vriendinnenclubje in Sydney?

Daar had ik inderdaad helemaal niet aan gedacht. Nou hebben mijn meiden alles gehad, met 9 jaar krijgen ze geloof ik de laatste 2, maar ik moet dus een vertaling hebben van wat ze allemaal gehad hebben?

Weken mee bezig, ik geloof niet dat de mensen die hem moeten eten dat lekker zullen vinden, hahaha. De taarten zal ik inderdaad van te voren bakken en invriezen, maar het vullen en decoreren kan pas op de dag zelf. Dus dat wordt dan die zaterdag de hele dag in de keuken, komt bij dat mijn vriendin haar zoontje die zondag  jarig is en daar mag ik dan een stapeltaart voor 30 personen van Bumba voor maken en een meptaartje voor de jarige. Dus geloof me, ik zal me de 15e niet vervelen.

Spijkerbroek is voor een vriend die 40 wordt, op de uitnodiging staat een spijkerbroek( draagt ie altijd), vandaar!!

Hallo allemaal,

Weer terug van weggeweest en inmiddels in het rijke bezit van een tweede dochter!!! Helemaal geweldig! Net een week oud is ze en ze doet het super. Wat lijkt mijn eerste dochter (net drie) nu ineens groot! Ze is een trotse grote zus, gelukkig helemaal (nog) niet jaloers, maar in de wolken....

Moet eigenlijk middagdutten, maar was benieuwd naar reilen en zeilen van de DUDU's. Heb ook nog niet aan de voorstelronde meegedaan, dus hier een beknopte versie (kan ik nog net een uurtje liggen voordat het hele circus weer wakker wordt, haha)

Ik (34) heb 6 jaar geleden een jaartje in Oz gebackpackt en kwam daar mijn vent tegen. Nadat hij daarna vier jaar in Nederland heeft gewoond, wist ik zeker dat het serieus was... Vervolgens hebben we anderhalf jaar in Sydney (proef)gewoond en nu zijn we een aantal maanden in Nederland (inmiddels al 9) om de laatste dingen te regelen, huis te verkopen en officieel te emigreren. Mijn vriend gaat een eigen bedrijf opstarten, dus best spannend allemaal. We hebben voor vertrek een huis gekocht in Dural (40 min. van CBD Sydney) en dit toen we naar NL gingen voor een jaar verhuurd. 25 oktober vliegen we definitief naar Oz en drie weken later kunnen we ons "nieuwe" huis in. Nu ik net weer een flink aantal maanden lekker van familie en vrienden hier heb kunnen genieten zal het afscheid me straks weer zwaar vallen. Maar toch heb ik er ook enorm veel zin in. Mijn schoonfamilie woont in de buurt, dus helemaal alleen zijn we niet en dan zijn er natuurlijk ook nog de DUDU's!!
Eerst nog even genieten van onze weken hier. Misschien nog een paar weken zon???

Groetjes Hanneke

Hi Hanneke,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Is alles goed met haar, zit alles er op en er aan? Heb jij je er een beetje doorheen weten te slepen? Super zeg!!!!! Als je foto's hebt, ik ben gek op kleintjes....  :wink:

Hou je taai en rust lekker uit en vooral: genieten!

Dijnnas

Hoi Panky/Hanneke,

Hartelijk gefeliciteerd met je dochter. Ik hoop dat alles is meegevallen en dat alles goed gaat. Het is toch weer een hele omschakeling. Hopen dat ze niet zo veel huilt en dat jullie goede nachten kunnen maken. Denk goed om je rust, een tukkie op z'n tijd is heerlijk.

Bij m'n eerste kindje had ik dat toen snel afgeschaft omdat ik dat zonde van m'n tijd vond maar daar ben ik wel van terug gekomen.
Heel veel plezier met z'n allen en natuurlijk gezondheid toegewenst. We horen van je ,

Groetjes Marga

He Hanneke en familie!

Gefeliciteerd met de uitbreiding van jullie gezin  :baby: Hoe heet ze??
Verder: wat gaat jouw vent doen (als eigen bedrijf) in Sydney?

Groet,
Kathleen

@ Hanneke proficiat met je tweede dochter!!!! HOE HEET DE KLEINE MEID??? Wat fijn dat alles is goedgegaan! En in oktober al naar Australie! Wat fijn voor jullie!

@ Kathleen... nu wordt het heel spannend he?! Ik zie je overigens niet op Schiphol maar misschien in Sydney. Wij vertrekken namelijk 20 sept eerst voor 3 dagen naar Kuala Lumpur en vliegen dan later pas door. Ik sta dus wellicht achter je bij de douane. We kunnen even foto's uitwisselen via pm voor herkenning. Of draag jij die rode roos in je knoopsgat :grin:

@ Marga als Rob hier over twee weken is gaan we proberen jullie kant op te komen ok? PM me je telefoonnummer nog even!
We hebben een huis gekocht aan de andere kant van Penrith (Cranebrook). Vlakbij het Olympisch waterpark waar je kunt raften. Zijn jullie in die buurt geweest? Ze gaan daar een groot park maken waar je kunt waterskieen, fietsen, en wandelen dus een hele mooie plek.  Voor ons werk in St Marys is het ook iets dichterbij dan Mulgoa. Ik mail je wel wat foto's!

'Probleempje': ik krijg geen internationaal inentingsbewijs te pakken. Ga van kastje naar muur en weer terug. Beste wat ik nu via stichting dit en dat heb kunnen bemachtigen is een vertaallijstje van de inentingen, maar da's nog geen bewijs dat ons Zoetje die gehad heeft... ga het er maar op wagen dat het wel voldoende zal zijn... Marga nog tips?

Heb verder m'n lastava bijgewerkt, op http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6515.msg98008#new, is het hele verhaal te lezen.

Vreemde periode hoor! De tijd gaat echt gewoon giga snel! Errug spannend, indeed.

Kath

Hanneke: proficiat met de kleine spruit... geniet er maar lekker van, voor je het weet is het 25 oktober en zit je weer midden in de drukte!
Bij ons zit er ook 3 jaar tussen de 2 kinderen (nu 4 en 1) en dat is een heerlijk leeftijdsverschil vind ik...

Als ik het zo allemaal lees staan er inmiddels al heel wat vertrek-klaar he? spannend zeg. Bij ons zijn alle papieren i.v.m. de aanvraag de deur uit, zowel bij de werkgever als bij ons. Ons huis is zo goed als verkocht, met 1 officieel bod en 2 tegenbieders, dus dat ziet er goed uit.

Ik hoop dat we binnenkort een richtdatum van vertrek weten, dan kan je daar naar toe leven!

Hoe doen jullie dat eigenlijk allemaal met de container. Laten jullie alles al weken van tevoren inpakken, zodat je, als je aankomt, je spullen hebt.. en wat doe je dan in die tussentijd hier???? kamperen???
of regelen jullie het juist andersom, nog wat aanmodderen in Australie??? Ik denk dan bijvoorbeeld ook aan het speelgoed van de kinderen e.d.  Wij kunnen 4 weken in een gemeubileerd huis en dan zien we wel verder, maar de container is natuurlijk toch 6/8 weken onderweg.....  :?

Ik heb inmiddels ook een weblog opgestart... mocht er één van de DUDU's interesse hebben of als er nog anderen onder ons zijn die dat ook hebben, dan wil ik dat eigenlijk wel graag weten....

nou, iedereen weer veel succes met alles en tot de volgende keer...

Hoi Kathleen,
Ik heb afhankelijk in welke provincie je woont het kantoor gebeld van de Stichting Regionale Entadministratie en daar uitgelegt wat de bedoeling was en onze plannen.

Ik moest per kind voor mij dus 2 totaal 5 euro overmaken op hun rekening met de geboortedatums van de kinderen. Zij heeft daar ook een notitie van gemaakt voor haar collega die dat regeld en zodra het geld binnen is wordt het in orde gemaakt en komt het over de post mijn kant uit. Ik heb nog niks ontvangen omdat ik net vorige week gebeld heb maar er kunnen wel een aantal weken overheen gaan zij ze. Ik woon in Noord-Holland dus moest ik naar Utrecht bellen. Geen probleem tot nu toe.

Waar doen ze bij jou zo moeilijk over?

Groetjes Marga

Volgens hun (Gelderland) bestaat zo'n internationaal document niet. Dat is 'oud' en doen we niet meer... ze verwijzen me naar een website van de WHO waar een algemene (Engelstalige) lijst is te vinden van het Nederlandse vaccinatieprogramma, maar krijg ze niet aan het verstand dat dat 1: niet bewijst dan mijn dochter dat gehad heeft en 2: er geen Nederlandse termen op staan, dus ook geen vergelijk (officieel dan) kan worden gemaakt. Vervolgens ben ik verwezen naar GGD die me weer vrolijk doorstuurde naar Stichting Trepas. Daar is een mevrouw die me een lijstje gaat sturen van de Engelstalige inentingen naast de Nederlanstalige... kortom: ik heb nog steeds niet wat ik wilde! Ga Utrecht bellen en vragen hoe dat zit!!!

Volgens mij moet een nederlands talig vaccinatie bewijs voldoende zijn hoor. Ik neem aan dat je een vaccinatie kaart/boekje hebt. Hierop staat precies vermeld welke persoon op welke datum gevaccineerd is met wel product. Namen zoals DKTP zijn gewoon wereldwijd hetzelfde hoor eventuele merknamen zijn bij de instaties ook wel bekend. Wat belangrijker is dat je ook de gegevens hebt waar de z.g.n. titers op staan, dit geeft namelijk aan of de gezette vaccinatie wel bescherming geeft.

Zelf heb ik nog een vaccinatie kaart uit 1975 samen met mijn huidige vaccinatie boekje is dit altijd voldoende geweest ook in het buitenland.

Groeten Chantal

Krijg als het goed is een kopie van het dossier van het Consultatiebureau. Verder heb ik Utrecht bereid gevonden een internationaal bewijsje te fabriceren...

@ Hanneke, gefeliciteerd met je dochter, laat je ons nog even haar naam weten, ben erg benieuwd

Rest van de meiden, we zijn weer terug uit Kreta, was heerlijk, de meiden hebben de tijd van hun leven gehad, kleine waterratjes zijn het geworden!!

Vanmorgen het spul naar school gebracht, Jordan voor de eerste keer en dat ging helemaal goed. Wat iets minder was, was dat alle ouders natuurlijk naar ons toe kwamen met de vraag; Zijn jullie nog niet weg en dan moet je weer het hele verhaal uitleggen. Hartstikke lief dat ze natuurlijk interesse hebben, maar we hebben er zelf zo'n moeite mee dat het zo lang duurt en willen daar eigenlijk niet iedere dag mee geconfonteerd worden. Daarom was de vakantie ook zo heerlijk, even je zorgen vergeten en het enige waar we over moesten denken was: waar eten we vanavond?

@Kathleen, hoe is het met de bibbers, nu het echt gaat opschieten? Hoop dat het lukt met de vertaling van de inentingen!

@ Bien... good lord! Ik ben nu echt wel nerveus... en emotioneel. Heb weinig nodig om in tranen uit te barsten... mijn arme, arme moeder.
Verder is het nu echt afbouwen, alles inpakken, verkopen, weggeven, weggooien, inleveren, afleveren, afsluiten en dichtdoen... Vreemd allemaal, heb hele ambivalente gevoelens in dit hele proces...

Goede nieuws: huis is verkocht en mammala heeft alweer een prachtig apartement gekocht, dus ze krijgt het (te) druk om veel met ons vertrek bezig te zijn.

Fijn dat Kreta een succes was! Aan het weer heb je hier niks gemist :) Even de kop ergens anders.... heerlijk!

Cheers,
Kath

Hai Meiden!

Bien, goed dat jullie het leuk hebben gehad in Kreta. Lekker hoor er eventjes uit en inderdaad, aan het weer hebben jullie niets gemist.

Kathleen, ik niet half indenken hoe je je voelt, omdat ik voorlopig nog niet weg ben (helaas). Het voortraject heeft me wel al veel tranen gekost, maar dat is nu een beetje geminderd. Hopelijk voel je je snel beter, niet te veel piekeren hoor! Lucht je hart hier gewoon eens en als je er behoefte aan hebt, pm me maar.

Groetjes, Dijnnas

Kathleen, probeer maar vast te focussen op waar je naar toe gaat en waar je het allemaal voor doet. Enne je tranen kan je altijd bij ons kwijt he!!!

Lieve meiden,

Hier een berichtje uit Holland! Het is weer heerlijk om hier te zijn. Het is zo vertrouwd. Het weer: altijd weer die grauwe wolken (zo vertrouwd) maar ook fijn weer rechts rijden (gaat zonder nadenken!), de geweldige benzineprijzen (sjesus had niet gedacht dat het nog duurder kon!) en dan die allesvermakende politiek op tv (brrrrrrr), en de eeuwig saaie voetbal maar ook weer lekker brood met oude kaas en een frietje speciaal (njam)!

Inmiddels is mijn lieve schat ook gearriveerd. Eindelijk! Samen gaan we nu nog wat leuke dingen doen. Naar de vogeltjesmarkt in Antwerpen haha en lekker shoppen. Want dames een tip: de mode is hier echt wel beter dan in Australie. Dus sla zoveel mogelijk hippe laarzen, leuke truitjes en je favoriete merken in. Vooral winterkleding! Ik denk dat er wat zomerkleding genoeg keus in Ozzie is, maar de winterkleding is van het type M&S:) Niks mis mee als je dat mooi vindt, maar je snapt het wel.

@Lieve Kathleen, het komt allemaal goed. Zorg dat je contact kunt houden met het thuisfront via internet en telefoon (het is niet zo duur meer). Bel ze de eerste tijd regelmatig. Als het moet ben je binnen een dag weer thuis.

@Marga ik bel je nog! Weet niet of het nog lukt om langs te komen, maar ik bel je zeker nog!

Dag allemaal! Tot gauw!!!!

Maxx

Nog

Haaaai Iedereen! Welcome home Maxx!

Hier weer een paar ontwikkelingen: het huis is defenitief verkocht!! Yahooooo, dat is wel een weight off my shoulders moet ik je eerlijk zeggen, alle bedenkperiodes waren gisteren officieel voorbij.
Verder hebben mijn nichtjes een farewell party georganiseerd, de schatten. Verheug me erop en zie er tegenop... zal wel heel wat af brullen volgende week zondag.
Verder heb ik via utrecht het internationale inentingsbewijs van Zoe weten te bemachtigen... Super!! En meer kan ik eigenlijk niet meer doen. Volgende week wordt het een rondje stort en een rondje 2nd hand winkel, de spullen bij elkaar harken voor deze en gene en de kist gaat DICHT! Het gaat nu super hard en in alle drukte.... je raadt het al: GRIEP!! Loop dus een beetje daas en verkouden rond te sniffelen, komt niet echt veel uit m'n handen.

De periode van alles 'de laatste' keer is aangebroken. Elke avond bijna iets van afscheid, snik. Motten we effe doorheen, hou me maar vast aan Maxx' woorden (te  laat, kan niet echt meer leuke mode inslaan... past niet in koffer/kist :)).

That's it for now.

Cheers,
Kath

Hallo allemaal!

Maxx, welkom in het natte Nederland, we hebben niet anders gekend de afgelopen weken / maanden... We hebben met z'n allen maar opgegeven om te hopen op een mooie nazomer.
Blijkbaar hebben ze in Oz geen oude kaas?! Hmmmm...., misschien een gat in de markt? Geniet er maar goed van de komende weken  :up:

Kathleen, spannend allemaal, we leven met je mee hoor! Van alle dingen een laatste keer doen, naar alle dingen voor de eerste keer doen. Ik hoop dat jullie je er goed doorheen slaan en snel doorkunnen naar het nieuwe avontuur.

Succes iedereen en veel plezier!

Dijnnas

Back