Wanneer de familie vertellen?

@ Nesje: goed gedaan! De reactie was eigenlijk best okee dus.Zie je dat je je daarna veel prettiger voelt.  :up: Succes met het regelen van je visum.

Wat goed van je Nesje! Yep ook ik heb afgelopen weekend besloten om het deze week te vertellen. Mijn moeder belde me gisteren om te vragen hoe het met me ging en toen was ik eigenlijk wel blij dat ik mijn besluit in het weekend had genomen. Heb afgesproken dat ik deze week langs ga komen.

Inderdaad fantastisch Nesje.  Nu kan je inderdaad verder.  Succes met de rest van de voorbereidingen

Sidonia

@Nesje:  :applaus: :cheer:

Goed gedaan!!!!! En? Heeft het opgelucht? Buikpijn eindelijk kwijt!

Sacha

Hey Sacha,

Het voelt geweldig!  Geen maagkrampen meer! 
Was niet makkelijk, maar ben enorm blij dat ik het gedaan heb.  Nu kan ik beginnen genieten van het hele proces...

grtjes

Heb vandaag een hele dag mijn moeder geholpen met het verhuizen van hun spullen naar het nieuwe appartement waar ze gaan wonen.
Het was een hele fijne dag.  regelmatig vroeg mijn moeder dingen als, waarom we gaan, wat we er gaan doen, hoe de scholen zijn, ...
Alleen maar posititief en geen verwijten...
Super blij dat ik het verteld heb.  straks ga ik naar mijn broer om het te vertellen, want die weet het nog niet.

'k Hoop dat mijn man het snel aan zijn moeder verteld, zou niet willen dat ze het van iemand anders hoort!
grtjes

Hee Nesje,
wat geweldig om te horen dat je moeder het zo goed opvat.
Ben blij voor je!
Succes met het vertellen aan je broer.

[quote author=nesje link=topic=10161.msg142470#msg142470 date=1246966637]
Heb er niet op gereageerd en toen was ze al bezig hoe ze ons kan helpen enzo.
Ze waren wel blij dat ze het nu al weten en niet pas op het laatste moment voor een voldongen feit worden gezet.

Op het einde van het gesprek vroeg ze zelfs al hoe het zat als ze ook naar daar willen komen...
[/quote]

Zie je ... valt allemaal reuze mee :).

Heel goed dat je even door de zure appel hen gebeten hebt.  :up: :up: :up:
Het mooiste is nu ook dat ze er inderdaad vanaf het begin bij betrokken zijn, en dus ook de kans hebben om je te ondersteunen in het hele proces...

Hoi allemaal,

Ik zit hier echt een flink potje te balen.  Ik had vanmorgen echt de moed verzameld om het vandaag mijn ouders te gaan vertellen. Ook mede dankzij een opmerking van mijn tante gisteren via de chat.Ik had uit mijn "Australie-tas"al een paar foldertjes/boekjes uitgezocht om mee te nemen als inleiding.  Ik wilde net een tas pakken om ze mee te nemen.. staat mijn vader hier op de stoep met de fiets. Zonder mijn moeder dus. Voordat ik de deur open deed heb ik de foldertjes toch maar even weer weggelegd want om nu alleen mijn vader het te vertellen en later pas mijn moeder vind ik ook niet echt fair. Of vinden jullie van wel?

Ik vind het ook een beetje raar lijken om er nu toch weer achteraan te rijden en het alsnog te vertellen. Verder geeft het vandaag niks meer want jeremy gaat straks naar bed en vanmiddag na zijn middagslaapje is mijn vader weer werken(hij rijdt schoolkinderen/gehandicapten) en is dus niet eerder thuis dan 17.00 uur vanmiddag. Dat is dan weer een slechte tijd voor ons.
Ik denk dat ik dan toch maar wacht tot na het weekend want ze zijn dit weekend een paar dagen weg. Ik wil ze ook geen rotweekend bezorgen waarbij ze continue over ons zitten te piekeren.

Volgende week gaat het dus wel gebeuren hoor! Reken maar van yes. Of ze moeten toch voor ze gaan nog samen langs komen. Dan kan ik nog zien of ik het vertel.

groetjes heidi

hey heidi,

Ik zou zeggen : vertel het zo snel mogelijk.  Het lucht echt op.  Ik voel me nu zoveel beter, alle stress is weg en ik kan nu pas beginnen genieten van het hele proces.

Kop op meid, je kunt het, ik voel het!!!!!  :up:

go, go, go ... :lol:

[quote author=nesje link=topic=10161.msg142615#msg142615 date=1247134187]
hey heidi,

Ik zou zeggen : vertel het zo snel mogelijk.  Het lucht echt op.  Ik voel me nu zoveel beter, alle stress is weg en ik kan nu pas beginnen genieten van het hele proces.

Kop op meid, je kunt het, ik voel het!!!!!  :up:

go, go, go ... :lol:
[/quote]

[move] GO Heidi! :cheer: GO Heidi! :cheer: GO Heidi! :cheer: GO Heidi! :cheer: GO Heidi! :cheer: GO Heidi! :cheer: GO Heidi! :cheer:
[/move]

Ohw jee nu mag ik wel uitkijken want ik heb mijn ouders ook nog niet gesproken  :lol:..... maar ik ga dit zaterdag doen.

Hi Heidi

Misschien is het makkelijker om een ouder te vertellen.  Als je het eerst je vader vertelt kan je ook vertellen tegen je vader hoeveel moeite je er mee hebt om het tegen je moeder te vertellen.  Wellicht heeft je vader een idee hoe het best te vertellen.  Daarna zou je direkt alleen naar je moeder kunnen gaan, je vader kan dan even op de kinderen letten, en het alleen tegen je moeder vertellen.  

En geloof me, er is nooit een juiste tijd om het te vertellen.

Succes
Sidonia  

Hoi Sidonia en de anderen natuurlijk,

Ik zou me er wel schuldig bij voelen om het eerst mijn vader te vertellen en dan pas mijn moeder want dan denkt ze gelijk dat ik haar buitensluit. Nu is de band met mijn moeder ook weer niet geweldig maar dit kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen. Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat er minder moeite mee heb om het mijn vader te vertellen want hij heeft zelf al een keer heeft gevraagd hoeveel een ticket naar australie kost om mijn schoonouders op te zoeken. Daarnaast heeft hij ook nooit commentaar op iets wat ik wil met de kinderen, zoals mijn 3 daagse trip naar pipodorp, alleen met de kinderen. Mijn moeder had gelijk al zoiets van' jij alleen met de kinderen. Die vindt alles wat ik met de kinderen doe onverantwoord, ook al rijd ik alleen maar naar de andere kant van nederland naar de speeltuin.

Ik heb nu het plan om dadelijk na het naar school brengen van kevin met jeremy naar mijn ouders te gaan om kevins rapport te laten zien, ik zeg dan gewoon dat ik niet alleen dat bij me heb maar ook een paar andere dingen en dan leg ik die foldertjes/boekjes bij hun op tafel. Mijn vader begint pas om 14.15 uur met werken dus ik heb dan nog een uurtje.

En als ik dit geregeld heb dan staat me nog een zware taak te wachten; namelijk het vertellen van mijn buren. Daar hebben we een heel goed contact mee. Die mensen krijgen ook een zware hartverzakking als ik het hun vertel. Die zijn helemaal bezeten van onze kinderen, omdat ze die zelf nooit hebben gekregen, tot hun spijt.
Ik heb het er wel eens over gehad maar daar heb ik al eens over geschreven. Dat zal ook niet meevallen. ze verwachten het helemaal niet of pas over 30 jaar of zo maar dan hoef het ook niet meer.

groetjes heidi

Hoi allemaal,

Ik ben vanmiddag wel met een tas met boekjes over australie naar mijn ouders geweest. In diezelfde tas zat ook het rapport van Kevin, die ik het eerst heb laten zien. Toen mijn vader het gezien had zat hij weer op het puntje van de stoel te wiebelen om met jeremy naar de schuur te gaan om tractor te gaan rijden. Dat duurde 10 minuten en toen was het voor hem tijd om weer te gaan rijden dus je kunt het wel raden: Het is nog niet uitgesproken.
Ik heb er wel de hele middag een ellendig gevoel aan over gehouden. Darren moest er over lachen en hem maakte het niet uit; volgende keer beter, zei hij. Dat is er echt een met engelengeduld

Ik had eigenlijk eerst voor de middag willen gaan. Ik had net een paar folders uitgezocht om mee te nemen naar hun toe. Nog zonder rapport van kevin. Opeens stond mijn vader voor de deur. Ik had nog gehoopt dat mijn moeder er even later achteraan kwam maar helaas. Hij was alleen en zoals ik in mijn vorige post al schreef lijkt me niet echt fair om het hun allebei apart van elkaar te vertellen. Dus dit zal toch moeten wachten tot na het weekend als ze weer terug zijn. Maar dan zal ik er toch echt aan moeten geloven.
Overigens ben ik er wel achter dat ik dit alleen moet doen, ZONDER KINDEREN ERBIJ want dat werkt toch als een stoorzender. Het is toch niet niks wat je ze ze even voor de voeten gooit,.

groetjes heidii

Back