Wat is nou de juiste wachttijd?

Hoi Ingrid,

Dank je voor je reactie! Ik heb helaas nog steeds niks gehoord over of mijn applicatie is ontvangen, maar heb nu ook via dit email adres gemaild. Omdat ik ook verkeerde creditcard gegevens had opgegeven (ik heb een studenten creditcard en dat limiet blijkt 1500 euro te zijn.. dus net te laag) had ik het formulier gebruikt om te vragen hoe ik dit kon oplossen. Hier kreeg ik gelukkig snel reactie op en dat probleem is opgelost, maar ik heb dus nog steeds geen bevestiging of ze mijn applicatie hebben ontvangen.. Niet echt handig dus... Maar nog ff duimen dat het goed is gekomen!! Had TNT al gebeld, maar zij konden via Track-en-Trace helaas alleen zien dat het pakketje Arnhem had bereikt, wat er daarna is gebeurd is dus onduidelijk.. Hopelijk ligt het gewoon ergens op een stapeltje bij de ambassade, moet er niet aan denken om alles nog een keer in te vullen / uit te zoeken / aan te vragen / te laten certificeren!!:mellow:

Verder woont mijn partner op dit moment in Australië. Doordat hij daar een vaste baan heeft is het sponsorship dus geen probleem. Hopelijk kan iemand anders je vraag beter beantwoorden!

Groetjes en succes ermee!
Eveline
 
Wonen jullie beide partners trouwens ook op dit moment in Nederland en zo ja, hoe hebben jullie de sponsorship geregeld?
Ik neem aan dat je hiermee doelt op het financiele plaatje? Wij hebben dit niet bij de hand gehad aangezien ik al in Australie woonde. Maar volgens mij is dit vrij eenvoudig aan te tonen. Je geeft een plaatje van je spaargeld en aangezien je partner uit Australie komt heeft hij/zijn er vast nog familie/vrienden zitten. Je kan dit dus meenemen in je totaalplaatje m.b.t. financien, nu ga ik er vanuit dat je bij iemand tijdelijk onderdak kan krijgen als geen van beiden werk heeft.

Wat dat betreft verschilt het niet veel van een gewoon skilled visum. Hou er wel rekening mee dat de partner, de aanvrager van het visum dus, geen recht heeft op welke finaciele steun dan ook van de overheid. Die finaciele steun moet gegeven worden door degene die als sponsor op treedt. Handig is dan ook dat je redelijke zekerheid hebt dat juist deze persoon makkelijk werk vind. Er zijn namelijk werkgevers die de aanvrager van het partner visum niet op solicitatie gesprek laten komen aangezien je toch een "tijdelijk" visum hebt.

Succes!
 
Sorry voor het niet reageren... ik wil soms eventjes niet aan dat visum denken haha!

Met betrekking tot het sponsorship, mijn vriend woont ook hier in Nederland. Hij heeft een soort van declaration geschreven met daarin zijn werkverleden in Australie, zijn werkverleden hier in Nederland, zijn opleiding, ons spaargeld en de bedrijven waar hij nu mee in gesprek is voor een eventuele baan. Daarnaast gaan wij eerst bij zijn ouders wonen (staat ook in die declaration) en dat noemt zijn vader ook weer in dat form 888. Ik neem aan dat dat voldoende moet zijn...

@ Ingrid, wat fijn dat je misschien overgeplaatst kan worden! Het bedrijf waar ik werk heeft ook kantoren in Australie, alleen zijn dat wel zelfstandige ondernemingen, ik kan dus niet overgeplaatst worden, maar alvast contacten leggen ed kan natuurlijk wel. Ik weet alleen niet of ik nog wel voor hetzelfde bedrijf wil werken... een nieuwe start is ook erg fijn! Heb jij ondertussen trouwens al meer gehoord van je visum? (zodra jij wat hoort dan ben ik ook bijna aan de beurt volgens mij haha)

Heeft iemand trouwens ervaring met het later toesturen van je medicals (dus niet tegelijk met je visum aanvraag), krijg je daar dan ook nog een bevestigingsemail van? (ik heb mijn medicals 2 weken geleden gedaan en de arts heeft dit opgestuurd, maar ik heb nog niks van Berlijn gehoord)
 
Effe tussendoor...

Het zou goed kunnen dat ik volgende maand al m'n permanent visum heb! Ik dacht altijd dat het 2 jaar na dat je Australië bent binnengekomen maar nee, het geldt vanaf de datum dat je je aanvraag hebt ingediend! Ik heb inmiddels al de papieren toegestuurd gekregen. Deze moet ik binnen de 60 dagen ingevuld terugsturen.

Het gaat over 2 stat decs, die je moet laten certifiëren en een form 80 (character assessment), wat echt wel een vervelend formulier is. Als hint kan ik jullie vertellen, maak een kopie van het form 80 dat je nu indient en hou het bij, want het zijn vragen zoals je complete werkgeschiedenis vanaf je van school bent etc .. best dat je op beide zowat hetzelfde antwoord.

Can't wait!
 
Ik ben het wachten ook wel zat (ik heb ook helemaal geen geduld voor dit soort procedures). Helaas heb ook ik nog steeds niets gehoord. Ik laat het je weten als ik wat hoor!
 
We hebben een CO!!!! :-D
(wie snapt de opluchting en het enthousiasme beter dan jullie!!)

We moeten nog wel wat dingetjes toesturen, originele VOG's (we hadden gecertificeerde kopieën gestuurd) en een uittreksel van het GBA met de datum waarop we naar ons huidige adres zijn verhuisd (wij hadden het standaard uittreksel toegestuurd waarop wel je adres staat maar niet de datum waarop je daar bent gaan wonen). En de medicals, maar als het goed is zouden ze die daar nu al moeten hebben...

@ Ingrid, heb jij dan nu ook een CO? (ons visum aanvraag is verstuurd op 2 augustus en we hebben een bevestigingsemail gekregen op 8 augustus 2011)

Nu gaat het vast heeeeel snel!! ( :-S, toch?)
 
Wat fijn!!! Wij hebben nog niets gehoord...(ik ben wel een beetje jaloers hoor :wink:) Ik wacht deze week denk ik nog even af en anders ga ik weer mailen. Jou berichtje geeft me wel goede hoop, want inderdaad is onze aanvraag 3 augustus aangekomen in Berlijn (scheelt dus uiteindelijk denk ik maar 1 of 2 dagen met jou).
Hebben ze je per mail een bericht gestuurd?
 
@ Lamarack, THANKS!!

@ Ingrid, Ja, wij hebben een email gekregen met de punten die ontbraken...
Misschien dat jullie nog niks gehoord hebben omdat er niks ontbreekt? Dat je dan straks het verlossende telefoontje/emailtje krijgt dat je visumaanvraag is goedgekeurd? :-D
 
Na ruim 3 maanden wachten, heb ik vandaag voor het eerst contact gehad met mijn case officer. Mijn case officer kwam echter direct met héél goed nieuws: mijn visum is GRANTED :grin: ! Ik kan het nog steeds bijna niet geloven! Nu snel mijn huis verkopen dus, iemand interesse :wink: ?
 
Whaaa Ingrid, wat goed!!! :-D
Ik kan me voorstellen dat je helemaal door het dolle bent!

Wat zijn jullie plannen nu? Eerst het huis in de verkoop en daarna naar Sydney? Of hebben jullie al een datum in je hoofd wanneer je die kant op wilt!

(ik heb afgelopen maandag de ontbrekende gegevens toegestuurd... dus ik heb ook hoop dat ik zeer binnenkort ook mijn visum heb!)
 
We willen eerst proberen ons huis te verkopen. Ik zie het niet zo zitten om dit te doen als we al in Australië zijn. Nu maar duimen dat dit net zo soepel gaat als mijn visumaanvraag!
 
Ha die Ingrid,Gefeliciteerd! Lastig he dat huis dat er dan nog is terwijl je het liefst zou willen gaan plannen... Join the club ;-)
 
Back
Top