afterbang
XPdite Sponsor
Hollander zeker?Ongeduld is duidelijk een van m'n kenmerken
Hollander zeker?Ongeduld is duidelijk een van m'n kenmerken
We hebben helaas niet mega veel tijd, dus "haasten" er een beetje door hoor. Nieuw werk in Perth heeft me nodig ;-)Als je nog WA travel tips wilt, wij hebben een maand of 2-3 doorgebracht in de Kimberley en Pilbarra regio’s. Magical place WA
Ik zou je aanraden een 4WD te kopenMaar wat zou je aanraden te doen in de Kimberley's als je geen 4WD (zoals wij) hebt?
We zijn in 99 op onze allereerste reis door Australië begonnen met een 4WD groepstour van Darwin naar Broome, via Katherine and the Gibb River Road, Mitchell's Falls, Tunnel Creek, Bungle Bungles etc. Gewoon in de bush kamperen in kleine tentjes, met z'n allen koken en ons vervoer was een 4WD OKA truck. Nu zijn we helemaal niet van de groepsreizen, maar we hebben een erg leuke tijd gehad met internationaal gezelschap, van 20 - 60 jaar oud, 11 man in totaal, maar allemaal actief met veel wandelingen en zwemmen. Dat zemmen moest ook wel want ik geloof dat we 2x op een camping stonden met een douche (dan leer je ook het genot van flushing toilets waarderen) en het was erg heet. We hadden ook een goede gids die het leuk vond om dieren voor ons te vangen en erg veel kennis had. Dus als je zo iets kunt vinden, zie je veel in korte tijd en heb je zelf geen 4WD nodig. Ons tripje was 11 dagen. Je moet natuurlijk wel geluk hebben met je gezelschap en gids. Een 4WD huren is in die hoek ook geen geweldige optie, want je mag er vast en zeker niet de Kimberleys mee in/de Gibb River Road op.We hebben helaas niet mega veel tijd, dus "haasten" er een beetje door hoor. Nieuw werk in Perth heeft me nodig ;-)
Maar wat zou je aanraden te doen in de Kimberley's als je geen 4WD (zoals wij) hebt?
We hebben de beste auto ter wereld. Helaas hebben we die achter moeten laten in Afrika, zou top voor hier zijn:
View attachment 1542
Maar klopt, er moet wel weer een 4x4 komen.. wellicht een Wrangler als we in Perth zitten, machtig mooie auto's vind ik dat
Let’s agree to disagreeWe hebben de beste auto ter wereld. Helaas hebben we die achter moeten laten in Afrika, zou top voor hier zijn:
View attachment 1542
Maar klopt, er moet wel weer een 4x4 komen.. wellicht een Wrangler als we in Perth zitten, machtig mooie auto's vind ik dat
Gefeliciteerd! Ga je nu je visum indienen voor de 491? of ga je wachten tot je een uitnodiging krijgt voor 189/190?Oh boy, this is an update and a half...
Gister, 26 oktober, om 11.56am krijg ik een mailtje binnen met de titel: "Western Australian State Nomination" - de datum van 1 november was dus duidelijk door onszelf verzonnen en er worden zeer zeker Management Consultants uitgenodigd. 'Helaas' is het 'slechts' voor de 491 en niet de 189/190, maar de blijdschap/opluchting is er toch niet minder om!
Er is natuurlijk nog niks officieel, maar dit lijkt de goede kant op te gaan en dat binnen 2 weken na het lodgen van de EOI (alle datum tellertjes werden reset nadat ik mijn partners taaltoets punten had toegevoegd). Ben deze snelheid niet gewend hoor!
Gefeliciteerd! Ga je nu je visum indienen voor de 491? of ga je wachten tot je een uitnodiging krijgt voor 189/190?
Ik snap het dat lastig is, het voordeel is wel dat je uiteindelijk met de 491 ook permanent kunt krijgen. Geen idee wat de kosten dan zijn om na 3 jaar permanent aan te vragen.Merci! Nou, dat is een hele goede vraag.. Vind het heel lastig inschatten of die uitnodiging uberhaupt nog komt. Voor dit visa hebben we nu 28 dagen om te reageren, dus dat is niet mega lang. De 189 invitation round wordt slechts 4x per jaar gedaan en de eerste is in januari weer, dus die is vrij kansloos lijkt me. En de 190 is natuurlijk vrij vergelijkbaar met de 491 (behalve dat de ene Permanent en de ander Provisional is), dus het lijkt me sterk dat WA ons voor beide zal uitnodigen?
Zal je stava er eens bijpakken!
En @afterbang, thanks! Er is inderdaad een pathway, beetje jammer alleen dat je dus twee keer de kosten moet maken en die waren al niet zo mals.. maar goed, eerst dit maar eens echt binnen hengelen
Nouja, de extra kosten om na 3 jaar voor permanent te gaan zijn dan dezelfde visa kosten (ongeveer $10,000 voor ons tweeen) nog een keer. Dat is best aanzienlijk natuurlijk maar ja.Ik snap het dat lastig is, het voordeel is wel dat je uiteindelijk met de 491 ook permanent kunt krijgen. Geen idee wat de kosten dan zijn om na 3 jaar permanent aan te vragen.
Wij hebben toen ook getwijfeld alleen onze keuze was iets gemakkelijker. Wij hadden de nominatie voor 190 en onze voorkeur ging uit naar 189. Uiteindelijk toch alles ingediend voor de 190, de 2 jaar zijn zo voorbij. Ik denk 4 weken nadat we alles hadden ingediend kregen wij de uitnodiging voor 189.
Nu terugkijkend zijn we blij dat we toen de 190 keuze gemaakt hebben. Mijn partner had heel snel werk in Sydney en de vraag is of dat in een andere stad ook was gelukt. Nu sinds 2 maanden zijn we in WA en erg happy hier.