Verhuisbedrijven

[quote author=Wilbert67 link=topic=1149.msg13558#msg13558 date=1114113222]
Laat maar even weten hoe het er uit ziet als ze langs zijn geweest dan?!
[/quote]

Doe ik!
ps  12/5 komt v/d eijnden langs.
 
Daarmee zijn wij dus... Ben benieuwd wat ze jou bieden. Bij ons was er een vaste prijs per m3. Veel plezier en succes met bedenken wat je allemaal meewilt. Wij hadden van te voren een lijstje gemaakt. Dat hielp ontzettend om ermee samen het huis door te wandelen.
 
Ja lijstje hadden we ruwweg al gemaakt maar jouw lijstjes ' moet/ mag ' klinken nog beter.En zelf eerst ff globaal meten is misschien ook wel handig, hoewel rekenen niet ons sterkste punt is maar het gaat lukken. We zijn er iniedergeval wl over uit dat we het laten verpakken ectc. Niet dat we geld teveel hebben, maar gewoon handig...
 
Ja, ik heb ook altijd zo'n hekel aan het inpakken.. Kweet eigenlijk niet hoe dat komt.. Maar laat mij maar liever uit pakken :)

Grtz tanne
 
[quote author=victoria link=topic=1149.msg13638#msg13638 date=1114172560]
Ja lijstje hadden we ruwweg al gemaakt maar jouw lijstjes ' moet/ mag ' klinken nog beter.En zelf eerst ff globaal meten is misschien ook wel handig, hoewel rekenen niet ons sterkste punt is maar het gaat lukken. We zijn er iniedergeval wl over uit dat we het laten verpakken ectc. Niet dat we geld teveel hebben, maar gewoon handig...
[/quote]

Ik ben ZO blij dat we naast alle andere stress van het weggaan, afscheidfeestje, papierwinkel, logeerpartijen, uitzoeken, huis weg, auto weg, noem maar op: dat we toen ons iig over de verhuizing geen zorgen hoefden te maken. We hebben het gewoon over ons heen laten komen. 's Avonds zijn we bij mijjn collega thuis op de bank neer geploft. Zij hebben heerlijk gekookt, daarna total loss ons logeer bedje ingedraaid  :-D. Spijt? Nee dat niet  :up:.
 
Voerman is langsgeweest, binnen een weektje krijgen we de echte offerte. Het zal neerkomen op ongeveer 4000 euro, excl alle dingen die er nog bij komen.Maar zodra de offerte er is zal ik 'm ff plaatsen, dan is het wat duidelijker.
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1149.msg13894#msg13894 date=1114540205]
klinkt toch pittig, ik had zelf meer op 2000-3000 geteld, misschien onterecht?
[/quote]

Ik zou toch echt op 3000-4000 euro rekenen voor full-service. Goedkoper kan wel, maar dan moet je zelf inpakken (is weer duurder bij Aus. douane, want verdachter). Ik vond het geld dubbel en dwars waard om alles te laten doen. Zeker het inpakken gaat zoveel efficienter.
 
[quote author=tinusv link=topic=1149.msg13900#msg13900 date=1114561743]
[quote author=Wilbert67 link=topic=1149.msg13894#msg13894 date=1114540205]
klinkt toch pittig, ik had zelf meer op 2000-3000 geteld, misschien onterecht?
[/quote]

(is weer duurder bij Aus. douane, want verdachter). [/quote]
Niet altijd.
Wij hebben gewoon 200 dollar betaald, en dat betalen anderen ook :)
 
Heb ook verschillende offerte's gehad,maar afhankelijk van wat je natuurlijk meeneemt kom je idd meer in de buurt van 3000/4000 euro. :angry1:
 
(is weer duurder bij Aus. douane, want verdachter).
Niet altijd.
Wij hebben gewoon 200 dollar betaald, en dat betalen anderen ook :)

Wij hadden (bijna) alles zelf ingepakt en de douane kosten waren 165 dollar. Enige dat ze gecontroleerd hebben is fiets, doos met schoenen en doos met kleding.  Scheelt als je duidelijke packlist hebt (dank Simone!) en ervoor zorgt dat alles wat ze zeker controleren echt schoon is, dan kijken ze volgens mij ook niet verder.
Oh, en wij hebben ook Allways Transport gebruikt, goedkoopst en alles is aangekomen en intact (denk ik, meeste zit nog in dichte dozen in de garage...  :-D ).
 
[quote author=Sander link=topic=1149.msg14141#msg14141 date=1114778056]
(is weer duurder bij Aus. douane, want verdachter).
Niet altijd.
Wij hebben gewoon 200 dollar betaald, en dat betalen anderen ook :)

Wij hadden (bijna) alles zelf ingepakt en de douane kosten waren 165 dollar. Enige dat ze gecontroleerd hebben is fiets, doos met schoenen en doos met kleding.  Scheelt als je duidelijke packlist hebt (dank Simone!) en ervoor zorgt dat alles wat ze zeker controleren echt schoon is, dan kijken ze volgens mij ook niet verder.
Oh, en wij hebben ook Allways Transport gebruikt, goedkoopst en alles is aangekomen en intact (denk ik, meeste zit nog in dichte dozen in de garage...  :-D ).
[/quote]

Wooooohooooo, geweldig!!!! Ik kan nu opgelucht ademhalen, want als het miss was gegaan had ik me toch wel schuldig gevoeld!!  :lol:
Hmmm, misschien maar 165 omdat je minder had?
Maakt niet uit, mooi allemaal!
 
Bij deze dan in het kort de offerte van Voerman:

-Voor 19 kubieke meter:
4895,00 (juni-aug)
4749,00 (sep-dec)

Als je besluit zelf in te pakken > 50 euro korting . :?  Lekker veel maar niet heus...

-All risk verzekering: 2,1 % van opgegeven waarde, eigen risico 250,00 min premie 60,00.

-Opslag: In Nederland.
1.Opslagbehandeling :16,00  per kub meter(eenmalige kosten)
2.Opslag:4,55 per kub m. per maand of gedeelte daarvan.
3.verzekering:0,1 % p mnd v/d opgegeven waarde.

-Opslag: In Oz  (= per gewicht, voor ons is dat 6750 pounds)
1. 7, 15 AU dol. per 100 pounds 1 malig
2. 4,90 AU per 100 pounds p mnd
3. 0,2% p mnd v opgegevn waarde.

Niet inbegrepen:
-verwijderen van zaken die vastgespijkerd/gelijmd zijn.
-evt. in land van invoer v. toepassing zijnde invoerrechtenbelastingen ( Weet niet hoeveel dit is voor Australie???)
-kosten tgv van evt. douane visitatie
-kosten indien goederen in Oz niet direct kunnen worden afgeleverd>opslag
-extra kosten ivm slechte bereikbaarheid laad/los adres
-parkeervergunning, verhuislift ed.

Dus nu weten we het ff niet meer, in het ergste geval is het dus al 4900 en dan komt er nog verzekering/opslag bij.....$$$$$$$

Waarschijnlijk wordt het schrappen in de lijst?Donderdag as komt van der Eijnden offerte opstellen, maar zal wel niet veel verschil in zitten.
 
[quote author=victoria link=topic=1149.msg14508#msg14508 date=1115409507]
Dus nu weten we het ff niet meer, in het ergste geval is het dus al 4900 en dan komt er nog verzekering/opslag bij.....$$$$$$$

Waarschijnlijk wordt het schrappen in de lijst?Donderdag as komt van der Eijnden offerte opstellen, maar zal wel niet veel verschil in zitten.

[/quote]
Schrappen zal niet veel helpen.... Prijs zal ongeveer hetzelfde zijn.

Jeetje, wat weining korting voor het zelf inpakken!!


Je moet wel wat meer offertes aanvragen, waarom ook niet met Allways Transport of World Freight logistics?
Beide waren rond de 2700 euro (zelf inpakken en inladen) voor 21 kubeke meters.
Mijn ouders gaan nu met World Freight logistics, en ze betalen iets van 100 euro meer en dan zetten ze de container op de grond(bij ons stond die 1.5 meter van de grond, dus moesten alles erin tillen).
Je kunt ook iets meer betalen en dan laaden ze het in. Volgens mij ben je dan nog steeds minder kwijt dan zo'n 'echt' verhuis bedrijf.

Invoerkosten betaal je trouwens niet volgens mij, alleen als je spullen hebt die minder dan een jaar oud zijn(en als je dat wel hebt, gewoon uit originele verpakking halen of zo!)

Douane kosten zijn rond de $200.

:)
 
We gaan inderdaad wat andere aanvragen.

Maar kunnen die ook verpakkingsmaterialen leveren?
Kijk, dozen zijn niet zo moeilijk, maar ik zou toch echt niet weten hoe ik die gitaren, kasten en het bed enz moet inpakken.
We hebben nihiel verhuiservaring.... :-(
 
[quote author=victoria link=topic=1149.msg14535#msg14535 date=1115465626]
We gaan inderdaad wat andere aanvragen.

Maar kunnen die ook verpakkingsmaterialen leveren?
Kijk, dozen zijn niet zo moeilijk, maar ik zou toch echt niet weten hoe ik die gitaren, kasten en het bed enz moet inpakken.
We hebben nihiel verhuiservaring.... :-(
[/quote]

Wij hadden dozen van de dozencentrale, en die hadden ook ander spul. Je kunt vast plastic en bubbels vinden als je zoekt in de gouden gids of zo. En tips vragen aan de verhuizer.
En eventueel bijvoorbeeld marktplaats.nl

Kasten enzo kun je of plastic omheen doen, of stukken karton. En ook dekens gebruken en lakens enz!
Gitaren weet ik niet, pascal had er een, heeft in bubbeltjes gedaan, en toen gewoon in gitaartas. Die kun je ook in dekbedden enz doen, en dan karton eromheen plakken....

Weet je wat het is... die verhuisbedrijven doen het echt niet zo anders als je zelf kunt doen. En ik heb al vaak gehoord dat mensen zeggen: we hadden het zelf veel beter gekund. Zelf ben je veel secuurder met je eigen spullen! Pascal heeft het bijvoorbeeld ook overdreven! Toen het hier aan kwam dachten we ook..pfff wat hebben we er veel plastic en bubbel spul omheen, was niet nodig geweest!
Hun doen ook gewoon plastic en karton om kasten, of misschien niet eens.
En ik denk niet dat ze speciale dozen hebben voor gitaaren....  :|

Mijn ouders hebben al twee keer dingen zelf vercheept(en binnenkort dus weer  :roll: ), en wij dus een keer, en nooit is er wat echt beschadigd :)

Maar als je het echt niet durft, en genoeg geld hebt... dan moet je het laten doen.

:)

Succes met de beslissing  :evil:
 
Bij ons was de Quarantine inspection fee 231 dollar. Dit is schijnbaar een vast bedrag, maar wel hoger dan de bedrager eerder hier genoemd.
Als je verhuisd met Van den Eijnden, dan doet Always Transport het vervoer (meen ik mij te herrinneren, kan het mailtje even niet meer vinden, mocht het anders zijn dan wijzig ik het hier wel weer). Als je via Allways Transport de verhuzing laat doen, dan komt Van den Eijnden weer inpakken. Wellicht interessant om te zien via welke manier het goedkoper is.....
 
Voor de geintresseerden: Deze kreeg ik over de mail van WFL. Ziet er al beter uit maar moet nog wel even gaan rekenen en omrekenen met al die euro's aud. en usd. .....
Paklijsten maken houdt toch in dat je alleen van alle dozen een lijst maakt van wat er in zit? (Globaal)Of heb ik het verkeerd?



Rotterdam, 09.05.2005

Onder verwijzing naar Uw  telefonische  aanvraag van heden
offreren wij U gaarne, gebaseerd op de huidige tarieven,
koersen en afvaartmogelijkheden,  als volgt:

e.e.a. gebaseerd dat de goederen door uzelf verpakt en geladen worden in Almere en in Melbourne weer door uzelf gelost worden

20ft ctr 19cbm/1900kgs vhg tot de deur max 100kms v.a. Melbourne
-----------------------------------------------------------------------------------

Terminal kosten Rotterdam p/ctr Euro  137,50

Trucking Almere en inleveren terminal Rotterdam Euro  265,--
(2 uur vrij - eventuele wachturen euro 37,50 p/uur)

Zeevracht Rotterdam/Melbourne - p/20ft Usd  1755,--
Incl. huidige toeslagen

Trucking tot de woning max 100kms v.a. Melbourne
Door uzelf te lossen en binnen te plaatsen Aud  2050,--
Incl.Terminal kosten/inklaring/container transport 2 uur vrij om te lossen.

Eventueel optie
Eventueel door verhuisbedrijf uw container laten
lossen/spullen binnen plaatsen en verpakkingsmateriaal
afvoeren incl. transport/inklaren (als boven) Aud    2550,--
 
Behandelingskosten/douane documentatie Euro 100,--








Goede toegang bij de woning - op laad en losplaats.
Beslist geen bananen dozen gebruiken - alle tuin spullen zo schoon mogelijk maken (in feite alle spullen)  ivm quarantaine inspectie
Paklijst dient door uzelf te worden opgemaakt
Goederen worden door uzelf verpakt/geladen en vastgezet in de container
Rekening mee houden dat de container op chassis staat dus ongeveer op 1.50 hoogte! -
We kunnen eventueel container op de grond plaatsen - transport prijs met dergelijk vervoer kosten: - euro 375,-- (ipv 265)
U kunt er ook voor kiezen de container bijvoorbeeld een weekend bij u over te laten staan - kosten: een extra trucking (dus 2x) ad euro 265 of euro 375 al naar gelang uw keuze.
Ruimte/parkeerplaats dicht bij uw woning vrij te houden voor plaatsen van de container - (rekening houden met manouvreer ruimte)
Eventueel goederen door ons laten verpakken / laden in container / paklijst maken kunnen we ook regelen. Gaarne even bericht indien u hiervan gebruik wenst te maken dan sturen we iemand langs voor een opname (vrijblijvend)


Nb: Gelieve er rekening mee te houden dat het de agent in Australie vrij staat om goederen met een aparte wagen aan te leveren ipv container. Dit kan gebeuren indien de quarantaine inspecteur de container in zijn geheel wil inspecteren en de agent dan meteen de spullen overlaat in een andere wagen. 


Excl. duties/taxes/demurage/storage/quarantine-customs inspection if any (+/- aud 165-250 direct betaalbaar aan aflever agent!)
geldigheidsduur offerte: lopende maand plus 1
afvaarten 1x p/week - reisduur ongeveer 36 dagen
verzekeringspremie (alleen voor total loss - niet voor breuk, krassen e.d. dus alleen indien de container in zijn geheel verdwijnt) 1.3% over de u opgegeven waarde  -  minimum premie euro 75,--  -- polis kosten euro 10,--
uiteraard moeten jullie zelf dan zorgdragen voor de juiste persoonlijke visa/reisdocumenten e.d.
na aankomst in Melbourne z.s.m. contact zoeken met de agent zodat de inklaringspapieren op voorhand gereed gemaakt kunnen worden


Wij hopen U met deze offerte van dienst te zijn geweest
en verblijven met vriendelijke groeten,

World Freight Logistics b.v
Job
 
Back
Top