Verhuisbedrijven

Amulya

New Member
We hebben al 3 verhuisbedrijven laten komen, maar die schatten alle drie de kubieke meters anders in. Kwa prijs zijn ze ongeveer hetzelfde (als je het uitrekent).
Is er al iemand die ervaring met zo'n bedrijf heeft?

-wie is het goedkoopst?
-welke is goed?

Wij hebben deze prijzen doorgekregen:

Van het Net: schatte onze inboedel op 17 kubieke meter en vraagt 4300 euro
Crwon Relocation: schatte onze inboedel op 31 kubieke meter en vraagt 6500 euro
Pot Verhuizingen: schatte onze inboedel op 22 kubieke meter en vraagt 4500 euro

ik snap niks van die inschattingen voor kubieke meters, waarom zou dat zo verschillen?
 
Hoi Amulya

Ik denk dat Crwon zeker de boel oplicht, want het verschil met die andere twee is wel erg groot.En juist daarom zou ik nog een aantal offerte's aanvragen. Deze site zou je ook nog kunnen proberen. http://www.verhuis.net/

Groetjes Sander  :up:
 
'T is al de derde keer dar ik ze op dit forum aanraad, maar ze zijn het waard: de Vlugoverhuizers uit den Bosch: www.vlugo.nl.

Wij hebben voor hun vootreffelijke en vriendelijke diensten zo'n 1500 euro betaald voor het verschepen van 6m3 van Rotjeknor naar BrisVegas.
 
En ik raad aan Allways Transport en World Freight Logistics als je geld wilt besparen en zelf inpakken(en inladen als je dat wilt).

Zie andere topics, ik heb all vaker Allways aangeraden, daar staan ook wel prijzen bij en wat ze precies deden.

Wij hadden 20m3, dit was onze hele inboedel(Geen kinderen), maar we konden veel uitelkaar halen en hadden geen grote kleding kasten mee.
 
Neuj, we hadden niet echt veel meer over  :oops: . We hadden nl. al twee keer eerder een forse selectie moeten maken van onze spulletjes om het volume te reduceren. De eerste keer toen we naar Italie gingen verhuizen  :-( en daarna toen we weer terug gingen naar NL en de boel in de opslag moest (10m3)  :| . En van die laatste paar spulletjes hebben we afgelopen jaar een mooi pakketje van 6m3  :cry2:  van gemaakt van mn boeken, CDs, keukenspul en servies, linnen en kleren, wat meubeltjes, en onze fotos en schatten. We hebben overigens geen electrische apparatuur verscheept. Stekkers passen hier toch niet in het stopcontact, de NLse televisies werken niet op het zuidelijk halfrond en DVD spelers zijn regioafhankelijk etc. Van die domme dingen die je van tevoren verteld moeten worden anders kom je voor dure verrassingen te staan  :secret:.
 
[quote author=amoz link=topic=1149.msg12990#msg12990 date=1113635922]
En van die laatste paar spulletjes hebben we afgelopen jaar een mooi pakketje van 6m3 :cry2: van gemaakt van mn boeken, CDs, keukenspul en servies, linnen en kleren, wat meubeltjes, en onze fotos en schatten.
[/quote]

Ik hoop zelf ook tot ongeveer 5 à 8m3 te kunnen reduceren. Ik neem echter wel electronische apparatuur mee.

[quote author=amoz link=topic=1149.msg12990#msg12990 date=1113635922]
Stekkers passen hier toch niet in het stopcontact, de NLse televisies werken niet op het zuidelijk halfrond en DVD spelers zijn regioafhankelijk etc.
[/quote]

Met DVD spelers moet je inderdaad even denken aan regiocodes (mijne stoort zich op onverklaarbare wijze aan geen enkele regiocode :lmao:). Nederlandse TV's doen het in Australië wel (beide landen gebruiken het PAL systeem) maar je zult wel stekkers moeten veranderen of een adapter mee moeten nemen.
 
Ben misschien aardseigenwijs, maar: het magnetisch veld van de aarde is hier omgekeerd (jawel fysica en geografie spelen hier een rol!) en kennelijk heeft dat effect op de electronenbeam in de beeldbuis. (Elke beeldbuis, dus ook computermonitors!). Dus zelfs als een tv een PAL systeem heeft, zou het kunnen zijn dattie hier niet werkt. Wij hebben het dus nooit geprobeerd, maar heeft iemand een NLse TV hier die het doet? In dat geval zit ik er helemaal naast.

Sommige DVD spelers zijn regiovrij. Staat op de verpakking.

Doeidoei!
 
Toch ben ik nog niet overtuigd van het feit dat Nederlandse tv's niet zouden werken in Oz. Die grote knobbel die achter in de televisie zit (als je de cover van de tv verwijderd) is een electronenkanon...Die vuurt dus een hele lading electronen af richting de beeldbuis. Om de beeldbuis heen zitten bepaalde platen die afwisselend op spanning kunnen worden gebracht, waarna de electronen naar de plaat toegetrokken worden, danwel afgebogen worden van deze plaat af. Het einde van hun reis is dat ze tegen de beeldbuis aan botsen en zo een beeldpunt op de beeldbuis doen oplichten. Zo krijg je een beeld...Ik denk niet dat het magnetische veld van de aarde zoveel invloed heeft op de afbuiging van de electronen, dat ze niet op de juiste plek op de beeldbuis terecht zouden komen....

(vroeger eens op de HAVO de sterk vereenvoudigde werking van een tv meegekregen...er zal in de tussentijd al wel heel veel veranderd zijn)...

Enne..in 2000 had ik een NL'se laptop bij me....en die werkte ook gewoon prima in Australie.
 
[quote author=amoz link=topic=1149.msg13032#msg13032 date=1113698505]
Ben misschien aardseigenwijs, maar: het magnetisch veld van de aarde is hier omgekeerd (jawel fysica en geografie spelen hier een rol!) en kennelijk heeft dat effect op de electronenbeam in de beeldbuis. (Elke beeldbuis, dus ook computermonitors!). Dus zelfs als een tv een PAL systeem heeft, zou het kunnen zijn dattie hier niet werkt. Wij hebben het dus nooit geprobeerd, maar heeft iemand een NLse TV hier die het doet? In dat geval zit ik er helemaal naast.
[/quote]

Afhankelijk van hoe oud je tv is kan het idd zijn dat het magnetische veld effect heeft op de tv.
Wij hebben gewoon de fabrikant geschreven en ook vermeldt hoe oud de tv is en uiteraard type nrs.
Deze heeft ons bericht dat onze tv (uiteraard ook afhankelijk van gebruik van het PAL systeem) gewoon bruikbaar is in Oz.
De tv pas zich zelf aan, aan het magnetisch veld.

Je kunt dit zelf ook nog controleren door een sterke magneet onder de tv door te halen. Wanneer het beeld doorbuigd naar beneden dan wil dit zeggen dat de tv zichzelf aanpast aan het magnetisch veld. Wanneer het beeld gelijk blijft zul je waarschijnlijk de tv daar niet kunnen gebruiken (mits je dit handmatig kunt wijzigen).

Groeten,
Brit
 
TV doet het prima  :lol: Was even wat groen aan de kant van het scherm, maar dat zie ik nu niet meer. (en mijn ouders namen 10 jaar geleden een tv van Oz naar NL, en die deed het ook)
Computers doen het ook (imac)

We hebben alle elektra meegenomen. Voor het meeste hebben we Nederlandse stekkerdozen. Dus 1 stekker veranderen, en je kunt er meteen 4 dingen in doen, of meer. Dat hebben we gedaan voor keuken spul, magentron, koelkast, tv, bedlampjes, computer
Als we het strijkijzer gebruiken gaat die in de NL stekkerdoos bij de wasmachine.
Stofzuiger kan op verschillende plekken in het huis(trouwens, ons huis hier is zo klein, als je hem er bij de koelkast insteekt kom je bijna in alle hoeken van het huis  :-D  oke, ik overdrijf een beeeetje, maar toch! )
 
hi,

Ik had voor de zekerheid een email naar panasonic gestuurd of onze tv wel of niet mee kon:

'Het beeld systeem is in Austalië het zelfde als in Nederland. Alleen het geluidsignaal is anders, dit kunt u zelf aanpassen met u tv.'

groetjes janet
 
Om even op de verhuisbedrijven terug te komen  :roll:. Wij zijn met gebr van den eijnden in zee gegaan. Zij verschepen met Allways Transports. Maar pakken alles in en uit voor ons. We hebben de spullen nog niet. Dus kunnen niet zeggen of het goed is gegaan of niet  :-D. maar we hebben niet veel extra betaald voor het in en uit pakken 15 m3 voor 3700 euro....
 
[quote author=jufrebekka link=topic=1149.msg13332#msg13332 date=1113956079]
Om even op de verhuisbedrijven terug te komen  :roll:. Wij zijn met gebr van den eijnden in zee gegaan. Zij verschepen met Allways Transports. Maar pakken alles in en uit voor ons. We hebben de spullen nog niet. Dus kunnen niet zeggen of het goed is gegaan of niet  :-D. maar we hebben niet veel extra betaald voor het in en uit pakken 15 m3 voor 3700 euro....
[/quote]
Als je 1000 euro niet veel vindt.....  :p Wij betaalden voor 20m3 2700 euro. En ze hebben het zelfs uitgeladen en uitgepakt. Alleen dus niet ingepakt(wat ik toch het liefst zelf doe) en ingeladen(wat met familie in een paar uurtjes gebeurt was).
:)
 
Op zich scheelt dat wel idd een heleboel, maar hoe zit dat dan met een verzekering? Heb zoiets gehoord van als je het zelf inpakt dat het niet verzekerd is?
En hoe kwam je aan al die (verschillende) verpakkingsmaterialen?Wij hebben bv ook 'vreemde' voorwerpen zoals 6 gitaren die niet in een praxis verhuisdoosje passen. :|

gr yvonne
 
Nou wij hebben de verhuizing niet zelf betaald  :-D. Dus dat inpakken kon er ook nog wel vanaf. Ik kan het trouwens iedereen aanraden! Het is zo heerlijk om zelf helemaal niets te moeten doen. Alleen een nadeel als je het laat doen: je wilt daarna nooit meer anders....  :-(. Maar ja dat laat ik dan maar zo.
 
[quote author=victoria link=topic=1149.msg13340#msg13340 date=1113974920]
Op zich scheelt dat wel idd een heleboel, maar hoe zit dat dan met een verzekering? Heb zoiets gehoord van als je het zelf inpakt dat het niet verzekerd is?[/quote]

Ja heb ook zoiets gehoord... namelijk van mijn verhuizer (Voerman).  :-D

Het is zo dat je in het geval van zelf inpakken niet verzekerd kan worden via je verhuisbedrijf ! Je dient dan zelf te zorgen voor een verzekering !
Maar dan heb je het probleem wie jou wil verzekeren als je Nederland uitgaat, je spullen in een container staan en per boot vervoerd worden en vervolgens vervoerd worden naar een plaats ergens in Australie...   :lol:

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken: ik laat het dus door Voerman verhuizen, door -to-door, en het is verzekerd tegen beschadiging en verlies !

Decisions decision decisions...  :angeldevil:
 
Back
Top