The Scutchies: Our story so far! (In Brisbane since June 9th!)

Dat is dan wel goed geregeld zeg... Elke maand een echo en controle. Een pretecho... Is dat zo'n 3D echo?

@Annemiek:  Ja we gaan voor de 3D echo.  Als het goed is kan je zien hoe het hoofd etc eruit ziet.  Bij Shea hebben we ook 3D gedaan, maar ze lag verkeerd om haar gezicht goed te kunnen zien, hopelijk deze keer beter, is echt leuk om te zien  :)

Ja heb wel eens op tv gezien hoe dat dan in z'n werk gaat. Wat een technologie he... Tegenwoordig is er zo enorm veel mogelijk. Spreek je Shea eigenlijk uit zoals je het schrijft(fonetich gezien dan Sjieja)? Mooie naam is dat zeg ;)

Dank je Annemiek! We spreken het uit als de Nederlandse Thea.  Shea komt van Gaelic (schots/iers taal) en betekent 'from the fairy fort'.  We wilden een beetje schotse voornaam gezien het feit dat ze een nederlandse achternaam heeft. 

Dat is ook leuk als je naam iets betekent  :)
Maar euh... Ben jij dan het Fairy fort? :lol: :lol:

@Annemiek, I've been called many things in my life, but Fairy Fort no!  :-D  Sounds nice though!  Fairy fort is zoiets als 'feekasteel', je moet er wel in geloven natuurlijk.  Op dit moment lees ik veel een Fairy boek met Shea en ze vindt het fantastisch.  :)

Tja... Omdat Shea from the fairy fort betekent, dus uit het feeenkasteel ;) En ze komt natuurlijk wel uit jou. Ja ach... flauw grapje waar ik zo maar ineens op kwam :lol:

Verder alles goed met je zwangerschap nu?

Ik had je grapje goed begrepen Annemiek  :-D, vond ik wel leuk.  Dat is wat ik nog het moeilijkst vind in Nederland, grapjes maken!  Soms begrijpen Nederlanders me niet, ze denken dat ik een fout gemaakt heb terwijl ik expres een grap maakte.  Wordt steeds beter de langer dat ik hier woon.  Jij zult dat waarschijnlijk ook meemaken in Australie, maar omdat je nu al goed engels hebt zal je niet te veel 'last' van hebben denk ik.  :)

Verder gaat alles goed met de buik, de kleine trapt vrolijk  :) mee met de WK  :soccer:

ooooww.... dat lijkt me af en toe en niet fijn... zo'n voetballer/ster in je buik ;) Hoe ver ben je nu dan al? maandje of 6?

Grapjes in eht engels vind ik ook moeilijk. Vooral de woordgrapjes. Weet je wat ook grappig is? Hoe ze sommige dingen van het engels in het nederlands vertalen. Grapjes dan he...
Pas geleden in Strong Medicine geloof ik een vertaling van How now brown cow (something like that) gezien die echt nergens op sloeg, maar weet niet meer hoe ze het nu vertaald hadden ;)

hallo allemaal,

voor ons is het wachten ook begonnen, ik zal jullie onze story even kort vertellen.
Wij zijn nov 2002 op een business visum gekomen naar australie.
Vorig jaar mei heb ik mijn registratie als fysiotherapeut gehaald, maar om het visum aan te kunnen vragen moest ik 1 jaar gewerkt hebben.
16 mei 06 was het zover en hebben we zelf de aanvraag weg gestuurd.
We hebben vandaag 16 juni bericht gekregen dat het in adelaide aangekomen is.
We hebben de medicals al klaar liggen en de australische politie check. Zodra ze er om vragen sturen we het op.
We hopen dat alles voor eind november gaat lukken omdat ons visum dan afloopt, en we geen idee hebben of ze een bridging visum geven als je overgaat naar een ander visum. Misschien weet iemand dat?

Het blijft lastig dat we niet goed kunnen plannen hoe het allemaal loopt.
Maar goed het kan allemaal slechter, wij kunnen tenminste al genieten van het aussie zonnetje.

Succes voor iedereen.
cheers Hilly

We durven het bijna niet te zeggen na de teleuerstelling van 3 maanden geleden:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4284.45

maar als het goed is hebben we eindelijk het lege appartement van Mees verkocht! 

Afgelopen donderdag hebben we een bod gekregen en geaccepteerd, morgen de overeenkomst teken, daarna moet de koopster tekenen en dan gaat de 3 dagen bedenktijd lopen.  Hopelijk zal deze vrouw niet een half uur voor het tekenen terugtrekken.......

Wil iedereen AUB duimen dat het deze keer goed komt!  :)  Het zou een enorme opluchting zijn voordat onze kleine komt.

Groetjes,
Susan

YES!!!! Ik duim me hier helemaal een slag in de rondte... duim duim duim duim duim :up: :up:

Goed zeg, ik blijf duimen totdat deze aankomende dagen om zijn en de koper er niet meer van af kan!!!

Groetjes,
Lela

Joepie!!!
Gefeliciteerd meid, ik weet hoe het voelt!

Trouwens, kwam er net pas achter dat je zwanger bent van je tweede, hartstikke leuk, alsnog proficiat. Hoeveel gaan ze eigenlijk schelen? Die van mij zitten 15 maanden uit elkaar en kunnen het perfect met elkaar vinden, heel grappig om te zien.  Kunnen ze straks lekker de hele dag achter elkaar aanrennen in de tuin.

@Iedereen :  Bedankt voor alle duimen, het helpt echt!  :up:  Wij hebben vandaag koopovereenkomst getekend.  Koopster wilde ook maar kan niet weg van haar werk ivm zieke collega, dus het wordt waarschijnlijk donderdag en daan de 3 dagen bedenktijd natuurlijk, dus nog een paar zenuwachtige dagen........

@Sybille : Als no2 wacht tot haar/zijn uitgerekende datum (no1 was 4 weken te vroeg) dan zal er 18 maanden tussen zitten.  Wel leuk denk ik.  Ik ben 18 maanden ouder dan mijn broer en heb altijd een dikke band met hem gehad, zo dik dat ik hem aan het achtervolgen ben richting Australie!

Hoi Susan, gefeliciteerd jullie allebei. Het gaat helemaal goedkomen aangezien de koopster ook al wou tekenen. :up:

'K hoop dat jullie alles rond hebben voordat de kleine zich aandiend.

Groeten,

Koen & Katrina

De koopster heeft gisteren getekend  :up:, dus nog een paar dagen zweten  :unsure: tot dat de bedenktijd voorbij is. 

Back