Veranderingen "Skilled Migration"

[quote author=Catkin link=topic=9527.msg133105#msg133105 date=1235544725]
Ik heb mijn aanvraag 1 juli 2008 ingediend en sta op geen enkele lijst (niet op de MODL en niet op de CSL). Ik kreeg gister een mailtje van DIAC dat ze denken dat mijn visumaanvraag over ongeveer 12 maanden wordt behandelt.
[/quote]

Zo, lekker is dat! Wij hebben hem in september ingediend  :cry: Wist dat het lang ging duren, maar zo lang? (Ook geen MODL en CSL).
En hoe lang gaat het dan nog duren na die 12 maanden? Ben je er dan zo doorheen, of is hat dan nog een half jaar?

Hier nog 2 mensen die flink aan het balen zijn...

Wij hebben hem eind januari (2009) ingediend..... en staan ook niet op de voorkeurslijsten! Dus dat wordt dan helemaal lang wachten...

Kun je ook voor een sponsored visum (Door b.v. een bedrijf die je een baan aanbied) gaan terwijl je aanvraag voor een skilled independant (175) door laat lopen? Of mag je maar met 1 visum tegelijk bezig zijn?

Anders wordt het voor ons waarschijnlijk nog 2 jaar wachten...  :cry: :cry:

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=9527.msg133115#msg133115 date=1235548515]
Kun je ook voor een sponsored visum (Door b.v. een bedrijf die je een baan aanbied) gaan terwijl je aanvraag voor een skilled independant (175) door laat lopen? Of mag je maar met 1 visum tegelijk bezig zijn?[/quote]

Volgens mij stond daar ook wat over op de FAQ over de veranderingen, zie mijn post hierboven. Ik zal vanavond even kijken of ik het terug kan vinden..

[quote author=Marika link=topic=9527.msg133146#msg133146 date=1235559284]
[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=9527.msg133115#msg133115 date=1235548515]
Kun je ook voor een sponsored visum (Door b.v. een bedrijf die je een baan aanbied) gaan terwijl je aanvraag voor een skilled independant (175) door laat lopen? Of mag je maar met 1 visum tegelijk bezig zijn?[/quote]

Volgens mij stond daar ook wat over op de FAQ over de veranderingen, zie mijn post hierboven. Ik zal vanavond even kijken of ik het terug kan vinden..
[/quote]

Bij deze...

Q9 An employer has offered me a job in Australia. Will I get priority processing?

The priority processing only applies to those who have an employer willing to sponsor them for migration, not simply a job offer. Applicants who are sponsored by an employer must apply for one of the employer sponsored scheme (ENS) visas.

Q10 An employer has offered to sponsor me. What should I do?

You will need to check your eligibility for an employer sponsored visa. The employer intending to sponsor you must also meet certain requirements.
If you have applied for a GSM visa since 1 September 2007, you may be able to apply for an ENS visa without having to pay a new application visa charge. You will have to complete another visa application form.
If you applied for a GSM visa before 1 September 2007, you may be able to be assessed for an ENS visa without having to lodge a new application or pay a new application charge.
Applications for ENS visas will receive priority processing.
See: Employer Sponsored Workers

Ik ben normaal gesproken behoorlijk positief ingesteld maar als je niet op de CSL of MODL staat, kun je lang wachten...

Zie ook http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,9784.0.html

Volgend jaar gaan ze het aantal GSM visums nog verder terugschroeven. Dat en het feit dat ik nu al meer dan een jaar wacht totdat ze m'n 175 aanvraag behandelen is niet echt positief...

Ik ben nu voor een ENS bezig (dat geluk/die kans heb ik  :smile:); de nomination application (het werkgeversdeel) is vorige week goedgekeurd en we zijn nu heel hard aan het duimen dat de rest ook snel goedgekeurd wordt
Ik heb m'n 175 aanvraag gewoon door laten lopen; het was geen probleem om meerdere aanvragen te hebben lopen. Mocht de ENS mis gaan kan ik de 175 altijd nog proberen om te zetten naar een state sponsored... we komen er wel! Uiteindelijk...

Hoi Jan,

Wij kregen redelijk snel bericht dat we een CO hadden toegewezen gekregen. (binnen ca. 2 weken na ontvangst). Als we alle papieren toen direct hadden meegestuurd zou het visum binnen 2 weken afgegeven zijn. Maar wij moetsen nog 1 ielts en de medicals insturen.
Dus circa 1 maand na ontvangst door dimia zou je je visum al kunnen hebben.

Cheers,
Loek

Thanks Loek

Ik had ook binnen 2 weken een CO en dezelfde dag was de nomination application approved  :smile:
Ze zijn nu onze 175 aanvraaggegevens aan het opvragen en de medicals aan het reviewen (hoop ik); verder hebben ze al ons papierwerk

Onze medicals zijn verlopen omdat we die (gedeeltelijk) vorig jaar februari hebben gedaan als requirement voor de verlenging van onze 457 (tijdelijk visum). Dus we moeten hopen dat we een schappelijke CO hebben die het OK vindt dat onze medicals (ietsie) verlopen zijn en anders willen we heel graag zsm weten dat we de medicals over moeten doen om zo min mogelijk vertraging op te lopen
We hebben 5/2 gelodged dus we hopen dat we deze (of anders volgende) week wat horen...

Back on topic: ik zie om me heen contracten niet verlengd worden, ontslagen mensen etc dus het is (helaas!) wel enigszins logisch dat DIAC de immigratie aan banden wil leggen... :-(

Sterkte iedereen die een 175 heeft ingediend; ik zou zeker kijken naar de State Sponsored opties...

Cheers,
Jan

Zucht...het is inderdaad een flinke domper als je niet op de CSL of MODL lijst staat...terwijl alle andere engineerings beroepen er wel op staan. Dat maakt het dubbel zuur!

Maar State sponsored opties wil toch alleen zeggen dat de staat voor je garant staat? En om daarvoor in aanmerking te komen moet je ook een werkgever, bij wie je mag komen werken? (visum 487?).

Verder is de vader van mijn vriendin Australier (woont in Perth), en zou ons ook kunnen sponsoren, maar zover ik het kan uitpluizen bied dat geen visum mogelijkheden om eerder aan een permanent visum te komen dan dat je een 175 krijgt... :-(

Daarnaast is wat Jan Katers schetst ook wel slim over na te denken: Is er nog wel genoeg werk voor immigranten, nu er ook mensen in Australie worden ontslagen.... Dan is het wel weer slim om het maar 1.5 a 2 jaar uit te stellen....

Lastig, lastig, lastig!

Ik laat voorlopig mijn skilled visumaanvraag doorlopen... Ben niet voor niks na een mislukte pogng wederom voor dit visum gegaan.

Met uitstellen bedoel ik natuurlijk langer wachten voordat we ons visum krijgen... niet dat we alles stop gaan zetten!
We gaan er zeker mee door!! Alleen als er mogelijkheden zijn om dingen te versnellen, dan willen we dit zeker meenemen...

Groeten,

Leon en Chantal

Daarnaast is wat Jan Katers schetst ook wel slim over na te denken: Is er nog wel genoeg werk voor immigranten, nu er ook mensen in Australie worden ontslagen.... Dan is het wel weer slim om het maar 1.5 a 2 jaar uit te stellen....

[/quote]
Precies wat ik wilde zeggen!  :-(
Wij hadden ons contract zo goed als in de zakken, zijn 5 weken geleden nog bij het bedrijf geweest!
Vanmorgen kregen we een mail dat het allemaal helaas niet door kan gaan,  :cry:, er moeten zelfs mensen uit.
Daar ga je dan, na zeker 1,5 jaar alle contacten warm houden.
Maar goed, effe een potje janken en dan maar weer de schouders eronder! 

Marie en Dan, Dat is balen. Kl*te. Ik hoop dat julli een andere manier vinden om het land binnen te komen. De spirit is er nog wel lees ik, schouders eronder :up:

Wij hebben gister onze kansbeoordeling gehad van m2a.

En onze kansen worden wel goed ingeschat, maar nu zijn we zo aan het twijfelen of we alles alvast indienen of toch nog even wachten.
Dat we willen gaan staat vast maar als je daar bijna geen kans heb op werk is dan indienen wel zo slim?!?!

Of gewoon indienen want het duurt toch wel ongeveer een jaar voordat je verder bent.

Iemand nog tips

@Marie en Dan

Zo, das zeker balen! Denk je iets van (werk)zekerheid te hebben, gaat dit op het laatste moment ook niet door...
Maar misschien moet je maar zo denken, beter dat het nu gebeurd, dan dat het gebeurd op het moment dat je er zit...

@Biebje_rdam

Ik zou gewoon gaan indienen, zeker omdat het dan nog een jaar (misschien zelfs langer) duurt voordat je het visum hebt! En als je het visum hebt, deze is 5 jaar geldig! (wel binnen een jaar na afgifte VOG en Medicals naar Aussie gaan om je visum te "activeren")

Wij hebben iets van: proberen zo snel mogelijk alles in orde te krijgen om het visum alvast op zak te hebben, en daarna gewoon afwachten hoe de economie er ondertussen voor staat. Je moet toch altijd rekenen op 1 jaar vooraleer je je visum hebt, jullie moeten er nog aan beginnen dus reken zeker op een half jaar voor je je aanvraag kan doen: dan zit je dus al eind 2010 voordat je het überhaupt nog maar hebt. En dan heb je 5 jaar om naar daar te gaan, tegen die tijd zal de economie toch hopelijk wel weer wat hersteld zijn ...

grtjs
Jerden

We hebben besloten om zo een mailtje naar Rob te sturen en de aanvraag te gaan doen :grin: :grin:

Jerden heeft helemaal gelijk de economie trekt wel weer aan. En anders blijven we hier helaas nog
wat langer plakken. En me vriend moet nog een CDR schrijven dus die is nog wel even zoet, hihihihi!!

Ik hou jullie op de hoogte!

Allemaal indienen die aanvragen mensen! Just my 2 cents maar deze emigratie stop/reductie is korte termijn denken. Tuurlijk doen ze dit omdat de werkeloosheid stijgt en de regering naar het Australische volk toe willen aantonen dat ze deze bestrijden door minder emigranten toe te laten maar lange termijn hebben ze de skills van buitenaf toch wel weer nodig omdat dit de mensen zijn die andere banen creeeren

Het zal zeker langer duren voor de mensen die nu in de molen zitten maar niet indienen is niet echt een oplossing natuurlijk

Nogmaals sterkte iedereen!

hoi rob, ben erg benieuwd naar de uitkomsten van het seminar dat eind februari heeft plaatsgevonden! any news.. voor ons, niet op een lijst staande mensen?? hoe lang moeten we wachten..    :smile:

groetjes haits

Ik ben een van de niet op de lijst staande mensen (visumaanvraag ingediend op 1 juli 2008) en volgens het DIAC moest ik rekenen op nog eens 12 maanden. Dit was echter een gok en niet helemaal met zekerheid te zeggen. Maar het duurt dus nog wel even voor de niet op een lijst staande mensen.

Back