Wat hebben kinderen meer in Australië?

Wij zijn nu bijna 6 jaar geleden vertrokken met toen 2 kinderen van 3 jaar en 3 maanden.
Totaal geen spijt van.
Ik zou zeggen: doen.
Je kunt beter zeggen: "we hebben het geprobeerd en het lukte niet", dan achteraf als je 80 bent en achter de geraniums zit: "hadden we maar gekeken of het ons beviel."
 
mosterd na de maaltijd, maar wat paps en mams willen, is ook belangrijk! Gelukkige ouders, gelukkige kinderen (over het algemeen dan...)
Ik ben zelf opgegroeid in het buitenland en heb opa's en oma's enzo niet echt gemist, ik wist niet beter.
 
Mag het misschien niet zeggen, maar het zou wel goed voor de kids zijn om bepaalde familie te missen.
Scheelt een hoop stress en ellende. :evil:
Maar de knoop is door gehakt, we gaan lekker !! :up:
Weet iemand een (op)koper voor ons huis??
Want we weten ook heel zeker dat we nooit naar Groningen terug gaan te wonen. :grin:
 
Hey Margot,

Waarom probeer je niet je huis aan de minister te verkopen! Is alles toch nog ergens goed voor geweest!:grin::grin:

Geintje, maar succes met de verkoop!
 
Was dat maar geen leugen, we zullen het voor de grap eens laten vallen volgende week.
Misschien als "schadevergoeding" :wink:
 
Hoi Allemaal,
ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb!! Wij wonen in A'dam met onze 5 kids (4 jongens van 10, 8, 7 3n 5 en een meisje van 2,5) en wij hebben de mogelijkheid in Perth te gaan wonen (met mijn man's werk maar op lokaal contract. Dat zou onze 2de keer in het buitenland wonen met de kinderen zijn (1,5 jaar Tokyo). We twijfelen ook enorm omdat we het hier super goed hebben, alles goed geregeld (behalve het weer). Wij willen het liefst een huis met zwembad maar niet te ver van waar mijn man zou werken (Riverdale) en in een kindvriendelijke buurt (betaalbaar = $500/week). Omdat ons leven hier heel fijn is (ook klaag ik altijd omdat ik Française ben ;-) moet het leven daar ook voor ons heel fijn worden. Jullie commentaren zijn heel positief maar ik zou willen weten waar jullie wonen om een idee te krijgen waar ik moet zoeken.
Alvast bedankt!
Beatrice
 
oh ik zie het, maar ik bedoelde welke buurt in Perth. Ben benieuwd...
jij gaat dus zeker weg uit Groningen? Spannend om je huis te verkopen, dat durf ik nog niet. Veel succes!
 
Hoi Beanoelle

Misschien dat je je verhaal even doet onder de rubriek "even voorstellen". Zo ga je meer mensen aanspreken en hopelijk meer reacties krijgen!
Succes!
 
Veel sporten wordt via de scholen gedaan, tenminste, teams and promotie. Inderdaad lekker buiten spelen, zwembad in de tuin. Hele jaar rond kan je lekker ergens picknicken. Geweldig mooie stranden, dolfijnen, walvissen. Kan de kinderen meenemen naar Nederland wanneer je maar wilt. genoeg keuze voor scholen en universiteiten. Mijn kinderen zijn allemaal in Nieuw Zeeland (en 1 in Australie) geboren dus kan het niet echt vergelijken met Nederland wat dat betreft. Wat ze enorm missen is sneeuw! De 2 oudsten hebben het wel eens gezien, maar de 2 jongsten nog NOOIT! Makkelijk vakantie te houden in eigen land, het is zo groot en er is zoveel te zien! Lekker kamperen, heerlijk! Genoeg speeltuinen te vinden, veldjes om te voetballen.
jo

Hoi Jo,
ik zie dat je 4 kids heb dus ik ben erg benieuwd hoe het financieel gaat WA gaat. Ik heb zelf 5 kids (2,5 tot 10) en we redden het wel in Amsterdam (op bijna 1 salaris; ik werk wel een beetje v.a. het huis). We maken ons zorgen voor de financiële kant als we wel beslissen naar Perth te verhuizen. De boodschappen lijken veel duurder te zijn dan hier. Veel mensen hebben 1 of 2 kids, dus het is moeilijk met hen te vergelijken. Heb je tips voor mij? Werk je ook?
Bedankt
Beatrice
 
:D
Hoi Allemaal,
ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb!! Wij wonen in A'dam met onze 5 kids (4 jongens van 10, 8, 7 3n 5 en een meisje van 2,5) en wij hebben de mogelijkheid in Perth te gaan wonen (met mijn man's werk maar op lokaal contract. Dat zou onze 2de keer in het buitenland wonen met de kinderen zijn (1,5 jaar Tokyo). We twijfelen ook enorm omdat we het hier super goed hebben, alles goed geregeld (behalve het weer). Wij willen het liefst een huis met zwembad maar niet te ver van waar mijn man zou werken (Riverdale) en in een kindvriendelijke buurt (betaalbaar = $500/week). Omdat ons leven hier heel fijn is (ook klaag ik altijd omdat ik Française ben ;-) moet het leven daar ook voor ons heel fijn worden. Jullie commentaren zijn heel positief maar ik zou willen weten waar jullie wonen om een idee te krijgen waar ik moet zoeken.
Alvast bedankt!
Beatrice
Hmmm als ik je post lees kan ik opmaken dat jullie in een luxe positie zitten. Je hebt de keuze/kans om naar australie te gaan maar dat is afhankelijk van of je er beter van word. Logische dat je alleen maar gaat emmigreren als je er beter van wordt;) Tis leuk om bepaalde eisen te hebben zoals een zwembad bij het huis en niet te ver van werk etc. Voor $500 kun je leuke stekkies huren in een hoop suburbs. Sometimes you have to crawll before you can walk. Hou dat in the back of your mind. Als je een zwembad wil ga iig niet naar Melbourne. Misschien komt mijn reply shitty over,maar het enige wat ik bedoel te zeggen is dat de australians niet met de rode loper zitten te wachten op ons en dat je vaak geen keuze hebt en het moet doen met de dingen die je hebt:rolleyes::up: Tis moelijk om delen van Australie te vergelijken met elkaar,allemaal hebben ze hun voor en tegens:) Brisbane loop je altijd in je korte broek en op slippers en Melbourne niet! Melbourne valt weer veel meer te beleven als Brisbane,beter eten, Concerten,uitgaan, 4 seizoenen. Tis maar net wat je verwacht van je emigratie:)
 
:D Hmmm als ik je post lees kan ik opmaken dat jullie in een luxe positie zitten. Je hebt de keuze/kans om naar australie te gaan maar dat is afhankelijk van of je er beter van word. Logische dat je alleen maar gaat emmigreren als je er beter van wordt;) Tis leuk om bepaalde eisen te hebben zoals een zwembad bij het huis en niet te ver van werk etc. Voor $500 kun je leuke stekkies huren in een hoop suburbs. Sometimes you have to crawll before you can walk. Hou dat in the back of your mind. Als je een zwembad wil ga iig niet naar Melbourne. Misschien komt mijn reply shitty over,maar het enige wat ik bedoel te zeggen is dat de australians niet met de rode loper zitten te wachten op ons en dat je vaak geen keuze hebt en het moet doen met de dingen die je hebt:rolleyes::up: Tis moelijk om delen van Australie te vergelijken met elkaar,allemaal hebben ze hun voor en tegens:) Brisbane loop je altijd in je korte broek en op slippers en Melbourne niet! Melbourne valt weer veel meer te beleven als Brisbane,beter eten, Concerten,uitgaan, 4 seizoenen. Tis maar net wat je verwacht van je emigratie:)

Hoi M5, bedankt voor je antwoord. Ik snap de "Sometimes you have to crawll before you can walk" maar dat doe je eigenlijk niet met 5 kids daarom zijn we op zoek naar en plek in Perth die voor ons ideaal zal zijn (even ideaal als hier in Amsterdam). Veel mesnsen vragen hoe we het redden met 5 kinderen; antwoord: LOCATIE! Als je alles in de buurt hebt is het leven een stuk makkelijker en fijner. Ik hoop dus dat ouders die in Perth wonen zullen reageren. M5, heb je trouwens kinderen?
Nog bedankt voor je reactie :)
 
Welkom.
Heb even op realestate gekeken voor Rivervale (Riverdale bestaat niet) voor rentals met 5 slaapkamers.
De goedkoopste is $530/week.
 
Je zal iets met 6 kamers moeten hebben, als je ze allemaal een eigen slaapkamer wilt geven. Dat kan lastig worden, meeste huizen in Perth zijn 4x2 (4 slaapkamers+2 badkamers), maar je ziet ook nog aardig wat 5x2. Rivervale ligt aan de oostkant van Perth, redelijk tegen het vliegveld aan. Een leuke regio om te wonen zou dan ergens in de hills zijn (Lesmurdie, Forrestfield).

Wij wonen zelf met onze 2 kinderen in Butler (meest noordelijk suburb van Perth en 40 km buiten het CBD), maar er wonen ook aardig wat mensen met kinderen in het zuiden op ongeveer dezelfde afstand van de stad. Als je Amsterdam en Tokyo gewend bent, zal Perth helemaal overkomen als een dorp vol met provinciaaltjes :)

Nadeel van in de heuvels wonen: Erg warm in de zomer. Voordeel: Warmer in de winter (lol)
Wanneer je met 5 kinderen hier heen komt, zal jer misschien toch eerder kiezen voor iets meer richting strand.

Er is aardig wat te lezen op dit forum over de zogenaamde goede en slechtere wijken in Perth. Waar je uiteindelijk wilt gaan wonen is afhankelijk aan wat je voor je woongenot wilt uitgeven, hoever/hoelang je bereid bent te reizen (woon-werk verkeer) en waar jij je thuis voelt.

Succes met je beslissing :)
 
Wat ik een enorme pre vind voor de kinderen, maar ook voor ons, is de quality time voor ons als gezin. Door het buitenleven krijg je dat er automatisch bij. In Nederland binnen heb je toch sneller de neiging om even snel e-mails te checken, stofzuigen, was doen etc.... Als je met de kinderen zoveel meer buiten bent dan ben je met elkaar en dat verschil merk je.
En het is hier zo vaak mooi weer dat je niet zoveel hoeft te plannen en in elk geval weinig rekening hoeft te houden met 'misschien gaat het wel regenen....'

Ik vind het leven hier duur (Perth), maar er is zoveel buiten te doen wat niks kost en daar maken wij als gezin dankbaar gebruik van!

Feline
 
Welkom.
Heb even op realestate gekeken voor Rivervale (Riverdale bestaat niet) voor rentals met 5 slaapkamers.
De goedkoopste is $530/week.

dank je wel voor die moeite! Het is inderdaad Rivervale ;)
So dichtbij het werk hoedt het ook weer niet. We lazen dat je het best een beetje bij de oceaan kan wonen voor de koel lucht in de zomer dus we kijken ook niet te ver van de kust. Een soort middenweg zeg maar.
groetjes
 
Je zal iets met 6 kamers moeten hebben, als je ze allemaal een eigen slaapkamer wilt geven. Dat kan lastig worden, meeste huizen in Perth zijn 4x2 (4 slaapkamers+2 badkamers), maar je ziet ook nog aardig wat 5x2. Rivervale ligt aan de oostkant van Perth, redelijk tegen het vliegveld aan. Een leuke regio om te wonen zou dan ergens in de hills zijn (Lesmurdie, Forrestfield).

Wij wonen zelf met onze 2 kinderen in Butler (meest noordelijk suburb van Perth en 40 km buiten het CBD), maar er wonen ook aardig wat mensen met kinderen in het zuiden op ongeveer dezelfde afstand van de stad. Als je Amsterdam en Tokyo gewend bent, zal Perth helemaal overkomen als een dorp vol met provinciaaltjes :)

Nadeel van in de heuvels wonen: Erg warm in de zomer. Voordeel: Warmer in de winter (lol)
Wanneer je met 5 kinderen hier heen komt, zal jer misschien toch eerder kiezen voor iets meer richting strand.

Er is aardig wat te lezen op dit forum over de zogenaamde goede en slechtere wijken in Perth. Waar je uiteindelijk wilt gaan wonen is afhankelijk aan wat je voor je woongenot wilt uitgeven, hoever/hoelang je bereid bent te reizen (woon-werk verkeer) en waar jij je thuis voelt.

Succes met je beslissing :)

Dank je Sasha. Onze voorkeur gaat inderdaad naar het strand en de kids zijn jong dus hoeven ze niet allemaal hun eigen kamer. 1 badkamer is voor ons genoeg, we hebben vooral veel toiletten nodig ;). Heb je het leuk in Butler? Ben je daar voor onbepaalde tijd? ik ben ook erg benieuwd of veel mensen hun huis hebben verkocht, baan opgezegd om permanent daar te wonen.
nog bedankt!
 
Wat ik een enorme pre vind voor de kinderen, maar ook voor ons, is de quality time voor ons als gezin. Door het buitenleven krijg je dat er automatisch bij. In Nederland binnen heb je toch sneller de neiging om even snel e-mails te checken, stofzuigen, was doen etc.... Als je met de kinderen zoveel meer buiten bent dan ben je met elkaar en dat verschil merk je.
En het is hier zo vaak mooi weer dat je niet zoveel hoeft te plannen en in elk geval weinig rekening hoeft te houden met 'misschien gaat het wel regenen....'

Ik vind het leven hier duur (Perth), maar er is zoveel buiten te doen wat niks kost en daar maken wij als gezin dankbaar gebruik van!

Feline

Hoi Feline, klinkt leuk hoor! Werk je ook en heb je de kinderen op school? Hier bij mij hebben de kids school tot 15.15 maar volgend jaar tot 2pm elke dag. Ik werk vanuit huis dus zijn we veel bij elkaar maar inderdaad, dat weer... ik ga niet graag met 5 kids buiten als het regen, dus blijf ik binnen en ik voel de stemming naar beneden gaan (bij iedereen). Ik droom wel van een Australisch leven maar de terugkomst, hoe gaat dat? Als het niet super geregeld is, dan liever de regen hier en de zekerheid dan de gedachten dat we over een paar jaar toch weer weg willen en dan wat? Misschien niet eens genoeg geld om 7 tickets voor Amsterdam te betalen :( (nu worden ze door het werk betaald, verhuizing ook :))
tijd voor een nieuwe post dus, kijken wat mensen doen!
de groetjes Feline!
 
Back
Top