vriendinnenclubje in Sydney?

Eeyore ziet er zooo leuk uit Bien! Samen met knorretje op een taart en klaar  :up: Ik ben trouwens ook helemaal verliefd op je Hello Kitty taart, geweldig!
Goed idee de voorstelronde. Ik moet toegeven dat ik het af en toe ook wel eens kwijt ben  :blush:

Mijn naam is Dijnnas, is natuurlijk mijn nickname, maar totdat ik meer zekerheid heb wil ik dat even zo houden (niet in pm's natuurlijk). Dit ivm mijn werk. Ik ben 33 jaar, getrouwd met een IT-er, geen kids en werk in de verzekeringen (ook geen bewuste keuze).
Verder houden we erg van fietsen en doen dat dan ook een aantal keer in de week. Heerlijk uitwaaien. We hopen dat in Sydney voort te kunnen zetten, maar de fietspaden die we hier kennen heb ik daar nog niet weten te ontdekken. Van cricket ben ik echt gaan houden. In februari heb ik de spelregels van Australische vrienden geleerd en heb met de worldcup aan de laptop gekluisterd gezeten!

In 6 jaar tijd zijn we 4 keer in Australie geweest (mijn man was er al eens geweest) en verliefd op het land geworden. Al vanaf kinds af aan droomde ik er van om down under te gaan en het was erg onwerkelijk toe het dan in 2001 eindelijk gebeurde. Dat heeft er toe geleid dat we een paar maanden geleden eindelijk de beslissing hebben durven nemen. Nu is alles in gang gezet, maar zitten nog in het beginstadium. Voor ons gaat het nog wel even duren, maar ik sluit me graag bij jullie aan als het dan zo ver is.

Groetjes! Dijnnas

Ik had eindelijk even tijd om mij echt goed in de taarten van Bien te verdiepen, ONGELOOFLIJK...  wat een mooie taarten!  :up: Daar moet je echt iets mee kunnen doen in Sydney.

Het moet voor jouw kinderen ook niet meevallen om toch weer terug naar school te gaan in Nederland, al zijn kinderen flexibeler dan wij denken. Nu maar hopen dat er snel zekerheid komt omtrent jullie vertrek!

Wij hebben een 1e bod binnen voor ons huis en gewoon de vraagprijs, niet te geloven. Ik werk zelf op het notariaat dus besef maar al te goed dat we er nog niet zijn. Hopelijk komt de financiering rond  en kunnen we snel het contract tekenen, dat zou een zorg minder zijn! Onze diploma's liggen nu bij een vertaler en kunnen elk moment klaar zijn en dan vertrekt het hele pakket richting Australië... en dan maar wachten.

Gisteren weer een zwaar moment met de schoonouders, begrijpen er echt helemaal niets van... vervelend allemaal!

Trouwens top dat we al met 10 zijn.. ik heb af en toe nog moeite met alle namen en achtergronden, maar dat komt wel...

Hier Marga en Erik,

Manlief heeft een baan aangeboden gekregen in Sydney bij een handelsbedrijf voor machines in de land en tuinbouw. We hebben 2 kinderen, een meisje van 5 en een jongen van 3 jaar oud. We leren ze af en toe al wat engelse woordjes en ze onthouden het ook nog. Erg leuk.
Ik werk in de thuiszorg, uit nood omdat ik mijn kinderen niet de hele dag en na school naar een kinderdagverblijf wil brengen.

Ik heb zelf in 95/96 een jaar door Australie gereisd en omdat ik nog niet alles had gezien ben ik in 99 nog eens voor 3 maanden geweest. De laatste maand met Erik. Die was ook gelijk verkocht.
En dan komt het op je pad en na veel nadenken hebben we ja gezegt.
Dus wij zitten ook nog in het beginstadium, maar maken een goede kans. We willen volgend jaar september aankomen.

Ook ik heb hobby's. Ik maak olieverfschilderijen met realistische afbeeldingen. Verder hobby ik alles bij elkaar wat los en vast zit want ik vind alles erg leuk, ook met de kinderen.
Glas mozaik, potten opleuken met diverse technieken en nog veel meer. Komend jaar wil ik een cursus keramiek gaan doen.
Wie weet kan ik daar verder in gaan en dat uiteindelijk verkopen. We zien wel.
Ik zal me niet snel vervelen, kom eerder tijd tekort.

We hebben er veel zin in, al hebben veel familie en vrienden het er moeilijk mee. Ze wennen er vanzelf wel aan. Toch?

Groetjes Marga

Foto's uitwisselen lijkt me erg leuk maar dan wel in een pm.

@ Bien. Ik woonde vlakbij Rundle Mall, op Hutt street....heb ook heel wat uurtjes doorgebracht op Glenelg, maar niet om te duiken, dat heb ik in het Great Barrier Reef gedaan. Was echt super.

@Bien een heel goed idee die voorstelronde. Ik heb al een aantal keren echt terug moeten lezen over wie ook weer wat deed en wanneer komt etc.

Ok nu dan mijn beurt:

Maxx is een alias. Om een bepaalde reden hou ik dat hier nog even zo maar uiteraard niet in pm's en straks in de 'club'.

Ik ben half mei 2007 geemigreerd naar NSW en woon nu samen met Rob en zijn drie kinderen. Rob is geboren in Australie en oudste zoon van een Hollandse emigrantenfamilie. Van zijn 8e tot zijn 21e woonde hij in Nederland, en hij is nog net zo Nederlands als ik. We hadden vier jaar lang een schrijfrelatie maar zagen elkaar regelmatig in Nederland als hij daar op zakenreis was. Beiden waren toen nog in een relatie. Toen mijn relatie eindigde en Robs relatie ook nodigde Rob mij uit om in dec 2006 naar Australie te komen voor een vakantie. Tja en toen kwam van het een het ander... :wink:

In januari was ik terug in Nederland en startte meteen de procedure voor emigratie (why waste any more time?). Sinds half mei ben nu hier op een prospective marriage visum. We wonen in Mulgoa (vlakbij Penrith), 50 km van ten westen van Sydney.

Rob leidt een bedrijf voor modifing wheelchair accessible vehicles. Zelf werkte ik in Nederland als account manager bij een reclamebureau.  Onlangs ben ik begonnen te werken voor mijn schoonvader in de sales. Hij zocht een opvolger voor zijn bedrijf dat wellness produkten maakt. De broers en zusters hadden al genoeg te doen, dus ben ik daar in gesprongen. Ik zit bij Rob in hetzelfde gebouw maar werk voor een totaal ander bedrijf. Net als in Nederland werk ik 4 dagen in de week. Lekker iedere vrijdag vrij.

In Nederland had ik heel veel hobbies. Een eigen paard, een eigen band, competitie badmintonnen en niet te vergeten een lading vriendinnen. Daar is nu een gezin met drie kids voor in de plaats gekomen haha. Maar langzaam aan ga ik proberen weer wat sociaal actiever te worden. Zo zitten Rob en ik inmiddels op salsa les en hebben er vreselijk veel plezier in, mijn Dudu clubje komt ook aardig van de grond :smile: en dat paard komt er ook weer want we hebben net een nieuw huis gekocht met 2.5 acres grond en 4 stallen.
oh en dat zingen doen we nu met zijn allen tijdens de afwas.....  :lol:

Meiden ik vind het heel erg leuk dat jullie hier allemaal al zijn (op het forum). Ik kijk er erg naar uit om jullie allemaal persoonlijk te leren kennen! Dus tot gauw! Maar eerst ga ik naar NL van 23 aug t/m 23 september om mijn familie en vrienden op te zoeken. Ik wil niet vergeten worden :grin:!

We worden al echt een vriendinnenclubje zo, nu weten we tenminste weer wat meer van elkaar.

Ik ben het weer hier in NL inmiddels helemaal zat en aangezien we nog niet in september naar Oz vertrekken, heb ik gisteren een last minute naar Kreta geboekt, had liever naar een ander eiland gegaan, maar op zo'n korte termijn heb je niet echt keus.

We vliegen dus as zaterdag voor  een weekje naar de zon. Hebben de meiden ook nog een  beetje vakantie gehad voordat ze weer naar  school moeten.

Hoi Bien, veel plezier in Kreta, geniet er lekker van voor je het weet is het herfst.

Maxx, een goede reis alvast en vliegt Rob meteen mee of komt hij iets later? Als je in de buurt bent en tijd hebt bel je maar, jullie zijn welkom. Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. In welk mooi dorp ligt het? Ben erg benieuwd.

Groetjes Marga

Maxx, heel veel plezier in Nederland!
Bien, leuke vakantie gewenst in Kreta. Het weer is er vast stukken beter dan hier  :up:

@ Maxx, goede reis en tot ziens op Schiphol :)

@ Bien, ik leef met je mee. Tjemig, wat presenteert dit weer een lastig plaatje voor jullie. Veel plezier in Kreta, ik hoop dat je (jullie beiden) het even los kunnen laten. Duim, duim, duim, duim, duim....

Kath

Thx meiden!

Maxx, veel plezier in NL, hopelijk krijgen we een mooie nazomer en kan je nog een beetje genieten van het mooie weer.

Gisteren wel weer een lichtpuntje voor ons. Cas heeft gisteren een mail ontvangen van een ander agentschap, heeft ie vorig jaar een keer kontakt mee gehad en die zochten nu weer kontakt, dus hopelijk komt daar wat uit.

Zo, nu lekker verder met pakken en zaterdag naar de zon!

Fijne vakantie dan voor Bien en Maxx!! Zal wel heel vreemd zijn om op vakantie te zijn in Nederland zit ik me nu te bedenken......

Nou, ik woon inmiddels weer bij paps en mams  :lol: Nog twee weken!!!

Wooohoooo!!! Ik heb net van mijn baas te horen gekregen dat ik gewoon voor hem mag doorwerken Down Under!!! Ik ben errug blij  :dancing:

Wauw Kathleen, dat is lekker nieuws!! Is dat belastingtechnisch ook een beetje te doen?

Gaat opschieten he meid,  ben JALOERS!!! Maar ik kom snel achter je aan hoor!!!

Even heel wat anders, heb een nieuwe bestelling, moet een taart maken in de vorm van een spijkerbroek, maar.....daar komt ie.....voor 80-90 personen!!! Helemaal top natuurlijk, maar mijn hemel wat een project!??! Het is voor 15 september, dus ik heb nog even de tijd om er over na te denken!!!

@ Kathleen: Geweldig nieuws zeg! Een 'zorg' minder  :up:

@ Bien: Net normaal meer zeg, 80-90 personen  :lol: Ben je weken mee bezig zeker?

Hoi meiden,

Even een ander onderwerp. Maar met diegene met kinderen onder ons, denken jullie ook even aan een vertaling van het vaccinatieprogramma van je kinkeren? Ik heb zelf het topic geopend een paar maanden terug, en er goede reacties op gekregen. Verder zijn er weinig mensen die het er over hebben.
Ik heb hem net alvast maar doorgebeld, kan ik dat niet meer vergeten.

Als je het wilt lezen en waar je het kan aanvragen ga dan naar AUSTRALIE ALGEMEEN, dan AUSTRALIE, dan BLZ. 3 en dan is het de 3e van boven om het wat gemakkelijker te maken.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Misschien hebben jullie net zoiets waar de meeste net niet aan denken maar je wel even moet doen. Ik hoor graag wat jullie reactie is.

hai Marga,
direct achteraan gegaan, maar ik word met een kluitje in het riet gestuurd. Ze verwijzen me naar een website waar ik het internationale programma kan vinden, maar dit bewijst nog niet dat onze dochter dit gehad heeft, bovendien staan de Nederlandse termen er niet bij. Wat heb jij precies aangevraagd en waar? Weet je dat nog.

Kathleen

Back