van CO naar medicals en VOG!

kan zo zijn dat het in de loop van de week weer goedkoper word. Weekends willen de prijzen wel is omhoog, want dan hebben mensen meer tijd om te boeken. Iets met vraag en aanbod ;).

qatar, malaysia, singapore, zo een beetje alles eigenlijk.De rest van de maatschappijen waaren toch al veel te duur.
Ik ga het straks of morgen nog eens bekijken.

Nou, we hebben gewoon de knoop doorgehakt! (was wel even zo'n gek gevoel).
Het is een duurdere vlucht geworden, maar wel voor ons wat beter: 1 overstap Brussel-Doha-Melbourne en bij Qatar, dus das fijn voor de bagage. 12 september is het zover!

wij hebben vorig jaar a'dam - munchen munchen - doha doha melbourne gevlogen met qatar en het is ons prima bevallen.korte stops en 's avonds aangekomen in Melbourne kan je gelijk je bed in en in het ritme komen.

groetjes
Yvonne

Vandaag, alweer de 3e, open huis verkoop gehad. Dit keer geen al te groot succes qua volk, maar wel in real-time via Facebook. Dat is echt een uitkomst. Na de verkoop fotograferen we alle niet verkochte stukken en plaatsen we die bij in een foto album, daar kunnen de mensen dan op reageren. Werkt super. Alle grote stukken zijn er al uit; diepvries, frigo, kasten, rekken, tuintafel en stoelen, stofzuiger, computer, noem maar op. Nu is het vooral nog klein spul zoals decoratie, potten en pannen, wat speelgoed.

Maar ook heel onverwacht bezoek gekregen...
Vorige week werd mijn vriendin al opgebeld door een reporter van Radio 2 :up: (Vlaanderen) of we niet iets wilde komen vertellen over onze open huis verkoop en dan 1 ding tonen dat we verkopen en 1 ding dat we meepakken Down Under, zodat ze direct een verhaal erachter hebben. Ze hadden namelijk mijn advertentie op kapaza.be gezien en nu het komkommertijd is zoeken ze van die alternatieve dingen voor op de radio. Ons allemaal best, want das mooi extra reclame. Maar deze middag stond er ineens een vriendelijke meneer met fototoestel voor de deur: "hallo, ik ben van Het Nieuwsblad en Radio 2" die kwam dus nog eens extra een interview afnemen over onze verkoop, maar natuurlijk ook onze emigratieplannen, hoe we er toe gekomen zijn enzo. Raar, maar natuurlijk wel super! Ha, wat je al niet moet doen om BV te worden! (helemaal naar de andere kant van de aardkloot verhuizen!)
11-12 augustus is onze laatste en dan de week erop alles wat we echt willen houden mee met de verhuizer (die we nog moeten zoeken:oops:...)

En hoppa, Facebook blijft doorgaan! Misschien een gouden tip voor anderen? Juist een foto geplaatst en nog geen 2 minuten later is de kolomboormachine verkocht en nog aan een schone prijs ook.

Hé die kolomboormachine, die had ik ook wel willen hebben ;)

Maar leuk dat je een Bekende Vlaming geworden bent! Nu nog even StuBru en dan de wereld aan je voeten! ;)

Ik ben fan, zodra ik bij ons de rivier oversteek komt de ontvangst in zicht! Altijd weer een fijn moment als Studio Brussel dan luid en duidelijk uit de luidsprekers klinkt ;)

Sacha, soort Triple J ;)

Gisteren eindelijk een verhuizer tot bij ons thuis gekregen. We hadden al een aantal offertes en prijzen per m3 gekregen, maar om zo "live" iemand te zien en horen vond ik toch wel fijner. Klonk allemaal erg logisch. Zijn inschatting was dat we rond de 5 m3 zitten (exclusief bed, anders wordt het 7) en dat we dat met een beetje geluk net in een standaard deelzendingskist krijgen. Dat zou mooi zijn, want dat scheelt weer wat kosten van een kist op maat. Ook fijn dat we die kist zelf mochten volproppen :)
Volgende week volgt de definitieve offerte.

5 m3... Klinkt als verdomd weinig (?) Heb er 0,0 ervaring mee hoor. Maar als ik zo eens om me heen kijk...
Al weet ik dat we ook van veel dingen 'afscheid' zullen nemen o_O

jep, 5m³ is echt weinig. Wat kleding, wat boeken, 2 fietsen, hobbyspullen en wat "memorablia" and thats it.
In australië hebben ze ook winkels hé ;)

I know... en onthechting is een goed ding (maar niet als je jezelf dan weer opnieuw gaat 'hechten' aan (te) dure spullen in OZ) Maar ik ga er van uit dat je er over nagedacht hebt en een kosten/baten analyse hebt gedaan :up:

Natuurlijk. En wij gaan daar lekker de locale kringlopen plunderen :) dan hebben we al hetzelfde als we hier hebben.

Maar je hebt gelijk hoor, je moet het een beetje afwegen of het "meenemen" niet goedkoper uitkomt dan daar "nieuw" kopen. Voor ons was dat niet zo, of een beetje 50/50 en dan is de som snel gemaakt en ook leuker om echt helemaal een nieuwe start te maken.

Onze "sponsor" is enkel met bagage in het vliegtuig naar Ozzy vertrokken, die hebben echt alles achter gelaten. Dat was voor ons dan net wat te radicaal omdat we beiden nogal wat "professioneel" materiaal hebben vanuit onze zelfstandige carrière. Dat zijn bijvoorbeeld zaken die in die 5m³ zitten.

Knap hoor! Ik kan niet zo goed afscheid v spullen nemen (of t nou kaarten of stoelen zijn)...

Back