Afterbang, whats this? Je hebt een avatar van sea sheperd... I don't know what that is, maar hier op de frigo van mijn vriendins cousin plakt exactly dezelfde sticker van sea-sheperd... WTF, are you here somwhere spying?
Deze avond onze verjaardag gevierd in Yackandandah. Live music every wednesday! ik heb mijn banjo meegenomen en een flink potje meegspeeld. Ik mag volgende week terug komen
Zo, meer als een maand verder en heel wat beleefd. Uiteindelijk zijn we na een 2tal weken van Alburry naar Myrtleford (bij de ex-man van e familie in Alburry) verhuisd. Waar we heel vriendelijk ontvangen werden, maar na een paar dagen bleek dat de zoon des huizes ons niet wenste. Hij heeft al het mogelijke gedaan om ons uit huis te pesten, maar is er uiteindelijk niet in geslaagd want hij (15 jaar!) is uiteindelijk degen die nu uit huis is, binnenkort een pshychiatric assesment zal ondergaan en geclassificeerd zal worden als psychotisch oid. Werkelijk van de kleinste ongein tot vernielen van spullen, ongevraagd in onze kasten komen tot het knoeien met voedsel (ok, het was maar voedingskleurstof... zei hij...). Dit alles zonder uitlegbare reden van zijn kant. De kleinste opmerking kon voor hem genoeg zijn om in een scheldtirade uit te vliegen en daaraan vast hangend dus ook een "revenge" van zijn kant. Hij had zelfs al een hele revenge list opgesteld en dacht (schrik niet!) zelfs aan electrocutie! De politie zei zelfs dat als hij een gevaar bleef vormen voor ons dochtertje en wij niet onze maatregelen namen (zelf verhuizen, maar dat ging zomaar niet) dat ze de kinderbescherming moesten inlichten en ONS dochtertje bij ons weg zouden kunnen halen. My God! en dan denk je lekker te emigreren... Maar goed, voor ons komt alles goed, want we hebben ondertussen werk gevonden. ik 2 solicitaties gedaan (ben medisch laborant met slechts enkel histology ervaring, dus nogal beperkt), mijn vriendin is een OT en heeft ondertussen 6 solicitaties verstuurd, waarvan ze er bij 4 op gesprek mocht komen (2 lopen nog), maar bij het tweede solocitatiegesprek al meteen prijs had! Wat dus betekend dat we eindelijk op eigen benen kunnen staan en ons ergens kunnen gaan settelen. Ze kan gaan werken in Wonthagi (Gippsland - VIC) en uiteindelijk ook in Shepparton (maar die stad vonden we beiden maar niks, te industrieel, te veel crimi, en te weinig anders in de buurt, en ook te warm). Zondag trekken we met een auto volgeladen EN een aanhanger (we hadden inmiddels ook eigen bedden) naar het zuiden en verblijven nog een paar dagen bij andere familie, maar hopen dezelfde week nog een eigen plekje te vinden (de huizen zijn daar spotgoedkoop om te huren; 250 per week voor 4 slaapkamers). Inmiddels ook beiden een ABN nummer om onze zaakjes van in Belgie weer verder te zetten (kinderanimatie en gitaarbouwer) en dan kan het echte leven beginnen.
Bij de ex-man van de nicht van mijn vriendin.
Nog wat positief nieuws. Onze container is afgelopen zaterdag ook aangekomen in Melbourne, vandaag is Aqis langsgeweest voor controle (waar we morgen de uitslag van horen, wel spannend want ik had een aantal stukken hout mee voor mijn instrumentenbouw, maar die zijn volgens mijn opzoekingen op hun site niet dik genoeg om als "bedreigend" over te komen) en dan kunnen we het hele zaakje direct in onze nieuwe woning laten bezorgen.
Juist bericht gekregen dat al onze spullen in orde waren voor de douane, dus geen verdere kosten voor vergassen oid. YAY, gelukkig zit het soms toch ook wat mee!
Het eerste wat ik ga doen als onze spullen ariveren (nu ja, na het noodzakelijke dan...) is mijn ligfiets ineen schroeven zodat ik weer eens lekker kan gaan fietsen, want dat heb ik wel gemist!
Ends well, all's well zullen we maar zeggen! Wonthaggi, kende het niet maar het is er vast leuker dan de Streetview foto's doen vermoeden. Die zijn allemaal in slecht weer genomen lijkt het zo
Maak gratis een account aan om het meeste uit je forumbezoek te halen.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.