The roosters - 42Move Downunder

Yoehoee Roosters van harte gefeliciteerd hoor!!  :dancing:
Nog even en jullie zitten allemaal in de  :sunny:

Genietze van deze mooie mijlpaal!

groeten van Tampet
 
Jazeker, het loopt als een speer. Voor we er erg in hebben is het zover, tenminste als we een koper vinden.
Mijn vog lag vandaag in de brievenbus, nog even dat formuliertje 886 invullen en dan kan het hele spul met foto van Steef morgen op de bus. En dan kunnen we weer gezellig verder afwachten.

Groetjes,
Moon
The Roosters
 
Yooh dat gaat lekker bij jullie van harte.....! :grin:!! Trouwens wat heb jij je VOG snel. super :up:..wij nog steeds niet.  :-(
Zo en nu je huisje nog......maar dat komt wel goed!!



Groetjes Jacqueline
 
Vandaag kreeg ik het volgende mailtje:

I am pleased to tell you that your application for migration has been
approved.

Please send me your and your daughter�s passports so that I can issue your
visas.  You should also send a self-addressed envelope so that I can return
your passports and other documents to you by registered mail.

Joepiedepoepie Jes en ik mogen onze paspoorten opsturen naar Berlijn voor die mooie maar o zo dure groene papiertjes. :dancing:
Nu nog een koper en we kunnen een datum prikken.  :flying:
:happy: :cheer:  :happysun:
 
Dank jullie wel,
De paspoorten zijn gisteren verzonden en
ja nu nog dat huis maar dat probleem hebben nog een aantal van ons hier op het forum.
Wij hebben nog even de tijd alhoewel de dagen vliegen voorbij en is het zo een jaar later.

Groetjes,
Moon
 
Hallo XP ers,

Nou weer ff een update.
De paspoorten zijn terug uit Berlijn met twee nieuwe permanente visas erin.  :happysun: :w00t: :applaus: :peace: :crazy: :happy:
Wat papieren betreft staan alle lichten op groen en het gevoel begint nu ook wel heftig te worden. Ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor!
Wat werk op Tasmania betreft gaat het een beetje erg kl*te. Geen 1 werkgever die ook maar een positief teken van leven heeft gegeven.... erg jammer maar waarschijnlijk lopen ze wat werving op afstand betreft erg achter op Tasmania en zijn ze niet scherp genoeg om goede mensen te krijgen....toch wel raar omdat de overheid wel veel geld uitgeeft aan campagnes om meer mensen te krijgen. Ligt wel een gat voor een goede intermediate denk ik.

Wat betreft Sydney is dit anders verlopen. Bingo ik kan waarschijnlijk op 1 februari beginnen als alle papieren rond zijn. Ik heb erg zitten piekeren wat nu te doen. Natuur is toch eigenlijk de droom die door Tassie het meest ingevuld wordt. Toch biedt Sydney veel meer "zekerheid" in ons geval.  Voor mijn gevoel zijn de Blue Mountains rond Sydney de gulden middenweg. Iets koeler en als we echt meer warmte willen hoeven we de auto alleen maar van de mountains af te laten rollen.

Een subbie als Blaxland is nog te betalen en is toch net buiten de stad in de natuur. Blaxland ligt ongeveer 50km van de centrumring en het is eigenlijk bijna dezelfde situatie als Lelystad ten opzichte van Amsterdam (helaas ook de files in de spits). Maar mijn dierbaren wonen lekker in de natuur en frisse lucht net als nu. Veel Sydney siders kiezen voor de kustlijn waardoor de mountains niet overbevolkt zijn en gelukkig koeler net als vlak aan de kust. Er mag ook niet veel meer gebouwd worden i.v.m. de status National Park natuurlijk. Alleen het brangevaar blijft daar zeer groot, maar iedere plek omgeven door eucalyptus bomen is dat in Australia. De gassen die vrij komen zorgen ervoor dat de brand razendsnel gaat en de stam van de boom veelal gespaard blijft. Ik heb in het verleden al eens pikzwarte bomen gewoon weer zien uitlopen. De naam blue mountains komt ook door de gassen van deze bomen. Maar ja je huisie blijft een risico maar dat zouden we op Tassie ook bewust hebben genomen al is het brandgevaar daar een factor kleiner. Heb de brand al eens op een paar honderd meter van mijn huis gehad....maar is het leven midden in de natuur toch wel waard.

Het is een compromis waar we allemaal mee kunnen leven. Ik hoor binnen 2 weken of bovengenoemde baan 99% zeker is en ga dan alvast vooruit om een home at arrival te verwezelijken voor mijn kudde vrouwen. Kan via internet overleggen met mijn vrouw of het haar ook wat lijkt waarna ik de inspectie ter plaatse voor mijn rekening neem. Nou maar hopen dat ons huis in Nederland snel wordt verkocht.
In die "tussentijd" hebben we toch allebei een baan met inkomen en bouwen we al op in Australia. Om een hypotheek te krijgen zonder een euroton mee te nemen moet je toch al weer minstens een jaar hebben gewerkt in Australia.

Nou tot zover...later Steef
 
Hoi Steef,

Geweldig dat alle visa nu rond zijn & mogelijk ook al een baan! How does he do it??  :grin:
Klinkt goed hoor, go for it!  :up:
 
He Steef, klinkt goed allemaal.

Wij zijn laatst ook naar de bank geweest ivm vragen zoals een hypotheek.
Als je in Australie 3 maanden bij een baas werkt op een vast contract, krijg je
bij de NAB een hypotheek. Het is maar een weetje......

Groetjes jolanda  :up:
 
Na 3 maanden al? Tjee dat wist ik niet zal bij de NAB informeren als het zover is. Hoeveel deposit moet je dan minstens hebben 10 of 20% van de waarde of toch de voor de bank risicovrije euroton achter de hand? Klinkt in ieder geval zeer positief! Zal voor elk geval wel weer anders zijn. Bedankt voor de tip! :up:

Groetjes Steef
 
Back
Top