Verhuisbedrijven

[quote author=victoria link=topic=1149.msg14625#msg14625 date=1115638723]


Trucking tot de woning max 100kms v.a. Melbourne
Door uzelf te lossen en binnen te plaatsen Aud  2050,--
Incl.Terminal kosten/inklaring/container transport 2 uur vrij om te lossen.

[/quote]

Super interessant deze info!!! Bedankt.

Maar klopt dit wel?  Trucking tot de woning max 100kms v.a. Melbourne Aud  2050,--  = 1298,05 Euro volgens de GWK site

Groet,

Marco
 
Dat klinkt zeker interessant Victoria, zo goedkoop heb ik ze nog niet gezien.
Heb je misschien een website van deze mensen? Kon ze met Google zo snel niet vinden.

thanxs Eric
 
http://www.worldfreightlogistics.nl/Nederlands/nederlands.htm

(Ik heb ze gewoon een mailtje gestuurd want het formulier was een beetje vaag.)
 
[quote author=victoria link=topic=1149.msg14625#msg14625 date=1115638723]
Zeevracht Rotterdam/Melbourne - p/20ft Usd   1755,-- = Euro 1404,23
Incl. huidige toeslagen                                                             
[/quote]

:thinking: misschien moet die Usd => Aud zijn???  Aud  1755,-- = Euro 1111,26 makes more sence  :lol:

Dan is het een bargain!

Marco
 
[quote author=MarcoG link=topic=1149.msg14645#msg14645 date=1115663719]
[quote author=victoria link=topic=1149.msg14625#msg14625 date=1115638723]
Zeevracht Rotterdam/Melbourne - p/20ft Usd   1755,-- = Euro 1404,23
Incl. huidige toeslagen                                                             
[/quote]

:thinking: misschien moet die Usd => Aud zijn???  Aud  1755,-- = Euro 1111,26 makes more sence  :lol:

Dan is het een bargain!

Marco
[/quote]

Hoi Marco,

Nee, die USD moeten geen AUD zijn. Zeevracht wordt altijd in USD berekend.

Groetjes,
Brit
 
Ik was ook bijna met Job van WFL in zee gegaan(was een minimaal verschil met Allways, was moeilijk kiezen zelfs!)

Mijn ouders gaan met WFL. Ze komen hier 4 augustus aan, dus ik denk de spullen ongeveer een maand later. Ik zal laten weten hoe het gaat.

Oh, ik zal ook effe vragen hoeveel hun betalen in totaal. Ze hebben een hele 20ft container, pakken en laden zelf, maar laten de container wel op de grond zetten.


gr

Simone
 
Nou ben ik zelf iemand die zegt, verkopen je handel en blanco beginnen in Australië.

Ik zou dus echt niet mijn hele zooi mee willen nemen, veel liever zou ik alle spullen verkopen en beginnen met een nieuwe opgeruimde schone lei.

Of zeg ik nu iets heel doms  :stupid:
 
Als je niet aan je spullen gehecht bent en over voldoende geld beschikt..... zou ik dit zeker doen. Maar ik denk dat voor de meesten geld dat ze al wat jaren hun studenten leventje achter zich hebben gelaten en dus reeds in het bezit zijn van wat mooie meubeltjes en dan wordt de keus moeilijk!

Voor mij is het nog lang niet zo ver, tegen die tijd zie ik wel.
 
[quote author=AJ link=topic=1149.msg14783#msg14783 date=1115841838]


Of zeg ik nu iets heel doms  :stupid:
[/quote]

Nee hoor, ieder voor zich toch?

Op zich hecht ik mij ook niet aan mijn spullen, maar er zijn toch een aantal dingen die we gewoon mee willen nemen en niet in de koffers passen....
Computer+bed -pas nieuw- en de gitarenverzameling. En ja, asl we dan toch verschepen dan nemen we meteen wat meer mee. :)
 
Email van mijn vader:

Container komt 28 juli om 11 uur ongeveer.
Alles bij elkaar kompleet met container op de grond gezet en verzekering van euro 40.000,= aan inboedel komt op euro 3900,=
Dit is dus voor een komplete 20 foots (6 meter ) container.
Verder van deur tot deur en zelf laden en lossen in drie uur tijd.


Dit is dus met World Freight logistics. Wel wat meer dan wij hebben betaald, maar wij hadden de container op 1.5 van de grond, maar 20 m3(3/4 20 ft container ongeveer), en verzekering was daar ook niet bijgeteld.


:)


p.s. die verzekering waar hij het over heeft: is vast en zeker een total loss verzekering.
 
[quote author=AJ link=topic=1149.msg14783#msg14783 date=1115841838]
Nou ben ik zelf iemand die zegt, verkopen je handel en blanco beginnen in Australië.

Ik zou dus echt niet mijn hele zooi mee willen nemen, veel liever zou ik alle spullen verkopen en beginnen met een nieuwe opgeruimde schone lei.

Of zeg ik nu iets heel doms  :stupid:
[/quote]

Mijn Broer adviseerde mij precies wat jij nou zegt.Maar wat dacht je van je echte persoonlijk spullen zoals 30 photo albums .Ik heb over de jaren toch bepaalde dingen verzameld ook kados van mijn familie uit oz bv "rocking kangaroo" toen mijn eerste geboren werd.Nou dat moet ik allemaal mee hebben. Als je niet gehecht bent aan je meubels etc is het niet moeilijk om daar nieuw te kopen. Het mooie van oz is dat als je wat koopt heb je het de zelfde dag ipv 10 weken levertijd zoals hier in NL.


Lost: quote aangepast
 
[quote author=AJ link=topic=1149.msg14783#msg14783 date=1115841838]
[/quote]
Het mooie van oz is dat als je wat koopt heb je het de zelfde dag ipv 10 weken levertijd zoals hier in NL.

Niet gek zeg!!!! :up:
 
En dan voor de liefhebbers de offerte-mail van 'Allways Transport.'
Goedemiddag,

Allereerst dank voor uw interesse in allways voor eventuele verscheping van uw zending..

Als besproken, kunnen wij u hierin zeker van dienst zijn middels onze maandelijkse groepagedienst voor verhuisgoederen. Hier in nederland EN in Australie wordt uw zending door vakkundige verhuizers uit- en ingeklaard en afgehandeld.



Wat wij doen is een all-in prijs aanbieden, waarin ALLES is verwerkt.

Naar aanleiding van uw schatting van 19cbm, gebaseerd op huidige cijfers en mogelijkheden, af uw woning Almere tot in huis Melbourne, Australie, kunnen wij u als volgt aanbieden: € 5130,00

Bovenstaande aanbieding is inclusief:  afhalen van reeds verpakte dozen, verpakken en afhalen van grotere stukken (als meubels ed), inladen in container, exportdokumentatie voor nederlands douane, zeevracht naar Australie, normale inklaring van inboedel te Australie en in huis aflevering te Melbourne.

Exclusief: verpakken van dozen (met kleding, service, glaswerk, etc.), speciale behandeling van lastige en/of zware stukken (piano, kluis, etc.), moeilijke bereikbaarheid nederland & australie, kosten voor opslag, invoerrechten/belasting, kosten voor douaneinspecties en kosten voor/door 'quarantine inspection' te Australie.

U dient ervan op de hoogte te zijn dat ALLE zendingen 'Personal effects" na aankomst te Australie worden gecontroleerd door 'quarantine inspection'. Dit aangezien de australische autoriteiten bijna bang zijn ziekten of besmette items binnen te laten. Indien u bijvoorbeeld een fiets mee wenst te nemen, wees er dan 100% zeker van dat daar geen vuil meer aan zit. Zelfs kerstversieringen doet men moeilijk over (denneappels en takken NIET MEENEMEN) Gemiddelde kosten van de inspecties bedragen ca. AUD 30,00 per cbm, maar zijn afhankelijk van de intensiviteit en lokaal te voldoen aan de afhandelende agent.



Tevens is exclusief de verzekering. Wij kunnen deze ook voor u regelen. Kosten bedragen 2% over de waarde (door u op te geven) met een eigen risico van Euro 100,00



Indien gewenst kunnen wij ervoor zorgen dat u dozen krijgt geleverd, waarin u, als gezegd het 'kleine' spul kunt verpakken. Dan na afspraak komen onze verhuizers bij u langs om de grotere stukken te verpakken en de gehele zending mee te nemen naar de loods. Aldaar blijft deze even staan tot eerst mogelijke groepage container wordt geladen.



Voor uw info, bijgaand australische douanepapieren, welke voor het gemak vooraf ingevuld dienen te worden. Tevens vragen wij bij eventuele boeking een lijst van de inhoud van de door uzelf verpakte dozen. Verdere lijst zullen de verhuizers opmaken.



Als per 'company policy' is onze Betalingsconditie per omgaand en voor levering van de zending in Australie.



Mocht u nog vragen hebben, kunt u altijd kontakt met ons opnemen. Graag dan datum van deze mail als referentie noemen.



Wij hopen u hiermee een passende aanbieding te hebben gedaan en horen graag of wij u van dienst kunnen zijn.



Met vriendelijke groeten,

Edo Smits

ALLWAYS TRANSPORT BV

Einsteinstraat 14k

3316 GG Dordrecht

The Netherlands

Ph: (0031) +78 6311877

fx: (0031) +78 6312935

E-mail: edo@allwaystransport.nl

web: www.allwaystransport.nl
 
[quote author=AJ link=topic=1149.msg14783#msg14783 date=1115841838]
Nou ben ik zelf iemand die zegt, verkopen je handel en blanco beginnen in Australië.

Ik zou dus echt niet mijn hele zooi mee willen nemen, veel liever zou ik alle spullen verkopen en beginnen met een nieuwe opgeruimde schone lei.

Of zeg ik nu iets heel doms  :stupid:
[/quote]

Wij dachten eerst ook aan om alles mee te nemen, maar na het besproken te hebben met mijn vader gaat er eigenlijk niks meer mee.. Op wat oude kinderboeken van mij, cd's en dvd's en de computer na.. Dus we moeten nog maar ff kijken of het wel rendabel is om die misschien 5 dozen te laten verschepen of laten overvliegen.. Mijn vader zegt dat je daar hele leuke 2e hands spullen kan kopen voor praktisch geen geld. En ik vind dat het dan echt een nieuwe start is, een nieuw leven!!

Grtz Tanne
 
En ik vind dat het dan echt een nieuwe start is, een nieuw leven!!

:shout: Nou, ik vind, of je nou je spullen mee neemt of niet, of alleen je fotoalbums of weetikveel, het is zowieso een nieuwe start !!!!


Lost: quote aangepast.
 
[quote author=victoria link=topic=1149.msg14880#msg14880 date=1115915598]
En dan voor de liefhebbers de offerte-mail van 'Allways Transport.'
Goedemiddag,

Wat wij doen is een all-in prijs aanbieden, waarin ALLES is verwerkt.

Naar aanleiding van uw schatting van 19cbm, gebaseerd op huidige cijfers en mogelijkheden, af uw woning Almere tot in huis Melbourne, Australie, kunnen wij u als volgt aanbieden: € 5130,00
Met vriendelijke groeten,

Edo Smits

ALLWAYS TRANSPORT BV
[/quote]

Grappig! Ik heb zo'n idee dat ie er nu veel meer over weet dan vorig jaar toen wij daar een offerte vroegen etc.
Ik denk dat nu ook wel de prijs iets hoger is, misschien had ie door dat ze goedkoop waren!
Ik heb toen ook wel echt lopen zeuren dat ik het heel goedkoop wou, ha ha :D

Poeh, nu zijn ze dus nog duurder dan Voerman of niet?!!!
Een transport bedrijf is dan toch (misschien) allleen maar goedkoper als je zelf alles verpakt en laadt.
Anders kun je dus net zo goed een echt verhuis bedrijf nemen....

hmmmm, interessant, dank je :)

Succes met je beslissing!! nogmaals!  :evil:
 
Ja bedankt. Zucht.
Nou, gisteren is van den Eijnden langsgeweest en maakte ook een goede indruk. Bij hun betaal je per kubieke m.
Wachten hun offerte nog even af en dan nemen we een beslissing.
En opslag in  nederland was gratis.En hun zeiden weer niet de rieten stoelen mee te nemen , Voerman zei van wel!
 
[quote author=victoria link=topic=1149.msg15007#msg15007 date=1115996864]
Ja bedankt. Zucht.
Nou, gisteren is van den Eijnden langsgeweest en maakte ook een goede indruk. Bij hun betaal je per kubieke m.
Wachten hun offerte nog even af en dan nemen we een beslissing.
En opslag in  nederland was gratis.En hun zeiden weer niet de rieten stoelen mee te nemen , Voerman zei van wel!
[/quote]

Onze rieten stoelen zijn mee, en door het quarantine gekomen.
Alle houten spullen. Behalve iets met dradige dingen(zoals de wortels van een plant), en marakas(die dingen die je schud, met zaadjes erin).

:)
 
Voor de geintresseerden, aan huis offerte gebr. van den Eijnden:

Verhuis prijs per m3 : 225 euro. 

Bij ons hebben ze 17 m3 geschat. Prijs wordt dan 4.335,-   euro.


Inclusief: (ff in het kort)
-verpakkingsmaterialen
-inpakken
-demonteren meubelen
-verpakken meubilair
-opmaken lijst
-verzorgen douane formaliteiten
-aan huis laden goederen
-alle haven/transport/zeevracht terminal kosten
-inklaren/vrijstellen verhuisgoederen

Exclusief:
-evt invoerrechten
-evt opslagkosten(ikdenk dat ze hiermee dan in oz bedoelen)
-transportverzekering=1.8% van opgegeven vervangingswaarde goederen. eigen risico 115 per schadegeval
-de douane hanteert tegenwoordig steeds meer controles, zowel fysiek als scanners. Indien sprake hiervan:
assistentietarijf: 34 euro+ scanningskosten , varierend van 75-110 euro (scannen) en 275-450 euro (fysiek)



Bij het aan huis bezoek zeiden ze dat als je terplekke bedenkt, 'ik neem dat en dat niet mee' , je dan daarvoor ook niet betaalt, je betaalt wat er uiteindelijk in de container gaat.
(nb: bij deze offerte hebben we ons 2+3 zits bankstel niet mee laten rekenen.)
 
Back
Top