Wat is nou de juiste wachttijd?

Gefeliciteerd! En met zo'n 5 maanden :up:
Succes met de laatste zaken in Nederland en veel plezier met de voorbereiding!

Chantal
 
wouw tweety, dat is inderdaad snel, SUPER! Heb je ook gelijk een permanete gehad of voor 2 jaar?

Groetjes Annemiek

p.s. waar gaan julli eigenlijk wanneer wonen?
 
Dank je wel. Wij hebben nu een visum voor 2 jaar gekregen, na die 2 jaar moeten we wederom wat papieren invullen en wordt het een permanent visum. Had ook niet anders verwacht aangezien wij nog nooit samen hebben gewoond, niet echt onze financieen hebben gedeeld en nog geen 2 jaar bij elkaar zijn.

Waar we gaan wonen? Nu het visum er door is komt mijn vrouw naar Melbourne enne ik zit hier al ;)

Chantal
 
Hai, Annemiek
Het spijt me voor mijn schrijven, is het waarschijnlijk niet de beste, omdat ik contact heb ik gesolliciteerd voor een partner visum in december 2010 en het is aangewezen als mevrouw Maja CO twee maanden geleden. Ik nam contact op via e-mail en vertelde me dat wachttijden worden verlengd, en dat ik snel meer informatie wilde of bij contact documeti van mij, riep ik ooit maar tot nu toe geen gesprek, en als je zit te wachten lijkt die tijd gaat nooit :). Ik wil niet lastig vallen, omdat ze zeker doen dus op deze manier te versnellen mijn aanvraag, maar ook wachten 12 maanden lijkt het overdreven als een limiet die door de ambassade van het wachten. Ik wilde weten of je kan mij wat advies omdat je al weg !!!!! Met vriendelijke groeten
 
Ergys,

Als je een CO werd aangewezen zo'n 2 maanden geleden zit je waarschijnlijk halverwege of een derde van je wachttijd (als ze zeggen dat wachttijden verlengd werden). Het beste wat je kan doen is geduldig afwachten. De beslissing die zij moeten nemen is zo belangrijk voor jou dus ze rushen kan nooit goed zijn.

Zoals je kon lezen van andere forumleden is een interview niet altijd nodig, veronderstel dat het aankomt op de sterkte van je dossier, evenals de wachttijd.

Ik heb zo'n 4 maanden moeten wachten vooralleer ik mijn visum kreeg. Dus geduld hebben :)


Ikzelf zit nu zo'n 10 maanden in Australië, heb een goede job gevonden en ben inmiddels al verhuisd naar een meer bevolkte plek (Melton - Vic). Love it! :happysun:

Tweety, weet jij nog of wij zullen worden gecontacteerd aangaande de aanvraag voor een permanent visum, of we ze zelf moeten contacteren?

Thanks!
 
Ikzelf zit nu zo'n 10 maanden in Australië, heb een goede job gevonden en ben inmiddels al verhuisd naar een meer bevolkte plek (Melton - Vic). Love it! :happysun:

Tweety, weet jij nog of wij zullen worden gecontacteerd aangaande de aanvraag voor een permanent visum, of we ze zelf moeten contacteren?

Thanks!
Melton, dat is om de hoek. Wij zijn net vanuit Melbourne CBD naar Gisborne verhuist. Wij wilden juist wat minder mensen en meer ruimte :wink:

Als het goed is krijg je ongeveer 2 maanden voordat je tweede jaar verstrijkt een brief thuis voor je permanente visum. Dan moet je overigens weer wat bewijs aanleveren maar niet zo'n eneorme stapel als de eerste keer. Onze aanvraag is 2 augustus 2010 in Berlijn ontvangen, dit is ook de datum dat je eerste jaar in gaat en niet de afgifte datum. Als je verhuist dien je wel elke keer je adres wijziging door te geven, is een speciaal formuliertje voor.

Gr. Chantal
 
Dan moet je overigens weer wat bewijs aanleveren maar niet zo'n eneorme stapel als de eerste keer.

Een aantal jaar geleden (in 2006) waren dit alle formulieren die je moet invullen voor deze fase (voor het geval dat je alvast een head start wilt maken):

Form 80
http://www.immi.gov....orms/pdf/80.pdf

1221
http://www.immi.gov....ms/pdf/1221.pdf

Let wel, volgens mij worden beide formulieren standaard voor verschillende visa gebruikt, dus sommige vragen klinken wat raar.

minimaal 2x Form 888 (stat decs van vrienden, familie) gecertificeerd, PLUS voor iedere stat dec een gecertificeerde kopie van hun paspoort.
http://www.immi.gov....rms/pdf/888.pdf

de originelen van de 'Australian Police clearances' (die moet je naar Canberra sturen, en dan krijg je ze terug met de melding dat je braaf bent geweest).
http://www.immi.gov....ms/pdf/1101.pdf

Op de verklaring staat:
Application for immigration / citizenship
Police certificate - Name check only.


de stat dec van jezelf en partner: dat moet op een speciaal formulier. Er staat echter geen nummer op en ik kon het formulier niet op de site vinden, maar het zijn slechts een paar vragen, die je vast kan voorbereiden:

1.verklaring wie je partner is (naam)

2.verklaring dat je de applicatie nog steeds wil sponsoren (hoeft alleen je aussie partner in te vullen, bij voorkeur met 'ja')

3.verklaring of je samenwoont, zo niet,hoezo dan?

4.verklaring of de relatie stukgelopen is, zo ja, wanneer en hoe?

5.algemene verklaring (ongeveer een a4) waarin je je relatie beschrijft sins de eerste aanvraag, waar je de afgelopen jaren gewoond en gewerkt hebt, sociale bezigheden van samen, financiele zaken van samen en andere belangrijke zaken


en dan de rest : kopietjes van je eigen paspoorten (gecertificeerd), kopietjes financien,kopietjes huurcontract/hypotheek, kopietjes testament/superannuation, kopietjes prive en offieciele correspondentie die het samenzijn bevestigen en foto's
 
HELLO AUSSIEWANNABE,

Dank u voor uw antwoord was heel getile, echt raggione, het enige wat je moet doen is wachten, het was gewoon dat dit de achtste maand van het wachten, omdat abbioamo aangevraagd voor een visum en blijkbaar heb ik moeten wachten nog vijf maanden ze had geluk te ontvangen het je eigen in slechts 4 maanden oud. Ik ben nog nooit in Vic, zeggen ze dat maakt een natte weer heb ik gewoond enige tijd in NSW. Nogmaals bedankt en nu kijk ik uit naar een nieuwe update.
Met vriendelijke groet.
Ergys





Ergys,

Als je een CO werd aangewezen zo'n 2 maanden geleden zit je waarschijnlijk halverwege of een derde van je wachttijd (als ze zeggen dat wachttijden verlengd werden). Het beste wat je kan doen is geduldig afwachten. De beslissing die zij moeten nemen is zo belangrijk voor jou dus ze rushen kan nooit goed zijn.

Zoals je kon lezen van andere forumleden is een interview niet altijd nodig, veronderstel dat het aankomt op de sterkte van je dossier, evenals de wachttijd.

Ik heb zo'n 4 maanden moeten wachten vooralleer ik mijn visum kreeg. Dus geduld hebben :)


Ikzelf zit nu zo'n 10 maanden in Australië, heb een goede job gevonden en ben inmiddels al verhuisd naar een meer bevolkte plek (Melton - Vic). Love it! :happysun:

Tweety, weet jij nog of wij zullen worden gecontacteerd aangaande de aanvraag voor een permanent visum, of we ze zelf moeten contacteren?

Thanks!
 
Wat fijn om verhalen te kunnen lezen van anderen die deze procedure zijn doorgegaan! Mijn aanvraag is verstuurd in de eerste week van augustus 2011. Ik heb hier direct een bevestiging van gekregen vanuit Berlijn, maar sindsdien heb ik niets meer gehoord. Hoe lang duurde het bij jullie voordat je een case officer toegewezen hebt gekregen? En gaan die gemiddelde 5 maanden dat de procedure duurt daarna pas in of is dat vanaf het moment dat de aanvraag ontvangen is?
 
Hoi Ingrid,

Ook ons visa in in the eerste week van augustus ingediend en ik heb gister gemaild of er al meer bekend is, ik kreeg ik de email terug dat ze bezig zijn met de visas die zijn ingediend op 18 juni en daarvoor... De wachttijd is nu ook 5-12 maanden (volgens mij was het daarvoor 5-10 maanden)

Ik ben bang dat we nog wel even moeten wachten!

Succes!!

Heb jij al wel je medicals gedaan?
Ik heb een afspraak staan voor aanstaande maandag!
 
Ik had toevallig afgelopen weekend ook een email gestuurd en ook ik kreeg te horen dat ze nu met juni bezig zijn. Wel balen dat het zo lang duurt! Op zich maken een paar maanden langer niet zoveel uit, maar we moeten ook ons huis verkopen en zonder indicatie durf ik dat nog niet zo goed aan. Laten we maar hopen dat als alles een begint te lopen de huizenmarkt een beetje meewerkt.....

M.b.t. mijn medische verklaring, die heb ik in augustus al meegestuurd. Op de website werd aangegeven dat als je alles in één keer opstuurt dit het proces kan versnellen.

Nu maar duimen........
 
O slim dat je die meteen hebt meegestuurd! (ik heb dat helemaal nergens zien staan). Ik hoop inderdaad dat als ze alles compleet hebben dat het dan sneller gaat. Heb jij de medicals ook in Amsterdam gedaan?

Waar gaan jullie in Australie wonen?

En lastig inderdaad dat we niet weten wanneer we nu gaan. Ook voor mijn vriend, hij is nu al bezig om daar contacten te leggen voor werk (ook via zijn broers), maar ja, als je niet precies weet wanneer je in Australie bent maakt het dat natuurlijk wel lastig.
 
Hoi Tineke en Ingrid!

Leuk om te lezen dat jullie je aanvraag ook recent hebben ingediend! Ik heb mijn aanvraag opgestuurd in de eerste week van Oktober, dus ik vrees dat ik dan ook nog wel een tijdje te wachten heb... Maar ik had een vraagje.. Hebben jullie allebei meteen reactie gehad vanuit Berlijn of ze het hadden ontvangen? Ik heb namelijk nog steeds niks gehoord....

Verder zag ik dat jullie het hebben over emails naar de ambassade, maar hebben jullie een mail adres van de ambassade van Berlijn gevonden of gebruiken jullie ook gewoon dat formulier op de website 'Australian Immigration Enquiry form for Europe'??

Groeten! Eveline




 
@Eveline: ik had inderdaad binnen enkele dagen een email dat mijn aanvraag was bevestigd en het te betalen bedrag werd ook direct van mijn credit card geboekt. In deze email stond ook het emailadres van de ambassade: cst.berlin@dfat.gov.au

@Tineke: wij gaan in de omgeving van Sydney wonen. Ook ik ben al bezig met een baan daar. De organisatie waarvoor ik nu in NL werk, heeft ook een groot kantoor in Sydney, dus ik hoop dat ik overgeplaatst kan worden. Het is inderdaad wel lastig voor mijn werkgever en mij, omdat nog niets concreet is.

Wonen jullie beide partners trouwens ook op dit moment in Nederland en zo ja, hoe hebben jullie de sponsorship geregeld?
 
Back
Top