Veranderingen "Skilled Migration"

Ik hoop dat ik dit goed lees

GENERAL SKILLED MIGRATION ADELAIDEPROCESSING INFORMATION FOR THE WEEK COMMENCING:2 March 2009

Bla bla bla (veranderd niets met de voorgaande weken)

en dan:
Applications with Occupations on the Critical Skills List (CSL): Applications are being allocated in date of lodgement order. All CSLapplictions are expected to be allocated to case officers by end of May2009.

Dussss, eind mei zou iedereen een CO moeten hebben die op de CSL staat, toch?

Lijkt mij goed nieuws, of niet?

groetjes marieke
 
Is alleen voor off shore lodge applications  :grin:

Geintje :)

Zou moeten lukken zou je zeggen toch ?
Rob van Move2Australia heeft ook zoiets gepost in een ander draadje.
In ieder geval succes en duimen  :up:

Gr,
Johan
 
Tijdens het seminar dat ik namens het ‘Migration Institute of Australia’ eind februari heb georganiseerd heeft ook de Directeur van het ASPC een presentatie gegeven.

Ik heb met hem gesproken over alle veranderingen en hij heeft mij het volgende verteld:

  • Alle visumaanvragen voor een ‘Skilled-(Regional) Sponsored’ visum op grond van sponsoring door een ‘State Government’ zullen door het ASPC binnen 10 werkdagen na ontvangst in behandeling worden genomen.
  • Alle reeds ingediende visumaanvragen met een genomineerd beroep dat voorkomt op de ‘Critical Skills List’ zullen door het ASPC voor eind mei in behandeling worden genomen en nieuwe aanvragen zullen vervolgens binnen 10 werkdagen na ontvangst in behandeling worden genomen.
  • Hoewel het een politieke beslissing is, is de algemene verwachting dat het aantal te verstrekken visa in het nieuwe financiële jaar dat op 1 juli 2009 ingaat met 25-30% wordt verminderd.
  • Het ASPC verwacht niet dat zij vóór 1 juli 2009 toekomt aan het in behandeling nemen van reeds ingediende visumaanvragen met een genomineerde beroep dat voorkomt op de MODL. Na die datum zullen deze visumaanvragen in volgorde van ontvangst in beperkte mate in behandeling worden genomen.
  • Het ASPC zal vóór 1 juli 2009 geen visumaanvragen in behandeling nemen van reeds ingediende visumaanvragen waarvan het genomineerde beroep niet voorkomt op de CSL of de MODL. Na die datum zullen deze visumaanvragen in volgorde van ontvangst in zeer beperkte mate in behandeling worden genomen.

Voor sommige mensen is dit goed nieuws, maar ik realiseer me dat dit voor veel mensen heel slecht nieuws is. Het enige advies dat ik kan geven is om te proberen de visumaanvraag om te zetten naar een aanvraag voor een ‘Skilled-(Regional) Sponsored’ visum. Houdt er dan wel rekening mee dat als je bijvoorbeeld een aanvraag voor VE 175 visum om wilt zetten naar een aanvraag voor een VF 475 visum je een nieuwe visumaanvraag moet indienen en ook opnieuw de ‘Visa Application Charge’ van AUD 2.105 moet voldoen omdat je overgaat naar een andere visumklasse. Binnen dezelfde visumklasse (dus van VE 175 naar VE 176) zijn hier geen kosten aan verbonden.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Als ik het dus goed begrijp, is het zo dat als je niet op de csl noch op de modl staat, dat het dan heeeeeel lang (langer dan een jaar) kan gaan duren eerdat ze het in behandeling nemen?
groeten
 
Dat wordt lang wachten voor velen. :-(

Gelukkig sta ik op de CSL en MODl, maar ik vraag me af hoe lang het dan nog duurt als je een CO hebt toegewezen gekregen.

Iemand enig idee daarover?

Succes met wachten allemaal  :|
 
Zucht... allemaal geen leuk nieuws voor ons.....  :cry: :cry: :cry: :cry:

Lijkt allemaal alleen maar erger en erger te worden....

Zit hier behoorlijk flink te balen......
 
Ik voel met jullie mee jongens.....
Hoe gaat het nu verlopen dan ? Ik snap het niet helemaal  :blond: ( wij zitten niet in hetzelfde schuitje)  en durf het bijna niet te vragen.... maar
[size=6pt]is het dan niet eens zeker dat je uberhaupt een visum krijgt?[/size]

of wordt dit een kwestie van meer tijd om te sparen?
 
Dit begint erg te lijken op de situatie die nu in Canada is ontstaan. Daar moet je tegenwoordig een arbeidsovereenkomst hebben voor een visum. Heb je dat niet, dan kom je op de grote stapel en die worden mondjes maat behandeld. Er zijn mensen die dus na 4 jaar pas een visum krijgen.

Wij staan zelf gelukkig wel op de CSL, maar gaan nu dus heel hard duimen voor iedereen die dit niet staat en hopen dat er voor jullie andere oplossingen komen en dat die recessie snel voorbij gaat.

Sacha
 
Wij staan niet op de MODL of CSL, dus dat berichtje was even schrikken. Heel even maar, want een oplossing diende zich aan, al was het een behoorlijke aanpassing van onze plannen.

Onze SI wordt omgezet naar een 176 Skilled Sponsored en de enige staat die ons beroep wil sponsoren is ACT.
Ik ben iig ontzettend blij dat wij nog een keuze hebben en die grijpen we met beide handen aan. Na twee jaar ACT kunnen we gaan en staan waar we willen. De periode die we anders in NL hadden moeten wachten (als we het SI visum al ooit zouden krijgen) kunnen we alvast in Canberra doorbrengen. Niet onze ideale lokatie (om het maar even zacht uit te drukken), maar we zijn volop bezig info te verzamelen over activiteiten en natuur e.d.

Wie weet is er een dergelijke oplossing voor anderen die niet op een CSL of een MODL staan en die met hun handen in het haar zitten.
 
Goed zo!!!!! Je hebt in elk geval een visum dan en die 2 jaar is zo voorbij!!! Veel succes met het verzamelen van info en met het omzetten!

Sacha
 
Super! En je zit niet eens al te ver van 2 mooie steden af (Sydney en Melbourne), voor Australische begrippen dan he.. en er is genoeg in de omgeving om te zien en doen (de kust is geweldig, snowy mountains e.d.) dus op zich niet echt verkeerd voor een jaartje of 2... als je hierdoor uiteindelijk je PR ook krijgt.. is er niks aan de hand. ;)
Good luck!
 
Wij gaan kijken of we ook kunnen switchen naar een 176 state sponsored visum...

Echter moet ik hiervoor mijn assessment bij IEAUS opnieuw doen, (Van engineering technologist naar Proffesional Engineer)... eerst uitzoeken of dit zomaar kan....en hoe dit moet...
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9527.msg133865#msg133865 date=1236427875]
Wij staan niet op de MODL of CSL, dus dat berichtje was even schrikken. Heel even maar, want een oplossing diende zich aan, al was het een behoorlijke aanpassing van onze plannen.

Onze SI wordt omgezet naar een 176 Skilled Sponsored en de enige staat die ons beroep wil sponsoren is ACT.
Ik ben iig ontzettend blij dat wij nog een keuze hebben en die grijpen we met beide handen aan. Na twee jaar ACT kunnen we gaan en staan waar we willen. De periode die we anders in NL hadden moeten wachten (als we het SI visum al ooit zouden krijgen) kunnen we alvast in Canberra doorbrengen. Niet onze ideale lokatie (om het maar even zacht uit te drukken), maar we zijn volop bezig info te verzamelen over activiteiten en natuur e.d.

Wie weet is er een dergelijke oplossing voor anderen die niet op een CSL of een MODL staan en die met hun handen in het haar zitten.
[/quote]

Hee Dijnnas, wat goed van jullie!Zo is dat, niet met je handen in het haar ( wij hebben makkelijk l*llen met onze CSL ) , maar zoeken naar een andere weg, en aanpakken.Echt top van je  :up:
Joh, de natuur in de buurt van saai Canberra zal vast wel mooi zijn, dus dat zit vast wel goed ( voor eventjes.. ) En daarna gewoon lekker naar Brissie komen om op te warmen :wink:
 
Gaat helemaal goed komen hier, wij hebben ten minste nog een kans.

Crazy Kangaroo, ik zal voor je duimen  :up:
 
Weer even een upgrade van ons:

Er is nog een mogelijkheid om gesponsord te worden door W.A.: Als je beroep niet op de gesponserde beroepen lijst staat, dan is er ook een mogelijkheid om een sponsering aan te vragen, als je aan kan tonen dat je beroep in demand is.
Nu ben ik geclassificeerd als Engineering Technologist, maar heb al wel ruim 7 jaar ervaring als instrumentation engineer in nederland. (met de werkzaamheden en verantwoordelijkheden als een profesional engineer). Ik zou dus kunnen proberen om hiervoor een sponsering te krijgen, maar weet totaal niet wat hier mijn kansen voor zijn.... Daarbij weet ik niet, wanneer dit niet lukt, ik weer terug kan switchen van een 176 naar de 175 visum...

Of toch weer mijn assessment opnieuw maken voor profesional engineer... (welke wel op de lijst staat voor W.A.)

Lastig, lastig, lastig!
 
Gek word je ervan, van dat gepieker....................
:shock:
Laat het even rusten, weekje meer of minder maakt ook niks uit.
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=9527.msg133692#msg133692 date=1236227925]
Tijdens het seminar dat ik namens het ‘Migration Institute of Australia’ eind februari heb georganiseerd heeft ook de Directeur van het ASPC een presentatie gegeven.

Ik heb met hem gesproken over alle veranderingen en hij heeft mij het volgende verteld:

  • Alle visumaanvragen voor een ‘Skilled-(Regional) Sponsored’ visum op grond van sponsoring door een ‘State Government’ zullen door het ASPC binnen 10 werkdagen na ontvangst in behandeling worden genomen.
  • Alle reeds ingediende visumaanvragen met een genomineerd beroep dat voorkomt op de ‘Critical Skills List’ zullen door het ASPC voor eind mei in behandeling worden genomen en nieuwe aanvragen zullen vervolgens binnen 10 werkdagen na ontvangst in behandeling worden genomen.
  • Hoewel het een politieke beslissing is, is de algemene verwachting dat het aantal te verstrekken visa in het nieuwe financiële jaar dat op 1 juli 2009 ingaat met 25-30% wordt verminderd.
  • Het ASPC verwacht niet dat zij vóór 1 juli 2009 toekomt aan het in behandeling nemen van reeds ingediende visumaanvragen met een genomineerde beroep dat voorkomt op de MODL. Na die datum zullen deze visumaanvragen in volgorde van ontvangst in beperkte mate in behandeling worden genomen.
  • Het ASPC zal vóór 1 juli 2009 geen visumaanvragen in behandeling nemen van reeds ingediende visumaanvragen waarvan het genomineerde beroep niet voorkomt op de CSL of de MODL. Na die datum zullen deze visumaanvragen in volgorde van ontvangst in zeer beperkte mate in behandeling worden genomen.

Voor sommige mensen is dit goed nieuws, maar ik realiseer me dat dit voor veel mensen heel slecht nieuws is. Het enige advies dat ik kan geven is om te proberen de visumaanvraag om te zetten naar een aanvraag voor een ‘Skilled-(Regional) Sponsored’ visum. Houdt er dan wel rekening mee dat als je bijvoorbeeld een aanvraag voor VE 175 visum om wilt zetten naar een aanvraag voor een VF 475 visum je een nieuwe visumaanvraag moet indienen en ook opnieuw de ‘Visa Application Charge’ van AUD 2.105 moet voldoen omdat je overgaat naar een andere visumklasse. Binnen dezelfde visumklasse (dus van VE 175 naar VE 176) zijn hier geen kosten aan verbonden.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

[/quote]

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang het nu voor mij zal duren. Ik heb net de aanvraag voor een sponsorship door ACT de deur uit gedaan (ACT was ook de enige staat die mij wilde sponsoren!), na in december een family (tante) sponsored 176 aanvraag gedaan te hebben... Nadat ACT heeft goedgekeurd hoop ik dat de ASPC snel mijn aanvraag behandelt ...
 
Rahoo, zeker ook een IT-er?

Ik begreep dat het zo'n 4 maanden zou duren, dus nog heeeel even volhouden (dan doe ik mee).
 
Back
Top