We gaan ervoor!

Thanks Gwen! Ikzelf ga als defacto mee en hoef volgens mij een 6 op alle onderdelen te halen op general niveau. Wel perfect dat de IELTS zolang houdbaar is:) Katja, ik heb de ontslagvergoeding net op de rekening;) Wij moeten de rest nog 'even' doen! Maar zo ongewis het vorige week nog was, inmiddels hulp van jullie, hulp vanuit Perth en hulp vanuit het ziekenhuis van mijn vriendin! Zelfs in Nederland zijn dus Australisch denkende mensen:) Dien ik als partner een eigen visum aan te vragen? Of is dat later pas in ozzz?

Je kan meeliften op het visum van je partner in dit geval, zowel voor de 457 als een permanent visum. Moet je wel je relatie bewijzen en minimaal een jaar samen zijn.

Het grappige is dat jij niet vastzit aan voorwaarden zoals dat je voltijd moet werken voor 1 werkgever etc.

Last edited:
Wij zijn inmiddels wel zo ongeveer een jaar UIT elkaar....maar goed het is voor het goede doel zeggen wij dan :p

Pittig Katja! Maar waar een hele sterke wil is is een unsealed road;) Als je op een 457 heen gaat (stel....) moet je dan weer al het papierwerk tzt doen voor je PR?

Pittig Katja! Maar waar een hele sterke wil is is een unsealed road;) Als je op een 457 heen gaat (stel....) moet je dan weer al het papierwerk tzt doen voor je PR?
Het schijnt zo ongeveer op dezelfde manier te gaan als het 457 ja. Ik moet zeggen dat ik me er nog niet in heb verdiept verder. Maar over 2 jaar zit ik er middenin en dan zal ik verslag doen. Ik ga er wel vanuit dat er dan een medische keuring bijkomt (is nu niet het geval geweest) en waarschijnlijk ook een nieuwe IELTS test met een hogere vereiste score voor Max. Maar de dingen kunnen zomaar veranderen bij Immi.

Een 187 of 189 visum is niet aantrekkelijker? Dit kreeg ik van mijn Australische vrienden namelijk te horen over 457:

Nadelen;
Geen enkel recht noch mogelijkheid om bv een huis te kopen of huren en vele
andere sociale voorzieningen mits met toestemming van je sponsor.
Het maakt je afhankelijk en daarom ben ik er niet een voorstander van.

Ps. Kim welke heb jij nu?

Last edited:
Ik ben van een 457 naar een permanent visum (175) gegaan met mijn toenmalige partner en we hoefden voor het permanente visum niet echt veel bewijs aan te leveren van onze relatie omdat we al jaren in Australie waren als stel en op een werkvisum aan de slag waren.

Ik heb een 175 visum wat nu niet meer aan te vragen is, zie http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/175.aspx

Ik heb niet eerder gehoord dat je geen huis kan huren op een 457 en ik ken aardig wat mensen op dat visum die wel huren... Kopen kan ik me voorstellen omdat het een visum is van maximaal 4 jaar en de bank dus w.s. niet happig zal zijn op het verstrekken van een lening. Toestemming van je sponsor voor het huren van een huis? Nooit van gehoord. Je zit in principe alleen voor je werk vast aan die werkgever, zij bepalen verder niet waar je woont etc. mits je een huis bij je baan krijgt wat op veel afgelegen plekken de norm is.

En welke andere sociale verzieningen precies? Je kunt uberhaupt de eerste jaren geen aanspraak maken op een aantal sociale voorzieningen als nieuwe immigrant en terecht.

Feit is inderdaad dat je onafhankelijker bent want je zit niet vast aan een werkgever. Het duurt alleen wel aanzienlijk langer en is duurder om een permanent visum aan te vragen, al zou je die kosten anders later alsnog hebben als je hem aanvraagt. Dus als je sneller wil gaan, is een 457 weer handiger.
Ik heb het destijds geen probleem gevonden omdat ik hier al was en zo aan het werk kon blijven door heel Australie.

Maar uiteindelijk ligt het er aan wat je wil :D

Clear as mud??? :confused:

Inderdaad, huren geen probleem op dit visum.Wij hebben een huisje met tuin en zitten midden in Sydney. En kopen kan ook al is dat niet heel erg gemakkelijk, maar het kan wél.
Je bent afhankelijk in zoverre, dat wij in dit geval 2 jaar aan de werkgever vast zitten, maar die neemt dan ook de kosten van het visum voor zijn rekening. Kan ik ook niet over klagen.
Verder als ik het goed begrepen heb, geen medicare, maar voor het visum moet je al een particuliere ziektekostenverzekering hebben afgesloten, dus zo heel erg is dat ook niet.
457 is zo slecht nog niet!

Het schijnt zo ongeveer op dezelfde manier te gaan als het 457 ja. Ik moet zeggen dat ik me er nog niet in heb verdiept verder. Maar over 2 jaar zit ik er middenin en dan zal ik verslag doen. Ik ga er wel vanuit dat er dan een medische keuring bijkomt (is nu niet het geval geweest) en waarschijnlijk ook een nieuwe IELTS test met een hogere vereiste score voor Max. Maar de dingen kunnen zomaar veranderen bij Immi.
Het gaat inderdaad ongeveer hetzelfde, met dit verschil dat je alles al eens eerder hebt uitgezocht en de documenten al min of meer klaar hebt liggen. We moesten voor PR ook nog een VOG hebben (volgens mij hoefde dat voor een 457 niet) en gewaarmerkte kopieën van alle documenten laten maken, wat gewoon bij een politie bureau gedaan kan worden.
We moesten inderdaad weer een medische keuring doen en een IELTS test (moest voor het 457 alleen mijn dochter doen omdat ze hier ging studeren en boven de 18 was). Maar na de aanvraag hadden we de PR binnen 5 dagen binnen!

Last edited:
Verder als ik het goed begrepen heb, geen medicare, maar voor het visum moet je al een particuliere ziektekostenverzekering hebben afgesloten, dus zo heel erg is dat ook niet.
457 is zo slecht nog niet!
Medicare vergoedt ook een deel van de medische kosten op een 457 visum, maar ze maken wel verschil tussen een 457 en een PR visum (wat precies weet ik niet, daarvoor kom ik niet vaak genoeg bij een dokter)

Gewaarmerkte kopieen bij een politiebureau? In Nederland? Was dat goedkoper dan gemeente en notaris?

Gewaarmerkte kopieen bij een politiebureau? In Nederland? Was dat goedkoper dan gemeente en notaris?
Nee, in Australië en het is gratis. Je schijnt het ook bij de apotheek te kunnen doen. Een apotheker wordt blijkbaar ook als betrouwbaar beschouwd. Het voordeel van het politiebureau is dat je in de rustige uurtjes, b.v. 's avonds langs kunt gaan en alles gelijk kunt afhandelen.

Ik heb onlangs een 457 visa gekregen (begin april 2014). Mijn vrouw was de aanvrager en moest of aantonen dat ze de engelse taal goed beheerst, of meer dan iets van 90k verdient of een dergelijke score op de IELTS test heeft behaald. We hebben de thesis van haar proefschrift opgestuurd als bewijs, samen met een aantal diploma's. Geen IELTS test oid hoeven doen.

Ik heb als spouse ook een visum gekregen. Heb niks hoeven doen, geen test iig.

In tegenstelling tot heel veel andere berichten was een medische test ook niet nodig.

Wel zijn een aantal condities toegevoegd aan het visum:
8107 - WORK LIMITATION
8501 - MAINTAIN HEALTH INSURANCE

Work limitation? Voor jou? Of je vrouw? En wat is het tijdsbestek geweest alvorens ze registratie kreeg? Ik heb net akkoord gekregen van mijn huidige werkgever dat hij wel wil betalen voor een summer course, Oxford Ielts programma online en eenmalig de kosten voor het IELTS examen... Erg vervelend:) mijn vriendin heeft twee Prive docentes in de arm genomen en we kijken hele dagen eastenders;)

Katja? Heeft Max dat geregeld voor jullie 457 in Sydney dan? Wij gaan het vanuit Nederland regelen dus zullen sowieso een deal moeten sluiten met een notaris alhier ben ik bang!

Bedankt allen! Super hoe jullie intens meedenken!!

Work limitation? Voor jou? Of je vrouw? En wat is het tijdsbestek geweest alvorens ze registratie kreeg? Ik heb net akkoord gekregen van mijn huidige werkgever dat hij wel wil betalen voor een summer course, Oxford Ielts programma online en eenmalig de kosten voor het IELTS examen... Erg vervelend:) mijn vriendin heeft twee Prive docentes in de arm genomen en we kijken hele dagen eastenders;)

Katja? Heeft Max dat geregeld voor jullie 457 in Sydney dan? Wij gaan het vanuit Nederland regelen dus zullen sowieso een deal moeten sluiten met een notaris alhier ben ik bang!

The work limitation betekent dat de visa alleen geldig is zolang je werkt voor de werkgever die je heeft genomineerd. Dat is dus alleen voor de aanvrager. Ik kan zelf overal werken zolang mijn vrouw maar blijft bij haar werkgever die haar heeft genomineerd.

De nominatie zelf duurde iets van een week.

Waarom zou je een deal moeten sluiten met een notaris als je de aanvraag vanuit NL doet?

Toch apart dat dat in eenzelfde visum, nog verschillend is....
Nee hoor, dat zijn gewoon de voorwaarden voor het visum. Als je boven een bepaald bedrag aan salaris verdient of een dusdanige opleiding hebt dat het zeer waarschijnlijk is dat je het Engels goed beheerst, hoef je geen IELTS tes te doen. Wij hoefden dat ook niet voor een 457 visum. Voor het PR weer wel.

Inderdaad, Max heeft dat in Sydney geregeld, Voor noppes dus en nog gezellig ook! Helaas gaat dat in NL niet lukken.....
En ja nu snap ik het, de restrictie qua werk is logisch, de sponsor betaalt ook alles in ons geval, daar staat dan tegenover dat je er een paar jaar blijft werken uiteraard.

Duidelijk! Ik bedoel een deal sluiten met een notaris ivm het certificeren van alle documenten! Ga liever daarvoor niet honderden euro's betalen! En hoe lang duurde de registratie bij ahpra J&D? Of zit zij niet in de medische sfeer? En het tijdsbestek van het visum?

Back