Wat hebben kinderen meer in Australië?

Het heeft volgens mij niet zozeer te maken met de staat maar meer met hoe groot de school is. Mijn ervaring is dat hoe groter de school hoe meer variatie in het aanbod.
 
Mijn kinderen waren zgn op de moeilijke leeftijd toen we down under gingen, de oudste net de eerste van voortgezet gedaan in Nl en de jongste net klaar met basis.

Ze willen nooooooooit meer terug.

Chillen aan het zwembad
Schoolkostuum is een voordeel, je wordt minder beoordeeld op wat je aanhebt.
Aanbod op scholen is veel breder dat gaat van een automotor uit elkaar halen tot aan het profesioneel toe aan musicals, acting etc
en alle diciplines is op 1 school, in Nl wordt je meteen in een hokje geduwd en moet je naar een andere school die dat aanbiedt en wordt maar ff de rest ondergesneeuwd, hier kun je van alles proeven op 1 school.
Veel sport , veel dieren op school.
Minder huiswerk mee tot aan year 10 iig.

je kunt elke weekend "op vakantie" mooi weer veel te zien.

Kinderen waren heel snel gewend, vrienden zijn hier snel gemaakt, ook leuk voor de ouders ,want je ontmoet meteen veel aussies.
Ze spreken nu perfect Engels en zitten allebei in enrichment class.

Het is ook zoals Sacha zegt, no try, just do it.Dan komt alles goed.
 
Bedankt allemaal voor de vele reacties! Het lijkt me ook echt zalig daar, maar we moeten er kunnen geraken he!
We moeten volgens mijn "deskundig opzoekwerk" (grapje hoor) toch 30000 euro of een jobaanbod hebben. We wachten nog op allebei.:neutral:
Ik ben echt goed aan het sparen ( en besparen) en ik ben er zeker van dat het ons zal lukken!:smile: Als ik eenmaal iets wil,...
Geduld is een mooie deugd, maar dat heb ik eigenlijk alleen maar met mijn kinderen dus,... Lotto spelen misschien?
 
Onze eerste winter was lekker warm.
De tweede winter werd al kouders, toch maar een lange broek aan.
De derde: ook maar even dun truitje aan.
De vierde: waar is de dikke trui?
 
ja Wilsil dat herken ik, eerste jaar in de winter liep ik in een hemdje, nu en fleecetrui, en in de stad herken je in de "winter" meteen de toeristen en dan kom ik weer bij het begin van mijn zin aan :)
 
Australië in de winter:
Dikke trui
België in de winter:
Dikke trui
Dikke jas
Laarzen
Muts
Sjaal
Handschoenen
X 2 kinderen
Moeten kwartier vroeger opstaan!
 
ben blij dat ik lid van dit forum ben geworden, zulke dingen ga ik volgen, naast natuurlijk de informatie wbt visums etc! fijn topic!!



Hebben jullie kinderen last gehad van de taal? Op de nieuwe school bijvoorbeeld??
 
De eerste paar maanden is het zwaar geweest voor onze dochter. Ze was 5 en ging hier naar pre-primary en had al de pech om midden in het schooljaar te beginnen als alle vriendschappen al gesloten zijn. Gelukkig hebben ze op die leeftijd nog niet de beperking van "zich schamen om een andere taal te leren spreken" en sprak ze al heel snel prachtig Australische :)
 
onze dochter zit er nu midden in. 7 jaar, year 1. Ze maakt gelukkig makkelijk vriendinnen en pakt het Engels snel op. Het kost haar bakken met energie. Ze heeft een English Second Language teacher, die haar niet Engels maar Australisch leert, hahahaha. Merk aan ons kleintje dat ze het wel moeilijk vindt...

Maar dat terzijde; ze hebben hier alle ruimte en voorzieningen. Waar wij wonen is het erg gericht op kleine kinderen en jonge gezinnen. Stikt er van de parken en activiteiten... Minder voor oudere kinderen, maar met al het moois en al dat zand... die vermaken zich ook wel! Ter illustratie; elke mall hier heeft toiletten voor kinderen... en dat is gratis en goed onderhouden.... Als je in Ned naar de wc moet met een kind wat zindelijk aan het worden is.... vul maar in...
 
Ik wil het tipic niet derailen, maaruh.... heb je Jack al op bezoek gehad? :lol:
 
Wat hebben kinderen meer in Australië?
Tja, probeer dit maar eens in Nederland
429926_3261261144228_1648191262_2759872_2069399025_n.jpg


Bart
 
Ons zit dit onderwerp ook dwars, het ministerie van Onderwijs is bezig straks een voorstel te doen voor als we in Nederland willen blijven.
Maar zelf heb ik het gevoel dat we in Oz gelukkiger gaan worden.
Maar aan de andere kan: oma, opa, oom, tante, etc. Ze gaan niet mee. :-(
De ene dag weet ik zeker dat we moeten gaan voor de kids.
De andere dag denk ik dat we juist moeten blijven.
Emigreren blijft lastig met kids..... want we willen wel dat doen wat voor hen het beste is........ :|
 
@ Family S: my feelings exactly. Ik word ook constant heen en weer geslingerd tussen wel willen gaan en de dag erop weer in België willen blijven. Waarom moet Australië in godsnaam ook ZOOOOOOOVER weg liggen!
 
@FamilieS
Ik denk dat je op beide plekken gelukkig kunt worden... Misschien een beetje makkelijker op de ene dan op de andere plek, maar dat weet je niet van te voren. Of achteraf, trouwens, want je weet ook niet of de andere keus achteraf beter was geweest.
Wij gaan het in oz proberen, maar we hadden dat geld en die energie ook voor iets anders kunnen gebruiken waar de kids (en wij) blij van worden. Keuzes...

Wat denk ik wel uitmaakt is of je wel of niet iets kiest ..... het is echt lastig om te kiezen, en in jullie geval al helemaal als je geen koper kunt vinden.... maar ik denk persoonlijk dat het makkelijker is om geluk en rust te vinden als je 1 van de opties kiest en er dan voor gaat, in plaats van blijven twijfelen...
 
@ Family S

Hoi

Is het niet mogelijk om het te proberen voor een vol jaar?

Verhuur je huis in Nederland via Shell,expat website ofzo of als vakantie huis. Kom kijken en ervaren wat Australie is voor 12 maanden, huurkontrakten zijn hier voor 1 jaar, kinderen naar school, jullie aan het werk etc.
Wellicht is er iemand die voor een jaar een exchange wilt doen.

Je weet wat je nu hebt dus dat hoef je niet meer te proberen. En onthoudt, ze houden je hier niet vast :), je kan altijd terug


Sidonia
 
Back
Top