Wat is nou de juiste wachttijd?

Hai Chantal,

Aan onze handtekening zie je ons verloop van het spouse visum. Wij wonen echter nu wel in Nederland. We hebben ook Maja als CO dus ik ben benieuwd!!

Mocht er een verandering zijn of dat ze me vandaag mailt GRANTED! dan laat ik het wel horen
grin.gif


Groetjes Annemiek en de bubs
 
Nou dan hou ik een oogje op jullie! Mijn partner woont ook in Nederland, zoals ik nu zie zal haar aanvraag 2 maanden later dan die van jullie in Berlijn liggen. Documenten zijn zo goed als compleet, maar we lodgen pas nadat ze van haar bezoekje aan Australie terug is.

Groetjes, Chantal
 
Hai Chantal en partner
smiley.gif


Hopelijk gaat het net zo snel als de positieve berichtjes die ik heb gelezen (de negatieve lees ik niet
grin.gif
en heb ik trouwens ook niet zo kunnen vinden).

Wel balen zeg, dat jullie nou zo ver van elkaar zitten. Als je partner (sorry maar ik heb nog niet gezien/gelezen hoe ze heet) zin heeft in een barbie/barby/bbq, we wonen in Den Bosch, ze is van harte welkom, kan ze net als ons alvast ff inkomen!

Groetjes Annemiek
 
Krijg soms de indruk dat de partner van Chantal een bekende Nederlander is :wink: Ze noemt nooit een naam, wil niet vertellen wanneer en waar ze gaat trouwen... :evil: Ben benieuwd!
 
OK dames ik begrijp de hint ik zal voortaan niet meer van mijn partner spreken.

Enne nee, ze is geen bekende Nederlander. Maar ik probeer haar gewoon goed geheim te houden, zodat niet de halve wereld door heeft hoe geweldig ze is. En ja, je kan dat ook aan de ketting houden noemen :wink:

Zonder gekheid, mijn verloofde :evil: leest regelmatig mee op XPdite. Aangezien ze zelf nooit de moeite heeft genomen om zich voor te stellen of te posten, zie ik geen reden om dit voor haar te doen. Ach er zijn zoveel forum leden die niet met hun echte naam posten, wat is nou het verschil?

Bedankt voor die uitnodiging voor de BBQ, zal het doorgeven, maar denk dat ik het antwoord al weet... Druk druk druk! Eind juni vertrekt ze heerlijk voor een paar weken naar Melbourne en er zijn nog aardig wat dingen die voor die tijd geregeld moet worden, visa, bruiloft en ze hoopt voor het einde van het jaar in Melbourne te wonen. Haar werkgever ziet dit ook aankomen dus ook wat betreft werk is het momenteel erg aanpoten.

Maar dames en dan met name Sacha, ik moet zeggen dat ik terleurgesteld ben. Haar naam en zelfs wat meer info is echt wel te vinden hoor! 1 ding zal ik jullie wel verklappen 01-10-10.

Groetjes,
Chantal
 
Joepie!!! We hebben een datum!!! Denk ik... en als ik gewoon je website bij had gehouden, dan had ik dat al veel eerder geweten. Nu kan ik dus de avond door gaan brengen met het lezen van jouw hele blog op zoek naar haar naam...

Het zal ook vast ergens op het forum te vinden staan, want je zal het vast ergens ooit een keer hebben laten vallen, maar geloof me, is lastig zoeken "naam vriendin Tweety". Komt niets uit :lol: Wanneer ik haar naam terug vindt, zal ik het niet gelijk uitschreeuwen. Als zij liever anoniem blijft, dan heb ik daar geen enkel probleem mee :smile:

We zullen hier in elk geval een borreltje nemen op jullie huwelijk!

Sacha
 
Het zal ook vast ergens op het forum te vinden staan, want je zal het vast ergens ooit een keer hebben laten vallen, maar geloof me, is lastig zoeken "naam vriendin Tweety". Komt niets uit :lol:
Doe geen moeite ik weet dat ik zeker dat ik haar naam niet genoemd heb!

We zullen hier in elk geval een borreltje nemen op jullie huwelijk!
:up:

Chantal

p.s. veel staat er niet meer op de website, wij zijn met een nieuwe begonnen :wink:
 
Hoe zit het eigenlijk met de medicals? Ik heb nu twee verschillende dingen gelezen: 1) dat je ze best kan doen voor je alles opstuurt (om het mee te sturen denk ik?), 2) dat je berich krijgt nadat je alles hebt opgestuurd voor een medical exam te gaan doen.

Is het zo dat je er 1 bij je huisdokter moet doen en een bij een panel dokter?
 
Het moet ten alle tijden bij een paneldokter. Afhankelijk van je visum kun je het eerder doen of wachten tot je bericht krijgt van je CO. Dit heeft meer te maken met de toekenning van het visum. De datum van je medicals bepaalt (oa) voor welke datum je Australie binnen moet zijn NA toekenning van je visum. Als jij dus heel vroeg je medicals doet, vervolgens tig maanden later pas je visum krijgt toegekend, dan heb je bijna geen tijd om dingen te organiseren omdat je binnen een jaar na je medicals het land binnen moet zijn (geweest).

Maar als jij zeker weet dat je zeer snel je visum krijgt toegekend dan zou je kunnen overwegen je medicals al te doen voordat de CO er om vraagt.
 
En ik ga me er hier ook weer eens mee 'bemoeien': in Antwerpen zit een hele schappelijke dokter, waar je op vrij korte termijn bij terecht kunt. Een paar huizen verder zit dan de Radioloog (voor de RX thorax) en ze maken een afspraak zodat je de twee kunt combineren.
En -even verderdenkend- als je hier in België een bewijs van goed gedrag en zeden (ook uittreksel uit het strafregister genoemd) aanvraagt, dan kun je dat meestal al een paar dagen later gaan afhalen (gemeentehuis), maar dan moet je die wel nog beëdigd laten vertalen. In tegenstelling tot in Nederland; daar staat onderaan de VOG al een samenvatting in het Engels.
Succes maar weer!!
Angeline.
 
Klopt helemaal bij die panel doktor zijn wij ook langs geweest :up: :up: :up:

Efkes bloed tappen wat kleine onderzoekjes en dan foto's ik denk dat we binnen een uur alles hadden gedaan :lol:
cheers Bennie
 
En -even verderdenkend- als je hier in België een bewijs van goed gedrag en zeden (ook uittreksel uit het strafregister genoemd) aanvraagt, dan kun je dat meestal al een paar dagen later gaan afhalen (gemeentehuis), maar dan moet je die wel nog beëdigd laten vertalen. In tegenstelling tot in Nederland; daar staat onderaan de VOG al een samenvatting in het Engels.
Succes maar weer!!
Angeline.

Awel, ik had een bewijs van goed gedrag en zeden dat ik aan het gemeentehuis had afgehaald mee opgestuurd met mijn dossier en kreeg te horen dat dit niet het juiste is van m'n CO. Ik moest dus eentje gaan halen bij justitie in Brussel.

Een bijkomend vraagje, beetje off topic maar ja .. Ik ben nu van plan om eind oktober naar Australië te verhuizen, weet iemand wanneer het hoog seizoen en laag seizoen begint en wanneer het best vliegen is? (weekdag is veronderstel ik goedkoper dan weekend etc ..). Het scheelt allemaal toch wat centen dus ..

Thanks!
 
Maar als jij zeker weet dat je zeer snel je visum krijgt toegekend dan zou je kunnen overwegen je medicals al te doen voordat de CO er om vraagt.

Sorry dat ik mij er ook nog even mee bemoei. De aanpak van Alie heb ik destijds bij de aanvraag van mijn skilled visum gebruikt, staat wel in mijn signature onderaan mijn post. Er zijn andere visa waar je deze keuze niet hebt!

Wij zijn nu met een partner visum (309/100) bezig via het kantoor in Berlijn. Hierbij moet de visum aanvraag compleet ingediend worden, dus inclusief medicals en police check.

Kijk dus goed de website na van het kantoor waar je aanvraag ingediend wordt! Belgie staat niet op de lijst voor Berlijn, waarschijnlijk loopt jouw aanvraag via het kantoor in Parijs. Kijk dus goed wat zij willen en zorg dat je aanvraag aan al hun eisen voldoet, scheelt je onnodige vertraging.

Succes!

Chantal
 
Ook ik heb een partnervisum(309/100) aangevraagd en wij hebben de VOG en medicals pas opgestuurd toen daar door onze CO om gevraagd werd.

Vanaf het moment dat we de visumaanvraag opgestuurd hebben, duurde het vijf maanden voor ik mijn visum had.

Succes,
Sacha
 
Ook ik heb een partner(309/100) aan gevraagd en wij hebben de VOG en medicals pas opgestuurd toen daar door onze CO om gevraagd werd.

Vanaf het moment dat we de visumaanvraag opgestuurd hebben, duurde het vijf maanden voor ik mijn visum had.

Succes,
Sacha

Ik neem aan dat jouw aanvraag ook via Berlijn verlopen is. Dan kan het blijkbaar wel je medicals later indienen.........

De internet site meld echter wat anders
When should I do the required medical examinations?
Please complete your medical assessment before lodging your application. However, the decision remains at your discretion and cost, as the costs of medicals are not refunded if your application is refused.
http://www.germany.embassy.gov.au/beln/Partner%5fFAQ%5fen.html

En om te zorgen dat alles zo soepel mogelijk verloopt houden wij ons zoveel mogelijk aan de wensen van de immigratiedienst. Maar ervaring hebben we nog niet aangezien de aanvraag pas over 1 maand geplaatst wordt.

Chantal
 
Deze mail kreeg ik nadat we alle papieren hadden opgestuurd:

Dear Mrs .....

I refer to your application for migration to Australia under visa subclass 309/100, which has been received at our office. I have made an inital assessment of the documents you submitted. To enable the continued processing of your application I will need you to submit some further documents as listed below.


* police clearance certificates from the following countries: The Netherlands





* medical and x-ray examination results - for details on the required medical examination and to download forms 26 and 160 please use the following links. Downloading the forms will not always be necessary, please check with the panel doctor whether you need to bring the forms with you at the time of making your appointment. http://www.germany.embassy.gov.au/beln/health%5finstr.html and http://www.immi.gov.au/allforms/health-requirements/index.htm



Please submit all the requested details and documents within 49 days from the date on this email and quote the above file number, your full name and address in all correspondence to our office. Please keep your contact with your case officer to a minimum to allow processing of your own and other applications to proceed as quickly as possible. In urgent matters you can contact me by e-mail or phone on the details shown below.

Best regards,


Ms Dagmar Dufkova
Case officer ( PN 8743 )
Visa Office
Australian Embassy, Berlin

Ik denk dat allebei kan, zowel gelijk meesturen als pas opsturen wanneer ze er om vragen.

Succes met alles!!!

Sacha
 
Hai,

Ik had precies hetzelfde als Guppy. Ik had de aanvraag van het Spouse visum ingediend en diezelfde week ben ik naar de doc, bloed tappen en x-ray geweest. Zodra ik een case nummer had (gekregen van de ambassade, binnen 2/3 weken) heb ik de stukken van de doc ect. met casenummer naar Berlijn gestuurd.

En nu zitten we te wachten, wachten, wachten. Man wat zenuwslopend!!!! 3 weken geleden heeft Maya (CO) ons een mailtje gestuurd dat alles binnen was en dat ze verder geen vragen had (op het moment).

Nu wil ik heel graag een mailtje sturen om te vragen hoe het ervoor staat. Maar ik wil de CO niet gaan irriteren zodat ze mijn aanvraag op de bodem legt...... Ook wil ik niet niks van me laten horen want dan wordt ik vergeten (dat gebeurt mij nogal vaak....). WHAT TO DO!??!?!?!?! En als ik een mail schrijf, WHAT TO WRITE!?!?!?!?!

Iemand ervaring met dit ongeduld?
 
wat altijd werkt:
"Onze computer is kapot geweest en nu hebben we een paar mailtjes niet kunnen lezen, had u ons nog gemaild??" :roll:

Leugentje om bestwil. :grin:
 
Even voor iedereen die nog met een partnervisum bezig is. Wij hebben onze aanvraag compleet, dus inclusief medicals en VOG NLD en AUS op 2 augustus naar Berlijn verstuurd. Ik zal de komende maanden de voortgang van onze aanvraag hier even posten zodat er een indicatie is hoelang een 309/100 aanvraag momenteel duurt.

Nog even onze aanvraag is niet zo heel erg eenvoudig aangezien we niet aan de eis van 12 maanden samenwonen voldoen.

Mochten er mensen zijn die zelf zo'n aanvraag willen doen, ik kan je altijd onze lijst van bewijs even mailen. Weet je tenminste wat anderen gebruikt hebben! Maar of de lijst voldoende is en voor succesvolle aanvraag heeft gezorgd, dat kan ik je helaas nog niet vertellen. Nog maar een paar maanden geduld :wink:

Chantal
 
Back
Top