Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=Rixta link=topic=8096.msg107854#msg107854 date=1200170880]
Yoghurt kun je makkelijk zelf maken met Easy-Yo. In elke grotere supermarkt te krijgen. Zakje poeder bij water doen, acht uur in de yoghurtmaker en klaar is Kees. Ik gebruik maar een half zakje per keer, omdat het me anders veel te dik wordt. Ik betaal meen ik nog geen $2.50 per zakje, dus zo duur is het dan niet.

Groetjes,
Rixta
[/quote]

Heeee....  da's mooi!  :smile:

1) Zo'n yoghurt-maker.. waar kan je die kopen?
2) Hoeveel yoghurt krijg je uit zo'n zakje?
3) Het klinkt een beetje als instant yoghurt... maar volgens mij komt de bereiding redelijk in de buurt van echte yoghurt... smaakt het ook als NL-yoghurt?
4) Kan je ook melk + schepje bestaande yoghurt in de maker doen.. ?

Groeten Sander
 
Hoi Sander,

1. Te koop in elke grotere supermarkt. Coles en Woolworths zouden het altijd op de plank moeten hebben.
2. 1 zakje is voor een liter yoghurt, maar dan heb je dus dikke yoghurt. Ik gebruik een half zakje en dan is het soms wat dikker en soms wat dunner, maar altijd heel goed eetbaar.
3. Het smaakt net zoals Nederlandse yoghurt, maar het is ietsje minder glad. Maar als je het over je cereal doet met vers fruit merk je daar echt helemaal niets van. :lol:
4. Nee, dat werkt echt niet. De truc is dat die zakjes melkpoeder en bacterien bevatten. Samen met water en de warmte van het hete water in de yoghurtmaker krijg je yoghurt.
Overigens zijn die zakjes in allerlei soorten te krijgen. Normaal vet, laag vet, heel laag vet, met smaakjes en wat al niet meer. Ik vind die smaakjes niet lekker, maar dat is uiteraar persoonlijk. Ik gebruik liever vers fruit uit onze eigen tuin. Tot nu toen zijn dat alleen aardbeien, maar we hopen deze zomer nog veel meer te krijgen. Met een kleine tuin kun je toch nog best veel doen en wij hebben alles volgezet met potten met fruitbomen- en struiken. Ik droom halve dagen van grote hoeveelheden vers fruit voor ontbijt en lunch. :roll:

Groetjes,
Rixta

PS: kan iemand mij vertellen waar die onweersbui met regen blijft? Het is hier snikheet en ik wil wat verkoeling. :cloud: :depressed:
 
Hoi Rixta,

We hebben net deze week een easy jo gekocht (bij Big W). Het smaakt erg lekker, idd als nederlandse yoghurt. Als je voordat je de yoghurt in de koelkast zet even flink klopt met een garde, wordt het mooie gladde yoghurt.

Waar koop je die zakjes? Ik zag 3-pak verpakkingen bij Big W, die zijn tot nu toe het goedkoopst. Op internet kun je pakken met 10 zakjes kopen, maar die zijn duurder vanwege de verzendkosten. Weet iemand of je die 10-pakken ook in een bepaalde winkel kunt kopen? Dat zou theoretisch het voordeligst moeten zijn. (lekker Hollands woord: voordeligst :grin:)

Het moet ook mogelijk zijn om de yoghurt met gewone melkpoeder en wat yoghurt van de vorige keer te maken. Als de experimenten hiermee lukken, laat ik dat hier wel even weten.


PS hier aan de Central coast is die bui inmiddels losgebarsten! Waren we wel aan toe (en de tuin ook).
 
Die zakjes zijn gewoon te koop in de super. Coles, Woolworths, Bi-Lo en waarschijnlijk andere ook wel. En ja, Big W en K-Mart hebben ze ook. Ik denk niet dat je ze voordeliger kunt kopen, want volgens mij hebben ze een vaste prijs: overal hetzelfde. Grootverpakkingen zijn misschien wel goedkoper, maar die ben ik nog niet tegengekomen. En ach, het spul is eigenlijk al heel goed betaalbaar, dus daar ga ik me dan niet druk over maken.
Maken met melk en een restje yoghurt is eigenlijk nauwelijks voordeliger, of zelfs duurder. Als je een zakje in twee keer gebruikt is het pakweg $1.20 per liter (denk ik?) en melk kost ongeveer hetzelfde, of veel meer. Dan ga ik voor de voordeligste optie. Ach ja, eens Nederlands, altijd Nederlands, he?  :lol:

De regen komt heel langzaam deze kant op, maar het lijkt net langs ons heen te gaan. Jakkes, moeten we alsnog de planten water gaan geven.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=AnSteveTomas link=topic=8096.msg107864#msg107864 date=1200181345]
Wat mij ook is opgevallen, is dat je hier totaal geen reclame voor wasproducten hebt.  :up:
Procter & Gamble heeft Australie blijkbaar nog niet ontdekt.
Dan weer wel heel veel schreeuwerige reclames van gewone winkels.
van de [glow=red,2,300]17%off everything Light-up Australia!!![/glow]-ad begin ik spontaan mee te krijsen... :crazy:
[/quote]

Van wie is deze ad, hij begint met: Bacon, bacon, bacon, ..............  :grin:
 
Ik zou het niet weten. Ik vind de reclame op televisie hier zo verschrikkelijk schreeuwerig, dat ik niet weet hoe snel ik het af moet zetten. Verder kijk ik sowieso niet zo veel televisie. Na drie jaar heb ik nog steeds niet de moeite genomen uit te zoeken wat hier nou eigenlijk leuke programma's zijn. :smile: We hebben bergen DVD's waar ik me zoet mee houdt.

Groetjes,
Rixta
 
Ik ben heel benieuwd naar de Easiyo, ga van de week wel eens kijken of ik m kan krijgen en hoe het smaakt.

Heeft iemand al ergens Rookworst kunnen vinden. Ik geloof dat er in QLD een slager is die het maakt, maar das niet zo handig opsturen naar Sydney denk ik.
 
[quote author=Rixta link=topic=8096.msg107854#msg107854 date=1200170880]
Yoghurt kun je makkelijk zelf maken met Easy-Yo. In elke grotere supermarkt te krijgen. Zakje poeder bij water doen, acht uur in de yoghurtmaker en klaar is Kees. [/quote]

Dat kan deze Kees beamen. Ik heb vanmorgen nog 1 liter vers gemaakte yoghurt in de koelkast gezet. Ik gebruik de 'skimmer' yoghurt en koop de zakjes bij BIG W. Ik heb de 10 verpakking nog nergens gezien.

KC
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg107944#msg107944 date=1200277509]
Ik ben heel benieuwd naar de Easiyo, ga van de week wel eens kijken of ik m kan krijgen en hoe het smaakt.

Heeft iemand al ergens Rookworst kunnen vinden. Ik geloof dat er in QLD een slager is die het maakt, maar das niet zo handig opsturen naar Sydney denk ik.
[/quote]

Hier bij de Saveways/Woolworths liggen ze in het vak bij de luxe kaasjes enz. Onder de noemer: Dutch Rookwurst.

Terug nog even naar de yoghurt: behalve die zakjes: kan je de yoghurtmaker zelf kopen (EasyYo heet hij, heb ik dus begrepen) bij de Coles/KMart/Woollies? Hem gekeken maar kan hem niet vinden.

Groeten Sander
 
De supers zouden die dingen op de plank moeten hebben staan in de buurt van die zakjes. Misschien hebben ze ze niet altijd op voorraad. Even naar vragen lijkt me het handigste.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg107947#msg107947 date=1200284904]

Hier bij de Saveways/Woolworths liggen ze in het vak bij de luxe kaasjes enz. Onder de noemer: Dutch Rookwurst.
[/quote]

Hahahaha, rookwurst.....doet me direct weer denken aan onze vakantie in Ierland, toen we een dag hebben afgesproken met Liam en Mariekske. De broer van Mariekske was er die dag ook met zijn vriendin en tijdens het eten kwam er ook nog enkele woordgrapjes over tafel, waarvan ik de volgende onthouden heb:

"Rookworst zonder R is ookworst"
 
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg107947#msg107947 date=1200284904]

Terug nog even naar de yoghurt: behalve die zakjes: kan je de yoghurtmaker zelf kopen (EasyYo heet hij, heb ik dus begrepen) bij de Coles/KMart/Woollies? Hem gekeken maar kan hem niet vinden.

[/quote]

Kom net bij de Coles vandaan, maar kon t niet vinden.
 
[quote author=Hansie link=topic=8096.msg107956#msg107956 date=1200296905]
[quote author=r2d2 link=topic=8096.msg107947#msg107947 date=1200284904]

Terug nog even naar de yoghurt: behalve die zakjes: kan je de yoghurtmaker zelf kopen (EasyYo heet hij, heb ik dus begrepen) bij de Coles/KMart/Woollies? Hem gekeken maar kan hem niet vinden.

[/quote]

Kom net bij de Coles vandaan, maar kon t niet vinden.[/quote]

:grin: :grin:, Verdorie...dan zul je toch iets anders moeten kiezen....piza of nog beter Banana prawns :up:
Wat je hier ook niet kunt vinden is een blikje opstartvonken voor als de auto niet wil starten...

Heeft iemand al een autoruiten ijskrabber gevonden :|

Jack :evil:
 
Gewone simpele badstof vaatdoekjes...geen gele, geen microvezels..maar die andere :grin: Ik heb ze al een paar keer opgestuurd gekregen  :smile:
 
Yoghurt-zakjes gespot bij een andere Woollie, maar de beker nog niet.
Ook geen rook wo/urst nog.

wel Banana Praws natuurlijk.
 
hebben jullie ook banana prawns

En weer terug naar de ijskrabbers :grin: :grin:

Jack :evil:
 
[quote author=KC link=topic=8096.msg108047#msg108047 date=1200363521]
Nog eventjes over de yoghurt:

http://easiyo.com/wherecanibuy/australia/

En nu terug naar de ijskrabbers.....

KC
[/quote]

Bij de BigW is de beker toch echt het goedkoopste, ook nog al eens in de aanbieding.
Wij hebben hem een half jaar geleden voor $ 25 gekocht Bij BigW zelfs al een keer voor $ 18 zien staan, maar meestal voor $ 19,46
En de groot verpakking van 10 ben ik ook nog niet tegengekomen maar wel die van drie. Ook bij BigW.

Mariette

En ijskrabbers hebben wij gelukkig niet nodig hier  :p
 
Ik heb m gisteren gevonden bij Coles Worldsquare, ik ben heel benieuwd of t een beetje smaakt , i'll keep you posted.
 
Back
Top