Wachttijd voor MODL-ers

[quote author=Jack link=topic=4791.msg69153#msg69153 date=1156672301]
Ik heb 2 weken geleden nieuws gekregen dat ze de gemiddelde wachttijd van 6 maanden zeker nodig hebben i.v.m. de drukte....

Maar waar is Rob als je hem nodig hebt :-D :-D

Rob :up:

Jack :evil:
[/quote]


Hehe, momenteel op het forum Jack. :-D
 
Within the Skill Stream, the Minister has issued a directive to give priority processing to General Skilled Migration applicants with an occupation on the Migration Occupations in Demand List (MODL) and applicants for a State Specific and Regional Migration (SSRM) visas.

Dit is het enige volgens mij wat ze los laten op de site van de Dima, wordt je dus nog niet echt veel wijzer van :-D
 
[quote author=Lin link=topic=4791.msg60848#msg60848 date=1148890547]
Maike,
Zonder agent krijg je geen brief.
Het eerste wat je hoort is je verzoek medicals. :up:

Groetjes Lin

[/quote]

En als je je medicals al hebt gedaan? Krijg je uberhaupt wel een ontvangstbevestiging?

Mariette
 
Je zal idd een ontvangstbevestiging ontvanen van Dimia wat betreft je visumaanvraag. Bij ons was dat via mail.
Als je - net als bij ons - je medicals opstuurde naar LCU in Sydney kan je hen mailen op LCU@immi.gov.au en vragen of ze je medicals al ontvingen. Je moet wel volgende gegevens opgeven :
name applicant
date of birth
passport number
visa applied for
date medicals dispatched
method of dispatch (courier/standard)
Wij kregen de dag erop al antwoord  :up:
Hopelijk heb je hier wat aan.
Grtjs,
Nath
 
Er zit weer schot in, volgens de email van vandaag zijn ze voor priority offshore zo rond 24 april.....( VOOR SIR VISA)
Gelukkig schiet het op zodat sommige van jullie, die op hete kolen zitten vlak voor vertrek, misschien nog geluk hebben.
Voor niet-SIR zijn ze nu rond 6-15 maart.

Succes
Ineke
 
Hallo

Weet je ook wat dat inhoud? Onze ontvangstbevestiging is van 28 juni. moeten we dan nog 2 maanden wachten? Doen ze alles op volgorde? We kunnen niet wachten om onze tickets te boeken net als velen van jullie.
Succes met wachten...

Groet Erna
 
Ineke,

Waar heb jij die info van 24 april vandaan? Volgens mij is het half maart.................Hoor heel graag of het klopt want ik ben van 10 april maar ik heb vandaag in ieder geval niets gehoord over een CO of visum....

Henriette

Inderdaad behandelen ze in de regel de boel op volgorde van binnenkomst. Maar wel verdeeld over regio's. Dus als je op een langzame stapel ligt kun je later aan de beurt zijn dan iemand die na jou heeft ingestuurd op een snelle stapel. Als ze zo langzaam blijven als nu dan heb je nog minstens 3 maanden te gaan......helaas. Maar wie weet gaan ze ineens sneller.
 
Sorry Henriette,
Deze info geldt alleen voor SIR las ik nu, voor andere priority zijn ze van 6-15 maart (nog steeds??)

Sorry als ik je onvolledige info gegeven heb :cry:

OFFSHORE APPLICATIONS


Applications for Classes BN, BQ and BR (subclasses 134, 136, 137, 138 and
139)

Priority Applications: In the range of 6 March to 15 March 2006
Non-Priority Applications: In the range of 13 January to 23 January 2006

Skilled Independent Regional (Provisional) (SIR VISA)

Paper based applications: 24 April 2006
E-lodged (online) applications: 18 June 2006
 
Geeft niet hoor. Ik vermoedde al zoeits......
Ja ze blijven erg in begin maart hangen he?????????

Jammer maar helaas. En t vliegtuig wacht niet he? Maar ik ga het op een toeristenvisum eerst ook wel heel tof vinden hoor!

Henriette
 
Hallo

Maar geldt dit voor alle staten? Onze papieren zijn nl naar Perth gestuurd. En de medicals moesten naar Sydney.  Jan is verpleegkundige en overal bij de DIMA staat dat die voorrang krijgen maar nu mailden ze dat het maximaal 5 maanden kon duren.

Groet Erna
 
Eerlijk gezegd is het allemaal nogal vaag met die tijden. De officiele tijden die je krijgt waren voorheen veel te ruim genomen, maar nu lijken ze daar aardig aan te komen.
Volgens mij is het voor SIR staat onafhankelijk want de aanvraag is reeds door de staat genomineerd. De verdere toekenning en behandeling gebeurd door DIMA in Adelaide.

Van wanneer is jullie aanvraag? (dus door ASPC acknowledge als de ontvangstdatum?)

Henriette
 
Beste Jack,


Hier is mijn antwoord:

Bij het ASPC is het volgende aan de hand: in juni hebben ze erg veel visumaanvragen ontvangen i.v.m. de wetswijzigingen die per 1 juli ingingen. Het belangrijkste betrof hier het feit dat het subclasse 139 visum per die datum kwam te vervallen. Verder hebben ze in juli altijd interne opleidingen i.v.m wetswijzigingen. Dan begint ook het nieuwe financiele jaar (en dus de nieuwe quota) nog eens per 1 juli, waardoor visa die 'in de wacht' stonden kunnen worden afgegeven. Het is dus een hele drukke periode voor het ASPC. Vervolgens gaan er een aantal 'case officers' die in mei, juni en juli geen verlof konden nemen hun verlof eens opnemen en dan begrijp waarom het de afgelopen weken bijna stilstond.

Maar vanaf nu komt de vaart er weer in !


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Alles was binnen op 28 juni toen kregen wij ook ons filenummer. Ik kreeg alleen nog een extra opdracht voor de medicals, ze wilden wat extra onderzoeken. Ik lift nl mee op Jan zijn visa.
Wat anders doen dan gewoon rustig verder wachten. Voor sommigen natuurlijk erg vervelend als je een leeg huis hebt en al een tickets. Succes. Rn hopelijk gaat de vaart erin.

Groet Erna
 
Ben blij dat alles weer gewoon door gaat.
Na al die tijd is eindelijk de datum zover dat wij binnen een niet al te lange tijd (hopelijk) een request voor onze V.O.G krijgen.

OFFSHORE APPLICATIONS

Applications for Classes BN, BQ and BR (subclasses 134, 136, 137, 138 and
139)

Priority Applications: In the range of 6 March to 15 March 2006
Onze aanvraag is van 14 maart dus na al die tijd wachten............................

Groeten marcel :up:
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=4791.msg69576#msg69576 date=1156942114]
Maar vanaf nu komt de vaart er weer in !

Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide[/quote]

Rob ,bedankt voor het antwoord en zo'n antwoord is altijd welkom ( zie boven quote)

Enne Rob , "waar is Rob als je hem nodig hebt " is natuurlijk met een lachende knipoog geschreven, maar dat had je al begrepen.

Tot de volgende :up:

Jack :evil:
 
Hallo,
Was het vorige week nog 6-15 maart, deze week is het:
Priority Applications: 20 March 2006
Non-Priority Applications: In the range of 25 January to 1 February 2006

Huh?? Alleen de 20e?? Normaal zie je altijd een hele week en nu geven ze de 20e op. Aangezien Marcel en ik een ontvangtsbevestiging hebben van 14 maart, hebben we een mailtje gestuurd. (Dit staat ook altijd in de mail; als je datum voorbij is en je hebt nog niks gehoord, dan moet je mailen)

Wat krijgen we als antwoord: automatic reply "we hopen u mailtje binnen 3-4 weken te kunnen beantwoorden" .....what the f***?

Hier word je toch echt niet vrolijk van!! Eerst blijven ze 6 weken hangen op 1 datum, dan gaan ze eindelijk weer aan de gang....lijkt het erop dat ze jouw datum behandelen en dan schieten ze door naar de 20e.....WHAT HAPPENED WITH OUR APPLICATION???? Tja, dat antwoord krijgen we misschien over een week of 3  :-(

Waarschijnlijk is er wel niks aan de hand en krijgen we een dezer dagen gewoon een verzoek voor VOG, maar ja hier word de wachtende mens zeker NIET vrolijk van!!!

Zo, dat moest er even uit......groetjes angelique
 
Hey,
Als je ziet dat je datum voorbij is mag je dan in plaats van te mailen niet even bellen? Zo hoor je dan meteen wat er aan de hand is ?!?
Grtjs,
Nath
 
Gewoon bellen hoor! Want dat advies geven ze: als je datum al ongeveer een week voorbij is even bellen.....
En 20 maart betekent dat CO's worden/zijn toegewezen tot en met applicaties van 20 maart.....dus.....ik wist het wel!

Het kan nu echt niet lang meer duren! Ik duim voor jullie!

Henriette
 
Als je aanvraag bijvoorbeeld van 20 maart is en zij gaan er aan werken, alles is ok en al gefrontload krijg je dan ook gelijk je toekenning?
Of moet je daar dan ook weer twee maanden op wachten?

Mariette
 
Wij hebben alles tegelijk moeten opsturen. Dus medicals , VOG en papieren  van visa 47 ES. eind juni hebben ze het geld van onze rekening gehaald. Wie iemand hoe het dan zit met die data.
en maar wachten allemaal even ongeduldig en we willen natuurlijk voor de winter hier weg. Al is het nu hier prachtig weer
Groet Erna 
 
Back
Top