We gaan ervoor!

SimonS

Member
Vrienden en vriendinnen van het forum,

Ik en mijn vriendin hebben de knoop definitief doorgehakt na wederom een supertrip door Australia. Inmiddels zitten we met zware heimwee naar down under weer thuis en gaan we beginnen met dingen te regelen om voor langere tijd (1-4 jaar) te wonen en te werken in WA. Ik hoop dat jullie ons daarbij willen helpen!

De situatie is alsvolgt:. Ik werk als accountmanager voor een bank, 32 jaar, bachelor degree, en woon samen met mijn vriendin, intensive care verpleegkundige, 31 jaar, HBO-V.

Nu hebben we het volgende stappenplan in het hoofd: Gaan voor een minimale IELTS (academic) score van 7 door mijn vriendin, zodat we een 457 skilled visa kunnen aanvragen (gesponsored via een hospital). Zij zal dan via de AHPRA geregistreerd dienen te worden als Registered Nurse /9al dan niet middels een bridging course). Ik ga dan als spouse mee via haar visumaanvraag.

Mijn vragen zijn:

- Klopt dit een beetje zo:p ? Of dien ik ook sowieso een IELTS test te doen?
- Zien jullie andere mogelijkheden? Bijvoorbeeld via een 189 Visa? Wat zijn de voor en nadelen? En hoe dan te starten?
- Is het goed dat we eerst de IELTS afwachten en dan de aanvraag doen? We moeten nog wel een paar maand aan de studie ben ik bang.

Ik hoop dat jullie ons willen helpen!!!

Groetjes uit het hoge noorden
 
Welkom!
Ik ben niet echt bekend met de eisen rondom het verkrijgen van een visum op basis van een opleiding verpleegkundige, maar weet wel dat er heel wat info hier op het forum te lezen is. Er schijnen best wel wat haken en ogen aan te zitten m.b.t. de certificering, maar volgens mij zijn daar ook weer wijzigingen in aangebracht.

Ikzelf heb door move2australia een kansberekening laten doen en ben hier heel erg blij mee geweest. Kost €200, maar je hebt er wel wat aan. Goede, duidelijke uitleg van de mogelijkheden die ik had en daarna heb ik de visumaanvraag zelf gedaan, dit was pittig maar zeker te doen.