Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Hoi Ellawishes,

(Ik probeerde dit in een prive berichtje te sturen, maar het lukte niet, dus dan maar zo :))

Mijn emailadres is: marcellereukers@hotmail.com
Ik dacht dat mijn papieren al waren doorgestuurd naar NMBA, maar kreeg toch nog een mail van AHPRA, heb nu eindelijk wel een contactpersoon daar waar ik heen kan bellen en of mailen. Dat had ik tot nu toe nog steeds niet.
Ze zei ook dat de persoon door wie ik mijn diplomas had laten vertalen niet beedigd was en dat terwijl ik haar via de site van AHPRA gevonden had. Moest nu de link doorsturen. Dus ben benieuwd wat ze me hierop gaat antwoorden.
Ik moest ook nog mijn stage uren door mijn opleiding laten bevestigen. Ze wilde dus een brief vd opleiding waarin staat hoeveel stage uren ik precies gedaan heb. Helaas reageert de HBO-V niet vlot. Heb nog maar tot 30/11.
Ik ga in ieder geval maar weer aan mn IELTS of OET beginnen. Ik ga ervan uit dat ik de bridging moet doen en daar is een geldige engelse toets voor nodig. Die van mij was in september 2 jaar oud en had hem met veel moeite gehaald :-(.
Wel fijn dat jij je BIG toets gehaald hebt.
Je ging ook nog rondreizen in Australie toch?
Succes weer met je verdere stappen.

Groetjes Marcelle






Hee!

Ja het is inderdaad een gebed zonder end.

Als je je e-mailadres naar me stuurt, zal ik mijn document opsnorren en naartoe sturen. Echter, ik ben wel afgewezen op criteria 6. Hierbij werd vermeld dat ik niet voldoende bewijs had ingeleverd en hierdoor de criteria niet heb behaald. Maar dat maakt blijkbaar niks uit, als ik de bridging course doe dan is het alsnog OK. :/ wat wel een beetje raar is, mij is niet gevraagd om een uitgebreidere transcript, maar is gelijk als onvoldoende beoordeeld. Maarja dat is dus op te lossen met de cursus. Dat en accreditatie. Moet wel zeggen dat ik benieuwd ben naar jullie uitslag en wat ze gaan zeggen.

Ik ben ruim een maand terug uit Nederland en vorige week resultaat van m'n herregistratie BIG examen: goed geslaagd! Dus kan me weer inschrijven in het BIG. Nu dus alleen nog de cursus en dan ben ik klaar. Die ga ik op z'n laatst in april 2016 doen, want moet m'n nieuwe applicatie voor augustus 2016 inleveren. Dus het eind zit eraan te komen.


Leef met jullie mee, zo veel moeite en inspanning, om dan zeer waarschijnlijk nog steeds te horen te krijgen dat het niet voldoende is en je alsnog een cursus moet doen.
 
@Kims Daar ben ik ook benieuwd naar!!

Dat is destijds tegen mijn zus gezegd (degene die deze post is gestart) door de AHPRA... dat alle Nederlandse verpleegkundigen een bridging course moeten doen. En ik heb nog geen uitzonderingen gehoord... helaas!
 
@Marcelle, heb jij nog iets gehoord? Heb je ook een printscreen gemaakt van de geregistreerden op de site, voordat ze die eraf halen en zeggen dat het niet klopt.
Ik heb goede ervaringen met dutchintranslation.com (hier al vaker genoemd). Niet goedkoop, maar voldoet wel aan alle voorwaarden.

Goed nieuws en slecht nieuws hier:
Goede nieuws is dat mijn man volgende week zijn contract mag tekenen voor een baan in Australië. Net gesprek gehad over visum ed en het klinkt alsof het rond is. (Zolang er geen handtekening staat, durven we nog steeds niets te geloven). We vertrekken dan begin januari al!
Slechte nieuws: Ahpra. Ik kreeg vanmorgen een uitgebreide mail met dit als conclusie:
"Midwifery applicants from the UK, Ireland and Europe are generally not able to provide evidence of 10 continuity of care experiences as part of their education. As a result, they may be referred to a period of supervised practise should they meet all other qualification requirements. As it is likely your qualification from the Netherlands will not satisfy all accreditation requirements or continuity of care experiences, I cannot confirm there will be a pathway to registration as a midwife."

Definitieve antwoord komt pas in februari.
Mooi k*t dus... Nu dus bedenken wat ik het komende jaar ga doen om de tijd te verdrijven, hahahaha! Nou ja, ik lach als een boer met kiespijn. Ik heb nog een mail teruggestuurd dat het wel zuur is dat ze met een tekort aan verloskundigen in Australië de hoogopgeleide verloskundigen uit de EU buitensluiten en of ze mijn ervaring van 10 jaar ook nog meenemen in hun besluit.
Het was geloof ik een beetje een boze mail, maar ik geloof dat er sowieso niet veel meer te redden valt...
 
Definitieve antwoord komt pas in februari.
Mooi k*t dus... Nu dus bedenken wat ik het komende jaar ga doen om de tijd te verdrijven, hahahaha! Nou ja, ik lach als een boer met kiespijn. Ik heb nog een mail teruggestuurd dat het wel zuur is dat ze met een tekort aan verloskundigen in Australië de hoogopgeleide verloskundigen uit de EU buitensluiten en of ze mijn ervaring van 10 jaar ook nog meenemen in hun besluit.
Het was geloof ik een beetje een boze mail, maar ik geloof dat er sowieso niet veel meer te redden valt...

Ongelofelijk! Nederlandse verloskundigen zijn veel beter opgeleid dan Australische verloskundigen. :-(
 
Waarschijnlijk hebben jullie gelijk, maar ja, daar krijg je geen visum mee.....o_O erg vervelend allemaal....en oneerlijk....maar ja die regels, dat is hier een vak apart jammer genoeg. Geef niet op!
 
  • Like
Reactions: M5
Het visum heb ik al wel, maar ik wil ook graag kunnen werken in het beroep waarvoor ik ben opgeleid.
Die registratie bij AHPRA is gewoon K*T

Waarschijnlijk hebben jullie gelijk, maar ja, daar krijg je geen visum mee.....o_O erg vervelend allemaal....en oneerlijk....maar ja die regels, dat is hier een vak apart jammer genoeg. Geef niet op!
 
  • Like
Reactions: M5
@Marcelle, heb jij nog iets gehoord? Heb je ook een printscreen gemaakt van de geregistreerden op de site, voordat ze die eraf halen en zeggen dat het niet klopt.
Ik heb goede ervaringen met dutchintranslation.com (hier al vaker genoemd). Niet goedkoop, maar voldoet wel aan alle voorwaarden.

Goed nieuws en slecht nieuws hier:
Goede nieuws is dat mijn man volgende week zijn contract mag tekenen voor een baan in Australië. Net gesprek gehad over visum ed en het klinkt alsof het rond is. (Zolang er geen handtekening staat, durven we nog steeds niets te geloven). We vertrekken dan begin januari al!
Slechte nieuws: Ahpra. Ik kreeg vanmorgen een uitgebreide mail met dit als conclusie:
"Midwifery applicants from the UK, Ireland and Europe are generally not able to provide evidence of 10 continuity of care experiences as part of their education. As a result, they may be referred to a period of supervised practise should they meet all other qualification requirements. As it is likely your qualification from the Netherlands will not satisfy all accreditation requirements or continuity of care experiences, I cannot confirm there will be a pathway to registration as a midwife."

Definitieve antwoord komt pas in februari.
Mooi k*t dus... Nu dus bedenken wat ik het komende jaar ga doen om de tijd te verdrijven, hahahaha! Nou ja, ik lach als een boer met kiespijn. Ik heb nog een mail teruggestuurd dat het wel zuur is dat ze met een tekort aan verloskundigen in Australië de hoogopgeleide verloskundigen uit de EU buitensluiten en of ze mijn ervaring van 10 jaar ook nog meenemen in hun besluit.
Het was geloof ik een beetje een boze mail, maar ik geloof dat er sowieso niet veel meer te redden valt...
Het is zooo belachelijk dat ze zo om die stage uren blijven zitten zeuren, alsof die uren die je hebt gewerkt niet meetellen, achterlijk.
Ik had geen printscreen gedaan, zo nog maar even doen. En heb ook nog geen antwoord gehad en dat terwijl ik alles voor 30/11 opgestuurd moet hebben, dat ga ik dus niet meer redden als ik nieuwe vertalingen moet laten maken.
Gaaf dat jullie in ieder geval wel kunnen gaan. Gaan jullie in principe 1 jaar weg dan?
Misschien gaan wij ook wel al die kant uit voor AHPRA rond is, het visum is binnen dan maar ander werk zoeken. Het wordt voor mn 2 meiden anders ook veel te moeilijk om nog te gaan, de oudste hangt al zo aan haar vriendinnetjes.
 
Het is zooo belachelijk dat ze zo om die stage uren blijven zitten zeuren, alsof die uren die je hebt gewerkt niet meetellen, achterlijk.
Ik had geen printscreen gedaan, zo nog maar even doen. En heb ook nog geen antwoord gehad en dat terwijl ik alles voor 30/11 opgestuurd moet hebben, dat ga ik dus niet meer redden als ik nieuwe vertalingen moet laten maken.
Gaaf dat jullie in ieder geval wel kunnen gaan. Gaan jullie in principe 1 jaar weg dan?
Misschien gaan wij ook wel al die kant uit voor AHPRA rond is, het visum is binnen dan maar ander werk zoeken. Het wordt voor mn 2 meiden anders ook veel te moeilijk om nog te gaan, de oudste hangt al zo aan haar vriendinnetjes.

De teamleider vd HBO-V had gezegd dat ze iets in he NL op wilde stellen en dat ik dat dan zou vertalen en zij zou dan de vertaling op inholland papier printen en tekenen. Stuurde ik gisteren mijn eigen opgestelde engelse document omdat er maar niks kwam, krijg ik een automatisch antwoord dat ze tot 3/12 afwezig is. Ik word hier zo gefrustreerd van.
 
Het visum heb ik al wel, maar ik wil ook graag kunnen werken in het beroep waarvoor ik ben opgeleid.
Die registratie bij AHPRA is gewoon K*T
Hier dus hetzelfde. Er valt niets meer op te geven, omdat Ahpra nou eenmaal bindend is. En het visum is door het werk van man geregeld.
Ik vind het zo'n raar idee dat ik mijn (eigenlijk best goede) carrière ga opgeven en van een goed salaris naar 0 ga. Totale afhankelijkheid van mijn man. Mijn man gaat daar op zich goed verdienen, maar gezien de kosten in Australië is het lastig in te schatten wat we per maand kwijt gaan zijn aan het leven (wonen, auto, boodschappen, verzekeringen, etc).
Wat hebben jullie daar voor beeld van?

En heb ook nog geen antwoord gehad en dat terwijl ik alles voor 30/11 opgestuurd moet hebben, dat ga ik dus niet meer redden als ik nieuwe vertalingen moet laten maken.
Ik heb via de mail alles naar dutchintranslation gestuurd en zij heeft het toen binnen 2 dagen vertaald en met express post in 1 dag doorgestuurd naar Ahpra. Misschien is dat ook nog een optie voor je?

Wij zouden eigenlijk voor onbepaalde tijd gaan, maar dat ligt nu dus ook aan wat ik daar kan gaan doen. Als de Ahpra geregeld was, was het de bedoeling om sowieso in Australië te blijven.

Ben nu naar huizen aan het kijken (maar ik geloof dat ik daarvoor naar een ander topic moet), maar weet dus niet in welke prijscategorie ik kan kijken en of het wijs is om gemeubileerd of niet te zoeken.
 
Ik vind het zo'n raar idee dat ik mijn (eigenlijk best goede) carrière ga opgeven en van een goed salaris naar 0 ga. Totale afhankelijkheid van mijn man. Mijn man gaat daar op zich goed verdienen, maar gezien de kosten in Australië is het lastig in te schatten wat we per maand kwijt gaan zijn aan het leven (wonen, auto, boodschappen, verzekeringen, etc).
Wat hebben jullie daar voor beeld van?

Hier kun je wat links vinden die kosten wat inzichtelijker maken:
http://xpdite.net/forum/threads/wat-zijn-de-kosten-ongeveer-voor-levensonderhoud.13254/
 
Hoi Marcella,

Sorry dat ik niks meer van me heb laten horen. Ben erg druk geweest de laatste maanden met best wel wat hectiek en veranderingen in omstandigheden. Ben terug in Nederland geweest, ben weer BIG geregistreerd en heb me ingeschreven bij de IHNA om een 'IRON' (initial registration for overseas nurses) te gaan starten op 11 april. Goedkoopste optie: normaal $10.900, maar krijg 500 dollar korting, alsmede gratis huisevsting in Perth, en mijn practicals in Brisbane. Dus ergens in juli ga ik klaar zijn met deze ellende. Eindelijk.

Wordt er zo onderhand wel een beetje simpel van, ook de IHNA wil weer aanvullende informatie zoals een professionele referentie en een werkgeversverklaring waarin staat welke uren en waar etc. je hebt gewerkt. Best wel weer wat papierwerk, bewijzen van inentingen etc. De inentingen snap ik wel voor de stage, maar de referentie e.d. snap ik niet zo goed. De Ahpra heeft dat allemaal dus ook al bekeken en mij de optie gegeven de cursus te doen. Maar nee, toch moet de IHNA weer een hoop papierwerk. Grote zucht, maar het eind zit er in ieder geval aan te komen..

Jullie al wat meer nieuws?
 
Ik had vanmorgen een mail gekregen met de vraag of ik wil bellen ze wil praten over mijn application. Zit nu dus te wachten tot het 23u is en ik kan bellen en dan maar hopen dat ik haar gelijk aan de lijn krijg, wil eigenlijk gewoon mn bedje in.
Jeetje @Buurvrouw wat een ellende dat je weer uitstel hebt gekregen.
En @Ellawishes wat irritant dat die IRON cursus dan weer van alles wil weten.
Hoort die gratis huisvesting in Perth er altijd bij? En waar in Brisbane ga je je practicals doen. Kan je dat dan gewoon vanaf huis bereiken?

Succes allemaal weer met de volgende stappen.
 
Ik had vanmorgen een mail gekregen met de vraag of ik wil bellen ze wil praten over mijn application. Zit nu dus te wachten tot het 23u is en ik kan bellen en dan maar hopen dat ik haar gelijk aan de lijn krijg, wil eigenlijk gewoon mn bedje in.
Jeetje @Buurvrouw wat een ellende dat je weer uitstel hebt gekregen.
En @Ellawishes wat irritant dat die IRON cursus dan weer van alles wil weten.
Hoort die gratis huisvesting in Perth er altijd bij? En waar in Brisbane ga je je practicals doen. Kan je dat dan gewoon vanaf huis bereiken?

Succes allemaal weer met de volgende stappen.
En, heb je haar te pakken weten te krijgen?

Nee, de huisvesting in Perth krijg je er niet altijd bij, is een soort van deal. En ik weet nog niet zeker waar in Brisbane de practicals gaan zijn, maar ik heb een logeeradresje in Brisbane, dus dan hoef ik niet elke dag 2 uur in de auto te zitten om naar mn stage te kunnen.
 
En ik weet nog niet zeker waar in Brisbane de practicals gaan zijn, maar ik heb een logeeradresje in Brisbane, dus dan hoef ik niet elke dag 2 uur in de auto te zitten om naar mn stage te kunnen.
Zeg dat niet te hard. Brisbane kan in de spits ook behoorlijk druk zijn. Als wij vanuit west naar de noordelijke suburbs gaan, zijn we ook al gauw een uur kwijt buiten de spits, zonder files.
 
  • Like
Reactions: M5
Marcelle, hoe ging je gesprek? Ben je wijzer geworden?
Ellawishes, wanneer ga je starten? En begrijp ik goed dat je wel al in Oz bent?

Mijn papieren zijn doorgestuurd naar de NMBA:
Your application requires a review by the NSW Board of the NMBA. The most likely meeting date will be 3 March 2015.
The outcome will be sent to you by e-mail within 2-3 weeks of the meeting date.

Dat betekent dus dat het nog steeds alle kanten op kan. NMBA wordt ingeschakeld als de Ahpra het zelf niet weet. En met de woorden "most likely" weten we inmiddels dat het ook april of mei kan gaan worden. Visum van man is ook opeens uitgesteld. We zouden contact hebben over de papieren, maar ipv een lijstje kregen we een vaag verhaal.
Wij hebben besloten eerst een grote reis gaan te maken. We vertrekken eind deze maand en komen begin juli terug. In de tussentijd kan er vanalles of niks gebeuren. Dat zien we dan wel weer :)

Ik blijf voor jullie duimen!
 
De aanvraag is uitgesteld. Er blijken extra veiligheidsmaatregelen getroffen te zijn bij nieuwe bedrijven, ook al vallen die onder de overheid (zoals ik het begreep onder het mom van belangenverstrengeling). Het fijne ervan hebben we niet te horen gekregen, al geven ze wel aan dat het in de komende weken/maanden alsnog geregeld kan worden.
 
Tijdens mijn gesprek werd mij verteld dat ze mijn inschrijving bij AHPRA stop wil zetten, omdat niet alle papieren binnen de gestelde termijn binnen waren. Er was via de HBO-V nog wat verstuurd, maar dit is rond de feestdagen gedaan en nooit bij AHPRA aangekomen, dus het moest weer opnieuw verstuurd worden. Maar degene die kon tekenen op de HBO-V was toen natuurlijk net weer afwezig. Het is nu 1,5 week geleden verstuurd, maar maandag dus nog niet binnen bij AHPRA.
Dan zegt ze doodleuk dat ik wel mn geld voor de inschrijving terug krijg en dat ik dan maar weer opnieuw moet inschrijven. Criminal history en BIG weer opnieuw en oh ja, je IELTS had je in september 2013 al gedaan, dus die moet dan ook over. Aaaaahhhh en die heb ik nou juist met zoveel moeite gehaald. Zooo frustrerend allemaal. Echt zo balen dat het stappenplan van visumaanvraag en AHPRA inschrijving jaren geleden al niet zo duidelijk op de site van AHPRA stond, dan had ik het allemaal heel anders aangepakt. Inmiddels is het 1e jaar van mijn 5 jarig visum al bijna verlopen en ben ik met dat AHPRA gebeuren nog geen stap verder.
 
Back
Top