vriendinnenclubje in Sydney?

Hi you all.... nou het zit erop hoor... vanavond hadden we nog een afscheidgebeuren waar ik enorm tegenop zag... en tadaaaaa, staat er ineens een huilende vriendin voor me die me de knuffel van een life time geeft... en daar ging ik... snik, snik, snik.... ik zie eruit alsof ik snipverkouden ben, hooikoorts heb en 5 nachten niet geslapen heb. Nog 2 'hurdles', donderdag afscheid van nog een stel vrienden en daarna... m'n moeder, broer, zus en aanhang/kids... oy caramba!
Aan de andere kant ook wel leuk, al die interesse in onze plannen en vakantieplannen van anderen :). Ik ben heel benieuwd wat daar van terecht gaat komen....

Trusten,
Kath

By the way, Bien... krijg m'n MSN niet meer opgestart (was wachtwoord kwijt, maar nu wil ie niet meer...) vandaar al tijden niet meer on-line. Wordt aan gewerkt! Good luck met bakken en ben erg nieuwsgierig hoe het er nu bij jullie voorstaat (any news???)

Cheers!
Kath

Just bad news!! Het is nu inmiddels duidelijk dat er wel banen zijn in Tandem,maar dat ze dan ook BASE024 vereisen en dat heeft Cas niet. Hier even een cursus daarvoor volgen is niet zo makkelijk, is een fulltime 3 maanden cursus die 10.000 euro kost!?!?Er zijn wel bedrijven die dat niet vereisen, maar dat zijn er niet veel, dus we wachten geduldig op die 'lucky break'.

He jeetje Bien, wat rot! Goed dat jullie de moed er in houden en er staat vast een bedrijf te trappelen om Cas in dienst te nemen.
Komt vast allemaal goed, we zullen voor jullie duimen.

Strange... vind het zo raar dat jullie dan toch het visum hebben gekregen en nu op het 'bankje' zitten. Is Cas zich al aan het verdiepen in alternatieve wegen naar Rome, so to speak??

@Kathleen welcome in Australia!!! Heb je niet gezien gisterenavond maar wel je vliegtuig. Ik spreek je snel.

@Marga meid. Het is er helemaal niet meer van gekomen. Maar we houden contact. Ik mail je zodra ik wat tijd heb. Moet eerst weer aan het werk vandaag. Ik begrijp nu pas een vriend van mij die in Amerika woont en soms ook helemaal geent tijd had om langs te komen of te bellen. Dan dacht ik wel eens 'kon dat echt niet'? Nou geloof me: je wordt helemaal geleefd als je terug bent. Iedereen wil je zien en het liefst een paar keer dus je hold van hot naar haar. Maar we houden contact. Ik spreek je snel. Ben erg benieuwd naar jullie vorderingen...

@Bien er is werk genoeg in Oz. Je man komt heus aan de slag.. so no worries!

Hi iedereen,

Nou we zijn er hoor!! We hebben alles zonder problemen mee gekregen, maximaal aantal kiloos!! Inmiddels zitten we dus in Bathurst, vandaag dagje bijkomen. TFN geregeld en een afspraak met lawyer voor een testament voor ons kleine ding, stel je voor.
Verder vandaag beetje rare dag. Vannacht op 03:30 wakker en niet meer kunnen slapen... gaaaaaapppp

Ga weer effe rommelen, bye!
Kath

Hoi Kathleen,
Wecome met jullie nieuwe leven. Ik hoop dat je de komende tijd goed kunt wennen aan alles en dat het allemaal gaat zoals je wilt.

Maxx,
We waren afgelopen zondag naar het strand bij Hargen. Het was heerlijk weer. En op de terugweg hadden we het nog even over jullie of jullie nog in Nederland zouden zijn. We dachten dat jullie nog wel een weekje te gaan hadden. Maakt niet uit. Je bent inmiddels weer lekker terug neem ik aan. Het weer is in ieder geval een stuk lekkerder bij jullie.
Voel je vooral niet schuldig hoor dat het er niet van gekomen is.
Als je maar een lekkere vakantie hebt gehad.
We mailen nog,

Groetjes Marga

Hallo meiden!

Ik ben weer helemaal 'thuis' en alweer hard aan het werk. Jammer genoeg betekent dat de hele dag in een office zitten terwijl het buiten nu (schrik niet) een heerlijke 36c is! De Australiers zuchten allemaal maar ik vind het heerlijk! Eindelijk blijft het ook langer licht, er komen jonge blaadjes aan de bomen en de zomerkleren lijken weer uit de kast te kunnen. Het was een lange koude winter hoor. Dus vergeet echt niet ook winterkleding en die fijne collectie laarzen mee te nemen. Helaas zijn de bushfires ook weer begonnen en heb ik mijn eerste bushfire met eigen ogen gezien. Volgens de mensen hier zal het zeker niet mijn laatste zijn. In ieder geval is de zomer in aantocht en ik kan niet wachten!!!!

@Kathleen waar zit je? Gaat alles goed?

@Marga er is een email naar je onderweg.

@Bien alles nog ok?

@Alle andere dudu's: wanneer komen jullie nou? het wordt tijd voor een feestje!

Liefs Maxx

Hoi allemaal,

Maxx 36c??? Lekker zeg! Kan niet wachten! De status hier is: nat, koud en chagrijnig. Een echte motivator om door te zetten en die RPL nou eindelijk eens de deur uit te krijgen.
Op ons is het nog even wachten, dat gaat wel even duren en misschien zijn we wel de laatste van de dudu's die die kant op komen. Ik verwacht nu iets van 1,5 jaar, maar las ergens op het forum dat de wachttijd voor het visum nu terug is gebracht tot een aantal weken voor de nieuwe 'gevallen' die online worden ingediend. Ik ga mezelf maar niet lekker zitten maken, we zien wel.

Kathleen hebben we al een tijdje niet gehoord / gezien / gelezen. Ben heel benieuwd hoe met met je gaat!

Veel liefs, Dijnnas

Hee Hallo Dudu's

Alweer veel te lang geleden dat ik een bericht achterliet...  :oops: :oops:
Nu eindelijk een beetje gewend aan ons nieuwe leven met zijn viertjes. Ondertussen is er een hoop gebeurd. Ons huis is verkocht!!!!! Een goed gevoel, uiteindelijk voor iets minder dan we er in eerste instantie voor wilden vangen, maar meer dan tevreden. Voor ons nog maar drie weken tot vertrek!! Help! Ik heb me steeds gefocus-t op de leuke vooruitzichten van ons emigreren: het weerzien van schoonfamilie, eindelijk ons nieuwe huis betrekken, nieuwe meubels uitzoeken, beter weer in het vooruitzicht etc.. Maar nu kom ik ook niet onder de minder leuke dingen uit. Het afscheidnemen is begonnen... :cry: Gatsie, heb ineens veel minder zin. De zwangerschapshormonen zijn nog lang niet verdwenen, dus ik snotter heel wat af.... En net nu moet mijn vader voor allerlei onderzoeken naar het ziekenhuis. Dat vind ik toch wel het moeilijkst... Hij wordt er ook niet jonger op. Twee jaar geleden is mijn moeder overleden en ik moet er niet aan denken dat er wat met mijn vader aan de hand is en ik daar helemaal ver weg zit. Maargoed, geen weg terug....
Weer wat positievere gedachte: Ik ben helemaal in voor de eerste Dudu's-meeting, maar dan natuurlijk wel na 25 oktober!!
Ons huis is inmiddels een zootje. De toch nog in Nederland gekochte bank is gearriveerd en ondanks dat het verhuisbedrijf alles voor ons gaat inpakken, ben ik toch maar een en ander aan het uitzoeken. Ondertussen zit de kleine onder de uitslag, volgens de huisarts eczeem en die geeft me meteen een tube agressieve hormooncreme mee met tig bijwerkingen. En om daar nou een baby van 6 weken helemaal mee in te smeren....Zijn we dus niet happy mee. Gaan we dus ook niet gebruiken, maar een afspraak bij de osteopaat kan pas op zijn vroegst over twee weken. Ik ben maar vast gestopt met het drinken en eten van melkproducten. Misschien is het wel koemelkallergie volgens de homeopaat. hoop dat het allemaal meevalt. Wel lastig om nu een bahandeling te starten en we over drie weken vertrekken. Maargoed, ik heb jullie nu genoeg lastig gevallen met onze sores (heerlijk zeg om alles van je af te typen  :p)
Hoe bevalt alles in Oz tot nu toe, Kathleen? Jij bent ons net een stapje voor! :up:
Groetjes iedereen!
Panky

[quote author=Dijnnas link=topic=6766.msg100341#msg100341 date=1191402448]
Een echte motivator om door te zetten en die RPL nou eindelijk eens de deur uit te krijgen.

Ik verwacht nu iets van 1,5 jaar, maar las ergens op het forum dat de wachttijd voor het visum nu terug is gebracht tot een aantal weken voor de nieuwe 'gevallen' die online worden ingediend.
[/quote]

Ja hoe staat het daarmee eigenlijk? Laatste loodjes waarschijnlijk? Hang in there en stof dat zweepje maar weer  af!  :grin:

...ik hou je op de hoogte hoor...ik wacht ook vol smart op een levensteken van DIAC...

Ja Tampet, dat las ik ja. Spannend hoor met dat nieuwe team.
Wij zijn nou zo ver dat we de boel aan het vertalen zijn. Hij is nl in het NL geschreven, om het niet gelijk nog moeilijker te maken. Daarna gaat hij zichting onze OZ vrienden die er nog een blik (of 6) op werpen en dan... TATAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Klaarrrrrr
Ja, en het moge duidelijk zijn dat we dan  :dance: :win1: :win2: :win3: :w00t: :rotflmao: en :happy: :icecream: :sunny: :nana:  en niet te vergeten :eek:utraged: :prop: :dancing: :cheer: :balloons: :bis: :flowers: :clap2: :thankyou: :clap: :applaus: gaan doen. Ik zal een gebakje klaar zetten voor je als dank voor de peptalks en het goede nieuws van dat nieuwe team  :up: Hopelijk gaat dat ook voor ons op.

Hallo allemaal,

Vanochtend gehoord, we komen naar Sydney.  Datum is nog steeds niet zeker, maar we willen via Hawaii (we zitten nu in USA) Alhoewel mijn man nu in Nederland zit voor het project.  Hij komt over een week terug met mijn moeder, dan blijven ze hier voor 2 weken, dan gaan ze weer terug naar NL.  Hij blijft daar dan 3 weken en dan is het project afgelopen....  Hij krijgt een maand vakantie en dan gaan we volgens mij.  Dan eerst naar Melbourne om hallo tegen de familie daar te zeggen.  Ik denk dat we er eind december/begin januari zullen zijn. 

Hai Sigrid,

Spannend hoor allemaal. Jullie zijn zo te lezen wel gewend om te reizen, maar om weer heel ergens anders te wonen blijft natuurlijk altijd spannend. Hebben jullie nog veel voor te bereiden?

Groetjes, Dijnnas

Hey meiden,

alles goed? Ben even afwezig geweest, maar ja meiden ineens allebei weer naar school, taartenbestellingen die binnen stromen, weinig tijd achter de laptop dus.

@Kath en de andere meiden ook, zal nog eens proberen uit te leggen wat ons probleem is. Een agency heeft ons gesponsord, maar op een 'tricky' manier. Zij hebben gezegd Cas een baan aan te bieden en hem een x-bedrag per maand te betalen. Maar aangezien  het een agency is, willen ze dat natuurlijk niet en wachten ze tot ze een passende baan voor hem gevonden hebben en dus aan hem verdienen. Zij krijgen natuurlijk een percentage als ze hem ergens plaatsen.Die baan is nog steeds niet gevonden, aangezien Cas in een heel specifieke tak van ICT werkt, daarbij komt ook dat ie iets mist qua opleiding waar de al weinige bedrijven die met Tandem werken, mee werken, het dus niet makkelijk is om een baan te vinden. We hebben ons er nu even bij neergelegd en wachten rustig af tot januari wanneer nieuwe projecten weer van start gaan.

Maar Kath, hoe voel je je Down Under, ben zo benieuwd!!

Voordeel voor onze tearoom, nu ik nog even hier ben, ga ik nog een aantal cursussen volgen, zodat ons DUDU's theehuisje een groot succes wordt!!!

Hello Girls,
Ben ik weer. Tja, wat zal ik zeggen. Op zich loopt het allemaal redelijk gesmeerd. Zitten nu te wachten op de $$ die nog moeten overkomen, daarna kunnen we een auto kopen. Ik denk dat we volgende week richting Wollongong gaan (of eigenlijk Albion Park) om te gaan kijken naar een huiske (misschien Figtree). We hangen een beetje tussen een aantal keuzes in: doen we een goede, nieuwere (en lees duurdere) auto, of gaan we voor een beginnertje. Doen we een wat duurder huis, maar in een regio waarvan we denken YES. Of gaan we voor een 'starter' en settelen we voor wat minder, maar wel wat meer ruimte. Het is hier wel behoorlijk duur geworden zeg! Drie jaar geleden was het echt aanzienlijk goedkoper. Eten is duur (althans hier). Spullen daarentegen weer helemaal niet. Ach ja, hier laat je wat, daar vind je wat... En hetzelfde geldt voor de huizen.. weet niet of jullie het hebben gevolgd op het nieuws: de huurprijzen stijgen enorm. En dan heb je weer een keuze: goedkoper, maar landinwaarts, duurder maar aan het strand... waaaah, of goedkoper en dus verder van Sydney, of rib uit je lijf en in Sydney... Over werk hebben we het eigenlijk nog niet zo... eerst maar eens bijkomen en er straks fit tegenaan met een beetje gevoel voor Australie!!
Dus, ladies: het is compleet anders als Nederland (maar dat wisten jullie al), de natuur is nog steeds prachtig, ondanks dat alles bruin is en de bushfires alweer zijn losgebroken. Maar de lucht is kraakhelder en de sterren kun je zo uit de lucht oogsten. Nu nog lekker volkoren brood en we're set :)

@ Bien: had het allemaal al begrepen, lastig, lastig, lastig...

Cheers,
Kath

Hallo allemaal,

Klinkt goed Kathleen. Nog drie weken en dan kunnen wij die strakke lucht en sterren komen bekijken. Bosbranden minder leuk natuurlijk. Wij hebben net vorige maand een aantal bomen rond ons toekomstige huis laten kappen om de boel zoveel mogelijk te beschermen daartegen. Lijkt me zo eng!!
Omgeving Woollongong is heel mooi. Wij zijn een aantal keren daar in de buurt in Kiama op vakantie geweest en hebben ook naar huizen gekeken daar.Ruim drie jaar geleden was dat en toen vonden we de prijzen nog redelijk meevallen. Dat is nu dus verandert???

Bien, welke cursussen ga je volgen??? Hoop dat er voor jullie goed nieuws komt binnenkort en jullie verder kunnen plannen. Hebben de kinderen alles weer goed opgepakt nu ze toch weer naar school moesten?

Wij hebben vandaag ons eerste ritje naar de vuilstort gedaan... En een boel buiten gezet ter verkoop en aangeboden op marktplaats. Ben benieuwd of we nog redelijk wat kwijt kunnen raken. Alles wat we er nog voor kunnen vangen is meegenomen!

Groetjes Panky

Kath....ik ben jaloers, ik wil ook lekker down under zitten, lekker in het zonnetje en je leven opnieuw beginnen, huis zoeken, inrichten, leuk hoor, wel veel werk natuurlijk, maar wel leuk om te doen. Hoe gaat het met je dochtertje, hoe vind zij het?

Panky, ik ga volgende maand een workshop Topsy Curvy doen,dat is zo'n scheef gestapelde taart, ook erg leuk als bruidstaart, wel een moderne versie dan. Ben nu gewoon lekker veel aan het oefenen zodat ik straks in Oz echt iets in de taarten kan gaan doen.Gelukkig heb ik iedere week wel een paar bestellingen, dus oefenmaterieel zat!

Back