Wij hebben niet zelf de boel in de 6m3 kist gepakt (maar wel het meeste in verhuisdozen die in de kist gingen). En dat was gewoon verzekerd. We konden kiezen voor hoeveel we de inboedel wilden verzekeren. Minimaal was geloof ik 5000 gulden ..... of euro? :think:
We hebben de Vlugoverhuizers verteld dat we de spullen zelf uit de haven zouden komen ophalen, thuisbrengen en uitpakken, want dat scheelde enorm in de kosten, zeg maar bijna de helft van het totale bedrag, dus 1500 ipv 2500 euro! Maar toen de spullen uiteindelijk in Brisbane aan waren gekomen, belden de verhuizers hier op wanneer ze het langs konden brengen! Ik sputterde nog tegen en vertelde, eerlijk als ik ben, dat we daar niet voor hadden betaald, maar niks wist ze tegen te houden. Daar kwamen ze op een prachtige vrijdagmorgen, in een enorme truck, 'leeg' met onze spulletjes. En binnen 30 minuten stond alles in onze woonkamer! Ze hadden het zelfs voor ons de hoge trap op, de smalle voordeur door en naar binnen getild! Alles! Koppie koffie, handtekening, uitzwaaien, klaar en uitpakken maar. En 's avonds hebben we met ons amateurverhuisteam bestaande uit collega's en vrienden, tot hun grote verrassing, een biertje gedronken om het te vieren.