vriendinnenclubje in Sydney?

Veel voorwerk. Hier al onderdak regelen voor de eerste (korte) periode en vanuit daar rondkijken naar een huisje / appartementje. Het voorwerk is op dit forum al in gang gezet door te onderzoeken in welke wijken wat te krijgen is en welke wijken er nou niet bepaald goed bekend staan. Op die manier kunnen we wat gerichter gaan kijken wanneer we in Sydney zijn.

Verder blijken we heel wat mensen te kennen die op hun beurt weer mensen kennen / vrienden hebben / ex collega's hebben die in Sydney wonen, die een eigen bedrijf hebben etc (wie had dat gedacht). Tegen de tijd dat we wat concreter kunnen zijn, nemen we contact met ze op om eens te kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen.

En we sparen ons ziek nu  :lol: om in ieder geval het eerste jaar te kunnen voorzien van eten en onderdak. Je weet maar nooit....
Best grappig: we zijn nu spullen op Marktplaats aan het zetten waarvan we dachten er geen euro voor te krijgen en toch zijn er mensen die bieden. Binnen een week of 2 toch al E 300 binnengehaald voor spullen die we anders in de vuilnisbak hadden gegooid.

Kathleen, hoe gaan jullie het aanpakken?

Wij gaan i.e.i. naar een neef van mij in Bathurst. Daar gaan we de eerste week alle formaliteiten regelen en gaat mijn lief al snuffelen op de IT-markt in Sydney. Hij is van plan direct voor zichzelf te beginnen, maar alle jobs zijn (in het begin zeker) welkom. En nu natuurlijk netwerken! Hij schrijft alles op, elke naam, elk emailadres wat possibly een klus kan opleveren.
Anyway, als we in Bathurst zitten kopen we een auto en gaan we een week of twee wat rondtouren (heb ook nog neven richting Melbourne zitten). En daarna: zoals jullie: alle wijken waarvan we denken 'not bad' eens bekijken en een huishuisje zien te scoren (we kijken naar Sydney, maar ik vermoed dat het Wollongong wordt. Een uur van Sydney, maar nog iets betaalbaarder). Tot die tijd de broekriem aan om het zo lang mogelijk uit te zingen... Wat doen jullie precies? In onze zoektocht, komen we misschien wat voor jullie tegen... kan nooit kwaad aan elkaar te denken, toch? Daar moeten we het denk ik toch van hebben 'via via'.

Anyway. We pakken een hele grote doos is van ongeveer 1 kuub en that's it. We gaan helemaal opnieuw beginnen in Australie!

Ik blijf voorlopig bij ons kleine meisje thuis en hoop dat ik m'n internetbaantje kan meeverhuizen naar Australie voor the time being. Dus nog een baas te gaan!!

Kath

Hallo allemaal,

Kunnen jullie nog uitbreiding van de vriendinnenclub gebruiken??? Wij, mijn man  en ik en twee kinderen (een meisje van 3 en de tweede kan ieder moment komen...) emigreren 25 oktober naar Sydney. We hebben er al ruim een jaar gewoond, gingen eigenlijk voor een paar maanden terug naar NL om de laatste dingen (verkoop huis in NL etc.) te regelen, maar dat is bijna een jaar geworden... Nu gaat het dan toch gebeuren in oktober!! Lijkt me leuk om me aan te sluiten bij jullie vriendinnenclub. Ik heb in deze maanden nog even wat echt-Hollandse dingen gekocht, o.a gourmetstellen en een sjoelbak, jaja.. We hebben weer meer mee terug te nemen dan de bedoeling was, kwamen alleen met kleding en hebben nu al weer eenderde container vol. De rest hebben we de vorige keer al verscheept en kunnen we straks weer lekker uitpakken. We zijn aan het aftellen. Eerst tot de geboorte van onze kleine en dan tot vertrek!!!

Groetjes Panky

@ Kathleen: Mijn man zit ook in de IT en ik zelf werk in de financiele dienstverlening, dus inderdaad, misschien kunnen we nog wat voor elkaar betekenen. Je internetbaantje? Bouw je sites, of doe je wat anders?
De bedoeling is dat mij man fulltime aan de bak gaat en dat ik parttime ga werken (om gezondheidsredenen)
Wij slaan alles in dozen op bij mijn schoonouders en als we echt gesettled zijn laten we eea overkomen, maar het zal niet veel zijn. Hoe en wat moeten we nog even bekijken. Spannend he allemaal!

@ Panky: Natuurlijk kunnen we uitbreiding gebruiken! Gezellig hoor! Als je van theeleuten houdt koomt het vast goed  :up:
Jeetje zeg, spannend: een tweede kleine op komst en op het punt staan om weg te gaan. En wat een grap, een sjoelbak! Ben ik gek op, hahaha. Dan wordt het theeleuten en sjoelen! Klets lekker mee  :up:

Ja, inderdaad best spannend allemaal. Ben morgen uitgerekend, maar onze eerste was ook twee weken te laat, dus moeten we het nog even uitzingen misschien. Denk natuurlijk steeds al dat ik wat voel.... Familie vindt het ook wle erg moeilijk. Is de kleine er straks net en dan vertrekken we...  Gelukkig hebben we bezoek in het verschiet, dat maakt het allemaal wat makkelijker.
Ik ben ook heel benieuwd hoe de vliegreis zal gaan met zo'n kleintje. Zal ongeveer 8 weken zijn, dus best piep.. Onze dochter heeft al heel wat tripjes heen en weer gemaakt, ook als baby en dat ging altijd prima.
Mijn man is Australisch, dus dat maakt het wel makkelijker voor ons. Zijn familie woont straks heerlijk dicht bij ons. Ook heb ik straks mijn baantje op de Nederlandse school weer terug. Nog mensen hier met een onderwijs-achtergrond??? Dan is er werk voor je!! Zijn altijd op zoek naar leerkrachten (basisonderwijs) en zitten op verschillende lokaties rondom Sydney.

Verder leut ik graag thee mee. Gingen jullie nog afspreken voor vertrek hier in NL of komt daar niet meer van????
Zal de sjoelbak nog effe insjoelen voor vertrek..

Groetjes Panky

Eerst een warm welkom voor Jennefer en Panky, gezellig meiden, het wordt al een echte groep.

Enne meiden, ik kon vorig jaar ook nog geen cake bakken, dus maak jullie geen zorgen, ik leer het jullie wel, hahahaha. Vandaag een mini-workshop met mijn nichtjes gedaan en die gingen met een mooie taart naar huis, Hello Kitty, erg leuk om te doen!

Hier nog weinig nieuws, agentschap heeft nog steeds geen baan gevonden, dus het mannetje is weer  erg down. En geloof me, Down is ontzettend low!!! Maar dat is weer zo'n fase, is hopelijk met een paar dagen weer weg.

Het is ook gewoon vervelend dat we nog geen plannen kunnen maken en maar moeten wachten tot 'andere' mensen iets voor ons doen. Normaal niet echt een probleem, het is niet dat ik haast heb, maar je zit nu in zo'n 'no-mans-land'. We kunnen geen plannen maken omdat we weg gaan en geen plannen maken omdat we niet weten wanneer we vertrekken. Komt natuurlijk ook bij dat het precies in de zomervakantie is en we verwacht hadden dat de meiden in September niet meer naar school zouden gaan!?!? Dus daar hebben we al afscheid genomen en misschien moet de oudste in september weer terug.

Ik blijf nog altijd positief en ik weet zeker dat we binnen nu en een paar weken goed bericht zullen krijgen en dat ik dan nog steeds in september ook in Sydney kan zijn!!

Panky, leuk dat je in het onderwijs zit, wil ik ook al een tijdje, maar dan moet ik toch echt eerst me laten omscholen, maar het lijkt me erg leuk!! Mits het theehuis natuurlijk gaat lopen, dan kom ik niet meer uit de keuken, hahaha

Ja, hier nog een met een Pabo diploma. Niets mee gedaan, maar wie weet kan ik er in Sydney nog wat mee. Eerlijk gezegd zat ik er wel over na te denken, dus wie weet...

In welke regio woon je Panky? We hebben het eerder in deze topic al gehad over een ontmoeting in Nl, maar daar heb ik even niets meer over gehoord. Is er nog animo? Ik ben wel klaar voor een potje sjoelen  :up:

Morgen uitgerekend? Ze zeggen toch altijd dat de tweede sneller komt dan de eerste? Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar heb dat ooit gehoord  :wink:

Hee Bien, je poste net een bericht toen ik ook druk bezig was met typen, vandaar dat ik niet reageerde op jouw bericht.
De moed er in houden he, komt vast allemaal snel goed!

Als de theehuisdames nou een zaakje openen en Panky en ik voor de kids zorgen?

Hou me aanbevolen :)

Hey Bien, baaaaalen man!!! Weet niet zo goed wat ik hierop kan zeggen om je/jullie een beetje op te beuren. Wellicht strak plan om eens te informeren bij andere recruiters???

Dat zeg ik ook steeds,maar ja, we zitten toch vast aan het agentschap wat ons gesponsord heeft, maar was wel al van plan om Jan van het forum eens een PM te sturen. Afgelopen week stonden er weer 5 advertenties voor banen waar Cas op kan solliciteren en hij hoort van het agentschap niets!?!

Morgen mijn mannetje maar weer eens even in zijn zij porren. Hij heeft zelfs deze week vrij genomen van werk omdat ie even down is, gelukkig gaan we vrijdag naar Euro Disney, even eruit met het gezin en weer op adem komen.

Balen Bien, al die onzekerheid... straks effe alles vergeten in euro-disney!! Veel plezier alvast. Wij zijn er 3 maanden geleden nog geweest..errug leuk!
Ga zo even je taarten-site bekijken. Ben heel benieuwd. Hou zelf ook erg van crea-thea-en. Nog geen taarten geprobeerd.. Wel veel met fimo-klei gedaan tijden terug en stort me nu op het maken van kinderschilderijtjes.. Misschien straks een paar aan de muur in het theehuis? Mocht je je toch nog om willen scholen t.z.t dan kun je altijd aan de slag op de NL school en studeren tegelijk. Hebben ook collega's van de digi-pabo gehad... En als je workshops/kinderfeestjes gaat organiseren in het theehuis kunnen wij onze onderwijskwaliteiten misschien benutten en je helpen , he Dijnnas???
Wij wonen momenteel nog in Zwolle, dus oosten des lands. Maar ben mobiel (straks na de bevalling dan) dus kan ook ergens in midden van het land afspreken voor een eventuele ontmoeting.. In Sydney wordt het straks Dural. Zo'n 45 min. van CBD Sydney. Mooie landelijke omgeving. Kunnen  niet wachten.....
Hoe oud is jouw dochterje Kathleen?? In Oz zijn playgroups helemaal in. Misschien kunnen we een Nederlandse oprichten met de kids van deze club???
Zou leuk zijn als we allemaal niet al te ver van elkaar terecht kwamen....

Groetjes Panky

Hai Panky,
Mijn kleintje (onze  :grin:) is 2.5. Inderdaad pre-school ready. Moet ook nodig gebeuren. Ben er hier niet aan toegekomen en omdat we over 6 weken al vertrekken, ga ik geen dingen meer in gang zetten.

Bien: try www.aristotlecorp.com(.au?). Ik dacht dat zij een speciale afdeling voor recruitment uit Europa hebben. Ze kunnen je ongetwijfeld misschien wat verheldering geven omtrent een sponsor die je niet over wil hebben. Vind het een lastig verhaal! Je leert ze wel kennen zeg, en dat kun je mischien beter hier doen, dan daar... da's helemaal niks als je daar zit en ze behandelen je zo. Idee om gewoon voor een skilled visum te gaan??
Anyway, veel, veel, veel plezier in Euro Disney!! Errug schattig, so enjoy!!

Kath

Jeetje Bien, dan stelt mijn gezeur maar weinig voor... het komt ons gewoon maar aanwaaien. Ik hoop echt voor jullie dat er snel een sponsor komt!

Na mijn dip van afgelopen maandag ben ik ook eens naar mijn crea-bea vaardigheden op zoek gegaan... mijn zoontje kwam geschminkt terug van de kinderopvang en dat lijkt mij nou leuk... dus, een thee-huis met taarten, kinderopvang en een schminkster die ook nog wat kan sjoelen... wie weet?

zoals ik al vertelde, zondag het huis te koop gezet en inmiddels al 3 bezichtigingen gehad, morgen de 4e.. dat loopt dus wel. Ik ben dus na mijn werk de hele tijd in de weer om het huis weer op orde te krijgen, wat natuurlijk onmogelijk is tijdens de vakantie met 2 kinderen van 4 en 1, maar alles voor het goede doel. Hopelijk krijgen we er een goede prijs voor, zodat we in Sydney (die prijzen, niet meer normaal) iets leuks op de kop kunnen tikken.

nou, ik wens Panky veel succes voor de komende dagen (hopelijk geen weken) en ik duim voor een voorspoedige bevalling.
Bien een fijne trip naar Euro-disney, voor Kathleen gaat het ook al heel erg opschieten dus jij bent al volop alles voor het laatst aan het doen verwacht ik, wat toch ook niet altijd meevalt, toi toi toi...
En Dijnnas, wanneer verwachten jullie ongeveer te gaan? Dat werd me zo snel niet duidelijk en om nou alle 16 pagina´s nog eens door te gaan nemen, da´s wat te veel van het goeie, ik hoor het graag...

@ Panky, je hebt fimo kleien gedaan, prefect voor de beginselen van marsepein boetseren, aan jou heb ik wat!!

@ Jennefer, ik heb hier nog flink wat schminkspullen staan, dus schminken kunnen we ook.

Dat wordt een multi functionele tearoom, hahaha

@ Kathleen, zal de site eens bekijken

Volgens mijn hubbie zitten we inderdaad aan dat agency vast, die hebben ons immers gesponsord. Voor een skilled visum gaan kan ook, maar daar gaat maanden overheen en dat is een beetje wrang aangezien we onze sticker al in ons paspoort hebben zitten, ben inderdaad aan het uitzoeken of iemand anders die sponsoring niet over kan nemen!!

Hallo nieuwkomers Panky en Jennefer! Welkom!!!!!!!!

@Kathleen als we nou even een foto uitwisselen dan kunnen we elkaar wat handiger vinden als we aankomen in Australie!!!!!!! :grin:

VOOR ALLE DUDU'S DIE NOG IN NEDERLAND VERTOEVEN:

WIE HEEFT ZIN IN EEN KENNISMAKINGSPARTY IN NEDERLAND???

DATUM: IN OVERLEG ERGENS TUSSEN 25 AUG EN 6 SEPTEMBER (in overleg).

LOKATIE: ERGENS IN HET MIDDEN :lol:

Als je wilt komen laat dat dan even op het forum weten maar stuur me ook svp een pm dan kan ik er makkelijker een lijstje van maken (zonder dat ik heel het forum hoef door te lezen, ben tegenwoordig aan het werk en de dagen zijn al zo kort  :wink:.) Laat me in je pm even weten waar je woont en of je doordeweeks wilt of in het weekend! Hopelijk krijgen we de groep bij elkaar!

Groetjes
Maxx

Wij zijn dan nog steeds in NL, dus als ik kan,  ben ik van de partij!! Doordeweeks of weekend maakt niet zoveel uit, alleen ben ik de 2e jarig, dus dat zal ik wel in het weekend vieren.

Ik woon in Nieuwerkerk aan den IJssel

Welkom Jennefer en Panky.
Volgens mij zijn we nu al met z'n 9-en. Wordt al een hele groep, gezellig hoor.
Panky, ik weet dat er eens in de zoveel tijd een peuter/kleuter bijeenkomst is op het strand van Manly beach. Er is zelfs iets over te vinden op internet. Het is van 10 tot 12 uur en is speciaal voor alleen Nederlanders.
Misschien weet Nynke daar meer over die woont daar.

Maxx, het weekend van 25 en 26 aug. komt mij het beste uit. 2 sept. wordt Luciana 5 en 8 september ben ik jarig. Lekker druk dus maar wel gezellig. Ik woon in de omgeving van Hoorn in Noord-Holland.

Amsterdam vindt ik ook goed hoor of misschien gewoon bij iemand thuis die centraal woont.

Hallo allemaal,

25 augustus zou mij goed uitkomen, 26e kan ik helaas niet, maar tot nu toe levert dat geen problemen op zie ik.
Utrecht ligt denk ik meer in het midden, ik woon in Wageningen. Iemand van ons die daar woont?

Groetjes, Dijnnas

Back