Wat is nou de juiste wachttijd?

Hai,

Ik had precies hetzelfde als Guppy. Ik had de aanvraag van het Spouse visum ingediend en diezelfde week ben ik naar de doc, bloed tappen en x-ray geweest. Zodra ik een case nummer had (gekregen van de ambassade, binnen 2/3 weken) heb ik de stukken van de doc ect. met casenummer naar Berlijn gestuurd.

En nu zitten we te wachten, wachten, wachten. Man wat zenuwslopend!!!! 3 weken geleden heeft Maya (CO) ons een mailtje gestuurd dat alles binnen was en dat ze verder geen vragen had (op het moment).

Nu wil ik heel graag een mailtje sturen om te vragen hoe het ervoor staat. Maar ik wil de CO niet gaan irriteren zodat ze mijn aanvraag op de bodem legt...... Ook wil ik niet niks van me laten horen want dan wordt ik vergeten (dat gebeurt mij nogal vaak....). WHAT TO DO!??!?!?!?! En als ik een mail schrijf, WHAT TO WRITE!?!?!?!?!

Iemand ervaring met dit ongeduld?


Als dit Maja Gizycka is van Berlijn had ik dezelfde CO. Ik had alles ingestuurd begin november 2009 en pas op 13 januari kreeg ik een mailtje dat ze alles ontvangen hadden en dat de assessment begonnen was. Hierin vermeld ze dat ze een initial assessment heeft gehad en meteen al een tijdstip wil afspreken om een telefoon interview wil afleggen (zorg dat je een vaste lijn hebt want naar een gsm bellen ze niet!). De dag nadien kreeg ik dan een standaard e-mail waarin staat dat het proces is gestart en hoe het allemaal gaat verlopen. Er staat ook vermeld dat je ze niet moet contacteren om te vragen hoe het vordert, enkel voor noodgevallen.

Na het telefoon interview volgt dan de volledige assessment (heeft bij mij een maand geduurd) en dan stuurt ze een e-mail met eventuele vragen die ze nog heeft. Drie maal heeft ze me gevraagd hoe we in contact bleven nadat ik dit haar al van in het begin had verteld!
Nadat ze alle last minute info/documenten had kreeg ik na een week al bevestiging dat m'n 309 aanvaard was!

Dus gewoon nog wat (zenuwslopend) geduld hebben, als je alle info en documenten correct overhandigt kan het snel gaan :)

Succes!
 
Hallo,

Thanks, we wachten nog steeds. We denken dat Maja niet zo'n leuke vakantie heeft gehad want ze kwam er erg chagarijnig van terug. David had een mailtje gestuurd met extra info over dat hij mij financieel kan ondersteunen in Oz (het huis is bijna verkocht) en toen kregen we een nasty email terug met dat ze 5 maanden de tijd had om de aanvraag te behandelen. We liggen dus onderop de stapel bij 'irritante aanvragers'....... Ze heeft nog tot half september terwijl wij in oktober willen vertrekken. HEERLIJK, die extra stress, kon ik net gebruiken! Denk dat ik maar het boek 'de kunst van het loslaten' ga kopen.........

Hoe zeggen ze dat in Oz; patience is a virtue (how the hell do I spell that!?!?)?

Groetjes Annemiek
 
Zal wel meevallen! Ik zou ook niet al te blij zijn mijn eerste werkdag en al die mailtjes moeten beantwoorden. Na een paar dagen is ze dit allemaal weer vergeten en komt die positieve uitslag ook. Jullie zijn immers onze voorgangers, hoe langer jullie aanvraag duurt..... :coffee:

Chantal
 
Hallo,

Thanks, we wachten nog steeds. We denken dat Maja niet zo'n leuke vakantie heeft gehad want ze kwam er erg chagarijnig van terug. David had een mailtje gestuurd met extra info over dat hij mij financieel kan ondersteunen in Oz (het huis is bijna verkocht) en toen kregen we een nasty email terug met dat ze 5 maanden de tijd had om de aanvraag te behandelen. We liggen dus onderop de stapel bij 'irritante aanvragers'....... Ze heeft nog tot half september terwijl wij in oktober willen vertrekken. HEERLIJK, die extra stress, kon ik net gebruiken! Denk dat ik maar het boek 'de kunst van het loslaten' ga kopen.........

Hoe zeggen ze dat in Oz; patience is a virtue (how the hell do I spell that!?!?)?

Groetjes Annemiek


Inderdaad, in mails kwam ze vaak nors en kort over, maar bij het interview viel dat allemaal wel mee. Zoals tweety al zei, waarschijnlijk prevakantiale stress of zo. Komt wel goed! :)
 
Thanks tweety en aussiewannabe. Ik heb nog niets gehoord van een telefonisch intervieuw. Weet iemand of dit altijd gebeurt of niet? Ligt het er misschien aan aan hoe goed je engels is (wat je invuld op je visum aanvraag)?

Kan ik nog meer verwachten naast een telefonisch intervieuw?

Groetjes een ongeduldige Annemiek
 
Kan ik nog meer verwachten naast een telefonisch intervieuw?

Ik weet niet hoe compleet je visum aanvraag was, m.a.w. de hoeveelheid bewijs die je aangeleverd hebt. Indien ze dit te weinig vinden dan kan er nog om extra bewijs gevraagd worden evenals statutory declarations (als die nog niet meegezonden zijn). Maar maak je niet te druk, je hoort vanzelf wat. Afwijzen wordt niet zomaar gedaan hoor! Extra bewijs vragen, hetzij via een interview of via de e-mail/post komt helaas regelmatig voor.

Succes met tot 10 tellen :wink:

Chantal
 
Hai,

Ik hoop dat je gelijk hebt want ze (Maja) zij dat het compleet was en dat ze geen vragen had.

Begin maar met inpakken vanavond......


Groetjes Annemiek
 
Grappig om te lezen dat de ervaringen zo verschillend zijn, maar dat in alle verhalen een ding is wat voor iedereen gelijk is: het tergende wachten! Op 7 juni kreeg ontving ik, na het inleveren van alle papieren, medicals, VOG etc de bevesitiging dat mijn aanvraag in behandeling was. Na wat op en neer mailen, begreep ik dat een interview niet nodig was. In september stuur ik mijn paspoort op naar Berlijn en wordt er een stempel in gezet. Zo zie je maar dat ieder geval uniek is.
 
Grappig om te lezen dat de ervaringen zo verschillend zijn, maar dat in alle verhalen een ding is wat voor iedereen gelijk is: het tergende wachten!
Volgens mij valt dit in jouw geval reuze mee. Visum aanvraag in Juni en nu al binnen. Ik denk dat de meeste forumleden graag zo snel dat stickertje willen bemachtigen. :up: Gefeliciteerd!

Chantal
 
Dank Chantal,

Je hebt helemaal gelijk, voor ons viel het allemaal reuze mee. Maar ik schrik echt van de verhalen die ik hier soms lees. Ik lees dat jij je in Melbourne begeeft. Wij komen daar eind november aan. Misschien leuk om dan een kop koffie te drinken?

groetjes,

Sebastiaan
 
Jawel ik ben hier inmiddels ruim 2 jaar hier en het bevalt nog steeds prima! Natuurlijk kunnen we een bakkie doen, jullie zijn welkom hoor! Al enig idee waar jullie willen gaan wonen? Succes met alle laatste zaken in Nederland.

Groetjes,
Chantal
 
VISUM GRANTED!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Op 15 april 2010 ingediend (zonder buro) en goedgekeurd zonder intervieuws of tests!


Groetjes een superblije Annemiek die snel verder gaat inpakken want de verhuizers komen a.s. vrijdag
 
hoi,

PROFICIAT !!!!!! :up: :up: :up:

een hele mooi bericht....SUPER..!!!....
nu op naar Australië.............

warme groetjes tinkerbell.
 
Dat horen we graag se, gefeliciteerd! :)

Ikzelf vertrek op 28 oktober en de zenuwen beginnen te komen. Het feit dat ik mijn familie en vrienden 'achterlaat' begint ook door te dringen, wat niet zo'n fijn gevoel is.

Australië is een prachtig land, het enige spijtige is dat het zo ver is he! Maar ja, het zij zo.


Nog een vraagje, als ik het mij goed herinner had ik de 2 jaar van mijn spousal visum geen recht op medicare he? Of heb ik dit fout?
 
Gefeliciteerd!
afro.gif
 
Back
Top