To stay or not to stay

Thanks Steve & Zwerver. Dat is inderdaad nu ook wat ik met mijn werkgever probeer af te spreken: een contract om de nominatie/het visa te regelen en dan een 'schaduwcontract' voor de echte werkzaamheden.
 
Thanks Steve & Zwerver. Dat is inderdaad nu ook wat ik met mijn werkgever probeer af te spreken: een contract om de nominatie/het visa te regelen en dan een 'schaduwcontract' voor de echte werkzaamheden.
Helaas niet gelukt met de huidige werkgever, wel (ironisch genoeg) met degene die ik had afgewezen. Daar begin ik over een week nu alsnog voor te werken op dezelfde opdracht toevalligerwijs.

Application voor WA State Nomination de deur uit, dus het is weer wachten geblazen!
 
Wachten = Visa aanvraag

(die woorden zijn onderling uitwisselbaar ;) )
Gelukkig werk ik aan m'n geduld. Gaat toch zeker in de helft van de gevallen best goed😜

We'll see, hoop voor kerst iets te horen, dat zou fijn zijn. En ander wacht ik wel tot volgend jaar 😁
 
Wohoo! Gisteravond laat kwam er blijkbaar een mail in de bus van SkillSelect! In de ochtend pas gezien, snel openen....

Was het helaas alleen een pijnlijke herinnering van mijn leeftijd, vanaf vandaag 5 punten verloren want naar de volgende age bucket. En ja, ben me er van bewust dat dit is een ongegeneerde manier van laten weten dat ik vandaag jarig ben is ;)

Die mail kwam waarschijnlijk geautomatiseerd binnen in een andere tijdszone.. Ach ja, beetje langer wachten en geduld kweken it is!
 
We'll see, hoop voor kerst iets te horen, dat zou fijn zijn. En ander wacht ik wel tot volgend jaar 😁
Omdat geduld echt mijn ding is, gister gebeld met WA Migration, proberen te peilen of "voor kerst" ging lukken. Simpel antwoord: neen, ik mocht pas weer na 8 weken terug bellen. Dus dat is 6 januari pas...

Kan me niet voorstellen dat ik dus voor die tijd iets hoor. Helaas, pindakaas!
 
Kan me niet voorstellen dat ik dus voor die tijd iets hoor.
Het is zo heerlijk om fout te zitten hè!

Afgelopen woensdag verscheen er ineens een mailtje vanuit WA Migration dat ze de zaak aan het bekijken waren en nog wat extra informatie zochten. Moest foto's van het kantoor sturen en een lease agreement. Kon ik gelukkig binnen 24 uur regelen en uiteindelijk vanochtend het antwoord dat alles goed was en de staats sponsorship binnen is!

Een minuut later kwam er ook een bericht binnen van SkillSelect om de "echte" application in te gaan vullen.

Vandaag hele dag gespendeerd om alle documenten (weer) up te lossen en extra informatie aan te vragen en op te zoeken, maar hij is de deur uit! Medicals staan gepland voor 1 februari, kon helaas niet eerder. Gister ook begonnen aan een kleine vakantie richting Esperance, dus het vakantiebudget is in 1x op ;) investering voor de toekomst zullen we maar zeggen!

Vind het toch wel steeds spannender worden nu het dichterbij komt.. Ben benieuwd of en wanneer het visa gegrant wordt, hopelijk niet al te laat, dan kunnen we op en neer naar Nederland om alles daar af te handelen. We houden u op de hoogte :)
 
Volgende week zijn de medicals, hopelijk daarna weer een beetje schot in de zaak!

Begin me de laatste tijd wel steeds meer af te vragen of ik niet een enorme fout heb begaan in mijn EOI... Wellicht kan iemand me helpen?

Mijn skills assessment heeft officieel 3.21 jaar ervaring aangegeven. Mijn totale werkervaring is 5+ jaar en daarom heb ik dus ook 5+ aangegeven in mijn EOI. Geen idee waarom ik me dit niet eerder heb afgevragen, maar heb ik mezelf nu niet enorm in de vingers gesneden? Dat DHA uitgaat van de door VETASSESS voorgestelde jaren?

Ik dacht dat ik alles netjes had gedaan, maar mijn maag draait zich nu om van het feit dat het dadelijk hierop kan stuklopen...
 
Volgende week zijn de medicals, hopelijk daarna weer een beetje schot in de zaak!

Begin me de laatste tijd wel steeds meer af te vragen of ik niet een enorme fout heb begaan in mijn EOI... Wellicht kan iemand me helpen?

Mijn skills assessment heeft officieel 3.21 jaar ervaring aangegeven. Mijn totale werkervaring is 5+ jaar en daarom heb ik dus ook 5+ aangegeven in mijn EOI. Geen idee waarom ik me dit niet eerder heb afgevragen, maar heb ik mezelf nu niet enorm in de vingers gesneden? Dat DHA uitgaat van de door VETASSESS voorgestelde jaren?

Ik dacht dat ik alles netjes had gedaan, maar mijn maag draait zich nu om van het feit dat het dadelijk hierop kan stuklopen...
Ik weet alleen wat wij gedaan hebben en wij hebben de werkervaring van de skills assessment aangehouden. In ons geval maakte dat niet uit, wij zaten zowel met de skills assessment als onze totale werkervaring op de maximale voor je punten.
De skills assessment had bij ons ook een aantal jaar van de werkervaring eraf gehaald.

Ik zou even goed lezen wat er precies bij de werkervaring staat bij de Eoi.

Volgens mij kun je toch ter aller tijde je EOI aanpassen?
Succes ermee.
 
Ik weet alleen wat wij gedaan hebben en wij hebben de werkervaring van de skills assessment aangehouden. In ons geval maakte dat niet uit, wij zaten zowel met de skills assessment als onze totale werkervaring op de maximale voor je punten.
De skills assessment had bij ons ook een aantal jaar van de werkervaring eraf gehaald.

Ik zou even goed lezen wat er precies bij de werkervaring staat bij de Eoi.

Volgens mij kun je toch ter aller tijde je EOI aanpassen?
Succes ermee.
Vandaar nu ook mijn stress... Ik ben nu als de dood dat ik een te hoge 'bracket' heb aangeklikt, zodoende te veel punten (5) heb geëist en dus op basis van onjuiste informatie ben uitgenodigd.

Helaas kan ik niks meer aan het EOI aanpassen (zelfs niet eens inzien), aangezien deze al is gebruikt voor de uitnodiging... Snap echt niet dat ik hier zo compleet de bocht uit ben gevlogen en dit mezelf niet eerder heb afgevragen. F*ck.
 
Vandaar nu ook mijn stress... Ik ben nu als de dood dat ik een te hoge 'bracket' heb aangeklikt, zodoende te veel punten (5) heb geëist en dus op basis van onjuiste informatie ben uitgenodigd.

Helaas kan ik niks meer aan het EOI aanpassen (zelfs niet eens inzien), aangezien deze al is gebruikt voor de uitnodiging... Snap echt niet dat ik hier zo compleet de bocht uit ben gevlogen en dit mezelf niet eerder heb afgevragen. F*ck.
Volgens ingewijden is dit de normaalste zaak van de wereld in sommige areas. Mensen claimen x jaar werk ervaring voor de punten. Dan scoren ze hoog en worden eerder uitgenodigd. Dan na de uitnodiging ontdekt immigration dat er verkeerd geclaimd is, er wordt om opheldering gevraagd, aangepast en de aanvraag gaat gewoon verder met aangepaste jaren (zolang je nog steeds maar boven de benodigde aantal jaren zit)

Dus…. Het zou wel eens mee kunnen vallen.
 
Ik weet niks van jouw type visum. Mijn type zat zo in elkaar dat je, zodra je submit, de application in een PDF verandert waar je niks meer aan kunt wijzigen. Maar ik had tot de toekenning alle tijd om aanvullingen, wijzigingen, correcties en uitleg in te dienen. Je mag best fouten maken.
 
Ik weet niks van jouw type visum. Mijn type zat zo in elkaar dat je, zodra je submit, de application in een PDF verandert waar je niks meer aan kunt wijzigen. Maar ik had tot de toekenning alle tijd om aanvullingen, wijzigingen, correcties en uitleg in te dienen. Je mag best fouten maken.
Maar deze fout betekent dat ik zal gaan zakken van 90 naar 85 punten en ik dan wellicht helemaal niet uitgenodigd zou worden? En dat terwijl we nu dus wel al alles (12k in totaal ofzo) hebben betaald... Dat zou een dure grap zijn, maar nog belangrijker, dan zou ons avontuur er dadelijk op zitten aangezien we geen visa hebben?

Was overigens in de war tussen immi account en SkillSelect. Nu bij immi ingelogd en daar kan ik de aanvraag (in PDF) inderdaad gewoon bekijken. Er staat het volgende: "Overseas employment experience | At least 60 months in the 10years prior to invitation | 10 points" - ik heb dat dus gelezen als werkervaring en niet per se "werkervaring die direct te maken heeft met de aanvraag"...

Zie nergens in het account een Case Officer staan die ik kan contacten, wellicht morgen maar gewoon de algemene lijn bellen en kijken of er iemand is die me wat minder gestresst kan laten voelen 😅
 
Ik dacht altijd dat als je medicals moest doen je een CO had. Of was dat met police check. @Zwerver. Jij bent redelijk recent ook bezig geweest. Jij nog suggesties
 
Ik dacht altijd dat als je medicals moest doen je een CO had. Of was dat met police check. @Zwerver. Jij bent redelijk recent ook bezig geweest. Jij nog suggesties
Nope, maar als Hein er doorheen fietst nu dan weet ik direct waar al die hoge punten mensen vandaan komen.

Ik vermoed dat het wel losloopt. Je hebt je uitnodiging, dus je kan uitleggen aan een CO als die vragen stelt dat je een fout gemaakt hebt.

Emigratie is stressvol, het process met immi nog erger, maar ze zijn redelijk coulant als je echt onbewust een fout gemaakt hebt.
 
Ik weet niks van jouw type visum. Mijn type zat zo in elkaar dat je, zodra je submit, de application in een PDF verandert waar je niks meer aan kunt wijzigen. Maar ik had tot de toekenning alle tijd om aanvullingen, wijzigingen, correcties en uitleg in te dienen. Je mag best fouten maken.
Zo was dat bij ons ook. Zo hebben wij toen ook onze medicals later toegevoegd en mijn Engels test. Op het moment dat wij een CO kregen, was dat meteen een grant.
 
Ik dacht altijd dat als je medicals moest doen je een CO had. Of was dat met police check. @Zwerver. Jij bent redelijk recent ook bezig geweest. Jij nog suggesties
Eerst was dat niet. Dit is volgens mij veranderd, volgens mij kun je pas medicals nu doen als je een CO hebt. De datum van je medicals een jaar later was bij ons toen de datum dat wij de eerste keer binnen moesten zijn voor de geldigheid van he visum. Niet de grant datum met een jaar later.
 
: "Overseas employment experience | At least 60 months in the 10years prior to invitation | 10 points" - ik heb dat dus gelezen als werkervaring en niet per se "werkervaring die direct te maken heeft met de aanvraag
Zoiets was er toen bij ons ook, bij ons had het wel daadwerkelijk met de werkervaring van het skills assessment te maken. Daar was het skills assessment ook op getoetst, op overseas employment experience.
Dat heeft misschien ook te maken met het type visumaanvraag.

Zoals meerdere aangeven het zal wel loslopen. Misschien krijg je wel geen vragen, als je vragen krijgt kun je dit ook gewoon eerlijk aangeven
 


OFX
Back
Top