vriendinnenclubje in Sydney?

Thanks Dijnnas! Ik hoop ook dat dit snel en redelijk soepel voorbij gaat. Tot nu toe voel ik het allemaal branden en krampen van binnen, als je snapt wat ik bedoel. Vanavond afscheid genomen van mijn lieve vriendin en Hannes van zijn lieve maat... Reuze gezellig, heel intens en met rouwrandje, want voorlopig zien we elkaar niet meer. Allemaal een beetje 'branderig' so to speak.

Nog even...

Ja Kathleen, ik snap heel goed wat je bedoelt. Iedere keer een stapje meer achter je laten, terwijl jullie nog hier zijn en dingen moeten regelen. Dubbel gevoel wat wel iets zal slijten wanneer jullie in Sydney zijn. Het blijft moeilijk en kijk er ook zeker niet naar uit.

Hou je goed!

Hallo,

Nog ruimte voor iemand die misschien (waarschijnlijk) naar Sydney komt?  Als het goed is komen we rond december 2007 aan.  Ik kom met man en 2 kinderen van 8 en een hond..  Er zit nog een kleine kans in dat we toch naar Melbourne gaan ipv Sydney, maar ik wilde me wel alvast aansluiten bij de Dudus.

Groetjes,
Sigrid

Hai Sigrid,

Natuurlijk is er nog ruimte, gezellig! Dezember he, dat is al snel. Op welk visum gaan jullie?

Groetjes, Dijnnas

Mijn man en kinderen hebben een Australisch paspoort.  Ik ga proberen om voor de resident return visa te gaan.  Volgens de ambassade hier moest dat lukken.  Als dat lukt zou ik na 10 dagen mijn visum moeten hebben.  Dit is omdat ik al eerder een spouse visa had, maar die is verlopen.  We zullen zien.

Hoi Sigrid,

Altijd welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugde zullen we maar zeggen. Ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken.

Maxx. Zie maar of jullie tijd hebben, deze weken wordt je ook een beetje geleefd. Volgende keer beter. Nog heel veel plezier, enne kwam je naar Nederland met een lege koffer om hier in te slaan?
Vertel eens wat heb je zoal gekocht of laat je veel opsturen. Hagelslag enzo, vlokken wegen lichter.

Groetjes Marga

Hai Sigrid, welcome!

Dames: ik ben 3 kg drop rijker voor in de 'kist'. Ik moet me echt inhouden niet een zak open te maken :)... .mjam!! Drop gaat op rantsoen... zouden er 365 dropjes in 3 kg gaan??? LOL

Cheers!

Nope, just drop en dan wel honingdrop, van die bijenkorfjes...mmmm. Van het Bijenhuis in Wageningen, ken je vast wel  :wink:

Aan de rest (m.u.v. Hema, H&M enz.) ben ik niet zo gehecht.

Kathleen,

Stel, jullie laten de zeecontainer gassen, zou je dan evengoed drop, hegelslag enzo mee kunnen nemen. Of zou dat schadelijk zijn?
Je hoort tegenwoordig van die enge verhalen. Als je dat soort dingen zelf goed vacuum vepakt moet er toch niks aan de hand zijn zou je zeggen. Of komt dat gas echt overal?

Wij willen tegen die tijd onze container laten gassen, maar ook wat lekkernij meenemen.

Groetjes Marga

Als er hout meegaat moet het gegast worden ivm ongedierte die je kan meenemen het land in. Tel maar op tafels kasten bedden etc. Dure grap als je daar alles nieuw moet kopen. Ook eventuele huismijten in je matras worden dan gegast. Al vind ik het niet zo'n fris idee dat je daat later weer je neus in legt. Daar kopen is ook geen optie omdat wij extra groot nodig hebben net als ons bed.

Net als dekbedden met donsen veertjes wordt afgeraden, planten natuurlijk, bamboo, rotan. Er zullen nog wel meer dingen zijn. Pallets van echt onbewerkt hout waar eventuele spullen op staan wordt ook afgeraden.

Toch denk ik dat gassen wel een goede optie is want dan weet je zeker dat het goed is, en misschien doorzoeken ze ook minder snel de container als ze het niet vertrouwen. We krijgen vast nog wel reactie van iemand die daat daar ervaring mee heeft. Er zijn ook genoeg topics hierover, maar regels veranderen natuurlijk ook.
Lets wait.

Groejes Marga

@ Sigrid! Van harte welkom. Zoals Marga al zei "hoe meer zielen....". December is al lekker snel! En dan is het ook nog eens hoog zomer. Succes met de voorbereidingen!

@Marga ik had helaas geen lege koffer mee. Ik zat al over de 20 kg en had echt niks bij me :roll: Nu heb ik er spijt van dat ik niet veel minder had ingeladen (maar ja een mens moet wel wat te kiezen hebben als je een maand op vakantie gaat toch?). Ik ieder geval moet ik nu ruimte maken voor een paar laarzen, vier shirts, een broek en bluose en paar schoenen (voor Rob). Dat gaat dus problemen opleveren! En we gaan ook nog naar Kuala Lumpur waar ik me vast ook niet kan beheersen maar we zien wel hoe we dat gaan oplossen. Heeeeel veel kleren aantrekken in het vliegtuig lijkt me :grin:

@ Wat het gassen betreft: ik had schijnbaar helemaal geen keus toen ik mijn spullen liet verschepen. Toen het zootje aankwam is het automatisch door de douane vergast. Volgens mij kun je dat niet 'kiezen'. De douane beslist. Het schijnt een spuitbus te zijn die ze in de container zetten en laten leeglopen. Thats it. Als je voedsel ingepakt laat kan er geen gas bij. Je ruikt of merk je verder helemaal niets van. Er lag alleen hier en daar een klein beetje wit poeder op de meubels die je er gemakkelijk weer af krijgt.

@Kathleen meid, nu wordt het echt menens. Het afscheid nemen is nu in volle gang. Moeilijk! Maar denk aan je avontuur! Probeer ook vooruit te kijken naar al het moois dat je gaat meemaken! Mocht je bij aankomst op problemen stuiten van welke aard dan ook bel ons dan gerust. Ik weet niet of we kunnen helpen maar je weet nooit. Ik kan je ons nummer pm-en. In ieder geval heel veel succes met de laatste loodjes! En nogmaals... probeer ook te genieten van de laatste week! See you soon! :lol:

Thanks Maxx (and yes please).

Tja, ben benieuwd hoe dat gaat lopen met ons dan. Wij sturen een palletdoos op (1m3), die tjokvol zit met allelei... Kun je niet echt een spuitbusje inzetten, zeg maar. Zal mij benieuwen. Zit wel hout in, zoals een spiegel en lijstjes en de rest is opgevuld met kleding, schoenen en servies van DE (hahaha).
Vind het moeilijk om te genieten van deze periode, hik enorm tegen het afscheid aan (a.s. zondag afscheidfeestje, wish me luck!). Zal blij zijn als we in de lucht zitten en ik 'geen keus meer heb'.

To be continued...

Kath

Kathleen, Heel veel succes en natuurlijk ook plezier zondag. Niet de hele tijd huilen, dat zou zonde zijn.
Je moet maar zeggen, het is de einde van de wereld niet.
Geniet er lekker van en veel foto's maken voor daarna, dat kan veel goed maken.

Groetjes Marga

...en hoe was je feestje Katleen?

Weten jullie hoe het zit met fietsenwinkels in Sydney en of je daar gemakkelijk fietsendragers voor achter op de auto kunt kopen?

Het feestje was helemaal top! Wist niet dat we zoveel vrienden hadden :). Mijn zus en 2 nichten hadden het helemaal voor ons georganiseerd (soort high tea thema, echt te gek) en het was prachtig weer. Bij de vijver, in de zon met iedereen om je heen die je lief is... kon niet beter!! Al met al eigenlijk helemaal niet gehuild en genoten. Volgens mij krijgen we ook nog een aandenken, want iedereen werd langs een tafeltje en fotograaf geleid... Met andere woorden TOP! Met grote dank aan mijn lieve familie (wat zal ik ze missen!!).

Zit even tot over mijn oren in de 'doe-lijstjes'. Vrijdag wordt alles opgehaald, dan valt er weer een pakje van me af. Houd het even kort.

We zouden zonder familie naar Schiphol, maar helaas helaas heeft schoonpappa zijn zin doorgedrukt en die wil PERSE mee... zucht. Dat wordt dus helemaal een kortje!

To be continued...

Kath

Hi Kath,

Jullie hadden zeker super weer! Kan niet beter zeg. Goed te horen dat jullie een leuke dag hebben gehad en lief dat het allemaal zo goed voor jullie georganiseerd was.
Nog even door de lijstjes heen bijten en op naar jullie avontuur!

Veel succes de komende dagen!

Dijnnas

Oh Kath, wat spannend, het is bijna zover. Leuk dat je lekker hebt kunnen genieten van je feestje.

Zit momenteel tot aan mijn nek in de taarten, dus als ik volgende week er geen kans meer toe zie....

....een hele fijne vlucht toegewenst en succes met jullie nieuwe avontuur. Ik hoop je nog steeds snel te volgen, maar we zullen via hier zeker kontakt houden.Geniet ervan en laat alles lekker over je heen komen, geniet van alle nieuwe indrukken! Ben jaloers!

xx

Back