vriendinnenclubje in Sydney?

hoi meiden hier weer eens een berichtje van mij. Wij zij heel druk bezig met inpakken. Eind juli moet onze container weg. begin september stappen we dan op het vliegtuig naar Sydney. Een jaar gelederen was alles alleen nog maar een plan en nu zijn we zover. We hebben zelf al een huis. Met airco en verwarming. De rest van de luxe laat ik even achterwege!!! Maar we hebben het tot nu toe echt getroffen.
Ik hoop dat het voor jullie ook zo makkelijk gaat als voor ons is gegaan.

groetjes Marga
 
Geweldig Marga!! En wat heerlijk dat jullie zo een leuk huis hebben gevonden! Waar ga je wonen? Heel veel sterkte in deze drukke maar ook leuke tijd en tot in Australie!!
 
We gaan 20 minuten vanaf Penrith wonen. Lekker landelijk maar toch alles dichtbij. Voor Aus. begrippen dan. We hebben er heel veel zin in.

Groetjes Marga :smile:
 
Nou, heel veel succes dan maar met de hele verhuizing en jammer genoeg ga je wel een heel eind weg wonen...van ons dan he? Sutherland Shire....

Het is echt geweldig hier dus dan weet je waar je het allemaal voor doet! (maar dat wist je natuurlijk al!)
 
Hoi Ruby,
Ik heb eens op googlemaps gekeken, naar Menai, waar wij precies gaan wonen in in Bringelly dus dat is maar 30 km van jullie vandaan. 2x rechtsaf en je bent er. Dus het valt nog wel mee. Tegen die tijd spreken we gewoon eens wat af. We hebben een gastenverblijf in de tuin dus je kan altijd een borreltje dinken als je dat zou willen.
Hebben jullie ook kinderen? Die van ons zijn bijna 4 en 6.
Groetjes Marga
 
Hee Marga, dat meen je niet! Wat leuk!! Nou, ik kom gezellig naar je toe hoor! Wij hebben ook een heerlijke tuin dus je bent hier ook van harte welkom!

Mijn zoon is al wat ouder en die komt in januari naar ons toe, blijft dan een jaar met zijn vriendin om te kijken of het hem bevalt en dan misschien ook voorgoed hier? Ik hoop het maar...

Geef je een seintje als je er bent? Echt leuk!

Dag!!
 
Hoi Ruby,

9 september stappen we op het vliegtuig. Voordat we alle spullen hebben en een computer en telefoonaansluiting zijn we al een tijdje verder maar als het mogelijk is laat ik van me horen op het forum. Er zijn genoeg mensen met een computer in de buurt.
Eerst maar eens door deze chaotische tijd zien te komen. Over 2 weken gaat alles in de container(40 foot)!! Dus we hebben een hoop werk gedaan en nog voor de boeg. Gewoon rustig door blijven ademen zeg maar. Alles komt goed hoor ik iedereen zeggen Daar gaan we dan maar van uit.
Ik had niet verwacht dat het zo stressvol zou zijn.

Groetjes Marga
 
Hoi Marga!
Nou, dan gaat het bijna gebeuren he? Tja, ik weet het...wij zijn in januari gekomen en hadden ook een 40 foot container...wat een werk allemaal he? Alles inpakken, veel weggooien, hier in een leeg huis, bed gekocht bij Ikea, 5 dozen met belangrijke spullen met TNT opgestuurd. Die kwamen natuurlijk veeeeeeeeeel te laat aan dus moesten we nog van alles kopen en dat hebben we nu allemaal dubbel  :smile: Dan komt de container, alles weer uitpakken.......pff woog nog 53 kg! Normaal tegen de 60... Heb ook nog 2 katten en een hondje die mee zijn, 30 dagen quarantaine, steeds opzoeken...

Maar nu zitten we heerlijk in Australie, in een heerlijk huis met onze eigen spulletjes en we genieten van iedere dag! De dieren hebben het ook heerlijk hier en dan weet je waar je het allemaal voor doet he?

Nou, sterkte en even doorbijten, voor je het weet zit je languit in je mooie tuin in de heerlijke Australische zon!! (wel insmeren he? :wink:)

Ik hoor het wel als je zover bent!

Dag!!
 
Nou meiden, onze container is gister geladen en staat nu in Rotterdam. Komende maandag vertrekt hij dan. 12 september staat hij als het goed is voor ons hui in Australie. Het is allemaal goed gegaan en alles paste erin. We hadden een 40 footer met siteloader wat ik iedereen aanraad. Zo makkelijk. En die 40 footer kwam bijna helemaal vol.
Nu wonen we tijdelijk bij mijn vader in tot dat we in september op het vliegtuig stappen.

Groetjes Marga :smile:
 
Nou, super!! Gaat het echt gebeuren!! Lekker dat je bij je vader kunt wonen, wij hebben eerst 8 weken in een leeg huis gezeten. Gelukkig is er hier ook een Ikea...  :grin:
 
Hoi hoi

Wij hebben sinds kort ons visum. We weten nog niet wanneer we naar Austalie vertrekken, willen eerst ons huis verkopen, maar het liefst deze winter.
Alhoewel we nog geen concrete plannen hebben, is de kans groot dat we in Sydney gaan wonen.
Ben dan ook hartstikke blij met dit topic, want het lijkt me heel gezellig om alvast wat mensen te leren kennen daar.
Ik hoop dus dat jullie het oke vinden dat ik alvast mee ga schrijven.
Groetjes!
 
hoi NOa,

Ik voel met je mee hoor!!!!!!!!!!!!!!

Wij zijn ook met de verkoop bezig en daar is het afhankelijk van dat we gaan, ik heb zelf het gevoel dat het rond maart zal zijn, ons huis staat nu drei en halve maand te koop en t begint nu een beetje aan te trekken.

we hebben afgelopen vrijdag een hoopvolle bezichtiging gehad.

en als het dan meteen betrokken moet worden dan moeten we eerst hier huren, gedoe allemaal, maar we houdeh focus zeg maar.

laat nog eens horen hoe het gaat.

lizzy
 
Ik ben van plan om het huis per 1 okt te koop te zetten (eerst nog wat schilderwerk doen). Nouja, het is een appartement, niet groot, maar wel heel leuk, met nieuwe keuken en badkamer. Iedereen zegt dat ik het zo kwijt ben voor een goede prijs, maar ik weet het niet hoor met de huidige huizenmarkt. Het voordeel is dat wanneer het niet snel genoeg verkocht wordt, ik het ook kan verhuren, want het is in A'dam in een goede buurt vlakbij het centrum.

Wat zijn jullie plannen trouwens? Meteen naar Sydney en dan werk zoeken of hebben jullie al werk? Wij hebben het plan om eerst iets van 2 maanden rond te reizen, naar de westkust bijv., want daar zijn we nog nooit geweest.
 
mensen zeiden tegen mij ook dat ik mijn huis zo kwijt zou zijn, maar de huizenmarkt wordt sterk ontmoedigd door de media, mensen stormen niet zo op de huizen af en het is ook maar net in welke prijsklasse je zit.En    voor de rest moet je alle mensen lekker laten lullen, je zult zien zodra je verteld wat je plannen zijn dat je de meest stomme en ontmoedigende vragen en opmerkingen krijgt, ik raad je aan om lekker hier te kletsen en te vragen en in je kennissenkring zo min mogelijk, als ik het van te voren had geweten had ik het tot nu toe nog niet verteld, zodra je dat doet namelijk vragen ze zo een beetje elke dag, ga je nou nog, of wordt het niks????


maar kwijt raak je je huis  sowieso, a'dam is perfect voor de verhuur joh, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Mijn man kan daar werken voor de werkgever die ie hier heeft, zodra ons huis verkocht is, kunnen we dat aangeven en dan proberen ze hem in te plannen.

moet goed komen.
 
Ha ja dat van niet aan iedereen vertellen, dat heb ik dus expres niet gedaan. Alleen mijn broer en zus weten het (beiden zelf ook geemigreerd, nouja mn zus eind van het jaar) en 2 vrienden (toevallig net vrienden die in het buitenland wonen). Ik wil dus ook dat continue gevraag voorkomen. Pas als het huis verkocht is en wij een datum hebben, gaan we het zeggen. Dat betekent wel dat ik soms moet liegen tegen goede vrienden, dat vind ik dan wel weer moeilijk.

Leuk dat jouw man daar kan werken, mijn vriend heeft er al eens gewerkt voor zijn huidige werkgever, maar geen haar op zn hoofd die eraan denkt weer dat werk te doen.
Wat ga jij doen daar?

Misschien is het wel leuk om een soort van tabel te maken om te zien wie wie is hier.
 
Ik weet niet of ik überhaupt wat ga doen, ik heb voor ik  de kinderen  kreeg 18 jaar theater gedaan, wil ik niet meer, en al helemaal niet daar, veel te mooi land om elk weekend te gaan werken.

de afgelopen 7  jaar heb ik in het onderwijs gewerkt, wil ik ook niet meer, heb ook mijn diploma's daar niet voor, is in Nederland niet zo heel erg een zaak, maar daar wel denk ik, plus ik heb t wel ff gezien om met kids te werken.

ik ben momenteel samen met een arts een cosmeticalijn aan het opzetten, misschien lukt dat en kan ik er wat mee doen aldaar, maar het is niet mijn prioriteit, eerst zijn de kinderen mijn prioriteit en  dat alles draait om de weekenden erop uit te gaan en niet het huishouden achterna rennen wat ik door werk ben ingelopen, dat ben ik haske zat.

maar misschien moet ik wel werken, dat weet ik nog niet,
we zien wel.
 
Groot gelijk hoor dat je niet gaat werken als het niet hoeft. Ik snap het wel dat je lekker van de weekenden wilt genieten. Ik heb zelf ook jarenlang op onregelmatige tijden en meestal in het weekend gewerkt en ik geniet nog steeds van de vrije weekenden.
Hoeveel kinderen hebben jullie en hoe oud ben je? Ja, ben nieuwschierig he, vind het gewoon leuk om iedereen een beetje te leren kennen hier. Nouja, so far alleen jou.
 
Ik heet echt lizzy en mijn man heet stoyan
we hebben twee dochters, 11 en 12.

ik sta met een foto in het topic " even voorstellen, op blz 8 geloof ik.
ik ben alweer bijna 47, manlief is 36 ( dat heb ik iig goed gedaan)
hij niet hahahahah.

ik heb een enorm droge  vooral zelf sarcastische  humor . :grin:
en totaal niet geduldig, vandaar dat ik nu een heel moeilijke tijd doormaak. :-(

ik heb hier iemand leren kennen op het forum, die al in Sydney woont en die schreef gegeven moment dat ze voor 2 weken in Nederland was, toen is ze doodleuk bij me op de koffie gekomen en het klikte enorm, dus ik heb al 1 vriendin als ik daar aankom, das toch leuk he.

En met wie ga jij naar Aus.?

vertel....
 
Hoi, mijn echte naam is Natasja en mijn vriend heet Franck. Ik ben 38, hij 37, heb ik dan toch ook een beetje goed gedaan.
We zijn al meer dan 10 jr. samen, geen kinderen.
Die humor die jij beschrijft daar ben ik dol op. Geduld is ook niet mijn beste eigenschap, maar wordt wel steeds beter. Alhoewel ik nu al voorzie dat als het nog kouder wordt hier, ik nog sneller weg wil.
Wat leuk dat je daar al een vriendin hebt, wat een leuke actie van haar om zo bij je op de koffie te komen.
Het plaatsen van een foto is me nog niet gelukt, maar ik blijf het proberen.
 
Back
Top