We gaan ervoor!

Hm, dat gaat dus niet werken. Ze willen de accreditaties echt op papier hebben. Check puntje 14 over accreditatie, tevens twee modellen voor brieven naar beide het accreditatie-orgaan en leerinstituut om deze informatie te verkrijgen

http://www.nursingmidwiferyboard.gov.au/Registration-and-Endorsement/Supporting-Documentation.aspx
Ik bel straks even met de NVAO! Zij zijn de enige die dit kunnen opstellen en mogen ondertekenen. Daarnaast zal ik de hanzehogeschool Groningen vragen om de andere brief te onderteken. Beide zijn nodig! Ella heb je gezien dat er in de formatbrieven verwezen wordt naar het adres in Sydney?Of wijzig jij dit naar je eigen ahpra kantoor in australia? Om ervoor te zorgen dat stukken niet zoekraken!

Ik hou vooral de punten 1-8 aan http://www.nursingmidwiferyboard.go...ndorsement/International/criteria-nurses.aspx daarin staat ook het transcript vermeldt onder punt 1, wat houdt de studie in, hoeveel ects waarvoor, jaar 1, jaar 2 etc.

Ja, dat zou ik duidelijk wijzigen in het adres van het APHRA-kantoor van jouw staat/territory.

Maar wat houdt dat transcript dan inhoudelijk precies in? Alle vakken e.d? Staat daar bijvoorbeeld ook in beschreven hoeveel praktijk-uren je hebt gedaan tijdens je opleiding? Dat zijn wel dingen die beschreven staan in het supplement bij mij, alleen is er niet echt duidelijk uit wijs te worden dat ik voldaan heb aan de 800-uur werkeis tijdens je opleiding.

Hoe zit dat bij jou en puntje 8, over de medicatie? Wij hebben hier niet heel specifiek les in gehad- en dit is dus ook niet terug te vinden op mijn supplement. In het eerste of tweede jaar wel een theorie-test moeten doen over medisch calculeren maar dit kan ik niet terug vinden in mijn supplement. Zou dit dan wel in het transcript staan? En hoe heb jij hierover gecommuniceerd met je Hogeschool? Hoe heb jij het aan hun uitgelegd wat dit transcript moet bevatten e.d?

Hallo,

het aller aller eerste wat je moet doen is het doen van een IELTS test. hoe hoger je scoort hoe meer punten je krijgt, dus komt je dichter bij de eis van 60 punten. als jij (jongen) meegaat met je vriendin moet je als eerst een vol jaar met je meisje hebben samengewoond. dat moet blijken aan de hand van een uitrreksel van het gba. daarnaast kan jij beter met je vriendin op de applicatie gaan zitten. dan heb je meer punten. in dat geval moet jij ook een ielts test doen. kijk op ielts.org

een 457 benodigt een sponsorship van het bedrijf waar je gaat werken. het nadeel is dat als je baas je ontslaat je binnen vier weken het land uit moet. je kan beter een 190 nemen. dan krijg je een sponsorship van de provincie. die kost niks. maar je moet wel je test hebben gehaald en je assessment hebben gedaan. de wachttijd kost 12 weken ofzo. voorwaarde van de 190 is dat je het eerste jaar moet werken en het tweede jaar nog wel moet blijven wonen in die provincie maar niet hoeft te werken. je hebt zoiezo de eerste twee jaar met welke visum ook geen recht op uitkering. dus reken daar maar niet op. die sponsorship brengt je vijf punten bij de beoordeling.

de 189 heeft geen voorwaardes zoals het wonen en werken in dezelfde provincie, maar kost wel veel en duurt lang oor je hem krijgt.

mocht je nog vragen hebben. ik ben aardig ingelezen. let me know

Vrienden en vriendinnen van het forum,

Ik en mijn vriendin hebben de knoop definitief doorgehakt na wederom een supertrip door Australia. Inmiddels zitten we met zware heimwee naar down under weer thuis en gaan we beginnen met dingen te regelen om voor langere tijd (1-4 jaar) te wonen en te werken in WA. Ik hoop dat jullie ons daarbij willen helpen!

De situatie is alsvolgt:. Ik werk als accountmanager voor een bank, 32 jaar, bachelor degree, en woon samen met mijn vriendin, intensive care verpleegkundige, 31 jaar, HBO-V.

Nu hebben we het volgende stappenplan in het hoofd: Gaan voor een minimale IELTS (academic) score van 7 door mijn vriendin, zodat we een 457 skilled visa kunnen aanvragen (gesponsored via een hospital). Zij zal dan via de AHPRA geregistreerd dienen te worden als Registered Nurse /9al dan niet middels een bridging course). Ik ga dan als spouse mee via haar visumaanvraag.

Mijn vragen zijn:

- Klopt dit een beetje zo:p ? Of dien ik ook sowieso een IELTS test te doen?
- Zien jullie andere mogelijkheden? Bijvoorbeeld via een 189 Visa? Wat zijn de voor en nadelen? En hoe dan te starten?
- Is het goed dat we eerst de IELTS afwachten en dan de aanvraag doen? We moeten nog wel een paar maand aan de studie ben ik bang.

Ik hoop dat jullie ons willen helpen!!!

Groetjes uit het hoge noorden

Ja, dat zou ik duidelijk wijzigen in het adres van het APHRA-kantoor van jouw staat/territory.

Maar wat houdt dat transcript dan inhoudelijk precies in? Alle vakken e.d? Staat daar bijvoorbeeld ook in beschreven hoeveel praktijk-uren je hebt gedaan tijdens je opleiding? Dat zijn wel dingen die beschreven staan in het supplement bij mij, alleen is er niet echt duidelijk uit wijs te worden dat ik voldaan heb aan de 800-uur werkeis tijdens je opleiding.

Hoe zit dat bij jou en puntje 8, over de medicatie? Wij hebben hier niet heel specifiek les in gehad- en dit is dus ook niet terug te vinden op mijn supplement. In het eerste of tweede jaar wel een theorie-test moeten doen over medisch calculeren maar dit kan ik niet terug vinden in mijn supplement. Zou dit dan wel in het transcript staan? En hoe heb jij hierover gecommuniceerd met je Hogeschool? Hoe heb jij het aan hun uitgelegd wat dit transcript moet bevatten e.d?
Excuses voor de late reactie! Mijn vriendin heeft een IC diploma en daarmee diverse certificaten voor het gedeelte medicatie dus dat is geen probleem om dit aan te tonen. In een transcript staat alles met betrekking tot je opleiding, ik heb eventueel wel die van haar als je een idee wilt hebben! Dan mail ik deze even. Aantal praktijkjaren staat hier ook in (2500. Uren) en daarnaast welke stof er behandeld is en in welk jaar etc. De hogeschool heeft waarschijnlijk een standaard transcript. De hogeschool en dit opleiding voor het IC zijn in ons geval zeer behulpzaam, hebben alles op briefpapier getekend opgestuurd, evenals de werkgever van de afgelopen vijf jaar voor recensies en het statement of service. Die zijn ook al binnen. Ic diploma is geheel in het Engels, hbo-v diploma dient nu alleen nog vertaald te worden. Iemand een idee of dit via een SIGV vertaler dient te gebeuren? Zag dat er hier eentje in de buurt zat! Iemand ervaring hiermee voor de ahpra? De ahpra reageert trouwens eindelijk snel en secuur... Unbelievable! :) En kopie paspoort via notaris?

Ps. Ellen: de accreditatie verplichtingen vanuit de instelling en de hogeschool niet naar de staat sturen waar je wilt gaan werken. Na ontvangst van alle stukken gaat alles naar NSW alwaar je ge-assessed wordt! Deze adressen dan ook niet wijzigen op de formats. Initiële aanvraag dus wel naar bv perth sturen

De laatste loodjes voor het indienen van de aanvraag richting ahpra. Ik moet zeggen dat ahpra eindelijk snel en accuraat reageert! Nog even wachten op de laatste vertalingen! Het ziekenhuis werkt enorm mee, evenals de opleidingsinstituten van het HBO V en de opleiding tot intensive care verpleegkundige. Het lange wachten kan beginnen! Bedankt iedereen voor jullie super informatie! Ik houd jullie op de hoogte

Goed nieuws Simon!

Ik ben eigenlijk nog op hetzelfde punt, ik wacht op mijn visum tot ik mag werken en dan begin ik met alles indienen. Wacht nog op antwoord van de HRO over een transcript en de course outline e.d. Zou ik die van jouw vriendin eventueel kunnen bekijken? (eventueel om de HRO een voorbeeld te geven van wat ik nodig heb) Ik zal mijn emailadres in een priveberichtje naar je sturen, zou super zijn als je dit zou kunnen sturen!

Goed nieuws Simon!

Ik ben eigenlijk nog op hetzelfde punt, ik wacht op mijn visum tot ik mag werken en dan begin ik met alles indienen. Wacht nog op antwoord van de HRO over een transcript en de course outline e.d. Zou ik die van jouw vriendin eventueel kunnen bekijken? (eventueel om de HRO een voorbeeld te geven van wat ik nodig heb) Ik zal mijn emailadres in een priveberichtje naar je sturen, zou super zijn als je dit zou kunnen sturen!
Heb je er wat aan?

mosawi wrote: 457 benodigt een sponsorship van het bedrijf waar je gaat werken. het nadeel is dat als je baas je ontslaat je binnen vier weken het land uit moet. Nee als je binnen die tijd een nieuwe sponsor vind hoef je het land niet uit!

mosawi wrote: 457 benodigt een sponsorship van het bedrijf waar je gaat werken. het nadeel is dat als je baas je ontslaat je binnen vier weken het land uit moet. Nee als je binnen die tijd een nieuwe sponsor vind hoef je het land niet uit!

Ik denk dat je je eigenlijk moet afvragen, waarom je ontslagen bent....
maar goed ja als je sponsor om welke reden dan ook afvalt, moet je binnen een maand een nieuwe sponsor vinden, anders moet je vertrekken.
Duidelijk!

Hallo,

het aller aller eerste wat je moet doen is het doen van een IELTS test. hoe hoger je scoort hoe meer punten je krijgt, dus komt je dichter bij de eis van 60 punten. als jij (jongen) meegaat met je vriendin moet je als eerst een vol jaar met je meisje hebben samengewoond. dat moet blijken aan de hand van een uitrreksel van het gba. daarnaast kan jij beter met je vriendin op de applicatie gaan zitten. dan heb je meer punten. in dat geval moet jij ook een ielts test doen. kijk op ielts.org

een 457 benodigt een sponsorship van het bedrijf waar je gaat werken. het nadeel is dat als je baas je ontslaat je binnen vier weken het land uit moet. je kan beter een 190 nemen. dan krijg je een sponsorship van de provincie. die kost niks. maar je moet wel je test hebben gehaald en je assessment hebben gedaan. de wachttijd kost 12 weken ofzo. voorwaarde van de 190 is dat je het eerste jaar moet werken en het tweede jaar nog wel moet blijven wonen in die provincie maar niet hoeft te werken. je hebt zoiezo de eerste twee jaar met welke visum ook geen recht op uitkering. dus reken daar maar niet op. die sponsorship brengt je vijf punten bij de beoordeling.

de 189 heeft geen voorwaardes zoals het wonen en werken in dezelfde provincie, maar kost wel veel en duurt lang oor je hem krijgt.

mocht je nog vragen hebben. ik ben aardig ingelezen. let me know
Thanks! Wat bedoel je met op de applicatie van je vriendin zitten? Dan moet mijn beroep ook op sol staan toch?

Vertalingen binnen! Super service door Monique van Dam uit IJlst! Aanrader;) Notaris was gratis:) Alleen een bos zonnebloemen! Heerlijk! Statements of service binnen! Certificaten binnen van drug calculation en de overige benodigdheden van AHPRA. Nu alleen de Ielts nog..... En dan begint het lange wachten op AHPRA ben ik bang!

Back