The roosters - 42Move Downunder

Jippieeee vandaag onze aangetekende brief uit Berlijn opgehaald bij het postkantoor. Ons gezamelijke dochtertje Amy heeft een errug mooi certificaat gehad met CITIZEN BY DESCENT erop. Ze is nu dus officieel australische, zijn wij toch wel heeel blij mee  :happysun: :dancing: :balloons: !! Nu nog ff haar paspoort regelen en dan hebben we het eerste groene licht in onze reeks te pakken.  :humble:  Australia  :humble:  Op naar numero 2, visas voor Moon en Jes... alles is ontvangen in Berlijn en process time 1-6 months staat er op de reply. Ons huis staat inmiddels een week te koop dus afwachten. De katten zijn nog niet onder de pannen maar wel een paar toezeggingen en als we echt niets vinden wil mijn moeder mijn aussi kat Melly blijven verzorgen als een soort herinnering aan ons. Das wel een hele lieve toezegging en neemt wat zorgen weg al blijven we voor Melly wel zoeken. Ik zou haar het liefst meenemen maar ze is al op leeftijd en heeft die hele verhuizing in tegenovergestelde richting al eens meegemaakt.


:up: Groetjes The Roosters - Steef
 
Hoi

Gefeliciteerd met het certificaat van Amy :up:.
Succes met de volgende stappen en natuurlijk de verkoop van jullie huis
 
Vandaag zijn Jes en ik naar de keuringsarts geweest in Amsterdam. En we zijn goed gekeurd joepiedepoepie.  :happy:
Het was een aardige man maar ik was verschrikkelijk zenuwachtig ik heb gewoon een hekel aan dokters en was blij dat ik weer buiten stond. Moest toen wel helaas weer terug naar het OLV op de prinsengracht. Die aardige mevrouw die bloed heeft geprikt 3 weken geleden was vergeten het belangrijke formuliertje aan me mee te geven. Tja en de arts moet dat meesturen met de rest.
Nu alleen nog het VOG regelen
 
Van harte gefeliciteerd met de Amy mijlpaal en natuurlijk dat dat nare witte jassen gedoe achter de rug is & ook nog alles okee is!
Heerlijk voor jullie!!  :up:

groeten van Tampet (die andere angsthaas :smile:)
 
[quote author=cyberoo link=topic=7402.msg100369#msg100369 date=1191439805]
Jaha en 180 euries lichter.
[/quote]

:grin:
 
Hoi,

Even een vraagje,

Wij moeten nu ook de medicals laten doen, is het eerst dat je de foto's en zo laat maken en moet er dan een tijd tussen zitten voor je naar de keurings arts gaat of kan het tegelijk??

Bedankt en succes verder met de afronding....trouwens hoe vragen jullie de VOG aan??

Groetjes Jacqueline
 
Hi Jacky,

Ik ben dus in Amsterdam geweest en daar moesten eerst de foto's genomen worden en bloed worden afgetapt en daarna na 2 weken ivm de uitslagen kon ik naar de keuringsarts.
Voor de VOG aanvraag heb ik het formulier gedownload, uitgeprint en voorzover ingevuld en daarna opgestuurd met een retour envelope naar de ambassade in Den Haag. Dit heb ik dus vandaag gedaan en als ik het goed gedaan heb  :smile:  hoop ik dat ik het formulier volgende week voorzien van stempel en handtekening terug krijg. Met dat formulier ga ik hoppakee naar de Gemeente voor de VOG aanvraag. En dan duurt het zo'n 3 a 4 weken voor je je VOG binnen hebt.

Groetjes,
Moon
The Roosters
 
Hi Moon,

Bedankt voor je uitleg :smile:

tjonge wat een gedoe allemaal.....ik (de hele familie)heb volgende week in de ochtend radiologie en daarna, dus op dezelfde dag met de dokter. vreemd...ze hebben niets verteld dat er twee weken tussen moesten zitten. we redden het dan ook niet voor de  7e november, moet alles binnen zijn.

VOG heb ik ook gedownload en dan maar idd zien.....

Hebben jullie je huis al verkocht???

Groetjes Jacky
 
Hi Jacky,

Wouw dus jullie hebben volgende week een fijn familie uitje. Ben blij dat ik het achter de rug heb hoor.
Maar wat jij zegt klopt ook hoor, o.a. in Zwolle wordt geloof ik ook alles op 1 dag gedaan. Ik had trouwens eerst het OLV gebeld en die adviseerde me om 2 weken te wachten met de afspraak bij de dokter ivm bloeduitslagen, wat ik dus gedaan heb. Was ook wel prettig om te horen dat het bloed oke was, ik moest namelijk ook voor mijn cholesterol gehalte prikken (erfelijke kwestie).

Haha wij wonen in Lelystad hoor daar gaan de huizen niet zo snel. Wat dat betreft hadden we beter in Amsterdam of omgeving kunnen wonen. Ben bang dat we veel geduld moeten hebben.

Groetjes,

Moon
The Roosters
 
blij om te horen, dat het wel kan. Had anders alles om moeten gooien en dan duurt het nog langer.... :-(

uhhmmmmm wij wonen ook in Lelystad....maar....ons huis ging super snel (binnen een paar weken), eigenlijk te snel....en we huren nu een koopwoning tot we weg gaan. Dus....het kan zeer snel gaan. :up:

Groetjes Jacky
 
Jeetje dat is zeker snel,
Grappig dat jullie ook in Lelystad wonen.  Dan zijn we bijna buren. :smile:
Ik weet niet maar het huis van onze buren staat nu al bijna een jaar te koop dus vandaar dat ik zeg het zal wel niet zo snel gaan.

groetjes,
moon
the roosters
 
Volgens mij zijn er nog een paar mensen uit deze buurt die naar OZ gaan....avontuurlijke mensen??

Je weet niet hoe het kan en gaat lopen. De huizen markt trekt weer aan en wie weet ben je het zo kwijt. Gaan jullie pas weg als je huis verkocht is of ga je eerder. Mocht je eerder willen gaan, kan je ook je huis verhuren totdat het verkocht is. Wij huren nu ook een koopwoning, totdat wij gaan. Het heeft allemaal voor en nadelen.

Succes,

Groetjes Jacky
 
Hi,

Wij gaan inderdaad pas weg als het huis verkocht hebben. We hebben niet zo'n goede ervaring gehad met het verhuren van Steef zijn vorige woning.
Inderdaad we kunnen het huis ook zo ineens kwijt zijn.
Ik heb de papieren voor mijn VOG aanvraag terug uit Den Haag (ze zijn erg snel, 2 werkdagen) en ik kreeg ook op dezelfde dag bericht uit Berlijn dat ik mijn VOG moet aanvragen. En ze willen het binnen 49 dagen binnen hebben tssss hoe komen ze aan getal. Nou ik hoop dat dat gaat lukken, morgen ga ik naar het gemeentehuis met de papieren.
Ook moet ik nog een formulier 886 invullen en binnen 49 dagen terugzenden. Ach ze houden ons lekker bezig.

Groetjes,

Moon
The Roosters
 
Hoi hoi,

Wij zijn vandaag ook geweest bij de gemeente. Wij hebben de VOG niet eerst opgestuurd naar Den Haag, maar het bewijs gebruikt van The government of Austalia, dat zij erom vroegen. Dat was oké en een hele opluchting, scheelt weer dagen.
Hebben vandaag ook de Xray's, bloed en medicals gehad, wat een gedoe en gerace zeg en wat een geld werk....700 euro lichter en ik vind de medicals echt nergens op slaan, althans stelt niets voor en kost erg veel geld....maar goed, het is voor een goed doel.....

en nu maar wachten......

Groetjes Jacqueline
 
Ja Jacky,wat een geld he. Jullie helemaal met de kids, je betaald de volle mep voor ze. PS hoe vinden jullie kinderen het, willen ze wel mee? Ze zijn toch op een best wel moeilijke leeftijd.
Ik ben vandaag weer eens gezellig naar het gemeentehuis geweest (voor de zoveelste keer, ben bijna vaste klant hihi) en daar de VOG aanvraag gedaan, duurt 2 tot 4 weken  :-( . En ze zijn daar zo lekker vrolijk op het gemeentehuis, niet dus.
Vandaag kregen we ook bericht dat Amy haar Australische paspoort onderweg is. Daar zijn we erg blij mee.  :lol:

Groetjes
Moon



 
 
hoi Moon,

Wij kwamen woensdag om 13.50 aan bij het gemeentehuis en hadden veel dingen te doen. Omdat het loket om 14.00 sluit hebben andere collega's geholpen....ging snel joh... :up:  verder was deze dame erg vriendelijk en zeer hulpvaardig, waardoor wij  de papieren niet naar Den Haag hoefden te sturen en gebruikte ze de brief van The government zelf, waar het verzoek ook instond...de vorige keer toen ik daar was, deden ze het namelijk niet....je moet gewoon geluk hebben wie je aan de andere kant van de balie treft.

Wat betreft de kids, 1 zoon van 20 gaat niet mee, onze dochter van 15 twijfelt nu, heeft een vriendje very close etc. en onze andere dochter van 1 gaat gewoon mee. We hebben gewacht tot Michelle haar diploma zou halen en toen we 2 a 3 jaar terug erover hebben gehad, zat zij in een hele andere fase. Dussss nu gaat ze volgend jaar naar haar examen gewoon mee, dan gaan wij een eerst en trip maken van 3 a 4 maanden door OZ heen en dan kan zij kijken of ze wilt blijven, dan is ze ook al bijna 17 jaar, maar toch. En wij moeten dan ook kijken hoe we dat gaan regelen of haar vriendje komt dan naar OZ toe. Tja als de hormonen gaan spelen  :wink:. Weet je de situatie is nu zo en volgend jaar zien we wel. We hebben altijd gezegd, iedereen moet zich daar happy voelen en daarom trekken we er ook 3 jaar voor uit en bekijken het dan of we daar echt blijven etc. We weten ook nog niet waar we ons gaan vestigen etc. dus dat zien we wel in die reis en daarom laten we het ook open..., maar vinden wel, dat ze die reis door OZ mee moet maken, zodat ze weet waar haar beslissing over neemt. Al is het ook weer anders als je daar gaat wonen, maar goed. Je weet niets van te voren, alles is een open boek, dus we zien wel. Je zet een stap en de rest volgt....

Groetjes Jacqueline
 
Zo pffff en jippieeee !!  :lol:  :balloons:
We nemen er één op.. :drink:
Ons eerste licht kan op groen.  :up:
Gisteren lag ie al op de mat, het briefje met daarop een af te halen aangetekend stuk uit Den Haag.
Ons kleine moppie Amy heeft een mooier aussi paspoort dan haar pa.
Haar foto staat er ook als ovale image op, best mooi gedaan eigenlijk.
Voor de visas is het nu wachten op de VOG van Moon.
Alles waar we zelf invloed op hebben is vet op schema. :smile:

:up: Steef
 
Back
Top