We gaan!!

werkt inderdaad aanstekelijk Lizzy. heel gaaf!
Klinkt als een huis waarin je verdwaald joh. Iedereen een eigen badkamer, vervelend hoor.  :wink: ( of hoeveel kinderen heb je? Eentje toch he..)
Geef je ons een keertje een kijkje in je nieuwe stulpje?
 
[quote author=skippie link=topic=9871.msg143288#msg143288 date=1247751563]
werkt inderdaad aanstekelijk Lizzy. heel gaaf!
Klinkt als een huis waarin je verdwaald joh. Iedereen een eigen badkamer, vervelend hoor.  :wink: ( of hoeveel kinderen heb je? Eentje toch he..)
Geef je ons een keertje een kijkje in je nieuwe stulpje?
[/quote]

nee, ik heb 2 meiden, dus das best krap ,hahaha.

nee joh , die hebben het al beslist , een eigen badkamer en ik heb al beslist dat ze dan ook een eigen schoonmaakuurtje hebben, leuk he :up:

ja ik maak foto';s , tuurlijk.
 
Hej Lizzy, je klinkt echt super happy! Gaaf!... weet wat je bedoelt met de geluiden die je hoort terwijl je aan het wandelen bent... kan niet wachten totdat ik ze zelf weer hoor..... naar natuurprogramma's over Oz kijken waren voor mij altijd momenten van heimwee omdat je dan de typische vogelgeluiden vaak hoorde... zapte dan ook meestal door naar een ander zender...

Jullie huis klinkt als een paleis! Inderdaad snel wat foto's plaatsen want ik ben heel benieuwd!

X
Kathren
 
[quote author=Kathren link=topic=9871.msg143338#msg143338 date=1247812317]
weet wat je bedoelt met de geluiden die je hoort terwijl je aan het wandelen bent... kan niet wachten totdat ik ze zelf weer hoor..... naar natuurprogramma's over Oz kijken waren voor mij altijd momenten van heimwee omdat je dan de typische vogelgeluiden vaak hoorde...[/quote]

Ja ik heb dat ook, ik mis de gekke vogels die dat space geluid maken. Die hoor ik vaak op de achtergrond bij McLeod's daugthers! Vooral als het ochtend is hoor je ze. E als ik dat hoor krijg ik zo'n "daar hoor ik thuis" gevoel.  :smile:
 
[quote author=skippie link=topic=9871.msg143345#msg143345 date=1247815582]
de gekke vogels die dat space geluid maken.
[/quote]

The Australian Magpie http://www.anbg.gov.au/sounds/magpie.mp3

Gymnorhina_tibicen_Australian_Magpie_620.jpg
 
Dit is mijn favoriet; http://www.anbg.gov.au/sounds/raven.mp3
Zoals die kraa (?) langzaam wegzakt, klinkt zo lekker verdrietig.

Bart
 
Thanks jongens!
Jammer dat ik nu op mijn werk zit, kan hier natuurlijk geen vogeltjes laten zingen,  :p  dus ga ik later eens lekker luisteren thuis.
 
[quote author=Kathren link=topic=9871.msg143338#msg143338 date=1247812317]
weet wat je bedoelt met de geluiden die je hoort terwijl je aan het wandelen bent...
[/quote]

I love Australia's nature.. maar er zijn geluiden die ik liever niet hoor  :lol: een slang bijv.  :loudcry:

[quote author=Donatella link=topic=9871.msg143372#msg143372 date=1247824509]
A.s. woensdagavond 22.00 uur op Discovery Channel: een documantaire over "Walkabout..." in Australia
[/quote]

Thanks!
 
Gefeliciteerd met jullie woning Lizzy, klint echt super  :up:  Veel plezier met shoppen bij Ikea enz en alvast succes met verhuizen.
 
Lizzy, leuk hoe je over jullie aankomst etc. vertelt, krijg nog meer zin om te gaan :smile:

Weer even een beetje off-topic, ik heb een mooie IMAX-dvd over de Australische natuur gekocht in A'dam bij een klein winkeltje maar zag hem ook staan bij het Omniversum en te koop bij de webshop: www.omniversum.nl (15 euro), titel "Australia, land beyond time".

Heb overigens genoten van de vogelgeluiden!
 
Heerlijk die magpies! Oz, ik kom er aan hoor!!!  :grin:

En dan de kookaburra's die altijd "lachen" wanneer er niet gelachen zou moeten worden. Vergeet nooit meer dat mijn moeder met de hand een hele grote was had gedaan voor 7 personen. Opeens brak de waslijn en daar lag de was in de modder... Tuurlijk hoor je ze dan ineens in volle glorie!!!  :lol:

Dus kijk maar uit Lizzy, voor je het weet wordt je uitgelachen  :p
 
Ik vind ook de noisy miners heel leuk. Die zitten in de bomen achter ons huis en vooral rond de schemering beginnen ze met z'n allen als een gek te kwetteren! Erg leuk, want het klinkt een beetje als het gepiep van een hondenspeeltje. Ik vind alleen de kraaien hier heel zeurderig klinken. Alsof ze altijd chagrijnig zijn :)

Ik kan me ook nog goed herinneren dat, tijdens mijn eerste nacht in Australie, ik rond 04.00am wakker werd, omdat ik buiten wat hoorde en met m'n half slaperige kop dacht ik dat het apen waren, totdat ik me realiseerde dat er geen apen in het wild leven in Australie en het dus wel de kookaburra's moesten zijn! Wij noemen ze nu ook liefkozend kookies, maar dat zal het merendeel van de Australische bevolking wel doen ;) Ik moet nog steeds lachen als ik ze hoor. Ik word er erg vrolijk van.
 
de kookooburrahs (spelling???) zijn idd heel leuk, maar je hebt ook een vogel die klinkt als een kind en heeft een deuntje in 4 stukken, op een toon van een fout beantwoorde vraag in een quizz, ah ah ah aaaaaaaaaaaaah, die is zooooo grappig, net een kinderstem.

ik weet niet hoe die heet, maar wij lachen ons gek om het geluidje.

waarom is de magere melk hier duurder>>?? das vreemd!

ik heb vandaag in de super Ryvita crackers gevonden want vind het brood idd nie zo!

Straks ben ik blij als mijn broodmachine komt.

je kunt hier stekkers kopen waar wij onze steckers in kunnen steken, niks geen blokker stekkerdozen nodig joh!!!

gister bij bunnings geweest, tralalalalal, leuk .

heerlijk 23 graden vandaag, denk weer BBQ, vlees is hier goedkoop en erg lekker.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9871.msg143640#msg143640 date=1248151722]
de kookooburrahs (spelling???) zijn idd heel leuk, maar je hebt ook een vogel die klinkt als een kind en heeft een deuntje in 4 stukken, op een toon van een fout beantwoorde vraag in een quizz, ah ah ah aaaaaaaaaaaaah, die is zooooo grappig, net een kinderstem.

ik weet niet hoe die heet, maar wij lachen ons gek om het geluidje.
[/quote]
The Australian Raven?
Da's ook mijn favoriet  :up:

Bart
 
Grappig, wij dachten na onze eerste nacht ook dat de kookaburra's apen waren. We waren nog zo murf van onze jetlag  :grin:

Ik heb zo'n zin om te vertrekken als ik jou hoor vertellen, Lizzy!

Groetjes,
T
 
Ik ben enorm blij dat ik maar een weekje bij Bunnings heb hoeven werken :) Vandaag opgezegd en vanavond direct al niet meer aan het werk!

Brood kun je ook beter bij een Baker's Delight of Brumby's kopen. Daar is het veel lekkerder. Het supermarkt brood zit zo vol conserveringsmiddelen dat het wel 5 a 6 dagen 'vers' blijft. Op den duur is dat brood niet zo goed voor je maag en darmen.

Dat is dus een raven die dat geluid maakt? Ik dacht een kraai. Wij vonden ze in het begin wel grappig klinken en inderdaad net als kleine kinderen, maar nu vind ik het zeurderig klinken.

Vis is hier trouwens ook wat goedkoper heb ik het idee.

Wat ik ook zo leuk vind is dat we hier een DFO redelijk dichtbij hebben! In Nederland hadden wij geen outlet shopping centre in de buurt en nu dus wel :)
 
Annemiek , waar woon jij en wat is een DFO??

Ik heb gister met Sacha gebeld in Perth, dat vond ik makkelijker dan toen ik in Almere woonde om Rotterdam te bellen hahaha.

we hebben ff info uitgewisseld over de verhuizer, handig!!!!!

ik hoorde voor t eerst haar stem en zei meteen dat we uren konden lullen omdat ik gehoord had v een aussie dat bellen in aus met een huistelefoon 25 cent is per gesprek in heel Aus, nu , daar hadden wij geen moeite mee!

Gister kostuums gekocht voor manlief, veel goedkoper dan in nederland.

vannavond is het weer Thai avond, ook veel goedkoper dan in nederland.

klinkt allemaal zeikerig, maar ik vond zelf dat allemaal leuk om te weten toen ik nog in nederland zat.
 
Ik zal maar even voor Annemiek antwoorden, want Annemiek is op dit moment op haar werk (ik overigens ook, maar ik werk vanuit huis :D)..

Annemiek en ik wonen samen aan de noordkant van Brisbane (zie http://www.xpdite.net/leden/wie-woont-waar/) en DFO staat voor: Direct Factory Outlet.

En daar zijn allemaal (kleding-)winkels waar spullen in verkocht worden, die, meen ik, uit het assortiment worden gehaald en dus tegen dumpprijzen worden aangeboden...
Dus een shirt van bijv. Esprit die over de $100,- kost als het een nieuw model is, kost daar dan wellicht nog maar rond de $20,- (als het uit het assortiment gaat natuurlijk)....en dan nog zal Esprit op het shirt van $20,- verdienen....(hoezo je wordt afgezet, maar je wilt het niet weten :D )

Euhm....volgens mij ligt het er wel aan welk abonnement je dan hebt van je huistelefoon. Wij hebben zelf het goedkoopste abonnement (puur omdat wij eigenlijk de telefoon alleen voor de ADSL verbinding gebruiken) en hebben daarom wel variabele belkosten....en interstate bellen is wel duurder dan dat je in dezelfde state blijft....

Ik heb even een rekening erbij gepakt en Annemiek heeft begin juli nog met een recruiter in Sydney gesproken en voor 5:13 minuut bellen moesten we $1.76 betalen....maar dat zal ook aan het soort abonnement liggen...(skype2skype is natuurlijk wel gratis)....dus check wel welk abonnement je hebt en wat de variabele kosten daarvan zijn....ik heb me er al niet al teveel in verdiept omdat wij beiden niet echt "bellers" zijn om te bellen....puur functioneel.....
 
Back
Top