Verkenning Emigratie

Jeej tickets geboekt & camper geboekt! Oz here we come! Als er nog Nederlanders zitten op route van Sydney- brisbane ( en beetje naar binnenland) die het leuk vinden om te vertellen over hun emigratie! Let us know. Lijkt me leuk info uit te wisselen!

Hee Yolanda,

Wij wonen in Toowoomba, anderhalf uur ten westen van Brisbane! Je bent welkom voor een bakkie!
 
Bedankt voor de reacties! we zullen zeker probere bij aantal van jullie bakkie te gaan doen! Zodra we wat meer duidelijk hebben over een route zal ik contact opnemen!!
 
Bedankt voor de reacties! we zullen zeker probere bij aantal van jullie bakkie te gaan doen! Zodra we wat meer duidelijk hebben over een route zal ik contact opnemen!!

Jullie zijn uiteraard bij ons ook welkom, maar jullie zullen het met thee of fris moeten doen dan ;) Succes!
 
Is het nodig om een navigatie systeem te kopen voor Australië? Of kan het ook makkelijk met kaarten?
 
Gratis navi op je Telefoon gebruiken joh :)

Google Maps, Apple Maps of als je zonder data wilt navigeren (wel handig...)
Navmii. Heb dit zelf gebruikt en werkt gewoon goed!
https://itunes.apple.com/au/app/navmii-gps-australia-nz-navigation/id422816006?mt=8
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.navfree.android.OSM.ALL&hl=en
Hmmm, tja.... alleen niet zo handig als je in een van de vele regios met slechte dekking rond rijdt en je hebt de kaart nog niet gedownload.

Ik zou het zelf niet zonder een echt navigatiesysteem doen.
 
Hmmm, tja.... alleen niet zo handig als je in een van de vele regios met slechte dekking rond rijdt en je hebt de kaart nog niet gedownload.

Ik zou het zelf niet zonder een echt navigatiesysteem doen.

Navmii heeft gewoon de kaart van OZ erin zitten gratis en voor niets en je hebt geen data nodig om t navigeren. $2,00 om de reclame in de app te verwijderen.
Dus als je cheap wil navigeren en niet de Canning Stock Route gaat doen is het een goed alternatief voor betaalde systemen.
Voor bush/outback gebruik ik Hema Explorer op de iPad/iPhone (niet gratis)
 
Wij hebben MAPS.ME gebruikt. Gratis app met gratis kaarten die je download op je telefoon (Victoria was ongeveer 500 MB), dus je gebruikt geen data. Kwamen niks tekort, er zitten ook de nodige POIs in zoals supermarkten en tankstations.
Het is wel aan te raden om even een autolader te halen voor je telefoon. Net vervelend als je midden in de bushbush staat en hij houdt ermee op.

Mocht je wel data willen gebruiken, koop dan gewoon een simkaartje. Is 2 dollar en voor 40 dollar koop je dan 3 GB data bij. En in tegenstelling tot het bekabelde internet is 4G hier best aardig.
 
Wij gebruiken Google Maps voor de navigatie. Ook daar de mogelijkheid om de kaarten lokaal op de telefoon te zetten.
Maar ik zou inderdaad ook even een pre paid kaartje kopen. Let wel op de provider: Als je veel in de outback gaat reizen, is Telstra de beste keuze.
 
Yep, ook wij kochten een pre-paid kaartje (een keertje Optus, een keertje Telstra. Telstra was beter in de buitengebieden) Maar in de buiten-buiten gebieden kun je elke provider wel vergeten. Dus een app met de kaarten erin is wel nodig.
 
Oké bedankt voor alle tips!
Ik ga kijken of we kaart kunnen downloaden, we gaan niet de echte outback in. Maar met kaarten lijkt me niet zo fijn. Ik wil graag dat me relatie aan eind van de rit ook nog goed is haha
 
FYI: Heb gisteren navmii nog even geïnstalleerd op een iPhone en de complete kaart van Australia zat erin (345mb of zo)
 
haha niks leuker dan op de ouderwetse kaart rond hobbelen als je een goede relatie hebt en van avontuur houdt ;)

De sleutel is tot een goeie relatie is om je niet te veel met elkaar te bemoeien. Ik heb bijvoorbeeld geleerd dat het beter voor iedereen is to not question Annelies als ze de kaart leest. Als ze me wil vermoorden is bijvoorbeeld heel simpel, ze zegt gewoon bij een afgrond dat ik eraf moet en ik doe dat. Het alternatief (gezeur) is trouwens toch niks beter. Happy wife, happy life ;)

Heerlijk avontuurlijk, haha.
 
Back
Top