wat missen we in OZ het meest! buiten familie en vrienden

voor nederlanders die er nu al zijn en in de toekomst

  • pindakaas

    Votes: 3 6.8%
  • haring/lekkerbek

    Votes: 8 18.2%
  • oma's appeltaart

    Votes: 4 9.1%
  • talpa :)

    Votes: 3 6.8%
  • kroketten/frikandellen

    Votes: 17 38.6%
  • DROPJES!

    Votes: 9 20.5%

  • Total voters
    44
Ja Trude, had ik ook in het begin; seizoenen, waar waren ze? Nu inmiddels zie en voel ik de verschillen wel, maar als ik in NZ ben en ik zie herfstbruine bomen met mooi zonlicht, dan geeft me dat een heerlijk gevoel!

Missen = met weemoed aan iets moois terugdenken?
 
Wat betreft de lijst met lekkernijen, dan ligt het er maar aan of je in de stad woont of daarbuiten.
Waar je Hollandse winkels hebt,. kun je het meeste wel krijgen (kopen), en vervolgens zijn er diverse "chefs" van Hollandse afkomst die kroketten en fikandellen maken.
Deze zijn gelijkwaardig of soms beter dan wat je in Alphen a/d Rijn krijgt.

Hollandse kaas importeren we met een groep Hollanders in Melbourne, en we kopen daarom hele kazen, Frico e.d. jong/belegen/oud etc., dus dat is geen probleem en het is de helft van de prijs welke je hiervoor in de Deli uitgeeft.

Het enige, maar dan ook het enige, wat helaas niet ingevoerd mag worden , is de Hollandse Nieuwe Haring.
Je kunt "maatjes haring" kopen (ik geloof dat dit in Tasmanie sinds vorig jaar is verboden....), maar dat is volkomen surrogaat.
De enige "echte" is gewoon niet te verkrijgen. Je krijgt dit het land niet binnen.
Ik zal nog eens een poging wagen met de douane, maar ben bang dat het niet lukt.

Dit zo maar even er tussendoor.
Cheers
Jan
 
heh? Ksta er al enorm van te kijken dat je kaas kunt laten importeren...! Las laatst ook ergens dat je koffiepads kunt laten opsturen. Moet je hiervoor dan een speciale procedure doorgaan? Want als je t bv door vrienden laat opsturen dan komt het bijna nooit de douane door!
Wel een goed idee hoor, met zn allen bestellen. Misschien moet ik dan toch maar naar Melbourne gaan ipv Perth, haha, kan ik ook meedoen!
 
Hiya Jan H.....en dit zo maar tussendoor :) 
vervolgens zijn er diverse "chefs" van Hollandse afkomst die kroketten en fikandellen maken. Deze zijn gelijkwaardig of soms beter dan wat je in Alphen a/d Rijn krijgt.

Zal ik eens even tussendoor vermelden dat ik hier (QLD) zit met zo'n Chef van Hollandse afkomst :) die graag af en toe kroketten mag maken (en kaas souffle's) EN we komen ook nog eens uit Alphen a/d Rijn ...

Groetjes
Syl
 
Ha die Syl,

Dat Alphen a/d Rijn kwam zo maar in me op....ik moest ff een plaats vermelden.

En Mariekske, ja je kunt praktisch alles importeren, ook de coffee pads mag je zo mee nemen uit NL of opsturen.
Wij nemen ook altijd D-E mee, gewoon aangeven en ze kijken er niet eens na.
Pas op geen "bonen", alleen gemalen en liefst vacuum.

Kaas moet wel via de officiele weg, dat mag je zelf niet meenemen.
Wij kopen het via de groothandel, maar dan wel 5 kazen tegelijk.

Je kunt ook bloemen en planten invoeren, niets aan de hand, maar wederom alleen via de officiele weg, mag je dus ook zelf niet meenemen.
Bloemen uit Singapore (orchideen en zo) mag je gewoon als hand bagage meenemen, gewoon aangeven.
Tegenwoordig heeft dat geen zin meer aangezien die orchideen in OZ net zo goedkoop zijn als op Singapore airport.
Maar goed.
Jan
 
Lang leve de inventieve NL-ers. Ik heb niet alles in dit topic gelezen, dus misschien herhaal ik iets, maar in Brissie (Acacia Ridge) zit een NL winkel, en bij ons aan de Sunny Coast kunnen we ook alle NL producten kopen die we willen. Niks te missen, dus. Drop kun je hier bijna overal (bijijijijijijijijna) kopen. Alleen de echte patat-met kan alleen maar fatsoenlijk in Nederland zelf worden gegeten. "Chips-with" krijg ik niet uit mijn waffel.....

Marc
 
@SiMaKy: verkopen ze bij jou dan ook de ECHTE bielzen en de ECHTE manneke pies drop? Hier in Albury verkopen ze wel drop maar dat is geen echte drop (van die vieze veterdrop, YUK!!!)
 
Ik was zondag in Sanctuary Cove en daar verkochten ze echt heaps of drop! Muntendrop, kokkintjes en nog véél meer!! :up: :up:
 
[quote author=Erna link=topic=4363.msg55438#msg55438 date=1144665932]
@SiMaKy: verkopen ze bij jou dan ook de ECHTE bielzen en de ECHTE manneke pies drop? Hier in Albury verkopen ze wel drop maar dat is geen echte drop (van die vieze veterdrop, YUK!!!)
[/quote]

He, als een Hollander over drop praat, dan praat-ie over drop, niet over liquorice of zoiets (alhoewel die ook best te vreten is, hoor). Bielzen zijn inderdaad te koop (via Queensland Rail  :-D); Manneke Pies Drop ken ik niet; zal wel een cultuurgebrek in mij zijn...........NEDERLANDSE drop kan ik overal krijgen, laat ik het zo zeggen!

Marc
 
Ik, als dropverslaafde, vind het niet eerlijk dat ik 2000 km moet rijden voor ECHTE drop :-D
 
Hiya Erna

Bij ons verkopen ze hier in een groot winkelcentrum inmiddels ook "echte" drop :) Katjesdrop, muntendrop!, Honingdrop....dus nog even volhouden en goed blijven zoeken! Drop is in opmars hier :-D

Groetjes
Syl
 
[quote author=SiMaKy link=topic=4363.msg55440#msg55440 date=1144667243]
[quote author=Erna link=topic=4363.msg55438#msg55438 date=1144665932]
@SiMaKy: verkopen ze bij jou dan ook de ECHTE bielzen en de ECHTE manneke pies drop? Hier in Albury verkopen ze wel drop maar dat is geen echte drop (van die vieze veterdrop, YUK!!!)
[/quote]

He, als een Hollander over drop praat, dan praat-ie over drop, niet over liquorice of zoiets (alhoewel die ook best te vreten is, hoor). Bielzen zijn inderdaad te koop (via Queensland Rail :-D); Manneke Pies Drop ken ik niet; zal wel een cultuurgebrek in mij zijn...........NEDERLANDSE drop kan ik overal krijgen, laat ik het zo zeggen!

Marc
[/quote]

Manneke Pis ken je toch wel? Dat beroemde beeldje in Brussel? Daar hebben ze dus ook dropjes van ;)
 
Wat ik tot nu toe het meeste mis van het boven staande lijstje is toch wel Talpa en anders de chinees, Roti, shoarma lams, Mergez, turkse pitza. en indo eten van me moeder. :roll:... :wall:
In ieder geval mis ik televisie in het algemeen. Zolang je hier geen schotel heb of digitalen tv zoals ik. Dan moet je het dus doen met... wat zijn het... 6 televisie zenders. Een paar werken er bijna niet, slecht ontangst.  Dan heb ik nog over SBS, 7, 10. Nu zeg je in Nederland wel is dat er geen reet op tv is.
Maar die worden slik je dus wel in als je hier bent. Maar niet te beginnen over de reclame. Vooral met prime time in 1 of anderen film. 5 minuten film, 2 minuten reclamen. Zo gaat het maar door.....,, tot dat je: of de tv uit gooit of in slaap ben gepleurt door al die maffen reclames.
Ik geloof dat ze bijna allemaal rare animaties hebben of tekenfilm figuren inclusief stommen tunes. Het kan ook zijn dat je dan weer snel wakker wordt geschut door een veel te harde verkeers reclamen, Schreeuwende vrouwen, bloed en jankenden kinderen. Waarna je de opmerking naar je hoofd krijgt geslingerdt ....je mag maar 50 en niet 51 :wall: :wall:  Nou zeg ik je, die eene f*king km :-x
Dan denk je misschien, gooi dan maar de radio aan. Na eindelijk 25 minuten kletsen krijg je muziek. Country muziek waarop me oma nog op stond te line dansen. Anderen frequentie ,.... nog erger.....

En dan nog maar niet te beginnen over de chinees hier. Wat nou de vergelijking is van Babi pangang, mihoen kip of nasie goring. Geen idee ze hebben hier in Coober Pedy alleen, Fried Rice, egg rolls, pork in sweet and sour sauce,  beef in sweet and sour sauce, fish in sweet and...... en vergeet nou niet de rijst appart te bestellen want anders kom je thuis met alleen je pork in sweet and ...... 
Man man in een bakje zo klein dat je niet pas na een uur honger krijgt maar eigelijk er voor en na het eten ng honger hebt.


Maar verder heel erg naar me zin, hoor :-D
Mooi weer, Vriendelijke locals.... Of ik terug wil voor mijn talpa en babipangang.  Not in a million years :cool: :-D
Ik hou het wel bij Coopers Pale ale [size=8pt](biertje)[/size] en een T-bone op de barbi :happysun: :humble:

groetjes
 
  :-D :-D :-D
wat een verhaal..!!
Ik moet zeggen met de familie waarmee wij contact hebben in sydney ..
Kan alle bovengenoemde opties gewoon verkrijgen daar?
zelfs calve pindakaas..
Maar is toch wel iets anders dan hier tenminste zegt bart haha
 
Maar verder heel erg naar me zin, hoor 
Excellent!! daar gaat het om toch? ! Hey Bear volgens mij is het de hoogste tijd dat je richting Brisbane komt! :up: TV sucks net zo hard als daar waar jullie zitten, maar er zit een beest van een Chinees om de hoek!

Groetjes
Syl :)
 
Een Beest van een Chinees?? LOL....

Nahhh, Bear heeft gewoon de kabel nog niet uit de grond getrokken!! I looove Discovery enzo :) (krijg ik een hoog voorhoofd van, echtwel!).

Maar inderdaad Bear, ik word ook niet goed van de stomme reclame. Maar stom zal 'ie zo'n beetje wel overal zijn!

En die Chinees van jullie... ja man, wat WIL je, in f*cking Coober Pedy!!! LOL...
 
Back
Top