Verhuisbedrijven

En als je het nou laat inpakken en zelf uit pakt allemaal?? kan dat ook?? en scheelt dat ook zoveel geld??

Grtz tanne
 
Wij hebben niet zelf de boel in de 6m3 kist gepakt (maar wel het meeste in  verhuisdozen die in de kist gingen). En dat was gewoon verzekerd. We konden kiezen voor hoeveel we de inboedel wilden verzekeren. Minimaal was geloof ik 5000 gulden ..... of euro?  :think:
We hebben de Vlugoverhuizers verteld dat we de spullen zelf uit de haven zouden komen ophalen, thuisbrengen en uitpakken, want dat scheelde enorm in de kosten, zeg maar bijna de helft van het totale bedrag, dus 1500 ipv 2500 euro! Maar toen de spullen uiteindelijk in Brisbane aan waren gekomen, belden de verhuizers hier op wanneer ze het langs konden brengen! Ik sputterde nog tegen en vertelde, eerlijk als ik ben, dat we daar niet voor hadden betaald, maar niks wist ze tegen te houden. Daar kwamen ze op een prachtige vrijdagmorgen, in een enorme truck, 'leeg' met onze spulletjes. En binnen 30 minuten stond alles in onze woonkamer! Ze hadden het zelfs voor ons de hoge trap op, de smalle voordeur door en naar binnen getild! Alles! Koppie koffie, handtekening, uitzwaaien, klaar en uitpakken maar. En 's avonds hebben we met ons amateurverhuisteam bestaande uit collega's en vrienden, tot hun grote verrassing, een biertje gedronken om het te vieren.
 
Wij hadden alleen een total loss verzekering. Voor als de hele container verdwijnt of zo.

Trouwens, ik heb gehoord van mensen die wel een boedelverzekering hadden, dat het heel moeilijk is om geld terug te krijgen etc.

Pascal had 1 gitaar mee in zijn gitaar tas en dan bubbeltjes plastic eromheen. Je kunt ze in dekens enz wikkelen, en dan bubbels erom heen...


Dozen hadden we tweedehands van de dozencentrale in Hengelo (er is een website. Je kunt ze bijvoorbeeld ook van markplaats.nl krijgen etc.
Daar hadden we ook schuim spul van.
Bubbeltjes plastic kregen we van Pascal's vader's werk.


Tanne, dat weet ik niet. Waarchijnlijk wel wat. Je moet gewoon offertes overal aanvragen, en precies zeggen wat je wilt etc.

:)
 
Wij wilden het wel zelf uitpakken enzo. Maar de verhuizer zei dat ze een deal hebben met de agent hier. Dus dat het in feite gratis is dat het wordt uitgepakt. Het maakte dus niets uit.

Wat Simone zegt is helemaal waar. Ik heb een soort "standaard" mailtje getypt en die bij elk bedrijf gekopieerd in het aanvraagformulier:

Wij gaan naar Brisbane. Het gaat om 15 m3. Bladibladibla.

En dat bij elk bedrijf gebruikt. Van de 20 bedrijven kreeg ik 5 reacties. Ze zijn niet allemaal geinteresseerd in je blijkbaar. Als ze niet reageerden heb ik ook niets van mij laten horen.  Dus uiteindelijk hebben wij uit 5 offertes gekozen. Oh ja het is ook nuttig om een paar offertes aan huis te laten doen. Het is gratis en je krijgt een veel betere indicatie hoeveel je hebt.
 
Dankje! :) ja dan zullen ze wel thuis moeten komen bij ons want ik heb echt geeeeen idee hoeveel m3 aan spullen wij hebben.. Maar goed, dat kan allemaal nog wel even wachten.. de planning ligt voor volgend jaar zomer.. Het is alvast handig om te weten..
 
Trust me: je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Aan het einde zit je in tijdnood. Een gezegde van mijn schoonfamilie:
haast je als je de tijd hebt, dan heb je de tijd als je haast hebt! Lekker fout maar het is wel zo!

Btw ook met het uitzoeken van je spullen: begin nu en doe diverse rondes.  :-D
 
Ja zijn we al een beetje mee bezig :) Er is binnekort namelijk een rommelmarkt bij ons op het dorp, dus hoop daar een aantal spullen te slijten :) Kun je spullen weg doen en er nog geld voor krijgen ook :)
 
[quote author=Cajendra link=topic=1149.msg13431#msg13431 date=1114068686]
Dankje! :) ja dan zullen ze wel thuis moeten komen bij ons want ik heb echt geeeeen idee hoeveel m3 aan spullen wij hebben.. Maar goed, dat kan allemaal nog wel even wachten.. de planning ligt voor volgend jaar zomer.. Het is alvast handig om te weten..

[/quote]


Lekker ouderwets alles, maar dan ook ALLES meten met je meetlintje werkt prima en is accuraat (maar niet als je haast hebt).
 
Ja idd, maar wat zijn de maten dan van zo´n container? En ik heb veel kastje die mee gaan eigenlijk, dus die zijn ook moeilijk mee te nemen, maar kan wel een boel in.. Mag dat dan ook? scheelt weer in ruimte van dozen..

Grtz Tanne
 
:-D En die mannen die het kastje in de container dragen zich maar af vragen hoe het komt dat die zo zwaar is :)
 
nou, ik kan je uit ervaring vertellen dat die wel wat gewend zijn! Tenminste die spriet van en jongen en boom van een vent die ons hielpen! Met gemak twee veel te grote dozen op elkaar vol met boeken waarvan Tjarco of ik er amper eentje konden tillen!
 
'Het beeld systeem is in Austalië het zelfde als in Nederland. Alleen het geluidsignaal is anders, dit kunt u zelf aanpassen met u tv.'

groetjes janet


Ze spreken zeker Engels, woehahaha! :-D
 
Dit had ik een keertje van een website geplukt:

Natuurlijk is het allereerst belangrijk te bepalen hoeveel u te verschepen heeft. Om dit te berekenen neemt u (grofweg) de lengte, breedte en hoogte van ieder item om zo het volume (m3) van ieder item afzonderlijk en uiteindelijk van de gehele zending te berekenen. Over het algemeen kunt u ervan uitgaan dat wanneer het totale volume onder de 15 cubieke meter (m3) blijft u een groupagezending te verschepen heeft, waarbij uw zending tesamen met zendingen van andere verschepers in een groupagecontainer geladen wordt, en wanneer het totale volume meer dan 15 cubieke meter (m3) blijkt te zijn, u beter een complete container kunt reserveren, waarbij er een container exclusief voor uw zending zal worden ingezet. Containers zijn er in 2 maten: een 20ft container (600x230x230cms), met een inhoud van 30 cubieke meter, en een 40ft container (1200x230x230cms), met een inhoud van 60 cubieke meter.
 
Kan ik hieruit opmaken dat het dan bv niet uitmaakt of ik 17 m3 of 28m3 te verschepen heb,
de kosten zijn dan gewoon de kosten van 1 20 ft container??
 
Ik zou het echt niet weten :dunno:  .

As dinsdag komt Voerman langs voor offerte dus dan hopen we meer te weten!
 
Wij hadden dus 20 m3, en hebben groupage gedaan. Maar als algmeene guidlines is dat wel een goede richting. Als je meer hebt, kun je net zo goed de hele container huren, het zal niet veel in prijs schelen.
 
Wij hebben een quote gekregen van Online Shipping voor 15m2 (eigen container voor de deur) wel alles zelf inpakken voor Euro 2,500.  Allways Transport had ons een quote gestuurd voor 10m2 Euro 2,800.  Toch best moeilijk om te kiezen.  Hebben het al een keer gedaan via Varekamp, waren wel goed maar veel geld kwijt geweest en het heeft 11 weken geduurd.
 
[quote author=Seamic link=topic=1149.msg13603#msg13603 date=1114157163]
Wij hebben een quote gekregen van Online Shipping voor 15m2 (eigen container voor de deur) wel alles zelf inpakken voor Euro 2,500.  Allways Transport had ons een quote gestuurd voor 10m2 Euro 2,800.  Toch best moeilijk om te kiezen.  Hebben het al een keer gedaan via Varekamp, waren wel goed maar veel geld kwijt geweest en het heeft 11 weken geduurd.
[/quote]

Ik heb met varekamp 25m3 verscheept in onze eigen container en met wat bellen hier en daar een goede prijs afgedwongen in vergelijking met anderen (o.a. voerman). Het hele verhuizen duurde in totaal ongeveer 7 weken. De overtocht duurde al 6 weken en een paar dagen nadat het schip aangemeerd was werd ik al opgebeld wanneer ze het konden afleveren! Dat was wel bijzonder snel vonden wij omdat we al vanuit gingen dat het zeker nog een maand bij de douane zou liggen voor inspectie.
 
Back
Top