Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Oh my Marcelle! Ik krijg er de koude rillingen van. Ze mogen het zelf tig keer uitstellen, maar andersom... Wat een ongelooflijke K*T streek. Ik zit me helemaal op te vreten hier. :mad:
Alles weer opnieuw en dan ook alles weer opnieuw opsturen? (ik heb een mail gehad dat ik geen enkel papier terugkrijg, ook niet bij een afwijzing)
Ga je het nog een keer proberen of laat je het hierbij?
Mennnn.... Het kan dus toch nog erger...
Ik leef met je mee.
 
Jeetje wat een drama zeg Marcelle. Ongelofelijk. Vind het ook heel kwalijk dat Nederlandse hogescholen zo moeilijk doen over informatie. En tegenwoordig maar pochen dat alle opleidingen 'internationaal erkend' zijn blabla. Heb daar zelf ook wel moeite mee gehad. Had het eerst geprobeerd via de studenteninformatie, en daarna via een oud lerares gedaan. Maar kon ook duidelijk in haar houding merken dat ze eigenlijk helemaal geen zin had mij te helpen. Snap je frustratie helemaal! Betekent dat dan ook dat je ALLE papieren zoals de werkgeversverklaringen opnieuw op moet sturen?

Ik duim voor je Buurvrouw. Ik dacht echter wel dat al het papierwerk door het NMBA wordt bekeken? Elke applicatie? Ik wil je hoop niet de grond in boren, maar als je er vanuit gaat dat je de bridging course moet doen kan het alleen maar meevallen. Het is zelfs beschreven op de website van de AHPRA. Alleen nationaliteiten: Ierland, Canada, UK, America worden goedgekeurd, en alle andere landen worden afzonderlijk beoordeeld. Wordt er bijna weer boos om als ik eraan denk!

Ja ik ga 11 april starten met mijn cursus. Dan heb ik 4 weken theorie, en dan 6 weken tussen mijn theorie en praktijk. Ik weet inderdaad dat het verkeer druk is, maar ik heb wel de gunstige werktijden, start om 6u met een ochtenddienst, dus het zal meevallen hopelijk. Ik hoef in ieder geval niet van de Sunshine coast naar Brisbane toe elke dag.
 
@Marcelle, is het dan niet een idee om alles vanuit Australie te regelen in plaats van in Nederland te blijven? Je kan hier heel makkelijk aan het werk als Assistant in Nursing met je kwalificatie. Niet echt een superberoep, maar het verdient aardig, zeker als je bij een agency werkt. Verdien er meer mee dan dat ik deed in NL als gekwalificeerd verpleegkundige!
 
@Ellawishes ik zit er inderdaad aan te denken om als AIN te gaan beginnen. Nu ik van jou hoor dat het zo goed verdient klinkt het nog wat interessanter. Ik was namelijk erg bang dat ik er enorm op achteruit zou gaan en aangezien we wel met zn 4en zijn moet er natuurlijk wel genoeg geld binnenkomen.
Ik wil dan wel kijken of ik binnen de dialyse als assistent kan beginnen. Kijken of ik dan alvast een opstap kan hebben voor als ik wel zover ben dat ik wel een keer geregistreerd ben. Via welke agency werk jij? Werk je als AIN binnen ziekenhuizen of meer verzorgingshuizen?
En wat voor werkzaamheden doe je nu?
Ik zag ook dat er in November een nieuw ziekenhuis in de Sunshine coast wordt geopend misschien kan ik daar dan beginnen als AIN. We moeten toch ook ons huis nog verkopen.

Inmiddels staat er op de AHPRA site een lijst met landen waarvan de scholen niet op de juiste manier geaccrediteerd zijn. Nederland staat ee ook tussen. Die landen komen dus in aanmerking voor de bridging course. Het is echt n waslijst.

Als je van deze site het onderste tabblad openklikt dan zie je de landenlijst die niet aan de criteria voldoet.
http://www.nursingmidwiferyboard.go...ts-of-the-qualification-assessment-model.aspx

@Ellawishes moet je als AIN ook registreren bij AHPRA?
 
Last edited by a moderator:
@Ellawishes, helaas is er geen bridging course voor verloskunde, dus het is waarschijnlijk stage of niks.
@Marcelle, gelukkig heb je nog een soort "uitweg". Ik las trouwens via een ander topic dat de IELTS nu 3 jaar geldig is.

Wel vreemd dat ik me rechtstreeks kan registreren bij de UK en Ierse registratie, maar dat dat door Aus niet wordt overgenomen. En heel raar dat de Belgische verloskundigen (Vlaamse) en de Pakistaanse een grotere kans hebben op registratie dan de Nl'se of bijv Zweedse die veel uitgebreider worden opgeleid. Oh men, dit is echt niet leuk (en raar van een land met zo'n tekorten).
 
Last edited:
Dat klinkt allemaal niet zo heel erg positief hier zeg. Ik leef met jullie mee.
De logica is hier in Oz overigens met regelmaat ver te zoeken. Daar zijn jullie nu ook wel achter vrees ik :confused:
 
Ik kreeg vanmorgen een mail dat ze toch verder gaan met mn inschrijving. Alleen is hiermee wel gelijk mn datum dat ik uiterlijk iets gehoord moet hebben verplaatst naar 8 juni, ze lassen voor zichzelf wel alle ruimte in voor eventuele tegenslagen. Maar als het jou niet lukt om documenten op tijd te laten versturen, omdat je afhankelijk bent van derden, is bijna je inschrijving teniet gedaan . Naar mijn idee staat het antwoord al op hun site en moet ik gewoon een bridging course doen, waarom hebben ze 4 maanden nodig om dat uit te zoeken?? Ze hebben wel een enorme machtspositie.
 
Ik kreeg vanmorgen een mail dat ze toch verder gaan met mn inschrijving. Alleen is hiermee wel gelijk mn datum dat ik uiterlijk iets gehoord moet hebben verplaatst naar 8 juni, ze lassen voor zichzelf wel alle ruimte in voor eventuele tegenslagen. Maar als het jou niet lukt om documenten op tijd te laten versturen, omdat je afhankelijk bent van derden, is bijna je inschrijving teniet gedaan . Naar mijn idee staat het antwoord al op hun site en moet ik gewoon een bridging course doen, waarom hebben ze 4 maanden nodig om dat uit te zoeken?? Ze hebben wel een enorme machtspositie.

Belachelijk zeg. Nederland staat op de lijst tezamen met landen zoals India/swaziland etc. etc. Ik las daar ook dat landen soms uitgezonderd worden omdat de externe accreditatie minder dan 10 jaar van toepassing is. Dat is misschien het geval in Nederland? Geloof dat mijn opleiding voor het eerst geaccrediteerd is in 2007.

Mijn werkzaamheden als AIN zijn heel simpel. Meeste werk in aged care waarbij je oudjes helpt opstaan, persoonlijke verzorging, toiletteren, eten geven etc. Alle wonden etc worden verzorgd door de RN's. Soms diensten in het ziekenhuis, maar zijn over het algemeen heel saai, 'special' diensten waarbij je als AIN op 1 kamer staat met mensen die valgevaarlijk zijn. Heb je dus maar max 4 patienten, is wel ok maar wel wat saai. Vooral de nachtdiensten, als iedereen slaapt zit je in dezelfde kamer aan een bureautje naar slapende mensen te kijken.
 
@Ellawishes Is het vergelijkbaar met de Nederlandse verpleeghuizen? Dat je binnen een korte tijd al die oudjes gewassen en aan tafel moet hebben dat er eigenlijk alleen tijd is voor kop kont werk? Of is er wel wat meer tijd voor de oudjes in Australie?
Die nachtdiensten klinken wel heeeel erg saai ja.
Maar ja ik zal toch iets moeten als mn registratie zo blijft tegen zitten.
 
Ik vind persoonlijk oudjes een verkeerde woord keuze, de ouderen of zoals hier in Aussie, the elders klinkt veel beter ;)

Hier in Aussie is het niet anders als in Nederland en is er ook niet veel tijd voor the elders. Te weinig funding en daar door niet genoeg staff, de Pca's lopen de benen uit hun lijf vandaan.
Denk dat het trouwens nergens in de wereld anders is.
 
@Buurvrouw
Heb je vanuit Nederland je papieren laten vertalen bij dutchtranslations.com?
Ik had nu in Nederland beëdigde vertalers benaderd, maar zij vragen 300 euro is nogal een verschil.

Oh Ella, sh*t zeg! Als je bezwaar kunt indienen met de goede papieren heb ik ook goede hoop voor je!
Maar het gevoel dat ze net zo lang blijven graven tot je een papiertje niet meer kan aanleveren heb ik ook gehad. Ik duim heel hard voor je!

Ik heb de papieren bij www.dutchintranslation.com laten vertalen. Zij is NAATI gecertificeerd en dacht fijn mee met me. Die vertalingen zijn goedgekeurd.
Ik betaalde €80 voor 3 diploma's en express verzending rechtstreeks naar Ahpra.

Mijn (hopelijk nu echt) laatste envelop is gister op de bus gegaan. Nu 2,5 maand wachten...
 
@ Marcelle, ja vanuit Nederland. Ik heb de papieren ingescand en die per mail verzonden. Afhankelijk van wat je wil, kan ze ze naar je terugsturen of doorsturen naar de ahpra. (ik heb de certified kopies nagestuurd, zodat zij ze direct naar de ahpra kon sturen)
Ik baal er eigenlijk wel een beetje van, dat je dat soort officiële documenten niet meer terugkrijgt.
 
Vanmorgen bericht gehad: Het is afgewezen. :(
Ik zag 'm al aankomen, maar ben toch wel boos dat het wordt afgewezen op punten waarvan ik bewijs heb aangeleverd. (medicatie management, aantal bevallingen, etc.)
Lijkt wel alsof ze niet alles hebben bekeken. Na anderhalf jaar bloed, zweet en tranen ben ik er klaar mee.
Veel succes voor degene die de hoop nog niet opgegeven hebben!
 
:(
maar krijg je ook niet de mogelijkheid voor een bridging course?
En wat nu? Gaan jullie helemaal niet meer naar Australië? Ik vraag me af en toe af of ze nou wel zoveel tekort hebben aangezien ze zoooo moeilijk doen met al die inschrijvingen. Alsof we in een achtergesteld gebied wonen.

Vanmorgen bericht gehad: Het is afgewezen. :(
Ik zag 'm al aankomen, maar ben toch wel boos dat het wordt afgewezen op punten waarvan ik bewijs heb aangeleverd. (medicatie management, aantal bevallingen, etc.)
Lijkt wel alsof ze niet alles hebben bekeken. Na anderhalf jaar bloed, zweet en tranen ben ik er klaar mee.
Veel succes voor degene die de hoop nog niet opgegeven hebben!
 
Oh wat erg voor je @Buurvrouw
je kunt jezelf niks verwijten, je hebt er alles aan gedaan. Op dit moment gaat het gewoon nog niet lukken, wellicht in de toekomst of via een andere weg wel. Niet opgeven hoor!
 
Ik ken persoonlijk meerdere personen (ook oud forum leden) die in Nederland Nurse waren of zelfs nurse practitioner ( nurse practitioner is een verpleegkundige functie die zich qua bevoegdheid bevindt tussen arts en verpleegkundige) die of de opleiding overnieuw moesten doen of helemaal onderaan de ladder moesten beginnen, terwijl ze zoveel ervaring hebben. Niet alle opleidingen/cursussen in Nederland gedaan worden hier erkent. Raar maar waar helaas:(
 
Ik voel je frustratie....
Het spreekwoord: de aanhouder wint, gaat helaas niet altijd op. Je kunt aanhouden wat je wilt, maar als je op een muur van onbegrip stuit, maand na maand, jaar na jaar, is het niet te doen om aan te houden. Dan moet je kiezen om een andere weg in te gaan.
Wij hadden gelukkig ons visum al, het ging puur om de registratie.
Ik wens je het allerbeste toe, echt waar. Hoop dat het goedkomt!
Heel veel succes ermee.
 
Vanmorgen bericht gehad: Het is afgewezen. :(
Ik zag 'm al aankomen, maar ben toch wel boos dat het wordt afgewezen op punten waarvan ik bewijs heb aangeleverd. (medicatie management, aantal bevallingen, etc.)
Lijkt wel alsof ze niet alles hebben bekeken. Na anderhalf jaar bloed, zweet en tranen ben ik er klaar mee.
Veel succes voor degene die de hoop nog niet opgegeven hebben!
Ontzettend balen zeg. Ik leef met je mee. Echt belachelijk. Wat zijn je plannen nu?
 
Back
Top