Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Wat voor werk ben je gaan doen?
Ik weet zelf niet zo goed wat ik anders zou willen / kunnen.

Ik voel je frustratie....
Het spreekwoord: de aanhouder wint, gaat helaas niet altijd op. Je kunt aanhouden wat je wilt, maar als je op een muur van onbegrip stuit, maand na maand, jaar na jaar, is het niet te doen om aan te houden. Dan moet je kiezen om een andere weg in te gaan.
Wij hadden gelukkig ons visum al, het ging puur om de registratie.
Ik wens je het allerbeste toe, echt waar. Hoop dat het goedkomt!
Heel veel succes ermee.
 
Ja, vind dat ook lastig hoor. Ik ga voor mijn registratie terwijl ik eigenlijk geen verpleegkundige wil zijn. Althans, niet in een ziekenhuis. Ik wil geen diensten draaien, maar kijk uit naar 9-5 baantje om zo maar te zeggen haha. Zonder mijn registratie heb ik echter niks, dus ik vind het zonde om het allemaal weg te gooien. Plus dat er een aantal studie-opties zijn (postgraduate) waarbij je een geldige bachelor in een 'health related field' moet hebben, zoals een tweejarige cursus in echoscopie. Heb ik veel interesse in, echo's maken! Past ook wat beter in een 9-5 rooster, haha. Of iets in het management, ze vragen veel verpleegkundigen op management niveau. Of bijvoorbeeld een functie in een huisarstenpraktijk, child & health nurse, etc. Je kan er zo veel kanten mee op!
 
Wat voor werk ben je gaan doen?
Ik weet zelf niet zo goed wat ik anders zou willen / kunnen.

Het betreft mijn man. Hij is aan de slag gegaan in een gezinsvervangend tehuis, en werkt in de zomer als life guard. Ook werkt hij op een Highschool, als Teachers Aide. De laatste jaren heeft hij een studie gedaan, Bachelor of Health and Community Services. Hopelijk krijgt hij middels deze papieren een 'betere' baan. Het nadeel is, dat in het gebied waar wij leven, de banen niet voor het oprapen liggen. Maar we gaan gewoon gestaag door. Het leven is goed, we kunnen prima rondkomen, en zien wat op ons pad komt.
Succes nogmaals ermee, het is lastig he?
 
sounds like the aussie way of dealing with things....keep it up!
3 banen om rond te komen, dat is een beetje vreemd in NL o_O
 
In welk gebied wonen jullie?
Zijn er delen in Australie waar de banen wel meer voor het oprapen liggen?
Inmiddels heb ik mij weer gestort op de voorbereiding op mn engelse test. Dat als ik eenmaal te horen krijg dat ik de bridging course moet gaan doen ik hopelijk mn engelse toets al weer gehaald heb zodat ik me in kan gaan schrijven voor de bridging course.

Ik hoop voor jullie dat er een betere baan op komst is met de nieuwe papieren.

Het betreft mijn man. Hij is aan de slag gegaan in een gezinsvervangend tehuis, en werkt in de zomer als life guard. Ook werkt hij op een Highschool, als Teachers Aide. De laatste jaren heeft hij een studie gedaan, Bachelor of Health and Community Services. Hopelijk krijgt hij middels deze papieren een 'betere' baan. Het nadeel is, dat in het gebied waar wij leven, de banen niet voor het oprapen liggen. Maar we gaan gewoon gestaag door. Het leven is goed, we kunnen prima rondkomen, en zien wat op ons pad komt.
Succes nogmaals ermee, het is lastig he?
 
In welk gebied wonen jullie?
Zijn er delen in Australie waar de banen wel meer voor het oprapen liggen?
Inmiddels heb ik mij weer gestort op de voorbereiding op mn engelse test. Dat als ik eenmaal te horen krijg dat ik de bridging course moet gaan doen ik hopelijk mn engelse toets al weer gehaald heb zodat ik me in kan gaan schrijven voor de bridging course.

Ik hoop voor jullie dat er een betere baan op komst is met de nieuwe papieren.

Ben erg benieuwd wat je voor een bericht gaat krijgen van de AHPRA :)
 
sounds like the aussie way of dealing with things....keep it up!
3 banen om rond te komen, dat is een beetje vreemd in NL o_O
Gelukkig niet allemaal tegelijk in hetzelfde seizoen! :)
Maar inderdaad, dat zouden we in Nederland niet snel hebben gedaan denk ik haha
 
In welk gebied wonen jullie?
Zijn er delen in Australie waar de banen wel meer voor het oprapen liggen?
Inmiddels heb ik mij weer gestort op de voorbereiding op mn engelse test. Dat als ik eenmaal te horen krijg dat ik de bridging course moet gaan doen ik hopelijk mn engelse toets al weer gehaald heb zodat ik me in kan gaan schrijven voor de bridging course.

Ik hoop voor jullie dat er een betere baan op komst is met de nieuwe papieren.
Wij wonen ongeveer drie uur onder Sydney, in het Shoalhaven gebied. Wat ik al eerder schreef in ons eigen draadje, het is hier heel sterk: Wie je kent, en niet Wat je kan! Maar we willen niet klagen, hoewel het voor mijn man meer frustrerend is als voor mij...
 
Hallo iedereen :)

Enige AHPRA-updates/nieuws? Ik ben inmiddels in Perth via de IHNA mijn bridging course aan het doen. Zit in mijn derde dag, dus ben pas net gestart. Eerste drie dagen zijn ok, wat theorie en vandaag assessments in BSL (reanimatie). Het programma is OK, veel theorie en lectures, wat huiswerk, en een paar opdrachten. Niks schokkends. Denk dat er weinig (geen) mensen zijn die het niet halen. Als je een toets niet haalt is er altijd de mogelijkheid om te herkansen.

Zit in gratis accomodatie met een heleboel Filipijnse meiden. Halve klas is Filippino, en de andere helft Indiers. (begreep dat de IHNA een kantoor heeft die alles regelt voor de Indiase meiden. Wifi is ook inbegrepen, wat erg fijn is.

De practical placement is allemaal erg onzeker. Heel veel meiden hadden gehoopt dit in Perth te doen, maar er zijn nagenoeg geen plaatsen beschikbaar in Perth. Iedereen moet dus naar de oostelijke staten vliegen. Zoals ik begrijp is dit niet een probleem van de IHNA maar heeft elk opleidingsinstituut hiermee te maken. Geen van allen kunnen een placement garanderen in dezelfde stad als waar ze de theorie aanbieden. Ik heb mijn voorkeur in Brisbane gegeven, dus hopelijk kan ik naar Brisbane.
 
Klinkt allemaal nog niet zo verkeerd @Ellawishes Goed bezig daar!
ps Mijn Fillipijnse collega vertelde mij dat het de meest gekozen richting is in de Fillipijnen, nursing, dat is namelijk de gemakkelijkste manier om het land uit te komen :eek: op zoek naar beter...
 
Goedemorgen allemaal,

Ik heb vanmorgen uitslag gekregen van AHPRA en moet natuurlijk ook de bridging course gaan doen. Dus ik ga maar eens uitzoeken waar en wanneer ik dat het beste kan gaan doen.
@Ellawishes moest je nog meer aanleveren dan alleen je referral letter voor het bridging program?
Moest je bv nog een certificaat van je ielts insturen? (De mjjne is nl verlopen en de 1e keer OET ging nog niet goed genoeg)
En hou je ons op de hoogte over je bridging program?
 
Last edited:
@Marcelle ,

Vervelend dat je de cursus ook moet gaan doen. Gelukkig niet geheel onverwacht. Ja, moet veel meer informatie aanleveren dan alleen je referral letter. ID-documenten, referentie van je werkgever, referentie van je ziekenhuis hoe lang je er heb gewerkt en waar, CV, immuniteits-documenten (vaccinatiebewijs hep B + serologie, meningococcen vaccin, serologie waterpokken, measles, mumps, rubella) visumbewijs. etc etc. Ielts moet je idd ook aanleveren. Best wel weer een papierwerk.

Ik houd je zeker op de hoogte :)
 
Hoe kom je dan aan al die vaccinatiebewijzen? Of heb je je bloed laten prikken op die antistoffen?
Voor meningokokken heb ik geen vaccinatie gehad volgens mij en veel andere toen ik kind was, weet niet of ik de bewijzen daar nog van heb.
Pfff ik hoop maar dat het me gaat lukken om OET weer snel te halen.
Succes met je bridging program.

@Marcelle ,

Vervelend dat je de cursus ook moet gaan doen. Gelukkig niet geheel onverwacht. Ja, moet veel meer informatie aanleveren dan alleen je referral letter. ID-documenten, referentie van je werkgever, referentie van je ziekenhuis hoe lang je er heb gewerkt en waar, CV, immuniteits-documenten (vaccinatiebewijs hep B + serologie, meningococcen vaccin, serologie waterpokken, measles, mumps, rubella) visumbewijs. etc etc. Ielts moet je idd ook aanleveren. Best wel weer een papierwerk.

Ik houd je zeker op de hoogte :)
 
Hoe kom je dan aan al die vaccinatiebewijzen? Of heb je je bloed laten prikken op die antistoffen?
Voor meningokokken heb ik geen vaccinatie gehad volgens mij en veel andere toen ik kind was, weet niet of ik de bewijzen daar nog van heb.
Pfff ik hoop maar dat het me gaat lukken om OET weer snel te halen.
Succes met je bridging program.
Hey @Marcelle,

Ja ik heb bloed laten prikken op antistoffen voor MMR. Meningococcen had ik wel gehad, maar geen bewijs voor. Dus die heb ik opnieuw moeten laten prikken. Ook gelijk MRSA swabs gedaan, want die moet je natuurlijk ook. Dan ook niet te vergeten de TB-clearance, dus een mantoux en die af laten lezen. Dit alles moet ondertekend worden door een arts, of de uitslagen op officieel briefpapier van het pathologie lab hebben. Maar je zal alle informatie tzt wel krijgen van het instituut waar je gaat studeren. Weet je waar je wilt gaan studeren en wanneer?

Jij heel veel succes met je IELTS/OET. :)
 
Hoi @Ellawishes,

Ik zit eraan te denken om mn bridging bij Gold Coast Campus te doen. We willen in de gold coast of sunshine coast gaan settelen en als ik hem daar ga doen kan ik gelijk mn gezin mee nemen, dan hoef ik ze in ieder geval niet 9 tot 12 weken te missen. Maar ja eerst maar zorgen dat ik die OET haal
 
Last edited:
Hallo iedereen :)

Enige AHPRA-updates/nieuws? Ik ben inmiddels in Perth via de IHNA mijn bridging course aan het doen. Zit in mijn derde dag, dus ben pas net gestart. Eerste drie dagen zijn ok, wat theorie en vandaag assessments in BSL (reanimatie). Het programma is OK, veel theorie en lectures, wat huiswerk, en een paar opdrachten. Niks schokkends. Denk dat er weinig (geen) mensen zijn die het niet halen. Als je een toets niet haalt is er altijd de mogelijkheid om te herkansen.

Zit in gratis accomodatie met een heleboel Filipijnse meiden. Halve klas is Filippino, en de andere helft Indiers. (begreep dat de IHNA een kantoor heeft die alles regelt voor de Indiase meiden. Wifi is ook inbegrepen, wat erg fijn is.

De practical placement is allemaal erg onzeker. Heel veel meiden hadden gehoopt dit in Perth te doen, maar er zijn nagenoeg geen plaatsen beschikbaar in Perth. Iedereen moet dus naar de oostelijke staten vliegen. Zoals ik begrijp is dit niet een probleem van de IHNA maar heeft elk opleidingsinstituut hiermee te maken. Geen van allen kunnen een placement garanderen in dezelfde stad als waar ze de theorie aanbieden. Ik heb mijn voorkeur in Brisbane gegeven, dus hopelijk kan ik naar Brisbane.

Goed bezig zeg!! mag ook wat kosten maar dan heb je ook wat ;-). Is er ook een verdieping in psychiatrie?
 
Bij de opleiding aan de goldcoast wordt OET in ieder geval wel genoemd bij de toelatingseisen. Van de andere bridging course aanbieders weet ik het eigenlijk niet.
Ja, OET word geloof ik overal wel goedgekeurd?

Ben wel benieuwd naar welke instelling je de bridging course gaat doen? Ik dacht dat er geen instellingen waren dicht bij mij!
 
Nee dat dacht ook, maar Southern Cross University gaat deze vanaf 2/3/16 geven volgens de site, maar heeft volgens mij pas de 1e cursus in november 2016. Dus dat was dan voor jou te laat geweest.
De site is ook wat onduidelijk, want op de AHPRA site stond dat de opleiding 12 weken duurt en op de SCU site 0,5 jaar, heb navraag gedaan bij SCU en hij duurt gewoon 12 weken, maar wel over 14 weken verspreid, maar dat komt dan misschien doordat kerst erin valt.

Ja, OET word geloof ik overal wel goedgekeurd?

Ben wel benieuwd naar welke instelling je de bridging course gaat doen? Ik dacht dat er geen instellingen waren dicht bij mij!
 
Back
Top