Wat kun je in Australie niet krijgen?

Ja, ik héb een dweil, maar daar ben ik heeeel zuinig op... haha. Weet niet meer waar ik het ding vandaan heb. Misschien Crazy Clark's ofzo?
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg107410#msg107410 date=1199828399]

Ja, ik héb een dweil, maar daar ben ik heeeel zuinig op... haha. Weet niet meer waar ik het ding vandaan heb. Misschien Crazy Clark's ofzo?


[/quote]

Jaloers op een dweil... nu moet ik nie gekker worden!  :lol:

In SA en VIC heb je niet de Crazy Clark, maar de Go-Lo... ik ga binnenkort eens kijken!

Groeten Sander
 
Een dweil is inderdaad ook iets dat ik hier niet kan vinden. Baal ik soms wel van, want het is toch de makkelijkste manier om de badkamervloer schoon te maken. Hoe maken Australiers hun gladde vloeren in vredesnaam schoon? :thinking:

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg107436#msg107436 date=1199865525]
Een dweil is inderdaad ook iets dat ik hier niet kan vinden. Baal ik soms wel van, want het is toch de makkelijkste manier om de badkamervloer schoon te maken. Hoe maken Australiers hun gladde vloeren in vredesnaam schoon? :thinking:

Groetjes,
Rixta
[/quote]

Met de mob waarschijnlijk, maar wij gaan ook voor de dweil!
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg107441#msg107441 date=1199866328]
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg107436#msg107436 date=1199865525]
Hoe maken Australiers hun gladde vloeren in vredesnaam schoon? :thinking:

[/quote]

Met de mob waarschijnlijk, maar wij gaan ook voor de dweil!
[/quote]

Met de mob? Betekent dat dat dweilen een criminele activiteit is, of dat je het met heul veul mensen doet? :-D

Maar hoe we anders onze vloeren schoonhouden? Nou, met een mop dus (een stok met een bos fliebers eraan), of met een spons (ook weer aan een stok natuurlijk, met knijpfunctie), of met een electrische mop. In elke supermarkt zie je wel dingen die gebruikt worden om de vloer mee te 'dweilen'. En eigenlijk zijn die nog handiger dan een schrobber met een dweil d'r omheen.

't Lukt wel, hoor :)
 
Wat een drama! Geen dwijl te krijgen! ;) Als ik hier in NL zonder dwijl kan moet me dat in Oz ook wel gaan lukken lijkt me zo  :grin:

[quote author=AnSteveTomas link=topic=8096.msg107332#msg107332 date=1199791179]
Een zeemlap en dikke sponsen.
[/quote]

Voor de oostkust ligt zo'n 2600 km aan sponzen in de oceaan, misschien wordt het tijd voor je duikbrevet? ;)
 
Zo'n mopding hebben wij ook wel, maar ik vind het absoluut niet handig voor de hoekjes en kiertjes. Daar kun je met een ouderwetse Hollandse dweil veel beter bij.
Nou ja, niets aan te doen. Ik moet maar leren het zonder dweil, rijggaren en witte schoenveters te doen. :lol: Zal wel lukken.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg107500#msg107500 date=1199909657]


[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg107441#msg107441 date=1199866328]
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg107436#msg107436 date=1199865525]
Hoe maken Australiers hun gladde vloeren in vredesnaam schoon? :thinking:

[/quote]

Met de mob waarschijnlijk, maar wij gaan ook voor de dweil!
[/quote]

Met de mob? Betekent dat dat dweilen een criminele activiteit is, of dat je het met heul veul mensen doet? :-D

Maar hoe we anders onze vloeren schoonhouden? Nou, met een mop dus (een stok met een bos fliebers eraan), of met een spons (ook weer aan een stok natuurlijk, met knijpfunctie), of met een electrische mop. In elke supermarkt zie je wel dingen die gebruikt worden om de vloer mee te 'dweilen'. En eigenlijk zijn die nog handiger dan een schrobber met een dweil d'r omheen.

't Lukt wel, hoor :)


[/quote]

:grin: :grin: hem hem pas naar 2 keer lezen door!  :roll:
 
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg107436#msg107436 date=1199865525]
Een dweil is inderdaad ook iets dat ik hier niet kan vinden. Baal ik soms wel van, want het is toch de makkelijkste manier om de badkamervloer schoon te maken. Hoe maken Australiers hun gladde vloeren in vredesnaam schoon? :thinking:

Groetjes,
Rixta
[/quote]

ik 'dweil' altijd met zoiets, ook handig....zijn die er wel?

images
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg107441#msg107441 date=1199866328]

Met de mob waarschijnlijk, maar wij gaan ook voor de dweil!
[/quote]

Met de mob? Betekent dat dat dweilen een criminele activiteit is, of dat je het met heul veul mensen doet? :-D

[/quote]

:grin: :grin: hem hem pas naar 2 keer lezen door!  :roll:
[/quote]

Hihi, het zij je vergeven :-D

En Tum, die dingen hebben we hier ook ja. Poehee, opluchting hè? ;-)
 
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: hi, hi, hi, dit wordt zò melig, wat een onderwerp; waar hebben we het over? :p
Irene; geweldige humor!
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8096.msg107585#msg107585 date=1199959779]

[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg107441#msg107441 date=1199866328]

Met de mob waarschijnlijk, maar wij gaan ook voor de dweil!
[/quote]

Met de mob? Betekent dat dat dweilen een criminele activiteit is, of dat je het met heul veul mensen doet? :-D

[/quote]
:grin: :grin: hem hem pas naar 2 keer lezen door!  :roll:

Hihi, het zij je vergeven :-D

En Tum, die dingen hebben we hier ook ja. Poehee, opluchting hè? ;-)

Pffff ik kreeg al neurotische neigingen  :lol: dat komt natuuuuurlijk
omdat poetsen mijn hobby is
praying-angel.GIF


Enneeuuh, ik wil best wel een smsje sturen naar iedereen hoor, dat we gaan 'mobben'  :grin: , dan wèl graag in
mijn huis, dan is het gelijk schoon!!

Even - om geen straf te krijgen - volgens mij hebben ze in Australië ook geen centendrop van Klene  :cry:
 
Niets kunnen vinden van Klene  :cry:,
wel bij www.dutchfood.com.au maar
dat moet je dan online kopen....ach
als je het maar kan krijgen nietwaar?

Verder zag ik voor industriële toepassingen
de 'SUPERHOG' mat  :grin:

wap.gif

Waterhog™ Premier No. 295, hier kan je hem vinden
http://www.industrysearch.com.au/Products/Entrance_Mats_-_Waterhog%E2%84%A2_Premier_No_295-10022

Die zullen ze ook vast wel in de kleine 'boerenbond' of 'intratuin' versie hebben  :up:
 
[quote author=4np link=topic=8096.msg107542#msg107542 date=1199942838]
Voor de oostkust ligt zo'n 2600 km aan sponzen in de oceaan, misschien wordt het tijd voor je duikbrevet? ;)
[/quote]

tut tut 4np :grin:
Dat is zo ongeveer het eerste wat je leert tijdens je eerste cursus... Kijken doe je met je oogjes ;) Geeeeen dingen aanraken of oppakken! In de Rode Zee mag je bijvoorbeeld niet eens met handschoenen duiken uit angst dat je dan dingen mee gaat nemen en zo de riffen beschadigd.

Ik denk dat ik mijn mama mis in Oz ;) Die is daar echt nergens te krijgen.... Mark zal haar dan weer missen als kiespijn :)
 
@ Tum en Eerainuh: uuuuh, Ireen, als jij weet waar ik 'm kan kopen, hou ik me aanbevolen. Ik heb de Leifheit set nog niet kunnen vinden hier en baaaaal als een stekker dat ik die van mij niet nog eventjes in de doos heb gestopt op weg hier naar toe...
 
Kunnen we ergens een lijst aanleggen van 'must take' items voor emigratie? Is makkelijker dan alle topics doorspitten... Ik ben inmiddels al naar Decathlon geweest voor superschoenen (zomer en wandel) voor mijn dochter in de komende twee maten, neem m'n kaasschaaf mee, heb mijn donzendekbed al weggedaan en de swag weer klaarliggen met tent nu voor onze vakantie onderweg naar Kununurra. Het voelt zo idioot om hierbij stil te staan, anderszijds een beetje dom als je weet dat er dingen niet geweldig of moeilijk te krijgen zijn en je kunt ze nu gewoon nog inpakken  :|

Fae
 
Hoi Kathleen, ik heb een dergelijk ding gewoon bij Coles gekocht. Je bedoelt toch zo'n 'duster' met een swivel head, dat met 2 soorten lappen komt; 1 voor droog, en 1 voor nat, right? Het is dan geen Leifheit, maar doet het precies hetzelfde. De emmer zit er trouwens niet bij. Het is waarschijnlijk net iets anders, maar dat kan je verwachten. Ik vind de dweil met de fliebers net zo handig, of een steam mop, ook een goed alternatief. En even stoffen, dat doe ik met die duster met swivel head, makkelijk voor onder het bed (ik niet, die duster).

Zal nog wel opzoeken wat het merk is en een gil geven. Ben morgen weer in Brisbane.

Oh en Fae, er zijn hier plenty kaasschaven. Ik heb er zelfs eentje waarbij je de dikte van de plakken kan bijstellen.
 
Back
Top