vriendinnenclubje in Sydney?

Er is veel te vinden op internet. Kijk eens op www.realestate.com.au
Hoe verder uit de stad hoe goedkoper. Bringelly is heel goed en landelijk wonen. De dorpen er om heen zijn ook rustig en de omgeving is hier prachtig. Het is wel weer wat prijzig bij ons, maar als je goed zoekt kan je best een betaalbaar huisje vinden. Ga je de Blue Mountains in wordt het weer iets goedkoper.

Alles is afhankelijk van waar je gaat werken en hoeveel geld je te besteden hebt.  Maar zelf zouden wij er niet voor kiezen om in een drukke buitenwijk van Sydney te wonen.

oja Bringelly ligt 50 km vanaf het centrum ten westen van Sydney onder Penrith aan the Northern Road.

Groetjes Marga
 
Ben het helemaal met Marga eens. Wij wonen aan de voet van de blue mountains, heerlijk landelijk, rivieren, meertjes, bossen met wandelpaden, watervallen. En als we echt zinnen hebben zijn we in dik een uur aan het strand of met de trein in 50 minuten op het centraal station in Sydney om 's avonds weer heerlijk terug te keren naar 'de ruimte'.

Marga, Sigrid, Wanda en ik wonen in een straal van 30 km van elkaar en vinden het allemaal zalig wonen in de Western Suburbs!

Groetjes
Maxx
 
hee maxx

als je het hebt over aan de voet van de blue mountains , over welke suburbs heb je het dan???

Al die suburbs waar "hills" achter staat, zoals baulkham hills etc.??

50 minuten met trein is goed te doen, manlief zit nu langer naar utrecht :|
 
Hey Lizzyhas,

Zelf wonen we in Cranebrook. Dat is een klein plaatsje ten zuiden van Penrith. We zijn in 5 minuten met de auto bij het station van Penrith (altijd parkeergelegenheid :lol:) en een retourtje Sydney kost een lachwekkende som van 10 hele dollars! :grin:.

Sigrid woont in Mount Riverview. Als je bij haar de mountain afrijdt kun je helemaal tot Sydney kijken zooo mooi! En aan de andere kant van de mountain kijk je uit over de Blue Mountains. Het mooiste is hier de wijdsheid.... we zien altijd 'het weer' aankomen over de toppen van de heuvels. Ook leuke dorpen: Richmond en Kurrajong. Maar dan moet je wel houden van heeeeeeele grote 'tuinen' van een paar tientallen acres, roaring groene heuvels als view en een dorpsachtige sfeer.
 
Dag Maxx,

Je weet het wel te brengen zo :up:. Ben alweer aan het twijfelen. Maar de reistijd naar het werk zal toch wel doorslaggevend zijn.
17 maart komen we aan in Sydney. En we zullen zeker jullie buurt gaan bezoeken.

Cheers,
Loek
 
Loecky,
Zo af en toe kom ik langs Artamon en denk dan aan jullie. Penrith is echt te ver om dat iedere dag te doen. Ik zou dan zeker dichter bij de stad gaan wonen. Succes met jullie laatste loodjes en de verhuizing!

Groetjes!
 
[quote author=Maxx link=topic=6766.msg131913#msg131913 date=1234434394]
Hey Lizzyhas,

Zelf wonen we in Cranebrook. Dat is een klein plaatsje ten zuiden van Penrith. We zijn in 5 minuten met de auto bij het station van Penrith (altijd parkeergelegenheid :lol:) en een retourtje Sydney kost een lachwekkende som van 10 hele dollars! :grin:.

Sigrid woont in Mount Riverview. Als je bij haar de mountain afrijdt kun je helemaal tot Sydney kijken zooo mooi! En aan de andere kant van de mountain kijk je uit over de Blue Mountains. Het mooiste is hier de wijdsheid.... we zien altijd 'het weer' aankomen over de toppen van de heuvels. Ook leuke dorpen: Richmond en Kurrajong. Maar dan moet je wel houden van heeeeeeele grote 'tuinen' van een paar tientallen acres, roaring groene heuvels als view en een dorpsachtige sfeer.

[/quote]

owwwwwwwwwwwwwwww, dat klinkt wel ook erg goed, leuk zoals je het zo uitgebreid verslag doet, meer meer meer.thnx maxx!!!
altijd leuk als mensen vertellen, ik hang aan je lippen. :lol:

loecky zijn jullie al bijna zover dat jullie gaan, spannend he!!

Wens jullie heel veel geluk. :up:

bij ons gaat het ook de goeie kant op,
 
Lizzyhas, the hills district is niet de blue mountains.  Is ook mooi daar, maar de foothills is Leonay, Blaxland, Glenbrook, Springwood.  Vanaf de Blue Mountains is een sneltrein naar de stad, is goed te doen, is volgens mij wel een uur per trein.  Maxx beschrijft het heel mooi :up: 

Maar goed, zullen we binnenkort weer eens wat afspreken?  Misschien wat eten in de stad of naar de regatta center om te kanoen of the wildwatervaren?  Of een BBQ in een park?

Misschien moeten we eerst een datum prikken.  Ik stel een weekend in maart voor.
 
als het een weekend eind maart is dan zijn wij ook van de partij.
(onze spullen zijn dan wel nog in de opslag dus we hebben dan nog geen stoelen enzo)

Gr,
Jacky
 
Hoi, hoi, heb me al elders op dit forum voorgesteld (even voorstellen) maar woont er ook iemand in de buurt van Manly (of kennen jullie iemand die hier woont)???
 
Nou hier ben ik ook weer, heb een maand over drie geleden als eens een kijkje genomen hier. Wij (Ingrid, Johan en Steve van drie)
wonen nu in Woy Woy Bay (5 kwartier van North Sydney af, central station met de trein).
We huren nu en we willen over een jaar een huis gaan kopen. Hier in Woy Woy staan best mooie huizen maar toch iets
duurder dan in bv. Penrith, Cranebrook, regentville. Even rond gekeken en we zijn ook al een keer in die buurt geweest.
We vonden het daar dus ook erg mooi.
Van daaruit is de reistijd misschien ietsje korter naar central station in Sydney.
We gaan ons ook nog verder orienteren in de buurt van Penrith, wie weet nog meer leuke plaatsjes in die buurt?
Ik hoor het wel. Groetjes Ingrid
 
Hallo allemaal,

Hier Panky, ook weer terug van weggeweest. Voor degenen die niet helemaal terug willen lezen: Wij (hubby, drie kids en myself)wonen in Dural, vlakbij Castle Hill.
Zie dat ik hoognodig weer moet lezen en schrijven, want als dit zo door gaat woont iedereen in de Blue Mountains, haha :grin: Is ook wel leuk als er hier wat Nederlanders komen wonen Maxx, Sigrid, Wanda en Marga  :wink:
Ik zie dat er binnenkort weer wat Hollanders naar hier komen, leuk!!! the Hills District is ook zeker het promoten waard. En redelijk dichtbij de stad. Wij doen er (zonder spits) een half uur over. Afhankelijk van waar je wilt wonen en wat je te besteden hebt kun je hier in een mooie groene omgeving wonen. Wanneer je van de trein afhankelijk bent kun je ook kijken richting Pennant Hills, Thornleigh and Hornsby. Ook nog wel te betalen, rustige, groene omgeving en niet ver van de stad. Nou, heb ik mijn promo-praatje ook weer gedaan, hihi.
Hoop iedereen te ontmoeten op onze volgende date!
Groetjes Panky
 
Panky, handige berichten voor iemand in de startblokken (met brandende voetzolen)

Manlief komt in sydney te werken, centrum.

dus het is ook wel te doen vanaf hills gebied???

Ik had begrepen dat de openbaar vervoer wat te wensen overliet??

Zijn die plaatsen leuk , zoals stanhope gardens, kellyville?? glenhope gardens, baulkham hills????
Heb je dan wel echt Australie om je heen zoals in Sutherland.

Ik zie namelijk wel veel meer huizenaanbod in de hills en voet blue mountain, maar is het echt het aussie gevoel qua natuur???
 
Het hangt er vanaf wat je zoekt.... Stanhope gardens, Kellyville (Ridge), Baulkum Hills-area zijn nieuwbouwwijken waar vooral veel veel veel grotere vrijstaande huizen op kleinere stukken grond staan. Castle Hill, Hornsby, Thornleigh, Pennant Hills-area is wat ouder, ruimer opgezet met meer groen. Dural, Kenthurst, Annangrove, Galston- area zijn nog weer ruimer opgezet, veel acreage properties, meer landelijk. Bij allen is de stad met auto goed te bereiken. Thornleigh, Pennant Hills, Hornsby hebben een treinstation, dus van daar uit openbaar vervoer makkelijker.
Wat zoeken jullie precies????

groetjes panky
 
Panky, manlief vind het niet zo erg om een dik uur te reizen , doet ie nu ook, dus ik hoef niet bovenop de stad te zitten, we houden van ruimte en groen,
het liefst zou ik zo een huis hebben met lekker wat grond eromheen (en een zwembad)
heb ze her en der wel gezien voor aardige prijsjes, maar meestal zo moeilijk om meteen in te schatten of de bereikbaarheid tof is.

Man wil met trein reizen en als ie dan eerst een stukje met de auto moet naar station is het ook niet echt een probleem.

we willen eerst huren tot we onze permanent visum hebben.
Ik zag vd week een huis in Sylviana waters, net onder de rivier, volgens mij is het daar ook wel mooie he??
 
Ik ben even afwezig geweest, maar ik heb Xpdite weer gevonden....
Het lijkt mij ook wel weer gezellig om met een groep Nederlandse meiden af te spreken, ik ben ook van de partij.
Wanneer en wat gaan we doen?

Groetjes Wanda (Kinsgwood/Penrith)
 
Laten we eind maart weer wat afspreken?  In maart kan ik op zondag de 29ste of we kunnen het op een door de weekse avond doen?  Laat maar weten.  Ik stel voor om ergens wat te gaan eten.  In Darling Harbour of in Castle hill of hier in de blue mountains (hier zitten ook wat leuke restaurantjes).  Laat maar weten wat de meeste mensen willen.

Groetjes,
Sigrid
 
Hey Sigrid,
Ik ga ook mee! Maar het wordt weer dringen qua tijd aangezien we 27 maart al op het vliegtuig zitten.

gr
Maxx
 
Hee hallo,
Ik ben ook van de party!! Ben druk aan het proberen Mace aan de fles te krijgen. Hoop dat dit lukt, anders kan ik alleen als het beetje bij mij in de buurt is, want kan dan max. 4 uur wegblijven.....
Heb echt zin in een avondje uit!!! Castle Hill heeft vanalles qua restaurantjes. Of anders op een middag in het weekend chinese lunch (yum cha) is misschien ook leuk. Beetje kletsen, beetje nibbelen. Allemaal hapjes, dus je kan lang tafelen... Of eten en comedie club in de city of eten en musical entertainment in the Basement????
Laat maar horen wie er mee willen en wat de wensen qua uitje/eten zijn.
Groetjes Panky
 
Back
Top