nu toch eindelijk die 2 vliegtuigen gaan nemen richting Australie
....en zijn we nu volop aan het fantaseren of we een tijdelijk huurhuis of een camper gaan huren of toch maar direct een auto kopen, volgooien met kampeerspullen en hup vanuit Adelaide up north rijden en dan enkel maanden later terug keren in Adelaide om aan het 'echte' leven te beginnen....
.......................kortom, het afbreken van ons NL leven is in volle gang met alle daarbij horende dubbele, lastige gevoelens, maar toch vooral overheersend een gevoel van HOERAAA wij mogen naar Australie, dit jaar nog!!!!

Cheerio,
Tampet

[quote author=tampet link=topic=7651.msg113643#msg113643 date=1205443732]
....en zijn we nu volop aan het fantaseren of we een tijdelijk huurhuis of een camper gaan huren of toch maar direct een auto kopen, volgooien met kampeerspullen en hup vanuit Adelaide up north rijden en dan enkel maanden later terug keren in Adelaide om aan het 'echte' leven te beginnen....[/quote]

Perth bedoel je toch .....  :angeldevil:

Maarreh.. voelt goed he, die sticker! Een advies (ik weet niet of je er al over nagedacht hebt):

Vooral geen afscheid nemen op Schiphol. Neem de dag (of 2, 3) voor vertrek afscheid, en hou de vertrek/reis dag lekker voor jezelf... Wij hebben ons een dag vooraf al naar het Schiphol hotel laten rijden (door mijn zus) en daar een kamer genomen. De volgende ochtend lekker met de bus (en alle koffers en dozen en rugzakken ;-) ) naar Schiphol en lekker relaxed op het vliegveld...

hmmm... geen idee of ik je al gefeliciteerd heb :) Alsnog anders...

Van harte geheelveeliciteerd!!!! :grin: :grin:

Toppie die stickers! Nu je paspoorten maar goed opbergen  :wink:

Klinkt als of jullie de boel aardig op de rails hebben. Nu maar hopen dat je snel jullie woning verkocht en dat de kijkers/kopers die roze verf op de muur wat vinden  :roll:

Groetjes Chantal

KLinkt allemaal goed Tampet. De laatste loodjes zullen vast niet het zwaarst wegen, zeker niet na een RPL!

He Tampet, te gek dat die stickers erin zitten nu is het helemaal echt, ach ja op die paar dingen na die je nog moet regelen ,gaat helemaal goedkomen. :up:

@Perthpete; ja wat mij betreft zou ik ook het liefst  in alle rust met z'n 4-en naar SPL, maar anderzijds mocht de familie persé mee willen ach wie ben ik om ze dat te ' verbieden' ...moeilijk wordt het afscheid toch, waar we het ook doen...we'll see :|

@Chantal; je raadt nooit wat nu op tv wordt herhaald...de familie Knots!!! Dochterlief zat laatst weer gebiologeerd voor de buis....en ditmaal dacht ik. he klinkt niet als K3 of Megamindy....goh bekend deuntje...jawel hoor...kloddertje roze hiiiiier... :grin:
Leuk na 30 jaar weer te zien....al verraad ik zo wel een beetje mijn leeftijd... :roll:

[quote author=tampet link=topic=7651.msg113817#msg113817 date=1205673509]
@Chantal; je raadt nooit wat nu op tv wordt herhaald...de familie Knots!!! [/quote]

Waar?? Ik ook zien  :p

Als ik t goed heb op NL3 en dan was het of afgelopen vrijdag of gisteren, beetje eind v.d. middag, uur of 17h.
Geweldig om weer te zien!  :up:

Ondertussen......
Zijn vandaag onze 4 paspoorten bestickerd retour gekomen ?      Hoi! vraagje; Als visa eenmaal toegekend is moet je paspoort dan naar de ambasade voor "sticker", ik dacht dat je (visa)status wel "electronisch" in hun systeem zou zitten??? :? :up:

Hoi Gerbrand,

Er zijn inderdaad visa (waaronder de ETA (toeristenvisum)) die 'electronisch' worden toegekend, maar de 'permanent residency' moet inderdaad fysiek in je paspoort worden geplakt. En de ambassade is tegenwoordig niet meer DHaag, maar Berlijn.
Je kunt er uiteraard zelf heen, of de paspoorten aangetekend versturen; dat laatse hebben wij gedaan en dat ging prima, na een week waren ze weer retour.

Gr. Tampet

Gaat goed!!!!!

ehm, mag ik je wat aanraden? REIZEN!!! de pauze tussen afbraak en opbouw is wel heel erg lekker, je hebt een beetje het gevoel in wat voor land je zit, en je kinderen ook, en je begrijpt alles beter.
Bovendien wordt het toch een beetje nieuw leven, toch? wij hebben tijdens onze reis goed uitgevonden wat nu de mogelijkheden zijn hier, en wat we daaruit willen kiezen... Ik hoor van veel mensen die direct zijn gaan settelen dat ze hier eigenlijk een beetje precies hetzelfde doen als in NL...

Als wij het nog een keer mochten doen, zouden we het precies het zelfde doen.

Goede tip van Aukje om eerst te reizen
Maar Tampet kom niet te dicht in de buurt van Perth, anders ga je weer twijfelen :grin: :lol:

[quote author=Jan and Erna link=topic=7651.msg113853#msg113853 date=1205721759]
Maar Tampet kom niet te dicht in de buurt van Perth, anders ga je weer twijfelen :grin: :lol:
[/quote]

Twijfelen doet ze toch al, volgens mij is het net 51%-49% voor Adelaide.. Net dat 1,0001 procentje zit nog dwars ...  :angeldevil:

Joehoe Tampet, ben je er nog? Het is een beetje stil ..

Druk met voorbereidingen? (Zoals de uiteindelijke bestemming ?  ;-) ;-) )

[quote author=perthpete link=topic=7651.msg115383#msg115383 date=1207317931]

Druk met voorbereidingen? (Zoals de uiteindelijke bestemming ?  ;-) ;-) )
[/quote]

De bestemming is al lang bekend, toch? Wakker blijven he PP

Back