Onder het motto: beter laat dan nooit..... ik kon het niet laten even te reageren.....
[quote author=willem-lenie link=topic=7154.msg91647#msg91647 date=1180796939]
Het verzwijgen voor je werkgever vind ik ook een rare zaak en zou ik als werkgever niet erg prettig vinden. Als je met je werkgever duidelijke afspraken maakt over je emigratieplannen zou ik daar dus als werkgever geen moeite mee hebben maar dan iemand die achteraf tegen mij zegt, oh ja morgen ga ik emigreren. Hoe zou JIJ het als werkgever vinden dat je personeelslid net een training van 10.000 euro heeft gehad en de volgende dag aangeeft dat hij gaat emigreren (en daar ben ik maanden/jaren mee bezig geweest!), ik zou me als werkgever behoorlijk genaaid voelen. Vind het erg egoistisch, maar daar zit de halve wereld dus van in elkaar ikke, ikke, ikke en de rest......
De meesten hebben dus ook geen "echt" idee hoe de werkgever zal reageren maar gaan er hoogstwaarschijnlijk van uit hoe ze ZELF zouden reageren, dat siert de persoonlijkheid dus niet echt.
[/quote]
Er bestaat altijd nog zo iets als een opzegtermijn, die je ook in acht moet nemen als je van baan verandert. Je vertelt toch ook je werkgever niet een dag van te voren dat je een andere baan hebt, of aan de andere kant: dat je bezig bent met solliciteren?
En voor wat betreft die training: Daar hebben werkgevers al jaren geleden een terugbetaalregeling voor bedacht.
Knap dat iemand op afstand de persoonlijkheid van zijn medeforummers kan inschatten op basis van (naar mijn mening) goed gefundeerde
argumenten, of gewoon een gevoel wat niet te verklaren is. Siert je niet echt zulke opmerkingen, maar dat is MIJN bescheiden mening.