Waarom NIET emigeren

Ik heb nog een goede reden voor mezelf om niet te emigreren (al weerhoudt me dat er tot op heden nog niet van). Ben nu drie jaar bezig met de aanvraag van mijn visum, wat ook betekend 3 jaar tussen twee landen inleven. Ondanks dat ik er sinds vorig jaar financieel niet al teveel rekening mee probeer te houden (en dus ook hier leuke dingen aan het doen ben), zit het toch in je achterhoofd en doe je niet alles wat je anders misschien wel zou doen. Ook je planning is heel anders...
 
[quote author=Catkin link=topic=9848.msg135581#msg135581 date=1238311613]
Ik heb nog een goede reden voor mezelf om niet te emigreren (al weerhoudt me dat er tot op heden nog niet van). Ben nu drie jaar bezig met de aanvraag van mijn visum, wat ook betekend 3 jaar tussen twee landen inleven. Ondanks dat ik er sinds vorig jaar financieel niet al teveel rekening mee probeer te houden (en dus ook hier leuke dingen aan het doen ben), zit het toch in je achterhoofd en doe je niet alles wat je anders misschien wel zou doen. Ook je planning is heel anders...
[/quote]

3jaar?????

Ik heb respect voor jouw geduld, jemineetje!!!!!!!!!!
ja, ik merk ook sinds vorig jaar toen we besloten hebben dat je hier niet meer leeft zoals je gevoelsmatig deed, we zijn wel op vakantie geweest, zelfs extra, om de kinderen toch wat meer v europa te laten zien, ze hebben heel wat steden gezien de afgelopen tijd,

ik denk dat voor iedereen geld die richting Aus gaat dat het een emotionele investering is, de 1 met zijn visum, de ander heeft een visum, maar raakt zijn huis maar niet kwijt (ondergetekende).

werkgever betaald dus toch niet de overtocht, dus huis moet echt weg en we moeten in juli al gaan, nou wish me luck, ik wens het jou ook!!!
 
Ja een mislukte poging en nu een poging, waarbij ik alleen op de SOl en niet de MODL of CSL sta, waardoor het nog zeker een jaar duurt... Dan zit je snel aan de drie jaar, vooral omdat ik een half jaar heb gewacht tussen mijn eerste en tweede poging (achteraf had ik dat beter niet kunnen doen, maar dat is altijd achteraf gepraat).
Jullie ook succes...
 
[quote author=Catkin link=topic=9848.msg135581#msg135581 date=1238311613]
Ik heb nog een goede reden voor mezelf om niet te emigreren (al weerhoudt me dat er tot op heden nog niet van). Ben nu drie jaar bezig met de aanvraag van mijn visum, wat ook betekend 3 jaar tussen twee landen inleven. [/quote]

Gewoon doorzetten hoor! Er kan altijd wel iets gebeuren dat je hele emigratie aktie doet wankelen  :wink:

Groetjes Chantal
 
tja,
je moet niet emigreren als je niet af en toe totaal voor lul durft te staan, veel zelf spot kunt opbrengen, en  als er iets mis gaat, je  altijd denkt dat het aan de ander ligt.
Kortom, beginnen hier is niet altijd makkelijk, zelfs na anderhalf jaar gaat er nog van alles mis- soms. Het is wel een andere cultuur...
 
ook niet als je het hier te warm vind of te droog, als je niet van natuur houd en van 4WD's.
Voor de rest is het hier best goed toeven, leuke evenementen, etc. We zijn van het weekend nog naar Milbrodale geweest bij de tufftruck challenge (www.tufftruck.com.au) erg leuk om een keer heen te gaan, weer een iets anders dan speeltuin Valkenswaard  :readinginbed:

Gr,
Johan
 
...omdat ik van teveel lieve mensen afscheid moet nemen. :cry:
Vind t nu niet leuk meer,maar dat Australische continent werkt als een magneet.
Wil heel graag gaan maar voel me nu even  :oops:
 
[quote author=mammavark link=topic=9848.msg135649#msg135649 date=1238372747]
je moet niet emigreren als je niet af en toe totaal voor lul durft te staan, veel zelf spot kunt opbrengen, en  als er iets mis gaat, je  altijd denkt dat het aan de ander ligt.
Kortom, beginnen hier is niet altijd makkelijk, zelfs na anderhalf jaar gaat er nog van alles mis- soms. Het is wel een andere cultuur...
[/quote]

Zeker een andere cultuur! En fouten maken hoort bij integreren.

Als je je Nederlandse gevoel voor humor niet achter kan laten en de Australische niet kan oppikken, dan wordt het een allenig leven hier. 'Was sich liebt, neckt sich', dat moet je onthouden als je in de maling wordt genomen of het gevoel hebt afgezeken te worden. ;-)

Als je niet tussendoor tot 10 kan tellen of je toon kan veranderen, of zelfs 's de tong kan afbijten, ook niet emigreren. Als je hier eenmaal woont, dan ben jij de uitzondering, een Nederlander die net komt kijken. Soms is dat moeilijk omdat dingen stom of onlogisch lijken en dan voel je je grrrrrrr!!. Dat is wennen, maar 't komt best wel goed :). Bedoelde je dat, Auk, met 'niet altijd denken dat het aan een ander ligt als er iets mis gaat' (want het ligt heel mogelijk aan je eigen kijk op dingen)?

En 'niet emigreren' want ehhhmmm... geen diepe vensterbanken??  :lol:

Hè Clair meid, ik denk altijd maar zo, je neemt van niemand afscheid!! Je zegt gewoon gedag, en na een lange vlucht bel je hen op en klinken ze alsof ze om de hoek staan. En iedereen gaat mee, in je hart. Komt goed joh :). Group hug?
 
ja dat gaat echt een hoop troep geven als je hier rechts blijft rijden.
Ach ja je zal die toeristen altijd wel blijven houden.

right-hand-drive.gif
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9848.msg136113#msg136113 date=1238988817]
ja dat gaat echt een hoop troep geven als je hier rechts blijft rijden.
Ach ja je zal die toeristen altijd wel blijven houden.

right-hand-drive.gif



[/quote]

Hahahahaha, hij is leuk!
 
Vooral de locaties waar deze bordjes staan zijn erg bijzonder. Als het je al is gelukt om de Great Ocean Road te vinden zonder al te veel aanrijdingen door spookrijders, zal het verder ook wel lukken :grin:. Vraag mij dat nog altijd af waarom er daar eentje stond bij een parkeerplaats :|.
 
En d'r zitten ook 'DRIVE LEFT' stickers op het stuur van de huurauto; kan je het zéker niet vergeten :-D

[quote author=Sacha link=topic=9848.msg136124#msg136124 date=1238994089]
Vraag mij dat nog altijd af waarom er daar eentje stond bij een parkeerplaats :|.
[/quote]

Nou, voor als je net een dutje hebt gedaan en met je slome hoofd van de parkeerplaats vertrekt....?
 
Ik ben nog altijd door mn vriend verbannen van fietsen tot ik 'gewend' ben aan het hele links rijden (ik kijk af en toe nog de verkeerde kant op als ik oversteek)...
Maar!! Als ik morgen mijn omafiets op ga halen kan ie de spreekwoordelijke (Hollandse) pot op  :lol:
 
Waarom NIEt emigreren: Omdat ik bang ben dat mijn dochters enorme fans gaan worden van The Wiggles, misschien moet ik ze daar tegen beschermen  :smile:
 
wbt het links rijden, ik heb het al eens een weekend gedaan in Malta en ik denk dat ik eerst een oud brak koop daar , om te oefenen.

het rijden gaat wel, maar je kijkgedrag vind ik verwarrend.

echt link(s) hoor :wink:
 
Hahaha ja the Wiggles is iets waar je voor op moet passen... Voor je het weet heb je alles (van pyjama tot linchbox) met the Wiggles er op. En ik heb het met mn eigen ogen zien gebeuren  :wink:

Nog een reden om NIET te emgreren: het is nog niet bepaald een fiets-vriendelijk land... Hoewel hier in Meloune is 't wel te doen, je moet alleen weten waar de fietsroutes zijn. Plus een heleboel reflecterende what-not...

Mitzi stapt toch echt koppig op die fiets binnenkort!  :lol:
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9848.msg136113#msg136113 date=1238988817]
ja dat gaat echt een hoop troep geven als je hier rechts blijft rijden.
Ach ja je zal die toeristen altijd wel blijven houden.

right-hand-drive.gif



[/quote]

Haha te grappig. Ik heb ook ergens een foto van zo'n bord langs de great ocean road. En daar heb je inderdaad grote kans dat ej wel is iemand recht op je af ziet komen rijden. En dat hoeft niet te zijn omdat je zelf op de verkeerde baan zit :lol:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg136134#msg136134 date=1238998457]
.....en ik denk dat ik eerst een oud brak koop daar , om te oefenen.
[/quote]

... laat je ons even weten wanneer en waar je gaat wonen?
 
Back
Top