Wazi's LaStaVaZa

In Sydney zit een fietsenzaak die NL fietsen verkoopt. Is wel geen Adelaide maar toch. Misschien kunnen zij wat voor je betekenen.
Overigens heb ik heel Sydney door gefietst, maar het ros staat nu weg te roesten in de schuur. In de Blue Mountains heb je niks aan een (gewone) fiets.
Ben benieuwd naar het vervolg op je interview. En ja, ze lopen hier achter en niet alleen op IT gebied :rolleyes:
 
Als (infra) IT-er ben ik dan weer benieuwd waar ze naar vroegen

Infra IT'ers rule! ;-) Dan had jij je ook prima vermaakt met het interview @afterbang ! :D

In dit geval ging het om telefonie en netwerken. Één van de vragen was op welke manieren je uitgaande lijnen kunt aansluiten op een telefooncentrale. Ik hield het in eerste instantie bij (S)IP en ISDN lijnen. Maar ik zag ze zo vragend kijken dat ik op de valreep ook maar analoog, BRI en satelliet (leek mij wel handig voor remote locaties in Oz) heb genoemd. Dat was een schot in de roos. Of ik daar dan ook meteen de voor- en nadelen bij wilde noemen. Dat was appeltje-eitje natuurlijk. ;) En verderop in het gesprek kwam ik erachter dat softphones en koppeling vast-mobiel ook niet echt gebruikt worden. Men was ernaar aan het kijken. :up:

En als klap op de vuurpijl heb ik nog een klein seminar gegeven over telefonie als appliance met local break-out mogelijkheden en dat icm disaster recovery scenario's. Uiteindelijk heb ik een stuk papier opgehangen om dat uit te te tekenen. Daar hebben ze nog een foto van gemaakt. :)

Voor mij veruit de leukste sollicitatie ooit. Ik vond het vrij relaxt voor een overheid. Maar ja... telefonie mensen zijn sowieso heel relaxt al zeg ik het zelf. :p

En of het een baan oplevert? We gaan het zien...

En wat betreft de fiets @FritsC : mijn e-bike is zes jaar oud, dus daar moet eigenlijk een nieuwe batterij in a EUR 600,-. En voor dat geld kan ik beter een mooie nieuwe lichtgewicht fiets met veel versnellingen kopen.

Volgens mij bedoel jij de fietsen van Lekker toch @Katjavdl ? Ik zat zelf oa aan deze te denken, maar dat kan ook door de kleur komen. :rolleyes:
 
Dat je je outlook/Skype/mobiel/vast allemaal aan elkaar hebt hangen waren ze dus nog net niet aan toe?

:p:D

Absoluut geen IT-expert hier, dus als het volgende logisch klinkt of juist niet, mijn excuus :) maar hier op m'n werk gebruiken we Skype for Business en speciale videoconferentieruimtes. Bij Skype weet ik het niet, maar bij die VCs kun je evt inbellen of met je PC inlinken.
In het verleden hadden we een programmaatje See & Share, waarbij je je beeldscherm met meerderen kon delen en voor geluid moest je dan inbellen. Skype is zoveel fijner :)

Maar ja, IT loopt hier achter en met elke windvlaag die over Whyalla gaat, is de kans reeel dat een deel van het (mobiele) telefoonverkeer & internet onderuit gaat :D
 
Nee, je hebt het goed.

Skype for Business is wel hip en modern. Sommige bedrijven hebben dit dan ook gekoppeld aan de telefooncentrale zodat je er ook echt mee kunt bellen naar niet-Skype nummers (dus mobiel en vast)

Maar klinkt alsof jullie behoorlijk bij de tijd zijn (op die windvlaag na dan. Maar dat gaat Wazi fixen ;) )
 
@Beebmeep inderdaad allemaal mogelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf niet zo heb op privé Skype of FaceTime etc als het gaat om zakelijke aangelegenheden. Is toch wel fijn goed scherp uitdrukkingen van gesprekspartners te kunnen zien. Vandaar inderdaad die VC ruimtes. En dan is het wel fijn dat je als particulier eventjes gebruik mag maken van een zakelijke app client via een bevriende leverancier. :)

En @afterbang zegt het goed. Er zijn briljante scenario's te bedenken op het gebied van unified communications... Skype for Business, Lync, Cisco, AVAYA, etc etc... Ik heb hele mooie oplossingen in elkaar geschroefd in het verleden al zeg ik het zelf :) Aan mij de eer om South Australia verder te "connecten". ;-)

En om maar meteen een update te geven: vanochtend gebeld met Australia en ik ben aangenomen !!!

:) Ik citeer: "je hebt nog wel wat te leren over de markt in Australië, maar met jouw Europese ervaring kunnen wij flink wat stappen maken". :)

Op dit moment voelt het nog behoorlijk onwerkelijk dat wij überhaupt 16 juli in Adelaide zijn en dat ik mij op 18 juli al mag melden voor werk in het CBD! Net met opa en oma gebak gegeten en die waren behoorlijk opgelucht dat wij de start op deze manier gaan maken. Ze zijn trouwens nog steeds niet blij dat we gaan, maar dit was wel een mooi moment samen.

Vanavond hier maar een paar biertjes op drinken denk ik... of wellicht toch eerst even wachten tot het contract binnen is. ;)
 
Gefeliciteerd @Wazi Wat een droomstart.

"je hebt nog wel wat te leren over de markt in Australië" .... misschien kan je nog even praten met een oude Nederlandse collega hoe het er vroeger allemaal aan toeging. Dan ben je helemaal op de hoogte :D
 
img_8845.jpg


Gefeliciteerd man! Het kan dus gewoon, vanuit NL succesvol solliciteren :)

Wel apart dat je zaterdag land en dan maandag al aan de gang gaat in de hierboven afgebeelde werkomgeving :p

Keep us posted!!!
 
"IT in Australie".... mother of all generalisations.

Ook ik "doe iets met computers" maar weet heel weinig van de technologien die zojuist hier besproken zijn. Maar waar ik werk zijn ze met veel IT zaken behoorlijk bij de tijd (en legacy systemen heb je overal). Dus wees voorzichig met jullie uitspraken.

Ps Wazi gefeliciteerd met je baanaanbod, dat is lekker vliegen.
 
Hier iemand in de belangrijkste kant van IT ( >:] ) - online marketing & e-commerce. Ja ze lopen 100 jaar achter. (al maken de afstanden het uiteraard logistiek gezien niet makkelijker).

Gefeliciteerd Wazi! Geen idee waar je het allemaal over had met je sollicitatie, maar wat is er nou mooier als je zo mag binnen komen (niet alleen dat je meteen werk hebt, maar ook de open houding "met je EU ervaring kunnen we flinke stappen maken").
 
Dank allemaal voor de lieve reacties.

Mijn manager zag er gelukkig wel wat hipper uit! Damn! Nu ik eraan denk... vergeten een screenshot te maken. ;)

De rol is teamleider Unified Communications. En het Unified ging vooral om de schaalgrootte. Er worden diensten aangeboden aan allerhande instanties in SA. Op zich allemaal bekende en redelijke nieuwe technieken... alleen de manier waarop het is samen geknoopt lijkt wel wat vernieuwing te kunnen gebruiken. Er is niet voor niets een budget van 10 miljoen beschikbaar gesteld voor IT vernieuwingen in de breedste zin van het woord).

Ik ben heel benieuwd wat ik ga aantreffen. Alle ervaring is in ieder geval meegenomen en van zo'n start konden wij natuurlijk alleen maar dromen.

Ik zal na mij eerste werkweek wel een mooie update plaatsen over mijn ervaringen...

Mooie fietsen ook trouwens @Katjavdl :)
 
Wat leuk, zulke huizen zie je hier dus echt niet. En ze zijn best groot volgens mij. Het feest is begonnen, geniet van de laatste dingetjes in NL!
 
Spannend Wazi! Ben erg benieuwd naar je ervaringen in Adelaide en de telecom aldaar.

Leuke stad in ieder geval (schoonmoe woont er, kom er wel eens :))
 
Back
Top