Waarom NIET emigeren

[/quote]

Mensen snappen niet dat het voor jezelf ook moeilijk is, al heb je die keuze zelf gemaakt. En dat je ook momenten van twijfel en "waar ben ik aan begonnen" hebt, zelfs al je al weg bent.
[/quote]

helemaal mee eens.
 
elk nadeel hep zun voordeel...
Anyway, ik laat geen ouders achter, maar ik ben blij dat ze dit niet hoeven mee te maken, want dat zou ze breken.Maar aan de andere kant, ik zou denk ik ook niet gaan, als ze nog leefden.....
Wel krijg ik steeds van mijn broer te horen wat er allemaal niet tegen zal vallen straks.
Ja dat weet ik ook wel dat er heel wat dingen zullen zijn die ik niet leuk zal vinden maar dat houdt me niet tegen!

Iemand zei eens tegen me , dat anderen negatief praten omdat ze eigenlijk jalours zijn, ze zouden zelf ook misschien wel graag doen wat wij doen, maar kunnen of durven dat niet.  :|
 
ja , heel veel mensen durven niet of hebben en partner die niet wil, zijn te scheiterig, nou dat valt onder niet durven, pardon

of ze kunnen niet, geen mogelijkheden.

ik moet zeggen nu ik middenin de procedure zit, al een jaar, met huisverkoop wat nog niet is gelukt en krijgen van een baan daar en nu dat het visum, het is ook gewoon niet makkelijk, de 1 loopt hier tegenaan de ander daar tegenaan.

je krijgt idd soms de stomste opmerkingen, ik ben 47 en mijn achterbuuf (die dit heel graag zou willen) die lachtte me gewoon echt uit, hahahah, mens gossie toch, je bent 47, je komt helemaal niet meer binnen

ik stond er heel gaas aan te kijken omdat ik zag dat ze echt iets had om zich op te verheugen waarop het mis zou lopen.

alleen lift ik dan weer mee met mijn 37 jarige echtgenoot, helaas voor haar.

mijn moeder zei doodleuk: je ziet het toch niet als een vakantie he????

tuurlijk, ik probeer mijn hele hebben en houwen wat perfect is te verkopen en gooi mijn hele leven overhoop , zeg mijn baan op om op vakantie te gaan.

kennen jullie deze, : wacht maar, je moet niet denken dat het een paradijs is, weet je wel hoe bureaucratisch ze zijn.


maar de meestvoorkomende is, jeetje dat je dat doet zeg, je familie in de steek laten.

er zal maar wat gebeuren.
 
Kijk wat is nou belangrijker, de mening van die buur waar je toch al niet veel mee hebt of je eigen mening over 10 jaar die je zegt "Had ik het maar gedaan toen ik de kans had....." en het nooit hebt gedaan omdat er altijd wel weer een excuus te bedenken valt om iets niet te doen. zoals mijn motto zegt, je kunt beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt !!!
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg136373#msg136373 date=1239195539]

maar de meestvoorkomende is, jeetje dat je dat doet zeg, je familie in de steek laten.

[/quote]

Kijk dat is nu juist waar ik zo'n hekel aan heb. Als je net een ander leventje wil leiden dan de maatschappelijke norm is dan ben je een egoïst. En op de 1 of andere manier is ons van kleins af aan geleerd dat je zoiets ook niet doet. Vandaar dat de meeste een behoorlijk schuldgevoel hebben als ze die keuze toch maken.

Ze vergeten vaak 1 ding en dat is dat het JOU leven is en JIJ bepaald wat je daarmee doet. Maar das natuurlijk ook heel egoistisch van me om te zeggen  :lol:
 
[quote author=SV#1 link=topic=9848.msg136377#msg136377 date=1239196584]
Kijk wat is nou belangrijker, de mening van die buur waar je toch al niet veel mee hebt of je eigen mening over 10 jaar die je zegt "Had ik het maar gedaan toen ik de kans had....." en het nooit hebt gedaan omdat er altijd wel weer een excuus te bedenken valt om iets niet te doen. zoals mijn motto zegt, je kunt beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt !!!
[/quote]

je begrijpt me denk ik niet helemaal, wat de buuf vind : dikke poenani.
maar de mentaliteit dat iets je misgunt word en ze je op stang jagen met een grijns, brrr, ik zou zo niet willen zijn, ben altijd blij voor iedereen.
 
[quote author=Shuter Street link=topic=9848.msg136378#msg136378 date=1239196935]
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg136373#msg136373 date=1239195539]

maar de meestvoorkomende is, jeetje dat je dat doet zeg, je familie in de steek laten.

[/quote]

Kijk dat is nu juist waar ik zo'n hekel aan heb. Als je net een ander leventje wil leiden dan de maatschappelijke norm is dan ben je een egoïst. En op de 1 of andere manier is ons van kleins af aan geleerd dat je zoiets ook niet doet. Vandaar dat de meeste een behoorlijk schuldgevoel hebben als ze die keuze toch maken.

Ze vergeten vaak 1 ding en dat is dat het JOU leven is en JIJ bepaald wat je daarmee doet. Maar das natuurlijk ook heel egoistisch van me om te zeggen  :lol:
[/quote]

ja precies, het is al zo moeilijk en gaan ze ook nog op je gemoed spelen.
papa kan er de laatste tijd wel uitbrengen : als jij daar gelukkig word heb ik er wel vrede mee. Al vind ik het vreselijk om je te moeten missen, ik zie je wel op webcam etc, maar kan je niet knuffelen, ( ja en dan ga ik alweer helemaal in de stress, vind het echt zowww zielig, maar ik ga toch, ik moet, ik moet wat met mijn leven doen en ik moet er niet aan denken dat ik het niet doe, dan zou ik nu al aan een eindpunt zitten van mijn leven  met dat "is dit het" gevoel, nou daar ben ik nog lang niet klaar voor,
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg136386#msg136386 date=1239201462]

ja precies, het is al zo moeilijk en gaan ze ook nog op je gemoed spelen.
papa kan er de laatste tijd wel uitbrengen : als jij daar gelukkig word heb ik er wel vrede mee. Al vind ik het vreselijk om je te moeten missen, ik zie je wel op webcam etc, maar kan je niet knuffelen, ( ja en dan ga ik alweer helemaal in de stress, vind het echt zowww zielig, maar ik ga toch, ik moet, ik moet wat met mijn leven doen en ik moet er niet aan denken dat ik het niet doe, dan zou ik nu al aan een eindpunt zitten van mijn leven  met dat "is dit het" gevoel, nou daar ben ik nog lang niet klaar voor,

[/quote]

Gelijk heb je en hoe moeilijk het ook is: GO FOR IT!!!
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9848.msg136393#msg136393 date=1239231542]
Precies, go for it Lizzy !!

Gr en succes, we zien je snel !
Johan & Ingrid
[/quote]

BELOOFD

kijken we gister op de xray forms van stojan (mijn man) hebben ze op 1 vd bladzijdes een sticker van een andere vrouw geplakt, ik zeg krijg nou tieten, zo krijg je nooit een visum!!!
Moet ie dus weer terug naar Amsterdam!!

iemand belt voor mij voor een huis in Menai, zegt de makelaar, u kunt kijken als er een inspectiedag is.
kijk ik zelf hier onder de advertentie, staat er een inspectie dag vermeld, waarom zegt een Ozzie dan niet wanneer die is???
Ozzie mentaliteit ????
Maar ik kom toch hoor.

morgen maar weer naar mijn ouders, (wonen in een appartement tegenwoordig en het wordt bloedmooi weer, dus probeer ze mee te krijgen naar buiten)

bedankt voor de steun!!!
 
[quote author=Gwen link=topic=9848.msg136207#msg136207 date=1239050182]
Sterkte Dijnnas,
Je hebt gelijk; het is je eigen leven. Je ouders zouden ook niet willen dat je ongelukkig bent.. Maar het blijft kiezen uit twee kwaden voor hen natuurlijk.
Ik snap jouw verlangen erg goed.. Je bent geen slechte dochter!
xx
[/quote]

Dank je Gwen  :smile: Het is soms een 'strijd' tussen gevoel en ratio en tussen gevoel je zelf op nummer 1 te zetten over het geluk van anderen. Ongelukkig ben ik hier absoluut niet, heb het erg naar mijn zin en zou hier ook prima kunnen blijven wonen, maar ik wil verder en meer. Gewoon, omdat we de mogelijkheden hebben. Voor de mensen van de generatie van mijn ouders is dat soms lastig te begrijpen. Bovendien heeft ook niet iedereen het vermogen om blij te zijn voor een ander wanneer hij zelf veel verdriet heeft.
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9848.msg136459#msg136459 date=1239295697]
Dank je Gwen  :smile: Het is soms een 'strijd' tussen gevoel en ratio en tussen gevoel je zelf op nummer 1 te zetten over het geluk van anderen. Ongelukkig ben ik hier absoluut niet, heb het erg naar mijn zin en zou hier ook prima kunnen blijven wonen, maar ik wil verder en meer. Gewoon, omdat we de mogelijkheden hebben. Voor de mensen van de generatie van mijn ouders is dat soms lastig te begrijpen. Bovendien heeft ook niet iedereen het vermogen om blij te zijn voor een ander wanneer hij zelf veel verdriet heeft.
[/quote]

Ik snap heel goed wat je bedoeld.. Voor mij is het ook zo duidelijk dat ik naar australie wil, dat ik soms niet eens nadenk hoe dat voor mijn familie en vrienden moet zijn.. Op die dagen ben ik ook maar weer een beetje blij dat ik redelijk arrogant kan zijn, omdat ik anders misschien wel in Nederland zou blijven uit schuldgevoel.. En uiteindelijk valt het allemaal te relativeren. Je bent maar 30 uurtjes van nederland verwijderd.. je verdwijnt niet van de aardbodem.
groetjes
 
Een topic die uiteraard iedereen in dit forum dag in dag uit prikkelt, vooral diegenen die 'er nog niet zijn'...
Ik kan me volledig vinden in de reacties van Catkin en Sambo en van vele anderen natuurlijk ook...Het is vooral erg dat je door je naaste omgeving ineens zo erg emotioneel gechanteerd wordt, dat je dr verscheurd van wordt, en dan denk ik : 'is het dat wel waard?' Het gras is altijd groener ad overkant :|
 
Ik heb het mijn moeder nog niet verteld. Mensje is 74 en is een paar jaar geleden nog naar Oz geweest om voor de laatste keer (voor haar dan ivm leeftijd) mijn oudste zus te bezoeken. Mijn jongste broer woont in Amerikia dus wanneer ze te horen krijgt dat ik ook nog eens uit NL vertrek gaat dat wel zwaar voor haar zijn.

We weten denk ik allemaal wel dat het niet makkelijk gaat zijn om helemaal op nieuw te beginnen, sommige van ons gaan richting familie of vrienden, maar een andere groep hier gaat dat niet doen. Ik ben niet van plan om in de omgeving van mijn zus te gaan wonen. Om eerlijk te zijn ken ik haar eigenlijk helemaal niet. Dus het wordt een hele nieuwe start... ja, het is soms ook heel eng als ik er aan denk, maar ik kijk er ook weer naar uit... een mogelijkheid om weer helemaal terug naar mezelf te komen.... Ik heb groot respect voor de mensen die met hun hele gezin gaan en voor mensen die jaren bezig zijn om hun visum te krijgen. Wat een ongelooflijk moed!  :humble:


[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg136385#msg136385 date=1239201161]
[quote author=SV#1 link=topic=9848.msg136377#msg136377 date=1239196584]

[/quote]

je begrijpt me denk ik niet helemaal, wat de buuf vind : dikke poenani.
maar de mentaliteit dat iets je misgunt word en ze je op stang jagen met een grijns, brrr, ik zou zo niet willen zijn, ben altijd blij voor iedereen.


[/quote]

Wat erg! Duidelijk dat ze niet in de gaten heeft wat een vreselijke mentaliteit ze heeft... zulke mensen zou je bijna  :whip: .... maar ze zijn de moeite niet waard...eigenlijk zijn ze zielig omdat ze zelf waarschijnlijk te onzeker zijn of onvoldoende geluk kennnen... sorry moest hier op reageren  :shutup:

Gelukkig kunnen we dit soort gevoelens hier delen en bespreken met elkaar... het is een onderdeel van waar we allemaal mee bezig zijn... we moeten hier doorheen... en dat lukt ook wel omdat het uiteindelijk om liefde gaat

Groetjes
Kathren
 
he kruisje, ik weet niet met waarmee je het precies eens bent, maar dat ik mijn schoonmoeder op de hoek van de straat ga missen was bedoeld als grap.  :evil:

wij trekken ons eigen plan in alles wat we doen en doen niet wat anderen van ons verwachten, hoe vervelend dat voor ouders, andere familie of vrienden het ook is (als de australische autoriteiten tenminste een beetje meewerken met onze plannen  :smile:)

sambo
 
[quote author=Kathren link=topic=9848.msg136500#msg136500 date=1239347569]


Gelukkig kunnen we dit soort gevoelens hier delen en bespreken met elkaar... het is een onderdeel van waar we allemaal mee bezig zijn... we moeten hier doorheen... en dat lukt ook wel omdat het uiteindelijk om liefde gaat

Groetjes
Kathren

[/quote]

eerlijk gezegd heb ik heel erg steun aan ja!!!
ja het lukt zeker, we gaan als gezin , 1 solide blok van liefde
 
tja Sambo, dat van die schoonmam-op-de-hoek- is in ons geval geen grap...Nie dat ik daarvan wil wegvluchten, maar t staat uiteraard vast da ze haar kleinzonen en dr eigen zoon errrrrrg zal moeten missen. Dit belemmert mn voornemens niet, maar leef wel met hun verdriet mee...
Verder hoop ik dat de OZ-regering jullie aanvraag positief benadert, en dat de wachttijd niet téééé lang zal zijn...
Ik vind het erg bemoedigend dat zo'n forum mensen kan steunen in dit moeilijke proces, allen hier snapt mettertijd wel heel goed wat het werkelijk inhoudt, zo' n droom na te streven...Bij je naaste omgeving kan je je beslommeringen hierover totaal nie kwijt  :eek:fftopic:
Voor jullie allemaal hier nog maar es: GOOD LUCK,MATES;)
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg136396#msg136396 date=1239256336]
kijken we gister op de xray forms van stojan (mijn man) hebben ze op 1 vd bladzijdes een sticker van een andere vrouw geplakt, ik zeg krijg nou tieten, zo krijg je nooit een visum!!!
Moet ie dus weer terug naar Amsterdam!!
[/quote]

Lizzy, heb je op de X-ray zelf gekeken, want daar staat meestal de naam van de patiënt op - tenzij ik nou helemaal in de oorlog ben...
 
[quote author=Sambo link=topic=9848.msg136505#msg136505 date=1239351848]
he kruisje, ik weet niet met waarmee je het precies eens bent, maar dat ik mijn schoonmoeder op de hoek van de straat ga missen was bedoeld als grap.  :evil: [/quote]

[quote author=kruisje link=topic=9848.msg136536#msg136536 date=1239402514]
tja Sambo, dat van die schoonmam-op-de-hoek- is in ons geval geen grap...  [/quote]


:? :oops: :shock:

Is ze duur?............

:grin: :grin:

Jack :evil:
 
Back
Top