wat missen we in OZ het meest! buiten familie en vrienden

voor nederlanders die er nu al zijn en in de toekomst

  • pindakaas

    Votes: 3 6.8%
  • haring/lekkerbek

    Votes: 8 18.2%
  • oma's appeltaart

    Votes: 4 9.1%
  • talpa :)

    Votes: 3 6.8%
  • kroketten/frikandellen

    Votes: 17 38.6%
  • DROPJES!

    Votes: 9 20.5%

  • Total voters
    44
Wij kunnen geen Free to Air tv ontvangen :cry:. Moeten we volgens de makelaar op eigen kosten een of ander kastje voor aanschaffen. Toen wij hier net kwamen vroeg ik hoe dat op te lossen was. Kabel werd ons verteld, dan hadden we de FTA tv en dan de kabel (we hebben het basis pakket). Nou nee hoor! Alleen SBS en ABC kunnen we ontvangen. Maar goed voor de kinderen is het erg leuk, genoeg keus uit kindertelevisie. (weer ruimte voor een nieuwe discussie, wel of geen tv voor kindertjes :wink:)
Dus nu hebben we kabel, maar nog steeds geen true ozzie tv....
 
Hey lin, sorry even volkomen off-topic :) maar waarom vraag je het niet een keertje na bij bijv. harvey norman of een andere zaak waar ze TV's, Video's, DVD's etc. verkopen? Er moet toch gewoon een simpele oplossing voor zijn. Ontvangen de buren alles wel? En ik zou die Real Estate nog een keer aan hun jasje trekken want ik kan me niet voorstellen dat je zelf voor deze kosten op zou moeten draaien.

Je weet namelijk niet wat je mist op tv hier :-D :lol:

Doei
Syl
 
Ja ik weet het helaas wel! Er zijn best wat programma's die ik graag zou willen kijken :cry: We moeten zelf een of andere versterker kopen. San heeft het maandag nogmaals een keer gevraagd. De buren hebben de antennaman laten komen en ik zag nu net uit mijn raam dat ze er een kastje op hebben zitten. Zal het strakjes eens even vragen.

De buren hadden ook slechte ontvangst, toen hebben ze zo'n digit set top box t.w.v. $150 gekocht, nog steeds sneeuw. En dan is nu de antenna-man langsgeweest.... Wil me dus niet wagen aan nog meer kosten van zo'n digi set top box.... 

Zo ook weer even lekker  :eek:fftopic:
 
ik geloof dat ze in OZ een beeetje achter lopen met de technologie.
ADSL is veel te duur. En nu dit gezeur met de kabel.
Kabel internet zal ook waarschijnlijk niet echt denderend zijn.

maar ja......het is en blijft een mooi land
 
Kinderen kinderen, voor de Filet Americain kan je zó een search doen. (ik geloof dat ik er gewoon uitjes, zeezout, peper, knof, worcestershiresaus, kruiden en wat al ik lekker vind, in had geknikkerd), maar zorg ervoor dat je een GOEIE biefstuk laat malen, en niet gewoon gehakt gebruikt. Okee? Mooi!En 't zal nooit zo eng rood zijn als die van de Appie - alhoewel die wel errug lekker was vroeger.

Qua TV Lin, met de gewone antenne-aansluiting moet je 2.7.9.10, 11 en 28 kunnen ontvangen. Vraag 's aan de makelaar of je huisbaas je dat zou moeten geven? Als het om kabel gaat, tja, dat is aan jullie, en ga je weg, dan krijg je die kosten ook niet terug. Mooi meegenomen voor de volgende huurder :)

Hee, sellerie-salade, en gerookte paling, daar heb ik me in September ook tegoed aan gedaan.

Qua niet eten... ehhh... Herfstlucht?

Oh en Marco, achterlopen met de technologie is ook maar betrekkelijk. Ik denk meer dat het een kwestie is van vraag/behoefte. Australië is gewoon een westers land. We kunnen hier alles hebben wat we willen. Er is geen gezeur met kabel hoor, maar in geval van een huurhuis; de huiseigenaar is niet verplicht jou te accomoderen qua kabel.

Cheers,

Ireen.
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4363.msg54981#msg54981 date=1144392927]
Qua TV Lin, met de gewone antenne-aansluiting moet je 2.7.9.10, 11 en 28 kunnen ontvangen. Vraag 's aan de makelaar of je huisbaas je dat zou moeten geven? Als het om kabel gaat, tja, dat is aan jullie, en ga je weg, dan krijg je die kosten ook niet terug. Mooi meegenomen voor de volgende huurder :)
[/quote]

Nee helaas, kan ik niet ontvangen.... Eén en al sneeuw en ruis... Hebben al aardig lopen vogelen met de fine-tuning. Heb even bij de buuf geinformeerd vanmiddag. $300 voor een booster op de antenne... :| Tikkie duur. Volgens de makelaar zal ik die er zelf op moeten zetten. Maar ga toch eens even in overleg weer maandagochtend. Kabel heb ik verder geen spijt van en die kan ik gewoon meenemen naar waar ik ook ga! :)

En Marco ik heb zelf totaal geen problemen met de ADSL hier. Misschien was ik in NL al niets gewend maar het werkt hier prima :up:

:bye: Lin
 
[quote author=maverick link=topic=4363.msg54958#msg54958 date=1144374813]
ik geloof dat ze in OZ een beeetje achter lopen met de technologie.
ADSL is veel te duur. En nu dit gezeur met de kabel.
Kabel internet zal ook waarschijnlijk niet echt denderend zijn.
[/quote]

5 kanalen free-to-air digitale HD televisie. Ik dacht niet dat ze dat in NL al hadden  :-D.
 
Oh, en ik weet er nog een!!!!! Wat ik mis.... KNUFFELS van m'n allerliefste knuffelligste meiden, en van m'n broer :)

't Is NIET leuk als je even MOET koffie doen met je vriendin en 't kan niet. Okee, dan bellen we, maar u begrijpt wel... a hug.....
 
ja, precies... ben nog niet in Oz maar toen ik er voor bijna een jaar was begon het na een aantal maanden wel te kriebelen. Als je even een dipje hebt langsgaan bij je beste vrienden, bij wie je helemaal jezelf kunt zijn en die je door en door kennen. Nieuwe vrienden maken is natuurlijk ook ontzettend leuk, maar het duurt wel langer om dezelfde band op te bouwen... Denk dat dat misschien vooral voor vrouwn/meiden wat moeilijker is...?
 
Zou je denken? Vrienden blijven toch vrienden en vriendinnen vriendinnen. Als ze je goed/lang kennen, dan is dat toch niet te vervangen? Ik bedoel; NIEMAND is te vervangen. En zo mis ik Moon, m'n beste vriendin, en Rob, m'n broer. Ik heb hier veel lieve goede vrienden, waar ik voor geen goud zonder zou willen doen, maar niemand kan vervangen worden door een ander, toch?, of ze nou in China, N'land, IJsland of Australië zitten!

Maar ik stuur veel vibes het universum in :)
 
[quote author=sarabaes link=topic=4363.msg55025#msg55025 date=1144405270]
frikandel...frikandel...CURRYWORST ja!! :-D

Sara
[/quote]

En als je er nou eens geen curry op doet maar mayo? Is het dan een mayoworst? Kan me niet herinneren dat er curry in de receptuur van een frikandel zit ;) :p
Word hier een beetje melig op het werk door die jakkiebah warmte hier.... Echt niet lekker :)
 
Zo noemen we in België een frikandel .... wááromm  het zo heet?  :? euh...geen idee....een welbewaard Belgisch geheim?  :roll:

Sara
 
Ik wist inderdaad dat het een curryworst was ;) Maar inderdaad... waarom? Keine ahnung ;) Zo is bij jullie een cervela ook niet onbekend, terwijl dat in Nederland maar weinig voor komt.
 
Ja ja...Belgen....we zijn rare wezens ..  :lol:  of zijn het de Nederlanders die raar zijn?  :lol:

Nee hoor, we zijn allemaal een beetje gestoord! Maar wel prettig ...


Sara
 
Ik heb toch erg veel na gedacht over deze topic en eerlijk gezegd.......


[size=20pt]IK WEET HET NIET[/size] HAHHAHAHAHHAHA

misschien dat ik de winter ga missen, heerlijk die sneeuw
but then again, if it melts NO THANKS

cya
 
Missen is een groot woord - mis dan ook niets eigenlijk. Of misschien moet ik zeggen: niet meer.

Als ik terug ben in Nederland geniet ik wel van alle dingen die ik hier nooit meer eet, maar ik ga er hier ook niet naar op zoek (in al die jaren ben ik maar een keer naar de Nederlandse winkel geweest!).
Moest lachen om de titel van dat nieuwe boekje: ik miste de HEMA in eerste instantie heel erg (zelfs even gespeeld met de gedachte hier een franchise te beginnen!). Inmiddels heb ik voor alles wel min of meer vervanging gevonden maar dat neemt niet weg dat ik het een geweldige winkel vind en het is altijd een verplichte stop als ik in Nl ben!

Wat ik wel mis: seizoenen. Was afgelopen week in Tasmanie en het was gewoon heerlijk om het herfstig te zien. Mooi licht in de namiddag! Koude neus na een tijdje buiten te hebben gelopen. Hmmmm!
Voor seizoenen hoef je natuurlijk niet per se in Nederland te zijn, maar zeker niet in Brisbane - het weer is hier toch altijd een beetje hetzelfde....  :)
 
Back
Top