van CO naar medicals en VOG!

ach, het zijn maar spullen.
Het zijn de herinneringen die het leven mooi maken. En natuurlijk kunnen materiële zaken een trigger zijn om die herinneringen naar boven te laten komen, maar hoe mooi moet het zijn om via een "omweg" eenzelfde trigger te krijgen?!

ach, het zijn maar spullen.
Het zijn de herinneringen die het leven mooi maken. En natuurlijk kunnen materiële zaken een trigger zijn om die herinneringen naar boven te laten komen, maar hoe mooi moet het zijn om via een "omweg" eenzelfde trigger te krijgen?!

Ik weet het, en het gaat me niet zo zeer om de spullen als de herinneringen... Nou ja, we zien het tzt wel :)

Nee joh, ik stouw gewoon die container vol! ik lees posts van mensen dat er best veel in past, dus hou me daar aan vast ;)
Nu mn vriend nog even overtuigen... :rolleyes:

Ze hebben ook nog grote maten hé (containers bedoel ik)

40 feet is biiiiig, dus ik zou voor die gaan ;)

Als ik dit zo hoor dat zit je een beetje op hetzelfde spoor als wij. Het gaat alleen afhangen van:

- nemen we 1 of 2 surfboards mee
- nemen we 1 of 2 racefietsen mee
- nemen we "wat" boeken mee of alles
- nemen we wel of niet de espressounit mee

Dat is het ;)

Zo, vanmiddag nog even live op Radio 2 - Limburg, nu nog steeds drukdruk met ons laatste verkoopweekend. Hopelijk heeft die extra reclame wat opgebracht en is morgen in een mum van tijd alles uitverkocht, dan kunnen we zondag lekker relaxen :D...
Tis toch wel vermoeiend om te zien wat een mens allemaal bijeen spaart op zo een korte tijd.
Maandag avond nog even labels gaan plakken op ons "Wizard of Oz - Premium Stout Brew". Samen met de schoonpa lekker 20 liter "stout" gebrouwen voor ons afscheidsfeestje de 8e september. En dan gaat het hard, nog slecht 1 maandje en we zitten op de vlieger. Erg vaag allemaal op dit moment. Nog veel te regelen. Langs gaan bij het CM om er achter te komen in hoeverre we nog gedekt zijn door hen (we zitten met een temporary visum), dan nog naar de belastingdienst om onze eindsom voor dit jaar uit te rekenen. Domicilie omzetten, nog eens op zoek naar koffers. Nog eens bellen met Hazeleger voor de laatste afspraken (wie heeft er ervaring met Hazeleger?, kunnen jullie mij even PM-en daarover?)

Drukdrukdruk, maar erg leuk allemaal! "Live while I'm alive & Sleep when I'm dead" is het motto op dit moment>:D

Phoehoe, de stress zit er lekker in.
Vorige vrijdag mijn laatste werkdag gehad en mijn lieve collega's hadden mij mooi liggen. Ik wilde nog taart bakken, maar Nele had gezegd, "nee joh, moet je niet doen, dan staat ie dara het hele weekend..."
Kom ik daar aan, hele tafel gedekt met allemaal lekkers wat iedereen had meegebracht. Een echte BYO brunch!
En dan in het weekend begint de echte stress. We zijn nu al zo lang aan het inpakken en het lijkt niet op te schieten, en dan nog te bedenken dat we maar 5m³ meenemen! Maar ja, ik heb nu pas tijd om alles een beetje uit te zoeken wat in de vuilcontainer kan en wat in de scheepscontainer. Vrijdag staat Hazeleger voor de deur om 7u30 :eek:
Het zal allemaal wel goedkomen. Ik moet wel toegeven dat dit soort zaken erg veel druk leggen op je relatie, maar dat is al vaker ter sprake gekomen. Hopelijk komen we er sterker uit!

Soms even bewust samen stilstaan waar je mee bezig bent. Dat je er samen mee bezig bent en dat je er voor elkaar bent.

Succes in ieder geval! Nog 2 weken! :)

Voila, Koffers zijn ingepakt (slechts een 15kg overgewicht :eek:), afscheidsfeestje was super! (150 man op de bbq!:D), container is vertrokken (we moeten de rekening nog betalen! :oops:) en nu nog een paar uurtjes voor de boeg.
Morgen om 16u (ahnee, das vandaag dus, de 12e) vertrekken we vanuit Brussel, over Doha, naar Melbourne. Dan lekker een nachtje in het camperpark doorbrengen en daarna richting Myrtleford en Albury.

De laatste dagen hier waren wel wat hectisch. Veel dingen die bureaucratisch lekker fout lopen. We staan op dit moment waarschijnlijk nergens ingeschreven, terwijl we dat wel willen (we hebben een tijdelijk visum en kunnen nog altijd terug komen). Banken die geen huurwaarborg willen terugstorten zonder persoonlijk langs te komen en nog zo van die ongein.

Maar het is mooi geweest, nog even de post regelen dat die automatisch wordt doorgestuurd en dan vlug nog onder de wol. Hopen dat ze in Brussel toch wat vriendelijk gaan zijn en ons wat extra bagage gunnen...

See ya soon in Australia!

goeie reis!
Die laatste dagen kunnen idd vreselijk hectisch zijn, dus het zal fijn zijn om dat dadelijk achter je te laten. Straks zit je in het vliegtuig met je boeltje en dan heb je de rust.
Er gaat altijd wat mis, op het eind. Dat weet je van te voren. Je kunt alleen maar hopen dat het makkelijk op te lossen is, achteraf, en/0f je niet te veel geld kost. Maar er gaat gewoon altijd wat mis. Niet druk om maken.
Komt wel goed, nu eerst de reis, en veel plezier als je hier bent!

De grote dag voor jullie vandaag!
Goede reis, succes en geniet van jullie eerste stappen op Australische bodem (over een paar uurtjes ;-)).

Hehe, we zijn er eindelijk hoor...

Donderdagavond net iets na 21u30 geland, op het gemak (als laatste) uit het vliegtuig gestapt, even ons dochtertje lekker schne kleren aangetrokken en daarna vlotjes door de duoane (we mochten bij de residents naar binnen) en zo door de security/customs heen zonder problemen of controle.
De vlucht ging echt super. Qatar is echt wel een aanrader. In Doha even problemen omdat ze voor mijn belgisch paspoort geen visum vonden maar blijkbaar kon alles toch vlug worden opgelost. Was wel even spannend of dit in Melbourne geen proble;emn ging geven, maar niks van dat daar.
En dan vrijdag morgen richting Albury waar we nu al een aantal dagen verblijven bij de nicht van mijn vriendin. Ondertussen hebben we eindelijk het 3G internet werkend gekregen (onze nederlandse laptop matchte niet met de ozzy dongle...) en vandaag ook al een auto gekocht (Hyundai i30 Wagon) en bij Vicroads langsgegaan en het leuke nieuws te horen gekregen dat we gewoon een VIC drivers license kunnen kopen zonder test.
Nu we een auto hebben kan de zoektocht naar een eigen stekje en werk echt beginnen. Ondanks dat ik op de vlucht ziek geworden ben (griep) is het echt wel fijn om hier te zijn.

Back