Waarom emigreren?

Het zal er dus wel aan liggen hoe het begrip "land" wordt geinterpreteerd. Maar dat Nederland vol is zal toch niemand willen ontkennen? Ik denk niet dat ik ooit nog zou kunnen wennen aan het wonen in een rijtjeshuisje in een straatje. En hier wonen we ook niet in een groot huis in een ruime straat. Maar het is toch allemaal net wat ruimer en als je vijf minuten loopt kun je een heel eind kijken.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133354#msg133354 date=1235746747]
is prima hoor!!!
No hard feelings :up:
[/quote]

Zo ook hier niet  natuurlijk  :up:

[quote author=Rixta link=topic=9781.msg133556#msg133556 date=1236061432]
Het zal er dus wel aan liggen hoe het begrip "land" wordt geinterpreteerd. Maar dat Nederland vol is zal toch niemand willen ontkennen?
[/quote]

Dan heb je mijn opmerkingen toch niet helemaal goed gelezen / begrepen  :wink:
Laat iedereen nou lekker vinden, denken en ervaren wat en hoe hij hij wil, dan komt alles goed.
 
Ik was vandaag op de emigratie beurs, was nuttig, al was het alleen al om erachter te komen dat ik behoorlijk mijn huiswerk heb gedaan, mooie bevestiging.

Er zijn veel mensen geintresseerd in emigratie en Dhr Buyssen had er een hele kluif aan.

wat me ook vandaag weer opviel was de passie voor voordringen bij Nederlanders en nu komt mijn vraag:

is dat in oz ook zo, dat onhebbelijke , ikke , ikke mentaliteit????

I hope not, dat zou mooi meegenomen zijn namelijk.

Een aussie zei ook daar, vond ik wel een leuke: het bevalt je daar waarschijnlijk in verhouding v  80 tot 20% , concentreer je op die 80 % want ozzies zijn positieve mensen.

vond ik wel grappig.
 
Grapjas.... wel op de beurs, maar niet bij de Xpdite bijeenkomst.... :cry:
Snap het wel hoor, je hebt je voor mij verstopt, omdat je bang bent dat ik je toch overtuig om naar Perth te gaan ipv Sydney :grin:

Sas
 
Nederlanders zijn veel agressiever, wat je dus ziet in het verkeer en het voordringen bij het openbaar vervoer (en natuurlijk op veel andere gebieden ook). Dat is een logisch gevolg van het veel te dicht op elkaar wonen. Dus ja, Australiers gedragen zich beter wat dat betreft. Maar als je alle Australiers zou samenproppen in Tasmanie zouden ze in no time hetzelfde gedrag gaan vertonen. :smile:

Groetjes,
Rixta
 
Bij mijn familie krijg ik de vraag "waarom" geeneens. Ze denken/hopen allemaal dat ik het uiteindelijk toch niet zal doorzetten ..haha  :x

Weet je..wat je redenen ook zijn om te emigreren. Het blijft zo iets persoonlijks. Er is geen goed/slecht antwoord.
Ik vind persoonlijk de 'waarom'- vraag wel leuk. Toont interesse en dan kan ik hardop dromen en vertellen over mijn plannen. Ik hoef niemand te overtuigen..behalve mezelf..dat ik het kan en niet onzeker hoef te zijn.

Ik vind iedereen op dit forum..al verhuisd of niet ontzettend stoer. Ik vind het mooi dat je als mens je leven vanuit een breder perspectief kunt bekijken en je droom kan omzetten in werkelijkheid.

Niemand beseft wat je allemaal doorheen gaat om ervoor te zorgen dat je droom uitkomt. Het is heel veel werk..En ik denk dat als je er eenmaal bent, het voelt alsof je er van het een op de andere dag was.

Dus laat ze vragen waarom...

Jij weet waarvoor...
 
straks krijg je de volgende vraag, en die gaat pas irriteren; heb je je visum nu al ?    :grin: :grin:
 
Later gevolgd door: "Ben je hier nu op vakantie" of "gaan jullie niet meer" :x
 
of ze hebben met een big smile iets gehoord over "dat het nu veel moeilijker zal zijn"

heel herkenbaar wel

Xpdite samenkomst??????

Wisiknie!!!!!!!!nouwwwwwwwwwwwww!!
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133983#msg133983 date=1236581331]
Xpdite samenkomst??????

Wisiknie!!!!!!!!nouwwwwwwwwwwwww!!
[/quote]

Had je het draadje over de emigratiebeurs moeten lezen  :lol:
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9781.msg133976#msg133976 date=1236571600]
straks krijg je de volgende vraag, en die gaat pas irriteren; heb je je visum nu al ?    :grin: :grin:
[/quote]

Ja, die horen we al sinds we er mee bezig zijn (juni twee jaar). Kierewiet word je er van  :hang:
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9781.msg134014#msg134014 date=1236606941]
[quote author=Ingriddh link=topic=9781.msg133976#msg133976 date=1236571600]
straks krijg je de volgende vraag, en die gaat pas irriteren; heb je je visum nu al ?    :grin: :grin:
[/quote]

Ja, die horen we al sinds we er mee bezig zijn (juni twee jaar). Kierewiet word je er van  :hang:
[/quote]

wie t laatst lacht , lacht het hardst :up: :happysun:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg134034#msg134034 date=1236619387]
kom je een keertje lekker gezellig bij ons lachen dan, bij de Barbie??? :hi:
[/quote]

[size=6pt] :blond: als ik ben dacht ik: wat moet die vrouw met een Barbie? Komt door al die berichten vandaag over dat Barbie (de pop dus) 50 jaar is geworden  :congrats:[/size]

Sure, voor een gezellige bbq in het zonnetje, wijntje er bij ben ik altijd wel te porren! Zucht...
 
Lizzy, mooie vraag, of het hier ook 'ikke ikke ikke en de rest kan stikke' is. Het doet me denken aan het belletje dat ik van het weekend van een Nederlandse vriendin kreeg. Ze vertelde dat iedereen (in Nederland) genoeg van de mentaliteit daar begon te krijgen. Dat was om meerdere redenen, maar ik vraag me toch af hè, als zoveel mensen genoeg van het chagrijn van Nederlanders hebben, waarom zijn ze dan merendeels zo??

Ik kan het niet helpen te denken 'Verbeter de wereld, begin bij jezelf'. Nederlanders zijn DEEL van Nederland, maar iedereen wijst naar 'de anderen'. Toen ik in 2005 in Nederland was, liep ik de kaaswinkel in blij roepend 'Goedemorgen!', en ze vonden dat geweldig. We babbelden, kletsten en het was gewoon léuk. Maar als ik met een chagrijnige bek was binnen gelopen en had gezegd 'Doe mij een pond van die kaas' en that's it, dan had ik geen leuke reactie gekregen, toch? Zo werkt het. Actie is reactie.

Het is natuurlijk niet makkelijk om overal vriendelijk te zijn als je een chagrijnige bek terug krijgt, maar als je 'true to yourself' bent, dan maakt het niet uit, dan is mijn vriendelijkheid er omdat ik zo bén. (En soms ben ik stil, kan ook, maar nooit onbeleefd).

Als iedereen mensen zou begroeten zoals ze hun goeie vrienden begroeten, dan zou er een heeeeeel andere atmosfeer ontstaan in een land, en dan zouden mensen zich heel wat lekkerder voelen, en uit al die vriendelijkheid zouden van allerlei positieve dingen vloeien.

Maar weet je wat er gebeurt? Er zijn Nederlanders (gelezen op het forum, jawel), die denken dat de vriendelijkheid hier in de winkel (Hello, how has your day been?), overdreven of niet gemeend is, of Amerikaans, nep. Zitten die chagrijnige Nederlanders verdorie HIER!!!
De vriendelijkheid van Australiërs (overigens variërend afhankelijk van waar je bent) houdt natuurlijk ook op als je zelf niet vriendelijk bent. Want, weer, actie is reactie.

In een ideale wereld zou onze mate van vriendelijkheid niet van onze omgeving afhangen, maar van ons zelf, maar jammergenoeg werkt het niet zo; we laten het vaak van de ander afhangen, in Nederland.

Nou, voordat mensen Nederland verlaten, hebben ze nog een kans; de éérste zijn die vriendelijk is! :) Toe maar :)
 
Helemaal eens met Ireen ook. De keren dat je Goeiemorgen zegt en je krijgt een dodelijke blik, daar leer je mee leven (ik kom uit het Amsterdamse), maar ik bleef het toch doen.

Maar... toch als reactie ook op de ikke-ikke-vraag. Zoals bekend levend in Broome valt mij nog steeds op hoe geduldig mensen zijn. Ik heb nooit voorgedrongen, maar voel me soms wel gehaast en daardoor 'pushy' en de omgeving/mensen hier remt mij daar acuut in af.

De 'social talk' bij de kassa hoort er echt wel bij. Ik voel me zelf onbeleefd als ik daar geen ruimte voor maak.

Laatst was een meisje op het postkantoor echt ronduit onaardig, ik wilde iets, het werd te ingewikkeld, dus ik bedankte om het haar makkelijker te maken, waarop zij reageerde: 'you not understand?'. En gewoon bikkelhard niet reageren op je beleefde afscheidsgroet en thank you. Ik realiseerde me weglopend dat zij mij glashard heeft gediscrimineerd, ws op basis van mijn accent en au au au deed het pijn, die grofheid van haar. In NL had ik er ook over gemopperd maar het gewoner gevonden. Hier kwam het onverwacht en heel pijnlijk aan. In het jaar dat ik hier nu dus woon is dit niet eerder gebeurd.

En het verkeer: Even snel ergens tussen schieten met de auto wordt echt afgekeurd. In grotere steden komt dergelijk gedrag vaker voor, ook hier, en ik heb me regelmatig gerealiseerd dat het alles te maken heeft met ruimte hebben. In jezelf, in je geest of in je materiele omgeving. En de ene levenstijl geeft die ruimte nu eenmaal makkelijker dan de ander, hoewel ook hier natuurlijk: het is voor een ieder anders.

Groet, Fae
 
Jee Fae, dat is echt bijzonder grof en je vraagt je af waar zoiets vandaan komt hè. Wrong time, wrong place, denk ik dan maar. Of een ander het zo aardig over zich heen had laten komen is maar de vraag, dus misschien is het maar het beste geweest dat jij de volle lading kreeg - als je me kan volgen.

Dank je voor het hoedje Peter :)
 
Back
Top